![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe groot is de kans dat we opnieuw naar de stembus moeten? | |||
Zeer klein |
![]() ![]() ![]() |
32 | 23,19% |
Klein |
![]() ![]() ![]() |
35 | 25,36% |
Middelmatig |
![]() ![]() ![]() |
27 | 19,57% |
Groot |
![]() ![]() ![]() |
27 | 19,57% |
Zeer groot |
![]() ![]() ![]() |
17 | 12,32% |
Aantal stemmers: 138. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Misschien hebben ze wel veel steun van het ACW (alhoewel), maar tussen wat de ACW top zegt en wat de ACW basis denkt ligt volgens mij een hemelsbreed verschil. De verkiezingsuitslag is trouwens het enige wat een partij reeël macht zou mogen geven.
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 3 augustus 2007 om 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Staatssecretaris
|
![]() De Vlamingen hebben genoeg stokken achter de deur om de opwil van de franstaligen te breken, hun centen tot zelfs het einde van België (in één dossier ook nog een vonnis van het grondwettelijk hof). De franstaligen zijn het gewoonweg niet gewend dat de Vlamingen voet bij stuk houden en proberen via wanhoopspogingen dat alsnog te keren. De Vlamingen moeten gewoon bij hun eisen blijven om die ingewilligd te zien, elke immobillisatie is in het nadeel van de franstaligen. Ze kunnen kiezen plooien of België opblazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan mag de ACW basis hun top wel eens tot de orde roepen want de laatste tijd kraamt die nogal onzin uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De clou zou wel eens kunnen zijn dat er nieuwe verkiezingen gehouden worden doch dat er dan een ongrondwettelijk parlement daadwerkelijk gaat zetelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De top is bij mijn weten niet verkozen
![]() |
![]() |
#108 |
Staatssecretaris
|
![]() Eruit stappen, dan zijn ze de top van niets en hebben ze geen macht meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Maar je bent net als ik een emotioneel man, niet? Ik heb nog decennia nadat ik uit de VU was met weemoed en een verholen sympathie naar die partij gekeken. Aan de NVA heb ik me nooit gehecht.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 augustus 2007 om 14:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat schud je zomaar niet van je af. Inmiddels tracht ik mijn emotie, die er ongetwijfeld is, om te turnen naar een zekere ratio. Ik heb m.a.w. mijn partijstandpunten ingeruild voor algemene Vlaams-nationale standpunten, ze zijn daarom niet minder radicaal, integendeel. Waarom was dit nodig, op een moment dat elke flamingant zit te wachten op het definitieve einde:[/quote]Voor mij was dat niet nodig. Voor mij mag de Belgische santeboetiek ontploffen, liever vandaag dan morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar voor Bart De Wever is het blijkbaar wel nodig. Waar is die man mee bezig, vraag ik mij af? Heeft die dan helemaal geen voeling meer met de Vlaamsgezinde opinie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kans op nieuwe verkiezingen is onbestaande,dus weer een onvolledige peiling....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() De communautaire spanningen beheersen de regeringsonderhandelingen. Niemand kan de uitslag voorspellen. Ik zou dus geen bak "duveltjes" durven verwedden op je bewering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() maar als ik u goed begrijp is die staten-generaal in feite een soort van ad hoc-tegenbestuur? Helemaal niet officieel.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog efkes wel dacht ik.. maar dan is het gedaan..
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
De Walen hebben twee keer gedreigd de Staten-Generaal bijeen te roepen, één keer tijdens de Koningskwestie, toen ze dreigden met afscheuring van België (stel u voor!), en recent nog in 1991 toen de Vlamingen FN-wapenleveringen aan het Midden-Oosten wilden tegenhouden. Philippe Moureaux heeft toen gedreigd met de Staten-Generaal, en die dreiging alleen volstond om de zaak te deblokkeren. Vandaag wordt door sommige analisten gespeculeerd over het feit dat de Vlamingen weleens zo'n Staten-Generaal zouden kunnen bijeenroepen mocht de formatie falen. Van Cauwelaert deed dat recent nog in Knack. Hij noemde het wapen van de Staten-Generaal een "institutionele atoombom". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |