![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tiens, ik dacht niet dat in 1830 er een referendum gehouden is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, oké, da's een van de redenen voor het "uitkristaliseren" van wat we nu kennen, de "federatie" (what's in a name?) Belgie. Maar bipolair is dit landje altijd geweest, van bij het begin. Akkoord, aanvankelijk met complete negatie van het "bi-karakter", namelijk het Nederlandstalige karakter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat heeft dat ermee te maken? Werd er ooit een referendum gehouden wie onze koning zou worden? Al geef ik meteen toe dat een stuk van het democratisch deficit ligt in het feit dat de bevolking te weinig gebruik kan maken van dat instrument.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Trouwens, als je tegen die bipolariteit bent, ben je dan ook voorstander van het "schrappen" van een van beide landstalen (oké, ik vergeet het Duits maar da's sowieso gemarginaliseerd)? Pas dan komt er een echt einde aan de door jou aangeklaagde bipolariteit, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar je analyse is de enig juiste, inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Prachtig artikel overigens, inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met 1 land, 1 volk is niks mis imo. Het lijkt me zelfs de logica zelve om tot een degelijk en democratisch bestuur te komen. Het probleem is er pas wanneer men zegt '1 land, 2 en een half volk (laten we de duitstaligen niet vergeten), 1 koning'. Een koning of führer ben ik vanzelfsprekend tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() Ik wil nog even opmerken dat de gelijkheidswet, een doekje voor het bloeden was, die wet is alleen maar in het leven geroepen om het onderliggende regeltje in art 23, dat Nederlands onderliggend is aan het Frans in de staatstaal ongedaan te maken. De Franstalige konden het toch niet lezen.
Laatst gewijzigd door mettewie : 24 augustus 2007 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heb je daar ergens meer informatie over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat anders is het bipolaire federalisme in België. Dat is het dus NIET en ik vind het vreemd dat u dat niet weet. België kent 7 niveaus: *het federale *Vlaamse Gemeenschap *Vlaams Gewest *Franse Gemeenschap *Waals Gewest *Brussels Hoofdstedelijk Gewest *Duitstalige Gemeenschap Hiervan zijn de twee Vlaamse niveaus gefuseerd, zodat je feitelijk 6 niveaus kent. Waar ziet u die bipolariteit? Wat wel correct is, is dat België zelf bipolair is: je hebt Vlaanderen en je hebt Wallonië en dan nog wat klein grut. Elke indeling die die bipolariteit van België ontkent, moet wel leiden tot problemen. Dat was al zo in de unitaire tijd en dat is zo met het gekunstelde gewesten en gemeenschappen federalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Wie is eigenlijk de auteur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() Als ik het goed heb is het Art. 23 uit 1831, en nu art.30 is, waarschijnlijk herschreven. Dat art. is de basis geweest voor de toestand waar we nu in verkeren, ik denk dat het wel te vinden is in een art. over de taalwetgeving of over de staatshervormingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dit is de laatste keer dat ik repliceer op je voortdurende argumentloze gezaag.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burgemeester
|
![]() Neen, ik woon daar niet (is wel familie), en ik heb geen nick Kortaf, mijn naam is gewoon Mettewie, héééél lang geleden was het Metternich en in verfranst naar Mettewie, althans, dat is mij altijd wijsgemaakt. Tevreden met mijn uitleg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |