Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2007, 22:19   #601
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Neen, Laya....
Er is helemaal niets verkeerds gegaan in mijn opvoeding.
Ik leerde ook andere godsdiensten te respekteren en daar was ook de islam bij. Ik leerde dat jezus en mohamed beide vergelijkbaar waren en profeten. Ik leerde dat islam een vredevolle religie is, ik leerde met andere woorden ALLE leugens in verband met deze godsdienst.

Dan ben ik toevallig op dit forum terechtgekomen. En las hier en daar iets over islam, begon een en ander aan mekaar te knopen, deed wat research werk op het net, las enkele boeken en besefte dat de islam een grote aanval is op westerse waarden en gewoonten, en dit wordt keer op keer bevestigd!
En het feit dat hier nog steeds gelogen wordt en/of feiten verzwegen, DAT maakt mij woest. (ik zal dat woord maar gebruiken).

En zoals Basy Lys het duidelijk maakte, zo kan ik het niet schrijven, maar daar komt het op neer. Ik moet geen respekt meer hebben voor een ideologie, die geen enkel respect toont. Het heeft geen zin om te blijven geloven, dat er geen gevaar schuilt in islam.

En als ik dan hoor dat de 'meeste moslims' niet akkoord gaan: waar is dan hun afkeurende commentaar?
Oh ja: ze mogen mekaar niet beschuldigen nietwaar!!

Dat klopt ook, maar doet aan het feit niets af dat de BASIS van hun wangedrag nog altijd wordt ondersteund door die godsdienst.

Trouwens heb jij al wat geschiedenis gelezen?
1400 jaar lang onderdrukking door moslims, in naam van hun ideologie, vermomd als 'religie'.
En DAAR verwacht jij respekt voor? Van mij?
No way!

Inderdaad respekt moet je verdienen: islam verdient die niet en dus krijgt die dat niet (meer) van mij.
1400 jaar onderdrukking??
Doet me aan het katholicisme denken, maar in ieder geval klopt er niks van.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 22:32   #602
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik dacht dat alle moslimmannen hun vrouwen sloegen .
sla uw vrouw elke dag, als gij niet weet waarom, zij zal het wel weten...Arabisch spreekwoord.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 22:43   #603
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Of blijft het bij een low profile veroordelingkje ergens op pagina 19 van De Morgen, omdat de daders allochtonen zijn?
die kans zit er dik in, mr toch een straf voorstellen?

onverdoofde castratie, en vergeetput binnen ?

we moeten de daders straffen op een manier die ze snappen, en aangezien verkrachting niet echt getuigd van enige ontwikkeling ......

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 23:12   #604
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
die kans zit er dik in, mr toch een straf voorstellen?

onverdoofde castratie, en vergeetput binnen ?

we moeten de daders straffen op een manier die ze snappen, en aangezien verkrachting niet echt getuigd van enige ontwikkeling ......
Die jongen heeft toch niets verkeerd gedaan!

Is gewoon het 'product' van een religie dat hier zoveel mensen verdedigen!

Als je iets weerlegt ivm die religie. Dan ben je ziek,simpel,dom, nazi,enz....
Als er dan zoiets gebeurt zijn diezelfde vlamingskes verstomd!

Wat willen die vlaamse moslimhuggers nu eigenlijk bereiken!
Juist zij zullen een vlaamse islam versie maken waar de moslim in vlaanderen zich moet aan houden .
Probleem opgelost - punt andere lijn.

Laatst gewijzigd door colargo : 2 augustus 2007 om 23:23.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 23:20   #605
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Die jongen heeft toch niets verkeerd gedaan!

Is gewoon het 'product' van een religie dat hier zoveel mensen verdedigen!

Als je iets weerlegt ivm die religie. Dan ben je ziek, nazi,enz....
Als er dan zoiets gebeurt zijn diezelfde vlamingskes verstomd!

Wat willen die vlaamse moslimhuggers nu eigenlijk bereiken!
Juist zij zullen een vlaamse islam versie maken waar de moslim in vlaanderen zich moet aan houden .
toch maar beter geen enkele vorm van islam als je het mij vraagt, de islam hoort niet thuis in het westen, onder welke vorm dan ook

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 07:04   #606
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Ik maak nergens iets negatiefs van Laya. Ik kan het toch ook niet helpen dat de antwoorden op vragen een negatief beeld geven?

Waarom mogen ze niet gaan werken?
Wie zegt dat ze niet MOGEN gaan werken? (zie je wel, daar is het al )
Een man MOET voor zijn gezin zorgen, een vrouw MAG gaan werken en haar loon naar believen spenderen. De meeste islamitische moeders kiezen ervoor zelf hun kinderen op te voeden, ipv ze naar de crèche en later naar voor- en naschoolse opvang te doen, je kan ze moeilijk ongelijk geven.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 14:17   #607
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
In de Bijbel is het ook niet verboden dat mannen hun vrouwen slaan.
Dan zou jij dus zeggen: Alle mannelijke volgelingen van de leer van Christus mogen hun vrouwen slaan.
Wat wil je? Dat ze er een gebod van maken?
Bolsjewiek. Vertel jij dan eens wat er wel in de bijbel staat daarover?

In de koran staat uitdrukkelijk dat de man zijn vrouwen mag slaan.
Oud 3 augustus 2007, 14:24   #608
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wie zegt dat ze niet MOGEN gaan werken? (zie je wel, daar is het al )
Een man MOET voor zijn gezin zorgen, een vrouw MAG gaan werken en haar loon naar believen spenderen. De meeste islamitische moeders kiezen ervoor zelf hun kinderen op te voeden, ipv ze naar de crèche en later naar voor- en naschoolse opvang te doen, je kan ze moeilijk ongelijk geven.
Daar is het al? Laya, ik stelde toch enkel vragen.

Ik heb nu niet onmiddellijk de gegevens bij de hand en geen goesting vandaag om ze op te zoeken, maar er zijn drie mogelijkheden: 1. ze willen niet gaan werken (bijv. omdat ze liever voor de kinderen zorgen -- niets oneerbaars aan behalve dan als zij als kinderfabriekjes worden gezien), 2. ze mogen niet gaan werken (van vader, man, broers, nonkels, kortom van het manvolk) 3. ze kunnen niet gaan werken (omdat ze geen enkele kwalificatie hebben, zelfs de taal niet spreken).

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 3 augustus 2007 om 14:25.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 14:34   #609
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En in de bijbel staat dat een vrouw onvoorwaardelijk haar man moet volgen en gehoorzamen en hem eeuwige trouw verschuldigd is.
Nergens in de Bijbel staat er dat een man zijn vrouw niet mag mishandelen.

De wet en opvatting dat een man zijn vrouw niet mag mishandelen komt van de communstische regel van gelijkheid, en niet uit een goddienst.
Binnen alle goddiensten is de vrouw onderdanigheid, gehoorzaamheid en trouw verschuldigd aan de man en mag zij enkel dienen als kweekkonijn.

Binnen de RKK kan een man zelfs de nietigverklaring van zijn huwelijk met een vrouw bekomen als zij niet snel genoeg voor nakomelingen zorgd en niet voldoende met haar beentjes open gaat voor hem.

Een vrouw kan enkel een nietigverklaring bekomen als ze kan bewijzen dat haar man haar verhinderd haar Christelijk geloof te beleiden.

Een man heeft volgens de bijnbel dus idd het recht zijn vrouw een pak slaag te verkopen en zelfs om haat te verkrachten als zij weigerd om kinderen te laten verwekken bij haar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 14:37   #610
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
.. Een man heeft volgens de bijnbel dus idd het recht zijn vrouw een pak slaag te verkopen en zelfs om haat te verkrachten als zij weigerd om kinderen te laten verwekken bij haar.
Ik ken de bijbel niet zo goed, Jantje. Wil je me zeggen waar staat dat de man zijn vrouw een pak slaag mag verkopen en haar mag verkrachten?

Dank bij voorbaat.
Oud 3 augustus 2007, 14:40   #611
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is het al? Laya, ik stelde toch enkel vragen.

Ik heb nu niet onmiddellijk de gegevens bij de hand en geen goesting vandaag om ze op te zoeken, maar er zijn drie mogelijkheden: 1. ze willen niet gaan werken (bijv. omdat ze liever voor de kinderen zorgen -- niets oneerbaars aan behalve dan als zij als kinderfabriekjes worden gezien),
Veel westerse vrouwen willen ook niet gaan werken eens ze kinderen hebben, maar moet gaan werken van manlief.

2. ze mogen niet gaan werken (van vader, man, broers, nonkels, kortom van het manvolk)
Dit gebeurd ook bij de westerlingen, ik weet zo nog dat mijn ex-schoonbroer zijn vrouw voor de keuze zetten, gaan werken en scheiden of getrouwd blijven en dus thuisblijven en voor de kids zorgen.

3. ze kunnen niet gaan werken (omdat ze geen enkele kwalificatie hebben, zelfs de taal niet spreken).
Uh-Huh kom jij hier eens uitleggen en tonen dat dit de grootste onzin over de Islam is die er bestaat.
Oud 3 augustus 2007, 14:42   #612
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de bijbel niet zo goed, Jantje. Wil je me zeggen waar staat dat de man zijn vrouw een pak slaag mag verkopen en haar mag verkrachten?

Dank bij voorbaat.
Jij kent je bijbel zelf wel voldoende om te weten dat dit er in staat.
Niet letterlijk daar heb je gelijk in, maar .......

anders de moslims zullen het wel even opzoeken voor jou, waar in de bijbel staat dat het niet mag.
Oud 3 augustus 2007, 14:43   #613
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Uh-Huh kom jij hier eens uitleggen en tonen dat dit de grootste onzin over de Islam is die er bestaat.
Jantje, het zou leuk zijn indien je correct leerde quoten. Dan kan men ook gemakkelijker reageren.

Dank in elk geval voor je pogingen ons te laten delen in je familiale problemen.

Sinds Uh-Huh hier niet aanwezig is, zou jij ons kunnen uitleggen waarom "3. ze kunnen niet gaan werken (omdat ze geen enkele kwalificatie hebben, zelfs de taal niet spreken)" de grootste onzin over de "islam" is die er bestaat?
Oud 3 augustus 2007, 14:52   #614
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje, het zou leuk zijn indien je correct leerde quoten. Dan kan men ook gemakkelijker reageren.

Dank in elk geval voor je pogingen ons te laten delen in je familiale problemen.

Sinds Uh-Huh hier niet aanwezig is, zou jij ons kunnen uitleggen waarom "3. ze kunnen niet gaan werken (omdat ze geen enkele kwalificatie hebben, zelfs de taal niet spreken)" de grootste onzin over de "islam" is die er bestaat?
Ik qoute correct anders kan ik er geen gebruik van maken.

Hu-huh komt nog op het forum, maar je onzin dat Moslima ongeschoold zijn en zelfs de taal niet spreken komt mij de strot uit.
Ik ken namelijk veel moslima die zelfs meer dan 1 master op zak hebben en die meer talen spreken en bgrijpen dan jij en ik samen.

je veralgemeend alle moslima met slechts een klein deel dat hier in het oogspringt.

Ik durf er zelf op te wedden dat jij een moslima enkel kan herkennen als ze een hoofdoek aan heeft en in het arabisch aan het spreken is.
Maar vergis je niet te erg hé, ze kan zelfs dan nog een Christen zijn.
Oud 3 augustus 2007, 15:14   #615
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik qoute correct anders kan ik er geen gebruik van maken.
Het is niet aan mij om over die correctheid te oordelen; je vorige reactie kwam mij nogal slordig over, met die rode teksten daar tussen waarvan men moet raden of ze van de oorspronkelijke poster komen of niet.

Citaat:
Hu-huh komt nog op het forum, maar je onzin dat Moslima ongeschoold zijn en zelfs de taal niet spreken komt mij de strot uit.
Ik heb Uh-Huh nog niet in deze draad gezien, maar dat sluit haar aanwezigheid op dit forum niet uit, ook al had ze uitdrukkelijk afscheid genomen.

Citaat:
Ik ken namelijk veel moslima die zelfs meer dan 1 master op zak hebben en die meer talen spreken en bgrijpen dan jij en ik samen.
Proficiat met je kennissenkring. Maar je mag zeker niet veralgemenen! Er zijn veel meer mohammedaanse vrouwen die geen enkele kwalificatie hebben en de taal niet spreken dan dat er zijn met twee Masters en meer talen spreken en begrijpen dan jij en ik samen. Veralgemenen is altijd slecht, is het niet, Jantje?

Citaat:
je veralgemeend alle moslima met slechts een klein deel dat hier in het oogspringt.
Net wat je zegt, en ik hierboven kom te bevestigen.

Citaat:
Ik durf er zelf op te wedden dat jij een moslima enkel kan herkennen als ze een hoofdoek aan heeft en in het arabisch aan het spreken is.
Maar vergis je niet te erg hé, ze kan zelfs dan nog een Christen zijn.
Niet iedereen heeft de gave gekregen om zo maar te zien of iemand, al dan niet met hoofddoek, mohammedaan dan wel christen, jood, of atheist is. Het is verbazend van te merken dat er mensen met bovennatuurlijke gaven zo maar tussen ons leven.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 3 augustus 2007 om 15:14.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 15:20   #616
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet iedereen heeft de gave gekregen om zo maar te zien of iemand, al dan niet met hoofddoek, mohammedaan dan wel christen, jood, of atheist is. Het is verbazend van te merken dat er mensen met bovennatuurlijke gaven zo maar tussen ons leven.
waarschijnlijk weet Jantje zelfs of iemand met hoofddoek dan wel zonder achter zijn pc zit!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 15:27   #617
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet aan mij om over die correctheid te oordelen; je vorige reactie kwam mij nogal slordig over, met die rode teksten daar tussen waarvan men moet raden of ze van de oorspronkelijke poster komen of niet.
Soms moet een mens slordig zijn.
Maar je weet toch wat je zelf schrijft zekers.
Citaat:
Ik heb Uh-Huh nog niet in deze draad gezien, maar dat sluit haar aanwezigheid op dit forum niet uit, ook al had ze uitdrukkelijk afscheid genomen.
ze kan soms heel stil zijn ja.

Maar ze is na haar afscheid snel terug gekomen.
Dit forum kan namelijk voor sommige ook een verslaving zijn.

Citaat:
Proficiat met je kennissenkring. Maar je mag zeker niet veralgemenen! Er zijn veel meer mohammedaanse vrouwen die geen enkele kwalificatie hebben en de taal niet spreken dan dat er zijn met twee Masters en meer talen spreken en begrijpen dan jij en ik samen. Veralgemenen is altijd slecht, is het niet, Jantje?
Ik veralgemeen nooit. En geef iedereen altijd het voordeel van de twijfel.
Citaat:
Net wat je zegt, en ik hierboven kom te bevestigen.

Ik kan het in ieder geval niet, het enige dat ik met zekerheid weet als ik een vrouw zie, is dat ik buiten armlengte moet blijven als ik zeker wil zijn van mijn veiligheid.
Oud 3 augustus 2007, 15:29   #618
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarschijnlijk weet Jantje zelfs of iemand met hoofddoek dan wel zonder achter zijn pc zit!
Circe je weet goed genoeg wat ik hiermee bedoel.

De meeste mensen oordelen op uiterlijk en gaan verder met hun eigen vooroordelen.

Een opengeest hebben en houden is voor veel mensen blikbaar onmogelijk.
Oud 3 augustus 2007, 17:04   #619
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3. ze kunnen niet gaan werken (omdat ze geen enkele kwalificatie hebben, zelfs de taal niet spreken).

Ik hou het op nummer 3...ze zijn te lomp en worden lomp gehouden door hun manvolk...niets zo makkelijk te manipuleren als een dom wicht onder een sjaaltje.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 17:18   #620
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar? Ik check het even na.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be