![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR! | |||
| Ja |
|
150 | 72,46% |
| Nee |
|
39 | 18,84% |
| Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop |
|
13 | 6,28% |
| Kan me geen moer schelen |
|
5 | 2,42% |
| Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De klinische psychologie heeft immers een tijdje geleden uitgevogeld dat de neocortex, u weet wel, dat immer bezige hersengedeelte achter het voorhoofd, pas volledig ontwikkeld is rond het 25-ste levensjaar. pas dan kan het verstandelijke begrips- en onderscheidingsvermogen op kruissnelheid komen. Zo te lezen, heeft u deze psychische kaap nog niet bereikt. Ik heb geen flauw idee van uw leeftijd, maar laat u dat vooral niet tegenhouden om respons te geven op mijn aan u gerichte post van gisteren. Indien u dit echter liever niet wenst te doen, no sweat, maar het zal de verdere geloofwaardigheid van uw overtuiging uithollen, voor zover de linkse ideologie nog over enig krediet beschikte... |
|
|
|
|
|
|
#882 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Velen zijn geroepen, weinigen komen er.
|
|
|
|
|
#883 |
|
Schepen
|
en jawel hoor, ondertussen zijn er al acht pummels die het cgkr wel afgeschaft willen zien "maar het uit angst voor repressie niet luidop zeggen"
is het daar gezellig in jullie schuilkelders? Blijf daar nog maareven rustig zitten! De Russen zijn in aantocht! En de Stasi! En de Chinezen! (En dat allemaal door de schuld van Paula Dhondt! Zeker en vast door Peking betaald, die vuige spionne!)
|
|
|
#884 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Verder is een morele haaienmentaliteit aanbevolen, om vriend en vijand aan te kunnen voor het behoud van de eigen machtspositie en de hieraan verbonden voordelen. Ik zou ook wel eens willen zien hoeveel politici zouden slagen in een politiek-geschiedkundig of een pol&soc examen of voor een burgerlijke job met verantwoordelijkheid. Ik vermoed dat je met dat buizenstelsel een pijplijn kunt trekken tot de periferie van de Andromedanevel. |
|
|
|
|
|
|
#885 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Partijslaafje spelen is voldoende om als onverkozen opvolger in het parlement te geraken.
|
|
|
#886 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Maar de politieke geschiedenis is niet zo bijzonder relevant. De politieke actualiteit des te meer, zou ik zeggen. (Aléja, geschiedenis kan relevant zijn. Je kan 101 redenen aanhalen voor de relevantie van geschiedenis. Maar het komt allemaal neer op het heden.)�*
|
|
|
|
|
#887 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mwah, er zijn meer partijslaafjes dan parlementaire zetels.
|
|
|
|
|
#888 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Je bent 14 jaar en nog maar net begonnen met het vormen van een mening. Het zou zelfs merkwaardig zijn als je binnen 6 jaar nog dezelfde mening zou hebben. Kijk maar naar Vanmaerlant: |
|
|
|
|
|
|
#889 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Liberaal en autoritair zijn niet echt te rijmen. Communisme en autoritair daarentegen... |
|
|
|
|
|
|
#890 | |||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
Het zijn niet "full of shit" termen als iedereen er hetzelfde mee bedoelt. Maar sommige mensen bedoelen er iets anders mee. Conservatief is volgens mij dat je niet veel veranderingen wilt doorvoeren. Dat je alleen accepteert wat "het meest voorvalt en dus door de conservatieven als normaal wordt bekeken." Hier heb ik een goed voorbeeld voor: holebi's. Citaat:
Authoritair/liberTair is zo simpel als wat betekend de mens, en alleen de mens en niet de economie vrijheid of geen vrijheid te geven. Het bestaat ook wel op maatschappelijk vlak en dan betekent authoritair dat iemand veel te zeggen heeft over iemand anders. Dictatuur vs anarchie zijn de uitersten van elkaar dan. En daarbij. Ik viel jou HELEMAAL niet persoonlijk aan! Maar jij speculeert hier precies dat mijn visie helemaal gaat veranderen. Op dit moment ben ik links/pro/lib en daarom zeg ik dat ik nooit recht/cons/auth zal worden! Misverstand int spel.
|
|
|
|
#891 |
|
Parlementslid
|
Mijn mening zal zeker veranderen. Maar niet zóóveel... Ik ben daarmee opgevoed en het zit zeer diep in mijn hart en mijn verstand. Het is er nu eenmaal moeilijk uit te krijgen. En ik ben al veel langer dan jij denkt begonnen met een mening te vormen. Op mijn acht jaar was ik al bezig met politiek...
|
|
|
#892 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#893 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Je hebt wel een héél simplistische kijk op de zaak. Al ooit van "ethisch rechts" gehoord? Economie is wat mij betreft het minst belangrijk wat de links-rechts verdeling betreft. Citaat:
Citaat:
Progressief daarentegen is een totale vernieuwing en staatsvorming. Citaat:
We zullen zien op wie je stemt als je 18 jaar bent. |
||||
|
|
|
|
|
#894 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Lees dit nog maar eens, het was aan jou gericht. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#895 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Geef hem een beetje krediet, hij is nog maar 14 jaar, dus pak hem niet te hard aan.
Die naïviteit groeit er wel uit. Hij is oprecht geïnteresseerd in politiek en hij informeert zich. Dat laatste is de beste garantie om op termijn Vlaamsgezind te worden. Laatst gewijzigd door lomeanor : 18 juli 2007 om 16:38. |
|
|
|
|
|
#896 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben rechts.
Enfin. Als ik bij linkse zit. Ik ben links. Enfin. Als ik bij rechtse zit. Citaat:
|
|
|
|
|
#897 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dus volgens jou leidt je goed informeren en het goed volgen op termijn tot haat jegens Belgische structuren, doch niet tot Vlaamsgezindheid. Met dat eerste deel ben ik het eens. Je goed informeren over politiek doet je ontdekken hoe onwerkbaar de belgische constructie wel is. Ik geloof echter ook dat dit leidt tot Vlaamsgezindheid. Geconfronteerd met de onmacht van de belgische constructie ga jij zoeken naar alternatieven. En veel alternatieven zijn er niet. Zo kom je makkelijk uit op een onafhankelijk Vlaanderen, dus Vlaamsgezindheid. Ik wil hier even opmerken dat Vlaamsgezindheid (een onafhankelijk Vlaanderen wensen) niet hetzelfde hoeft te betekenen als Vlaams-Nationalisme. Laatst gewijzigd door lomeanor : 18 juli 2007 om 16:47. |
|
|
|
|
|
|
#898 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#899 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Inderdaad.
Maar daar kan je niet de conclusie uit trekken dat Vlaamsgezindheid geïnspireerd zou zijn op haat. Het zit immers anders in elkaar: |
|
|
|
|
|
#900 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Hou dit postje bij tot over 11 jaar en je zult zien!
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 18 juli 2007 om 17:10. |
|
|
|
|