Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2007, 10:46   #201
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
De irakezen kunnen zich niet per ongeluk op hun knieen zetten voor de Amerikanen. De Amerikanen kunnen daar gewoon per ongeluk weg, ze zijn daar niet per ongeluk welkom. Of moeten we beginnen zoals in Palestina, als je je niet laat onderdrukken dan ben je een terrorist. En dan zullen wij per ongeluk moeten aanvallen en er zullen per ongeluk burgers vermoorden omdat wij er per ongeluk altijd naast schieten. loool Irakezen zijn in hun land en meester in hun land. Zij hebben het recht zich te verdedigen. Anders ben ik wel akkoord met jou, we moeten elkaar leren kennen dat is een feit, daarvan leert men bij.
Dat de "westerlingen" daar niet thuishoren is duidelijk ; maar laat ons niet blind worden :
een bomauto op een markt laten ontploffen, een moskee bombarderen..
de meeste dode irakezen zijn door irakezen gedood.. ergens beweert er iemand dat Saddam voor niet meer dan 274 dode iraki's schuld draagt
laat propaganda en leugens uit een discussie ! De jarenlange loopgravenoorlog tegen Iran, het bloedig onderdrukken van de niet -Soennietische meerderheid van Irakezen dat is toch niet niks ?

Ik zou verkiezen dat de arabieren/moslims van de streek hun veantoordelijkheid zouden inzien en opnemen - grenzen aan een gebied met totale wetteloosheid is geen sinecure.. dat ze zelf voor "Law and Order" zorgen !

Spreek zelf eens met irakese vluchtelingen, dan denk je misschien een weinig genuanceerder.
Oud 19 augustus 2007, 11:40   #202
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Irakezen zijn in hun land en meester in hun land. Zij hebben het recht zich te verdedigen
Natuurlijk! Ze hebben het volste "recht" om mekaar daar verder uit te moorden. spijtig dat er regelmatig een amerikaanse GI mee geraakt wordt.

Je kan de stand van zaken over "het volste recht" van de irakezen op hun andere sektebroeders best volgen via

www.thereligionofpeace.com

de lijst van "volste rechten": http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

Vandaag blijken ze zich weer eens met het volste recht verdedigd te hebben.
DM:

Minstens elf doden bij aanslag in Irak

Bij een aanslag in een voorstad van Bagdad zijn vandaag minstens elf mensen om het leven gekomen. Meer dan dertig anderen raakten gewond. Dat hebben de Iraakse veiligheidsdiensten gemeld.

Rebellen vuurden zeker vijf mortiergranaten af op de wijk Obaidi, ten oosten van de Iraakse hoofdstad.

De wijk werd afgezet door de politie. (afp/dm)</STRONG></EM></U></I></B>

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 augustus 2007 om 11:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 12:24   #203
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Dat de "westerlingen" daar niet thuishoren is duidelijk ; maar laat ons niet blind worden :
een bomauto op een markt laten ontploffen, een moskee bombarderen..
de meeste dode irakezen zijn door irakezen gedood.. ergens beweert er iemand dat Saddam voor niet meer dan 274 dode iraki's schuld draagt
laat propaganda en leugens uit een discussie ! De jarenlange loopgravenoorlog tegen Iran, het bloedig onderdrukken van de niet -Soennietische meerderheid van Irakezen dat is toch niet niks ?

Ik zou verkiezen dat de arabieren/moslims van de streek hun veantoordelijkheid zouden inzien en opnemen - grenzen aan een gebied met totale wetteloosheid is geen sinecure.. dat ze zelf voor "Law and Order" zorgen !

Spreek zelf eens met irakese vluchtelingen, dan denk je misschien een weinig genuanceerder.
Ja ik geef je volledig gelijk maar de terroristen die daar nu zijn komen meestal van het buitenland, en geen Irakezen. En de Amerikkanen laten die gewoon door.Toen in Karbala een bom ontplofte was er daar iemand die ik ken en Eerst vloog een amerikkaans helicopter over de pelgrimsplaats en juist erna ontploft een bom? en aan de ingang amerikkanen met lezerstralen die bommen détecteren. En toch zijn ze erdoor geraakt? Hoe dan? Die zijn er gewoon doorgelaten. Het is in de voordeel van de VS om niet-soennieten te verwijderen even als dat in het voordeel van Saddam was. Want de shiiten volgen een Marja (een leider) en dat valt tegen voor de Amerikanen en viel tegen voor Saddam. Omdat zij iedereen willen domineren en niemand die tussen hen en het volk komt te staan. Zo kunnen zij doen wat ze willen zonder dat iemand protesteerd, wat niet het geval is als er chiiten zijn. Want als de leider zegt, dat kan niet dan zullen alle chiiten zeggen, dat kan niet. En nog iets, in de soennietische doctrine mag je je niet revolteren tegen de machthebbende zelf al is dat een slechte persoon, een tyran, een moordenaar , bij chiiten mag dat wel. Reden te meer dus. In Irak zijn de meerderheid chiiten. Dus zal er nog veel bloed vergoten worden vrees is.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 12:31   #204
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk! Ze hebben het volste "recht" om mekaar daar verder uit te moorden. spijtig dat er regelmatig een amerikaanse GI mee geraakt wordt.

Je kan de stand van zaken over "het volste recht" van de irakezen op hun andere sektebroeders best volgen via

www.thereligionofpeace.com

de lijst van "volste rechten": http://www.thereligionofpeace.com/index.html#Attacks

Vandaag blijken ze zich weer eens met het volste recht verdedigd te hebben.
DM:

Minstens elf doden bij aanslag in Irak

Bij een aanslag in een voorstad van Bagdad zijn vandaag minstens elf mensen om het leven gekomen. Meer dan dertig anderen raakten gewond. Dat hebben de Iraakse veiligheidsdiensten gemeld.

Rebellen vuurden zeker vijf mortiergranaten af op de wijk Obaidi, ten oosten van de Iraakse hoofdstad.

De wijk werd afgezet door de politie. (afp/dm)</STRONG></EM></U></I></B>
Als ik iets wil kennen kijk ik niet bij de vijanden van dat iets!!! De Amerikanen staan achter die aanslagen, begrijpt ge dat? Leg eens uit tot welk recht de Amerikkanen daar de mensen tegen elkaar gaan opsteken, zeg het is, meneer de pro amerikkaan. In Irak waren geen problemen tussen shiite en soennietisce burgers net als in Iran. Maar wedden dat als ze hun neus in iran gaan zetten er plots communautaire probleme aanwezig zullen zijn? Moest er hier petroleum zijn zouden ze het probleem tussen Wallonie, Vlaanderen en de moslimgemeenschap zo groot maken dat we mekaar ook zouden uitmoorden, En ze zouden bij iedereen veel moed inspreken. maar ja wie niet horen wil moet voelen eh..

DIVISER POUR MIEUX REGNER

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 19 augustus 2007 om 12:34.
Oud 19 augustus 2007, 14:29   #205
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U hebt er anders ook een handje van weg om mensen persoonlijk aan te vallen. Alleen, u merkt het niet. U merkt het alleen bij de anderen.

U past de precepten van uw bijbel niet toe: het verhaal van de splinter en de balk in eigen ogen.

Als ik mij herhaal, dan is dat omdat u niet antwoordt op mijn vragen of dat u altijd met dezelfde uitleg komt aandraven. Ja, en dan moet ik wel hetzelfde antwoorden of herhalen. Ik weet nu nog steeds niet of het God is geweest (of niet) die gezegd heeft tegen de Israëlieten dat ze de inwoners van het Beloofde Land mochten uitmoorden. Volgens mij weet u het ook niet. Of...durft u het misschien niet te zeggen dat God het was die deze licence to kill gaf? Dat kan ook natuurlijk.
System,

Om te ruzieën moet je met zijn tweeën zijn. Niks menselijks is me vreemd, en ik wil me bij deze verontschuldigen voor de persoonlijke aanvallen tegen jouw persoon; zet het gerust op het conto van mijn impulsiviteit, die ik niet altijd onder controle heb.

Mag deze oeverloze en uitermate vervelende discussie nu eindelijk rusten? Er is werkelijk niks interessants meer aan toe te voegen, noch van jouw kant, noch van de mijne.

Laten we het erop houden dat we gewoon op twee totaal verschillende golflengten zitten. Keer op keer stel ik vast dat jij me niet begrijpt zoals ik wil begrepen worden, en vermoedelijk heb jij een gelijkaardige indruk wanneer je mijn replieken onder ogen krijgt. Wordt het dan niet stilletjesaan tijd om dat onderwerp definitief te begraven? We raken er toch niet uit, en ik heb geen probleem me daarbij neer te leggen.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 16:14   #206
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Dat de concrete organisatie en de rituelen van het Jodendom, het Christendom en de Islam licht verschillen, doet niks aan het punt af dat ze dezelfde hardvochtige, perverse, wrede, gewelddadige, genocidaire woestijngod aanbidden.
Ik heb één woordje rood geverfd.

Voor het overige geen commentaar.
Ik weet niet hoe iemand anders licht in deze kontekst interpreteert.
Voor mij is het namelijk heel duidelijk dat licht helemaal niet de lading dekt.

Zoals eerder gesteld, ken ik Jodendom als godsdienst helemaal niet, maar weet wel dat islam en christendom alleen maar HEEL LICHT (nauwelijks dus) overeenkomen: beide spreken over één god en er zijn profeten.
Dat is het zowat.

Daarnaast zijn er de immens grote verschillen:
Islam predikt: - Christendom predikt:
geweld - geweldloosheid
doodt de ongelovige - vergeef hen die je kwaad doen

Zo simpel is het. Als je dat niet wil inzien, ben je ofwel moslim (die de haat met de moedermelk mee krijgt, zoals bvb. de palestijnen, die op school leren om Israel te haten en te bevechten). ofwel zodanig geindoctrineerd, dat je het besef van de realiteit volledig kwijt bent.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 17:45   #207
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
System,

Om te ruzieën moet je met zijn tweeën zijn. Niks menselijks is me vreemd, en ik wil me bij deze verontschuldigen voor de persoonlijke aanvallen tegen jouw persoon; zet het gerust op het conto van mijn impulsiviteit, die ik niet altijd onder controle heb.

Mag deze oeverloze en uitermate vervelende discussie nu eindelijk rusten? Er is werkelijk niks interessants meer aan toe te voegen, noch van jouw kant, noch van de mijne.

Laten we het erop houden dat we gewoon op twee totaal verschillende golflengten zitten. Keer op keer stel ik vast dat jij me niet begrijpt zoals ik wil begrepen worden, en vermoedelijk heb jij een gelijkaardige indruk wanneer je mijn replieken onder ogen krijgt. Wordt het dan niet stilletjesaan tijd om dat onderwerp definitief te begraven? We raken er toch niet uit, en ik heb geen probleem me daarbij neer te leggen.
In mijn ogen heb ik nooit het idee gehad dat wij ruzie maakten. Ik was wel onaangenaam verrast dat u zo vlug de persoonlijke toer opging. Dat hoeft toch niet. U hebt uw mening, ik de mijne, het kan soms wat bitsig worden, maar ondanks dat moeten we sereen blijven en ons houden aan het onderwerp. En dat kan inderdaad op een gegeven ogenblik uitgeput geraken. En dit omdat de beiden partijen geen nieuwe elementen meer aandragen en steeds dezelfde argumenten tot in de treurnisse blijven herhalen. Maar dat is niet alleen zo bij onze discussies.

Maar goed, zand erover.

Laatst gewijzigd door system : 19 augustus 2007 om 18:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 22:08   #208
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn ogen heb ik nooit het idee gehad dat wij ruzie maakten. Ik was wel onaangenaam verrast dat u zo vlug de persoonlijke toer opging. Dat hoeft toch niet. U hebt uw mening, ik de mijne, het kan soms wat bitsig worden, maar ondanks dat moeten we sereen blijven en ons houden aan het onderwerp. En dat kan inderdaad op een gegeven ogenblik uitgeput geraken. En dit omdat de beiden partijen geen nieuwe elementen meer aandragen en steeds dezelfde argumenten tot in de treurnisse blijven herhalen. Maar dat is niet alleen zo bij onze discussies.

Maar goed, zand erover.
QED: God is liefde.
Oud 19 augustus 2007, 22:13   #209
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
QED: God is liefde.
QNED.
Oud 19 augustus 2007, 22:17   #210
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
QNED.
QER (Revelatum)

"God is liefde: wie in de liefde woont, woont in God en God is met hem”
(Eerste brief van Johannes 4,16)
Oud 19 augustus 2007, 22:22   #211
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
QER (Revelatum)

"God is liefde: wie in de liefde woont, woont in God en God is met hem”
(Eerste brief van Johannes 4,16)
QNED (NR)--: sed errare humanum est.

Laatst gewijzigd door system : 19 augustus 2007 om 22:23.
Oud 19 augustus 2007, 22:39   #212
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zalig is dat het niets uitmaakt.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 19 augustus 2007 om 22:39.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 22:39   #213
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Errare aut justificare
Geloven is een gok. Maar eenmaal de gok gewaagd, weet je gauw of je gewonnen hebt. I.c. ik, ik voel dat ik gewonnen heb. Het maakt me gelukkig, het geeft m'n leven kleur en zin.
Geloven is als zout. Het geeft het leven smaak. Niet teveel, want dat is slecht voor je bloeddruk. Maar zonder het zout smaakt het leven veel minder.
Oud 19 augustus 2007, 22:53   #214
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Inderdaad. Errare aut justificare
Geloven is een gok. Maar eenmaal de gok gewaagd, weet je gauw of je gewonnen hebt. I.c. ik, ik voel dat ik gewonnen heb. Het maakt me gelukkig, het geeft m'n leven kleur en zin.
Geloven is als zout. Het geeft het leven smaak. Niet teveel, want dat is slecht voor je bloeddruk. Maar zonder het zout smaakt het leven veel minder.
Contra principia negantem disputari non potest.

Laatst gewijzigd door system : 19 augustus 2007 om 23:01.
Oud 19 augustus 2007, 23:06   #215
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Kies Liefde, Liefde.
’t Leven zonder schone Liefde
Is slechts een last,
Zoals u ziet.

3. O mensen, omstrengel Liefde.
Antwoord op haar roep.
Ga tot Hem,
Want God schonk onsterfelijkheid
Alleen aan Liefde.

Vandaag is slapeloze Liefde in de lucht
En roept de slaperige Harten.
Liefde is het leven en gevoel
In het heelal.
Leven zonder Liefde
Is slechts een lege schelp.

Er is in Liefde geen gepraat.
Kreunen en zuchten is genoeg,
En geduld is het enige
Dat Liefde redt.

Wees stil. Spreek geen woord.
Laat uw tranen alles zeggen.
Als het Hart begint te branden,
Ruikt het als wierook.

Rumi
Oud 19 augustus 2007, 23:10   #216
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kies Liefde, Liefde.
’t Leven zonder schone Liefde
Is slechts een last,
Zoals u ziet.

3. O mensen, omstrengel Liefde.
Antwoord op haar roep.
Ga tot Hem,
Want God schonk onsterfelijkheid
Alleen aan Liefde.

Vandaag is slapeloze Liefde in de lucht
En roept de slaperige Harten.
Liefde is het leven en gevoel
In het heelal.
Leven zonder Liefde
Is slechts een lege schelp.

Er is in Liefde geen gepraat.
Kreunen en zuchten is genoeg,
En geduld is het enige
Dat Liefde redt.

Wees stil. Spreek geen woord.
Laat uw tranen alles zeggen.
Als het Hart begint te branden,
Ruikt het als wierook.

Rumi
Kitsch kan ik soms nog verdragen.
Maar dit vind ik er wel over.
Oud 19 augustus 2007, 23:13   #217
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met kitsch, verdraag je geen spiritualiteit?
Oud 19 augustus 2007, 23:18   #218
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat voor de ene echte kunst is, is voor de andere ware kitch
Wat voor de andere kitch is,is voor de derde een botsing met het heilige.

Voor de ene is het diepe bos te mijden, bedreigend vijandig en duister
Maar is het donkere woud niet de gewijde woonplaats van de god Pan?

Laatst gewijzigd door system : 19 augustus 2007 om 23:18.
Oud 19 augustus 2007, 23:32   #219
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met kitsch, verdraag je geen spiritualiteit?
Neen of ja.
Oud 20 augustus 2007, 01:14   #220
ggolsteyn
Schepen

Standaard Open brief aan bisschop Muskens

Beste bisschop Muskens,

Mij goed om uw God Allah te noemen. Het probleem is natuurlijk
hoe men de zoon zal noemen, die hij volgens de moslims niet heeft.
Allah-zoon?
En de Heilige drievuldigheid? Triallahlah?

Wilders zou ook best eens de bijbel lezen:
wat er daar allemaal in staat!

De buik van zwangere vrouwen van de vijand openrijten!
In het mooie liedje: "on the rivers of Babylon" (psalm 137, vers9):
"Zalig hij die uw kinderen zal grijpen en tegen de rotsen te pletter slaan."

En de vrouwen die moeten een hoofddoek dragen,
zij moeten lange haren dragen,
zij mogen geen onderwijs geven volgens de brief aan Timótheus.
Zij mogen geen leiding geven aan de mannen.

Want de vrouw is geschapen voor de MENS, zijnde de man (genesis),
zoals alle andere kiekens en kalveren.

Al die beledigingen schrappen, het zou een heel dun bijbeltje worden.

O, ik weet wel dat in de Koran ook allerlei dwaasheden staan,
zoals een leuke voor de Hollanders: Soera 20, (102)102:
"Op de dag dat op de bazuin geblazen wordt en waarop Wij
de boosgezinden bijeendrijven, BLAUWOGIG." (hoofdletters van mij.)
De toekomst ligt open voor de blauwogigen.

Groetjes, en vraag eens aan SGP of zij de doodstraf nog willen invoeren?

Arm Holland. De bijbelbelt in Holland begint goed te gelijken op een vuilnisbelt met o.a. 17 "kerken" in een dorp in het Noorden, en honderden andere sekten over het land.

Gerard Golsteyn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be