Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2007, 17:34   #261
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Mensen zijn mensen en zelfs alle gelovigen zijn niet even "ijverig", maar de koran gebiedt wel het afdoden van homo's; voert men dat laatste niet steeds uit dan behoort men niet tot "de beteren".
Ik heb zelf weinig zin/tijd om te gaan googelen, de bioscoop wacht op dit moment, maar zou iemand mij een link kunnen doorspelen naar de desbetreffende vers in de Koran?

Laatst gewijzigd door adaveke : 28 juli 2007 om 17:35.
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 20:48   #262
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
Ik heb zelf weinig zin/tijd om te gaan googelen, de bioscoop wacht op dit moment, maar zou iemand mij een link kunnen doorspelen naar de desbetreffende vers in de Koran?
Ik moet een stap terugnemen: het staat NIET zeer duidelijk in de koran of zelfs in de ahadith (wèl in het oude testament van de bijbel); de INTERPRETATIE daarvan in veel moslimlanden en sommige stromingen/moskeeën (vooral recent die in Amsterdam) is wel uitermate dodelijk voor homosexuelen.

In Nederland is een boekje "de weg van de moslim" waarin o.a wordt aanbevolen om homo's van een hoog gebouw af te gooien NIET wettelijk verboden, omdat het om (vrijheid van) godsdienst gaat en o.a het oude testament van de bijbel waarin ook doodstraf voor homosexuelen wordt opgedragen, dan per consequentie eveneens zou moeten worden verboden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_e...ran_en_Ahadith

http://www.homo-emancipatie.nl/Wegva...oegestaan.html

http://gay.vanrein.org/nederland.html
Oud 28 juli 2007, 21:31   #263
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet een stap terugnemen: het staat NIET zeer duidelijk in de koran of zelfs in de ahadith (wèl in het oude testament van de bijbel); de INTERPRETATIE daarvan in veel moslimlanden en sommige stromingen/moskeeën (vooral recent die in Amsterdam) is wel uitermate dodelijk voor homosexuelen.

In Nederland is een boekje "de weg van de moslim" waarin o.a wordt aanbevolen om homo's van een hoog gebouw af te gooien NIET wettelijk verboden, omdat het om (vrijheid van) godsdienst gaat en o.a het oude testament van de bijbel waarin ook doodstraf voor homosexuelen wordt opgedragen, dan per consequentie eveneens zou moeten worden verboden.

Goed om te weten, godsdienst is een vrijbrief om anderen op te roepen tot geweld... Kzal subiet eens wat affiches maken met "dood aan de Koning!" en me bij mijn arrestatie beroepen op de godsdienstvrijheid.

Voor mij moeten die boeken niet verboden worden, maar misschien moet de passage wel geschrapt worden, zodat ze niet kan misbruikt worden ter rechtvaardiging van moord op holebi's... Of toch ten minste een terechtwijzing onderaan de pagina of in de inleiding met iets in de trand van: "Deze teksten zijn geschreven in een tijd waar holebi's vermoorden maatschappelijk aanvaard was. In onze huidige samenleving is moord en discriminatie op vlak van seksuele geaardheid bij wet verboden en moreel verwerpelijk."
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 21:59   #264
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Goed om te weten, godsdienst is een vrijbrief om anderen op te roepen tot geweld... Kzal subiet eens wat affiches maken met "dood aan de Koning!" en me bij mijn arrestatie beroepen op de godsdienstvrijheid.

Voor mij moeten die boeken niet verboden worden, maar misschien moet de passage wel geschrapt worden, zodat ze niet kan misbruikt worden ter rechtvaardiging van moord op holebi's... Of toch ten minste een terechtwijzing onderaan de pagina of in de inleiding met iets in de trand van: "Deze teksten zijn geschreven in een tijd waar holebi's vermoorden maatschappelijk aanvaard was. In onze huidige samenleving is moord en discriminatie op vlak van seksuele geaardheid bij wet verboden en moreel verwerpelijk."
Nee, dat schiet hooguit op als je zelf een godsdienst/kerk opricht en genoeg aanhangers verwerft, maar het is haast ondenkbaar dat je dan niet, na enige doodsbedreigingen en/of -overleefde- aanslagen, weer de aldus bewezen agressieve "gezetenen" die jou dood willen, gaat doodwensen. Vicieuze cirkel.

Als Ongelovige ((h)er)ken ik toch 1 "gebed":
O g'd, bescherm mij tegen Uw (geïmporteerde) supporters.
Oud 28 juli 2007, 21:59   #265
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
is dat niet strafbaar, schoolkinderen proberen te verleiden?En dan maar klagen dat er links gelegd worden tussen homos en pedos!Bwââârk!
informeren is niet hetzelfde als verleiden !!!!! en er zijn ook meerderjarige studenten in vlaanderen.
maar ja , alles door elkaar mixen en homo en pedo in dezelfde zin zetten is wel gemakkelijk.
is iedere leerkracht die les geeft over sexualiteit dan ook pedofiel ??!!
en er zijn ook veel heteropedofielen
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 22:06   #266
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

u vergeet gemakkellijkshalve dat er ook rooms katholieke leiders oproepen tot homohaat ( soms verbloemd) o.a. bisschop leonard, de katholike tweeling uit polen, alexandra colen, ... ) in alle godsdiensten heb je uitwassen
Oud 28 juli 2007, 22:10   #267
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
u vergeet gemakkellijkshalve dat er ook rooms katholieke leiders oproepen tot homohaat ( soms verbloemd) o.a. bisschop leonard, de katholike tweeling uit polen, alexandra colen, ... ) in alle godsdiensten heb je uitwassen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 22:15   #268
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

zij prentenderen toch de behouders te zijn van de katholieke waarden ?!
Oud 28 juli 2007, 22:17   #269
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Als ik pretendeer de behouder te zijn van de boeddhistische waarden, ben ik dan ineens een boeddhistisch leidersfiguur?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 22:24   #270
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als ik pretendeer de behouder te zijn van de boeddhistische waarden, ben ik dan ineens een boeddhistisch leidersfiguur?
Kwenie, is Tenzin Gyatso overleden en ben jij zijn reëncarnatie als 15de Dalia Lama?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 28 juli 2007, 22:32   #271
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
Ik vergeet (als zwartgereformeerd opgevoede(rde) doch in jongelingstijd daarvan ontworsteld) helemaal NIETS op zulk gebied; de (nog onbestaande) "uitwas" aan de islam zou theoretisch kunnen worden: verdraagzaamheid jegens (anders)Denkenden.
Oud 28 juli 2007, 22:35   #272
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kwenie, is Tenzin Gyatso overleden en ben jij zijn reëncarnatie als 15de Dalia Lama?
Plus: zijn dan ook sommige van je tenen wel op de juiste manier met elkaar vergroeid?
Oud 28 juli 2007, 22:51   #273
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op mij neer kijken? Waarom? By the way, dan hoop dat u groter bent dat 1m80 of een stoel bij de hand hebt, anders zou dat neer kijken op mij wel eens ietwat moeilijk kunnen zijn
niks gemakkelijker als een grote sloeber "een verdiep naar beneden halen", vooral als hij zeer zelfzeker is, en daardoor zijn tegenstander onderschat, vooral als ge een stoel in uw handen hebt
Trouwens, 1 meter 80 is helemaal zo groot niet.Moet ook zien hoe ge het verder stelt:goede fysieke konditie of papzak met dikke kont & hangbuik?
Maar in feite was dit niet letterlijk op te vatten dus: je kan wel degelijk "op iemand neerzien", zelfs als hij groter is ...Had je dit niet begrepen, of deed je moeite om dreigend over te komen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 22:53   #274
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
folders uit delen, is dat hetzelfde als verleiden? Scholen kunnen ook hogescholen zijn, en in die folders kan ook gewoon info of een visie staan, hé... Net zoals je reclamefolders in je handen gestopt krijgt in een winkelstraat...
Die reklamefolders neem ik ook niet aan.Maar dit is wel iets heel anders.Als die kwieten daar staan met hun vuil blaadjes als ik mijn kinderen van school ga halen zou het wel eens op een relletje kunnen uitlopen...
Oud 28 juli 2007, 23:00   #275
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
niks gemakkelijker als een grote sloeber "een verdiep naar beneden halen", vooral als hij zeer zelfzeker is, en daardoor zijn tegenstander onderschat, vooral als ge een stoel in uw handen hebt
Trouwens, 1 meter 80 is helemaal zo groot niet.Moet ook zien hoe ge het verder stelt:goede fysieke konditie of papzak met dikke kont & hangbuik?
Maar in feite was dit niet letterlijk op te vatten dus: je kan wel degelijk "op iemand neerzien", zelfs als hij groter is ...Had je dit niet begrepen, of deed je moeite om dreigend over te komen?
ba neen, ik deed geen moeite om dreigend over te komen. Ik ben veel te menslievend om mensen te bedreigen.
Ben inderdaad niet zo groot, maar om op iemand letterlijk neer te kijken moet je natuurlijk zelf iets groter zijn of hoger gaan staan.

En figuurlijk op iemand neer kijken, da vind ik zo hautain, alsof ik mezelf beter zou voelen dan een andere...
Oud 28 juli 2007, 23:02   #276
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die reklamefolders neem ik ook niet aan.Maar dit is wel iets heel anders.Als die kwieten daar staan met hun vuil blaadjes als ik mijn kinderen van school ga halen zou het wel eens op een relletje kunnen uitlopen...
Hoe weet jij dat het vuile blaadjes waren?
Oud 28 juli 2007, 23:14   #277
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Steek dan veiligheidshalve je vals gebit maar in je zak.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 23:18   #278
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Steek dan veiligheidshalve je vals gebit maar in je zak.
ik loop nog met mijn eigen tanden rond Bijna allemaal intakt...Daar bijt ik met gemak iemand zijn vinger mee af als hij die onder mijn neus steekt
Oud 28 juli 2007, 23:20   #279
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik loop nog met mijn eigen tanden rond Bijna allemaal intakt...Daar bijt ik met gemak iemand zijn vinger mee af als hij die onder mijn neus steekt
Wie wil er nu zijn vinger onder jouw neus steken ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 23:22   #280
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij dat het vuile blaadjes waren?
wat kunnen die gasten u nu anders aanbieden als propaganda voor hun geaardheid? Vuil blaadjes dus...die men niet aan schoolkinderen moet-MAG-uitdelen.Ga er eens mee leuren bij één of andere sex-shop ofzo, en blijf uit de buurt van scholen. Net alsof dat een goed voorbeeld zou zijn, die smeerlapperij ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be