Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2007, 14:59   #241
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Ik zou als homo nooit 'snachts alleen op straat durven lopen in Amsterdam...en zeker nooit in de buurt van homo-discotheken.Allochtonen en extreem rechts staan overal op de loer! Toch raar dat in de red&blue homodiscotheek 45% bestaat uit...marokanen!
Tja, marokaan zijn en homo zijn sluiten elkaar niet uit hé
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 15:07   #242
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Omdat het VB iets aan de samenleving wil doen. Iets productiefs.
Voor zover ik weet produceren homo's niet echt veel wat van enig nut kan zijn voor onze maatschappij. (buiten dan voer voor de media)
Integendeel. Onze maatschappij wordt in stand gehouden door voortplanting.
En daar wringt het een beetje, toch ?
Holebi's gaan ook werken, verdienen daarmee geld, kopen daarmee zaken (inkomsten voor de ondernemers) en betalen belastingen. De ondernemers die zaken verkopen aan holebi's betalen daar ook belasting op.
En naar waar gaan al die belastingen? Juist, naar de samenleving. Als er eens bij stilgestaan dan 10 % van de kinderbijslag, toelagen voor het onderwijs, enz... ook van holebi's komt.

Om maar te zwijgen van de creatieve bijdrage van holebi's
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 28 juli 2007, 15:10   #243
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het VB organiseert bij mijn weten nu geen geweld meer tegen holebi's, maar holebi-vriendelijk zou ik ze ook niet noemen.
Het omgekeerde is ook waar, de moslims die ik ken hebben helemaal geen moeite met homoseksualiteit of zelfs het feit dat holebi's dezelfde rechten krijgen als hetero's (dat laatste is voor het VB wel nog steeds onbespreekbaar). Ik ken natuurlijk wel eerder gematigde moslims, geen radicale...
Waarom reageerden jouw vrienden, de gematigde moslims, niet op de agressieve uithalen van hun geloofsgenoten op de affichecampagne van jong-agalev, je weet wel de affiches met de allochtone homo’s? Ze hebben nochtans geen moeite met homoseksualiteit en met de gelijke rechten voor holebi's. U gaat mij nu toch niet vertellen dat uw vriendenkring samengesteld is uit huichelaars en lafbekken.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 15:16   #244
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Alsof de meerderheid van de hier in België wonende Moslims allemaal radicale Moslims zouden zijn.
Ik woonde 15 jaar in een concentratiebuurt in Gent. Van de 50 �* 60 moslims die ik daar leerde kennen (sommigen van nabij anderen minder intens) kan ik er één gematigd noemen, alle anderen kan ik slechts typeren als rabiaat conservatief, op het reactionaire af.
Oud 28 juli 2007, 15:18   #245
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Om homos niet te mogen moet je nog lang geen VB-er, noch moslim zijn, wees gerust Je zou er van versteld staan hoe weinig mensen die eigenlijk graag zien.Wat begrijpelijk is...
Tis toch al aant verbeteren... Oudere, diep gelovige, laag opgeleide mannen die geen holebi's kent (of wil kennen?) en die voorstander zijn van "vrouw aan de haard"-principe zijn gelukkig op zichzelf ook al een minderheid... Misschien moeten we die ook eens gaan discrimineren, dan weten ze eens wat het is

http://www.gaylive.be/article.php?sid=9834
Vlaming is tolerant tegenover holebi's maar heeft bedenkingen
gepost op 24/07/2007

De Vlaming in de straat kijkt steeds minder raar op als twee mannen of twee vrouwen in trouwkledij uit het gemeentehuis komen na hun huwelijk. Uit cijfers van de Vlaamse overheid blijkt immers dat 65 procent van de Vlamingen voorstander is dat holebi's met elkaar kunnen huwen. Tegenover 2003 is dat een verdubbeling. De cijfers staan in Focus Gelijke Kansen een bijlage bij het rapport van de Vlaamse Regionale Indicatoren (VRIND). “Dat is een duidelijk teken dat de tolerantie tegenover holebi's toeneemt", aldus Jo Noppe van de studiedienst van de Vlaamse regering.

Toch kan de strijd voor gelijke rechten voor holebi’s bij een aanzienlijk deel van de bevolking nog steeds op bezwaren te stuiten. In 2006, drie jaar na de openstelling van het huwelijk voor personen van hetzelfde geslacht, blijft één op vijf expliciet tegen het homohuwelijk.

De Vlaming is ook steeds meer te vinden voor het feit dat een homo of lesbisch koppel kinderen kan adopteren. Die aanvaarding gaat echter niet zo snel als de aanvaarding van het homohuwelijk. Wat adoptie door een mannelijk homokoppel betreft, ligt het aandeel expliciete tegenstanders bijna even hoog als het aandeel voorstanders. 48 procent van de ondervraagden zien een adoptie door een lesbisch koppel en 41 procent door een homokoppel zitten. "We zien zowel bij adoptie door homo's als door lesbiennes een stijging van 10 procent, ook deze evolutie gaat de positieve kant op", zegt Jo Noppe.

Uit de resultaten van de survey naar sociaal-culturele verschuivingen in waarden, houdingen en gedragingen (SCV-survey) die in het voorjaar 2006 door de Studiedienst van de Vlaamse Regering werd georganiseerd, blijkt in Vlaanderen een brede algemene aanvaarding te bestaan van holebi’s en holebiseksualiteit. Bijna negen op tien stelt uitdrukkelijk dat holebi’s hun leven moeten kunnen leiden zoals zij dat willen. Deze algemene aanvaarding neemt echter snel af als expliciet verwezen wordt naar de seksualiteitsbeleving van holebi's. Bovendien vindt bijna de helft van de respondenten dat holebi’s als ze gelijk behandeld willen worden, niet zoveel ophef moeten maken over hun seksuele voorkeur. Vier op tien Vlamingen stelt dat holebi’s op die voorkeur te veel nadruk leggen, vindt dat ze niet zo overdreven moeten doen en dat al die aandacht voor holebi’s op den duur gaat vervelen.

Ondanks een op het eerste gezicht brede, algemene aanvaarding, blijkt dus een meer gereserveerde houding tegenover de juridische gelijkberechtiging van holebi’s en de publieke uiting van en aandacht voor holebiseksualiteit.
Dergelijke gereserveerde houding komt vaker voor bij mannen, ouderen, lager opgeleiden, praktiserende gelovigen en personen zonder holebi’s in hun vrienden- of kennissenkring. Ten slotte hangt een gereserveerde houding tegenover holebi’s samen met meer traditionele opvattingen over de rolverdeling tussen mannen en vrouwen.

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...tuk14_2007.pdf

Laatst gewijzigd door Fozzie : 28 juli 2007 om 15:18.
Oud 28 juli 2007, 15:23   #246
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Systematisch geweld waartegen? Waaraan konden die politiediensten vaststellen dat iemand homo is, cq dat iemand dat NIET is?
google eens op "stonewall"... De New Yorkse politie had tot 1969 de vreemde gewoonte om regelmatig holebi-uitgaansgelegenheden binnen te vallen, identiteitscontroles uit te voeren, iedereen die binnen was op te pakken (zonder aanklacht) en bij verzet in elkaar te kloppen. Stonewall was ook zo'n café en daar hebben 1969 de holebi's zich en bloc verzet tegen deze willekeurige arrestaties en mishandelingen door de politie.
Oud 28 juli 2007, 15:29   #247
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Sorry, maar het is niet omdat die radicale moslims aan allerlei waanvoorstellingen lijden (en daardoor denken dat homo's in elkaar kloppen mag gewoon omdat ze homo zijn) dat homo's in elkaar kloppen gerechtvaardigd is.
Dat is een beetje dezelfde redenering als "als een meisje een kort rokje draagt (of geen hoofddoek draagt) en ze wordt verkracht dan heeft ze het zelf gezocht". De schuld leggen bij het slachtoffer omdat het zogezegd uitgelokt is, is pure waanzin.
Homo's in elkaar kloppen omdat ze homo zijn is even gerechtvaardigd als moslims in elkaar kloppen omdat ze moslim zijn of VB'ers in elkaar kloppen omdat ze VB'er zijn (ter verduidelijking: ik ben van mening dat geweld nooit te rechtvaardigen valt, tenzij als zelfverdediging).
Mensen zijn mensen en zelfs alle gelovigen zijn niet even "ijverig", maar de koran gebiedt wel het afdoden van homo's; voert men dat laatste niet steeds uit dan behoort men niet tot "de beteren".
Oud 28 juli 2007, 15:30   #248
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sindsdien mijd ik meer nog dan tevoren echte samenscholingen en al helemaal als door zo'n "evenement" mijn voertuig een aantal uren onverplaatsbaar geraakt.

Duidelijk ook tref ik op zulke punten nooit een van mijn kennissen aan.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar bij ons wordt er op voorhand aangekondigd via de radio dat het centrum van Brussel dan moeilijke bereikbaar zal zijn wegens een manifestatie (om het even of het nu een optocht is van holebi's, hetero's die met holebi's sympathiseren, vrouwen, vakbonden, pacifisten of een of andere culturele stoet). Als u met die informatie toch nog beslist om je vast te rijden, dan heb je dat volledig aan jezelf te danken...
Oud 28 juli 2007, 15:32   #249
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Reken daar maar niet op Ik heb jullie wel doore hele meute is snel komen aanzetten, om mij te verleidden tot "persoonlijke aanvallen" en "beledigingen".Wel waarde heren homos en soortgenoten/aanverwanten, ik ga u dus teleurstellen, en zeer waardig en beleefd op u neerkijken
Op mij neer kijken? Waarom? By the way, dan hoop dat u groter bent dat 1m80 of een stoel bij de hand hebt, anders zou dat neer kijken op mij wel eens ietwat moeilijk kunnen zijn
Oud 28 juli 2007, 15:35   #250
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Waarom reageerden jouw vrienden, de gematigde moslims, niet op de agressieve uithalen van hun geloofsgenoten op de affichecampagne van jong-agalev, je weet wel de affiches met de allochtone homo’s? Ze hebben nochtans geen moeite met homoseksualiteit en met de gelijke rechten voor holebi's. U gaat mij nu toch niet vertellen dat uw vriendenkring samengesteld is uit huichelaars en lafbekken.
Ik zou niet iemand meteen een lafbek noemen omdat-ie niet levensmoe is; in die kringen is iemand die iets beweert tegen het geloof in, automatisch ter dood veroordeeld en raakt in het gunstigste geval "slechts" geïsoleerd van zijn totale achterban.
Oud 28 juli 2007, 15:36   #251
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
is dat niet strafbaar, schoolkinderen proberen te verleiden?En dan maar klagen dat er links gelegd worden tussen homos en pedos!Bwââârk!
folders uit delen, is dat hetzelfde als verleiden? Scholen kunnen ook hogescholen zijn, en in die folders kan ook gewoon info of een visie staan, hé... Net zoals je reclamefolders in je handen gestopt krijgt in een winkelstraat...
Oud 28 juli 2007, 15:41   #252
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
google eens op "stonewall"... De New Yorkse politie had tot 1969 de vreemde gewoonte om regelmatig holebi-uitgaansgelegenheden binnen te vallen, identiteitscontroles uit te voeren, iedereen die binnen was op te pakken (zonder aanklacht) en bij verzet in elkaar te kloppen. Stonewall was ook zo'n café en daar hebben 1969 de holebi's zich en bloc verzet tegen deze willekeurige arrestaties en mishandelingen door de politie.
Interessant om weten is dat u 40 jaar terug in de tijd gaat en daarenboven de Atlantische oceaan oversteekt om de homohaat hièr en nù niet te hoeven zien:
Uit GAYBELGIUM
"Ik wil reageren op de toenemende haat bij de moslims tegenover homo's", zegt Carim Bouzian, voorzitter van Jong-Agalev in Gazet van Antwerpen. Volgens Bouzian neemt het moslimextremisme toe.
"De imams doen in de moskeeën steeds meer krasse uitspraken. Ze omschrijven holebi-seksualiteit als een ziekte. Ik heb de koran nauwlettend bestudeerd, maar ik lees dit nergens."
Oud 28 juli 2007, 15:43   #253
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, dat zou je aan hen moeten vragen. Voor zover ik weet (en er over gesproken werd) vonden ze de reactie van hun geloofsgenoten overdreven. Net zoals ik de uitlatingen van bepaalde radicale christenen overdreven vind maar daarom nog niet er tegen ga protesteren.

Komt u altijd op straat als er iets gezegd wordt waar je niet mee accoord gaat?
Oud 28 juli 2007, 15:46   #254
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar bij ons wordt er op voorhand aangekondigd via de radio dat het centrum van Brussel dan moeilijke bereikbaar zal zijn wegens een manifestatie (om het even of het nu een optocht is van holebi's, hetero's die met holebi's sympathiseren, vrouwen, vakbonden, pacifisten of een of andere culturele stoet). Als u met die informatie toch nog beslist om je vast te rijden, dan heb je dat volledig aan jezelf te danken...
Niet alle informatie bereikt altijd tijdig iedereen en minstens iemand van "buiten het dorp" loopt grote kans om in de fuik te lopen. Overigens vind ik overlast-gerichte "evenementen" onwenselijk want hebben een verlammende invloed op verkeer en zakendoen.
Het kan natuurlijk zijn dat de gemiddelde Brusselaar een overschot aan vrije tijd heeft .... werkeloosheidspercentage, hoeveel ook weer?

Men kan wel van alles gedogen/cultiveren; straks ook nog een inktwerpers- en/of zakkenrollersdag, moet maar kunnen indien "tijdig aangekondigd"?

Opzouten die hap.
Oud 28 juli 2007, 15:47   #255
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Interessant om weten is dat u 40 jaar terug in de tijd gaat en daarenboven de Atlantische oceaan oversteekt om de homohaat hièr en nù niet te hoeven zien:
Uit GAYBELGIUM
"Ik wil reageren op de toenemende haat bij de moslims tegenover homo's", zegt Carim Bouzian, voorzitter van Jong-Agalev in Gazet van Antwerpen. Volgens Bouzian neemt het moslimextremisme toe.
"De imams doen in de moskeeën steeds meer krasse uitspraken. Ze omschrijven holebi-seksualiteit als een ziekte. Ik heb de koran nauwlettend bestudeerd, maar ik lees dit nergens."
Ik antwoorde op een vraag waarom men Stonewall herdacht. Geen paniek, de homohaat hier zie ik goed genoeg, zowel die van radicale moslims, als die van radicale christenen als radicale ethish-conservatieven...

Ik zie ze niet enkel, ik heb er soms ook onder te lijden, dus heb ik geen lesje "homohaat voor dummies" nodig...
Oud 28 juli 2007, 15:49   #256
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet alle informatie bereikt altijd tijdig iedereen en minstens iemand van "buiten het dorp" loopt grote kans om in de fuik te lopen. Overigens vind ik overlast-gerichte "evenementen" onwenselijk want hebben een verlammende invloed op verkeer en zakendoen.
Het kan natuurlijk zijn dat de gemiddelde Brusselaar een overschot aan vrije tijd heeft .... werkeloosheidspercentage, hoeveel ook weer?

Men kan wel van alles gedogen/cultiveren; straks ook nog een inktwerpers- en/of zakkenrollersdag, moet maar kunnen indien "tijdig aangekondigd"?

Opzouten die hap.
Wijkfeesten, koopjesdagen, markten, braderies, enz... allemaal verbieden want potentieel hinderlijk voor wie de bordjes met "wegomlegging" of de verkeersinformatie op de radio negeert? Dan moet u ook het autorijden verbieden, want files zijn ook hinderlijk...

Daarbij, mensen die te voet een winkel passeren kopen meer dan mensen die er langs rijden. Ik denk dat lokale winkeliers best wel gelukkig zijn met gelijk welk soort optocht (al die potentiële klanten die voorbij komen).

Laatst gewijzigd door Fozzie : 28 juli 2007 om 15:52.
Oud 28 juli 2007, 15:59   #257
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
... Net zoals je reclamefolders in je handen gestopt krijgt in een winkelstraat ...
Ja, ergerlijk en straatbeeld ontsierend; ik weiger die altijd.
Oud 28 juli 2007, 16:03   #258
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, ergerlijk en straatbeeld ontsierend; ik weiger die altijd.
Uw goed recht, maar zolang het uitdelen van folders niet verboden is, zie ik geen reden om holebi's die dat doen te gaan mishandelen (ik zeg niet dat u dat doet, maar ik keer gewoon even terug naar de topic).
Oud 28 juli 2007, 16:07   #259
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Wijkfeesten, koopjesdagen, markten, braderies, enz... allemaal verbieden want potentieel hinderlijk voor wie de bordjes met "wegomlegging" of de verkeersinformatie op de radio negeert? Dan moet u ook het autorijden verbieden, want files zijn ook hinderlijk...

Daarbij, mensen die te voet een winkel passeren kopen meer dan mensen die er langs rijden. Ik denk dat lokale winkeliers best wel gelukkig zijn met gelijk welk soort optocht (al die potentiële klanten die voorbij komen).
In een zeer grote stad gaat het (in Nederland tenminste) gewoonlijk om een toch al autovrije zone, soms met een geringe incidentele uitbreiding; kleinere plaatsen maakt men vaak domweg totaal ontoegankelijk en de "voorlichting" daarover is zelden landbreed.
Oud 28 juli 2007, 16:11   #260
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Uw goed recht, maar zolang het uitdelen van folders niet verboden is, zie ik geen reden om holebi's die dat doen te gaan mishandelen (ik zeg niet dat u dat doet, maar ik keer gewoon even terug naar de topic).
Ik ga niet verder dan "zulken" (niet per se holebi) naar mogelijkheid te ontwijken; blijf echter van mening dat de aanleiding zwaar nutteloos is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be