Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2007, 13:34   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Voor 90% heb je natuurlijk gelijk. Maar Berlijn is altijd wel een buitenbeentje geweest. Een mooi voorbeeld van Duits, en toch voortreffelijke muziek, is Nina Hagen. David Bowie vond die stad blijkbaar zo interessant dat hij er tijdens de 70-ies ging wonen, en Lou Reed heeft er zelfs een volledig album aan gewijd.
Nina Hagen voortreffelijk... mwah, daar valt over te discussieren
maar laten we het er op houden dat de weinige beluisterbare muziek die uit Duitsland komt de spreekwoordelijke uitzondering betreft

Scorpions, Nena, Guano Apes,...
need I say more?
Oud 30 juli 2007, 13:41   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nina Hagen voortreffelijk... mwah, daar valt over te discussieren
Idd, maar volgens Duitse normen was dit toch best een zeer aangenaam album
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
maar laten we het er op houden dat de weinige beluisterbare muziek die uit Duitsland komt de spreekwoordelijke uitzondering betreft
Scorpions, Nena, Guano Apes,...
need I say more?
Nena is/was een Duitse versie van K3 en de Scorpions een zoveelste monotone "dertien in een dozijn" heavymetal band
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 13:50   #23
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij was niet alleen een muzikaal genie, maar ook een briljant gitarist :

http://www.youtube.com/watch?v=Jkquo...elated&search=

Zappa samen "on stage" met die andere grote, John Lennon :

http://www.youtube.com/watch?v=nXN0GRpnuu4
Misschien heeft Zappa niet zoveel betekent voor de muziekwereld als Lennon, maar ik vind dat er geen twijfel over bestaat over wie het grootste muzikale genie is. Als je Zappa een gitaar gaf, kon hij op het moment zelf een liedje uit zijn duim zuigen, dat nog goed was ook Nimmer zullen we zijn gelijke aanschouwen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 13:57   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Misschien heeft Zappa niet zoveel betekent voor de muziekwereld als Lennon, maar ik vind dat er geen twijfel over bestaat over wie het grootste muzikale genie is. Als je Zappa een gitaar gaf, kon hij op het moment zelf een liedje uit zijn duim zuigen, dat nog goed was ook Nimmer zullen we zijn gelijke aanschouwen.
Zappa heeft de betekenis van improvisatie dan ook een totaal andere dimensie gegeven.
Oud 30 juli 2007, 14:00   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik vind Lennon dan ook de (rock)muzikant met de grootste muzikale invloed uit de 20ste eeuw.
Gevolgd door : Bob Dylan, Jimi Hendrix(i.m.o de beste rockgitarist aller tijden), Frank Zappa, David Bowie.
Oud 30 juli 2007, 14:22   #26
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind Lennon dan ook de (rock)muzikant met de grootste muzikale invloed uit de 20ste eeuw.
Gevolgd door : Bob Dylan, Jimi Hendrix(i.m.o de beste rockgitarist aller tijden), Frank Zappa, David Bowie.
En het meest overschat: The Doors met dat krakkemikkige orgeltje.
Oud 30 juli 2007, 14:28   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Overschat ?? Ik denk niet dat The Doors ook maar één zwak album hebben gemaakt. "The Soft Parade" is iets minder dan de rest, maar zoniet, schitterende band.
Oud 30 juli 2007, 14:33   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overschat ?? Ik denk niet dat The Doors ook maar één zwak album hebben gemaakt. "The Soft Parade" is iets minder dan de rest, maar zoniet, schitterende band.
Gelukkig verschillen smaken, anders wordt het zo saai!

http://nl.youtube.com/watch?v=7xZOrWK6d4g

http://nl.youtube.com/watch?v=zqfFrC...related&search=

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 30 juli 2007 om 14:35.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 14:47   #29
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig verschillen smaken, anders wordt het zo saai!
Klopt, al ben ik wel verwonderd dat uitgerekend jij The Doors maar "minnetjes" vind.
Oud 30 juli 2007, 14:49   #30
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u slechthorend?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:20   #31
Ambiorix

Standaard

Citaat:
helemaal eens, behalve Bowie: boeeee!!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:20   #32
Ambiorix

Standaard

Citaat:
The Doors zijn goed man!!
Oud 30 juli 2007, 15:28   #33
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pietje
Jimi Hendrix(i.m.o de beste rockgitarist aller tijden)
Allee man! Iedereen die Hendrix ooit live heeft gehoord weet dat hij zelfs zijn gitaar niet kon stemmen.

ik wil zeggen dat de helft van de tijd zijn gitaar niet juist gestemt stond, kom nou de beste.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:52   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Allee man! Iedereen die Hendrix ooit live heeft gehoord weet dat hij zelfs zijn gitaar niet kon stemmen.

ik wil zeggen dat de helft van de tijd zijn gitaar niet juist gestemt stond, kom nou de beste.
De voltallige rockscene over de hele wereld is het daar nochtans unaniem over eens.
Oud 30 juli 2007, 15:54   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
helemaal eens, behalve Bowie: boeeee!!
Bowie heeft idd evenveel "draken" als "pareltjes" geproduceerd en was zeker geen toonbeeld van regelmaat, maar zijn invloed op de rockmuziek kan je toch moeilijk ontkennen.
Oud 30 juli 2007, 16:06   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De voltallige rockscene over de hele wereld is het daar nochtans unaniem over eens.
Dan moeten we het eens hebben over de definitie van "de voltallige rockscene" want ik schijn er toch anders over te denken. Alleszins, ik was op grasspop vorige maand aan het praten over van alles met Zakk Wyld, onder andere de gitarist van Ozzy Osborne.

Nu ben ik zelf gitarist en zodoende gingen grote delen van onze conversatie over gitaristen. Randy Rhoads, Toni Iommi, Dimebag en anderen. Hendrix ook en Zakk was het met me eens over wat ik in die andere post verklaarde over Hendrix.

Luister naar Hendrix live en kom me dan vertellen dat zijn gitaar goed gestemt staat. Het is gewoon niet zo.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:23   #37
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dan moeten we het eens hebben over de definitie van "de voltallige rockscene" want ik schijn er toch anders over te denken. Alleszins, ik was op grasspop vorige maand aan het praten over van alles met Zakk Wyld, onder andere de gitarist van Ozzy Osborne.
Nu ben ik zelf gitarist en zodoende gingen grote delen van onze conversatie over gitaristen. Randy Rhoads, Toni Iommi, Dimebag en anderen. Hendrix ook en Zakk was het met me eens over wat ik in die andere post verklaarde over Hendrix.
En jij en die "Zakk" zijn wereldautoriteiten op gebied van gitaar ?
En Osbourne ?? Wat stelt die man muzikaal gesproken, behalve dan in het "die-hard" heavy-metal wereldje" op wereldvlak voor ?
Dan beroep ik mij liever op toonaangevende muziekbladen ("Rolling Stone", "Melody Maker", "New Musical Express")
Google even naar "greatest rock guitarists" en pik er "zomaar lukraak" eentje uit :

http://www.digitaldreamdoor.com/page...newguitar.html

Laatst gewijzigd door Pietje : 30 juli 2007 om 16:26.
Oud 30 juli 2007, 16:38   #38
Ambiorix

Standaard

Hendrix was in zijn tijd heel goed. Voortreffelijk zelfs. Vandaag de dag is het niet zo moeilijk om hem te immiteren, maar toen was dat uniek.
Oud 30 juli 2007, 16:52   #39
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Hendrix was in zijn tijd heel goed. Voortreffelijk zelfs. Vandaag de dag is het niet zo moeilijk om hem te immiteren, maar toen was dat uniek.
Wel merkwaardig dat zo goed als alle (nog in leven zijnde) rockgitaristen, Hendrix als "maatstaf" nemen.
Hendrix was zijn tijd ver vooruit, anders kon hij nooit, met amper drie (officiële) studio-albums ("Are You Experienced", "Axis bold as Love" en "Electric Ladyland") zo'n enorme stempel hebben gedrukt op de rockmuziek.
Oud 30 juli 2007, 16:59   #40
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel merkwaardig dat zo goed als alle (nog in leven zijnde) rockgitaristen, Hendrix als "maatstaf" nemen.
Hendrix was zijn tijd ver vooruit, anders kon hij nooit, met amper drie (officiële) studio-albums ("Are You Experienced", "Axis bold as Love" en "Electric Ladyland") zo'n enorme stempel hebben gedrukt op de rockmuziek.
Pietje lijkt mij echt iemand die 'experienced' is in kei-toffe muziek. Een Zappa-fan op een forum zoals dit is al een rariteit op zich. In het dagelijks leven Zappa-fans tegenkomen is al even gemakkelijk als Joe Cocker tegen het lijf lopen op zatermiddag op de Meir. Toch is dat eens echt overkomen toen Cocker in het Hilton logeerde en ik opeens met hem in de lobby stond, samen te sjouwelen over het weer en andere kul, voordat ik door had dat het den Joe was. Blijkbaar vinden superstars het weer ook belangrijk.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be