Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2007, 19:16   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wrs gebeurde de selectie obv de achternaam. alle vreemde namen werden gefilterd.

Inge heeft altijd gelijk!

Citaat:
Het wervingskantoor kreeg de opdracht meisjes te zoeken tussen de 18 en 22jaar, met een kledingmaat van 38 tot 42 én van het 'type BBR', codetaal voor 'bleu, blanc, rouge', de kleuren van de Franse vlag. Met andere woorden: de meisjes moesten er volledig autochtoon Frans uit zien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 juli 2007 om 19:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 19:22   #62
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Inge heeft altijd gelijk!

Wauw Circe, een ijzersterk argument dat je onderuit gehaald hebt.
Grappig dat je je nu op zulke futiele zaken moet richten ipv op de inhoud van de discussie.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2007, 19:26   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wauw Circe, een ijzersterk argument dat je onderuit gehaald hebt.
Grappig dat je je nu op zulke futiele zaken moet richten ipv op de inhoud van de discussie.
Staat toch in haar onderschrift? Wie ben ik om dat tegen te spreken?

Maar kijk: dit is écht grappig:

http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/...aspx?overlay=1

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 juli 2007, 19:30   #64
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Staat toch in haar onderschrift? Wie ben ik om dat tegen te spreken?

Maar kijk: dit is écht grappig:

http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/...aspx?overlay=1

Ik wist niet dat jij zo weinig nodig had om te kunnen lachen.
Oud 9 juli 2007, 19:34   #65
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik wist niet dat jij zo weinig nodig had om te kunnen lachen.
Wetende dat Garnier nog eens geen top merk is bij kappers of consument
Oud 9 juli 2007, 19:50   #66
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
l'oreal mag wel vrij kiezen, alleen mogen ze niet discrimineren obv afkomst als dat niet relevant is. fructis wordt gebruikt door niet BBR-types en dus is BBR niet relevant. dat is niet subjectief, dat zijn feiten. als zij een deftige reden hebben om mensen van allochtone afkomst te weigeren, dan kunnen ze dat doen.

bovendien ging het in deze niet over de huidskleur, wat sommigen ons hier willen doen geloven. BBR-types kwamen niet in aanmerking, waarmee ze doelden op autochtonen. dat is meer dan gewoon huidskleur.

wrs gebeurde de selectie obv de achternaam. alle vreemde namen werden gefilterd. dit is niet iets wat enkel door fructis gebeurde. enkele jaren geleden kwam adecco, het interimbedrijf dat ook hier de promomeisjes selecteerde, reeds in opspraak wegens discriminatie. bedrijven konden namelijk bij adecco opgeven dat ze geen allochtonen wilden, en adecco stuurde dan geen allochtone sollicitanten naar dat bedrijf, zelfs niet als ze voldeden aan de bekwaamheidsvereisten. en dat ging lang niet allemaal om verzorgingsbedrijven, maar om allerlei jobs waar afkomst niet relevant is.
In de selectie van promogirls (and -boys) is uiterlijk hét essentiële criterium. En bij 'uiterlijk' hoort uiteraard ook huidskleur. Meer had L'Oréal in feite niet hoeven aanvoeren. Door te beginnen zeiken over het (sub-)marktsegment waarop het zich richt (ja, ik heb ook Kötler gelezen), heeft het zich de das omgedaan. Ook dat lullige codetaaltje 'bbr' etc... spreekt niet in het voordeel.

Als je een model zoekt, of een promogirl for that matter, doe dan gewoon wat er in 'de sector' altijd gebeurt. Vermeld onder 'type': caucasian (of beter: 'natural blonde' ; het gaat immers over sjampoo). Simple as that! Op de vraag 'waarom?' antwoord je 'daarom!' No further explanation needed. Als je dan -zoals L'Oréal- een prima trackrecord kan voorleggen in non-discriminatie (ik volg hun campagnes een beetje), dan is een ingewikkelde uitleg ook niet nodig.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 00:01   #67
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 08:40   #68
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Pfff, laat dat bedrijf eens kiezen wie ze zelf willen Als ze voor een nagellakreclame mensen zoeken, ga ik mij ook niet aanbieden.
interessante vergelijking. Stel dat men mensen met mooie handen wil recruteren voor een nagellakreclame. Kan dan iemand met minder mooie handen en nagels klacht neerleggen omdat hij uitgesloten wordt ?

Ik zou denken dat het de producenten vrij staat te kiezen welke mensen ze als uithangbord willen gebruiken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 09:37   #69
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
interessante vergelijking. Stel dat men mensen met mooie handen wil recruteren voor een nagellakreclame. Kan dan iemand met minder mooie handen en nagels klacht neerleggen omdat hij uitgesloten wordt ?

Ik zou denken dat het de producenten vrij staat te kiezen welke mensen ze als uithangbord willen gebruiken.

Tuurlijk, maar (en ik zeg het voor de tweede keer) niet-blanken hebben niet per definitie lelijk haar,toch?

Noch staat er ergens dat het om producten gaat die specifiek voor blanken bestemd gaan, of lees ik daarover misschien?
Oud 10 juli 2007, 09:45   #70
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
l'oreal mag wel vrij kiezen, alleen mogen ze niet discrimineren obv afkomst als dat niet relevant is. fructis wordt gebruikt door niet BBR-types en dus is BBR niet relevant. dat is niet subjectief, dat zijn feiten. als zij een deftige reden hebben om mensen van allochtone afkomst te weigeren, dan kunnen ze dat doen.

bovendien ging het in deze niet over de huidskleur, wat sommigen ons hier willen doen geloven. BBR-types kwamen niet in aanmerking, waarmee ze doelden op autochtonen. dat is meer dan gewoon huidskleur.

wrs gebeurde de selectie obv de achternaam. alle vreemde namen werden gefilterd. dit is niet iets wat enkel door fructis gebeurde. enkele jaren geleden kwam adecco, het interimbedrijf dat ook hier de promomeisjes selecteerde, reeds in opspraak wegens discriminatie. bedrijven konden namelijk bij adecco opgeven dat ze geen allochtonen wilden, en adecco stuurde dan geen allochtone sollicitanten naar dat bedrijf, zelfs niet als ze voldeden aan de bekwaamheidsvereisten. en dat ging lang niet allemaal om verzorgingsbedrijven, maar om allerlei jobs waar afkomst niet relevant is.
als ze niet mogen discrimineren mogen ze niet vrij kiezen he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 09:57   #71
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waarom zou l'oreal irrelevante criteria moeten gebruiken?
1. Waarom zou een mens, bedrijf etc. geen totaal irrelevante criteria mogen gebruiken?
2. Wie is de Alwetende Macht die foutloos kan bepalen wat voor onszelf relevant en irrelevant is, en op basis waarvan kan ze dat?

Citaat:
ze mogen vrij kiezen welke modellen ze het meest geschikt vinden obv kapsel, maten, kleur van de ogen, grootte, stand van de jukbeenderen of weet ik veel wat. wat is het probleem?
Ongelooflijk. Op die criteria mogen we dus �* volonté discrimineren. Maar op basis waarvan moet huidskleur of afkomst daar een uitzondering op zijn?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 10 juli 2007 om 10:07.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:05   #72
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allez, bewijs nu eens die ridicule stelling dat enkel BBR-types fructis zouden gebruiken.
Dat is ook niet belangrijk. Wel dat het bedrijf in deze campagne blijkbaar het BBR-publiek wou aanspreken en van mening was dat dat het beste kon door BBR-meisjes.

Jij doet hier alsof zo'n multinational welbewust zijn eigen commerciële strategieën en belangen zou dwarsbomen enkel om politieke redenen.

Citaat:
stel ik voor dat je stopt met deze onzin uit te kramen.
Brrr, wat klinkt dat lekker dictatoriaal zeg....
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:16   #73
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Dit is gewoon een schoolvoorbeeld van discriminatie. En niet alleen op het vlak van huidskleur trouwens.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:30   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dit is gewoon een schoolvoorbeeld van discriminatie. En niet alleen op het vlak van huidskleur trouwens.
Ik stel voor dat ze zonnecrème factor 50 gaan promoten door zwarte modellen onder het moto "ik ben al bruin genoeg".... of is dit weer discriminatie Edina?

Oud 10 juli 2007, 10:39   #75
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat ze zonnecrème factor 50 gaan promoten door zwarte modellen onder het moto "ik ben al bruin genoeg".... of is dit weer discriminatie Edina?
Iemand wees je er al op dat je je compleet belachelijk maakt in deze thread, maar blijkbaar dringt het niet door. Zwarten moeten zich net zoals blanken beschermen tegen de zon. Zonnecrème dient niet om te vermijden dat je bruin wordt, maar wel om je huid te beschermen tegen schadelijke zonnestralen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 10:44   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Iemand wees je er al op dat je je compleet belachelijk maakt in deze thread, maar blijkbaar dringt het niet door. Zwarten moeten zich net zoals blanken beschermen tegen de zon. Zonnecrème dient niet om te vermijden dat je bruin wordt, maar wel om je huid te beschermen tegen schadelijke zonnestralen.
dank je voor deze verhelderende informatie Edina. Echter, dat zwarten zich eveneens moeten beschermen tegen de zon wist ik reeds een dertigtal jaren. Ze hebben echter géén factor 50 nodig wist mijn zwarte vriend me ooit te vertellen.

Ik stel voor dat je dus zelf een slogan zoekt om een zonnecrème factor 50 te laten promoten door een zwart model (uiteraard vooral om witte klanten over te halen om dat product te kopen).

Oud 10 juli 2007, 11:47   #77
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Circe ten eerste is het een haarproduct.
Ten tweede, kan je mij nu eens eindelijk tonen waar ergens staat dat het product enkel te gebruiken zou zijn door blanken of bestemd is voor blanken.
Oud 10 juli 2007, 11:57   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waar staat dat het enkel om een haarproduct ging? Garnier is méér dan enkel een shampoo producent.

Bovendien: indien een firma meent dat ze hun klantenbestand kunnen uitbreiden door andere bevolkingsgroepen dan de BBR te kunnen bereiken, zouden ze toch wel héél dom zijn om dit niet te doen, denk je niet?

Oud 10 juli 2007, 12:10   #79
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar staat dat het enkel om een haarproduct ging? Garnier is méér dan enkel een shampoo producent.

Uit je eigen c/p die je duidelijk nog altijd niet zelf gelezen hebt en waardoor je je blijft belachelijk maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Circes c/p die ze niet gelezen heeft
Garnier zocht toen promomeisjes die in de grootwarenhuizen reclame moesten maken voor zijn haarproducten van Fructis

Citaat:
Bovendien: indien een firma meent dat ze hun klantenbestand kunnen uitbreiden door andere bevolkingsgroepen dan de BBR te kunnen bereiken, zouden ze toch wel héél dom zijn om dit niet te doen, denk je niet?
Nogmaals Circe, waar lees jij dat het een product was dat enkel voor blanken bestemd is?
Oud 10 juli 2007, 12:16   #80
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Wat een theater ....
Een firma die producten op de markt brengt om haar te ontkroezen gebruikt ook geen model met steil haar ...Daar dient geen enkele mens klacht tegen in ....
Moeten kinderloze gezinnen klacht indienen tegen speelgoedreclame???
Dat ze eens stoppen met al die idiotie , mensen hebben toch wel het recht om zelf hun reclamecampagne te kiezen ...
Mag er dan nergens geen vrijheid meer zijn ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be