Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 20:16   #381
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Bisschop Muskens van Breda heeft vanavond in het tv-programma Netwerk gezegd dat hij het prima zou vinden om God voortaan Allah te noemen: "Allah is op zich een heel mooi woord voor God. Waarom zouden we niet allemaal samen zeggen: 'We noemen God voortaan Allah?' "

De bisschop baseert zijn idee op zijn ervaringen in Indonesië. In dat land wordt God zowel door moslims als door christenen Allah genoemd. Wat Muskens betreft zou het geen probleem zijn om dat hier voortaan ook te doen. Muskens: "Het kan God wat schelen hoe wij hem noemen. Daar staat hij boven. Dat zijn onze problemen. Wij zijn allemaal bezorgd dat God dat erg zou vinden. Dat God dat blasfemie zou vinden. Helemaal niet. Wij hebben dat uitgevonden om ruzie over te maken."

In feite is Allah niet anders dan de Arabische vertaling voor God. Muskens realiseert zich echter dat invoering van de naam Allah in de katholieke kerk niet op korte termijn zal plaatsvinden. "Dit klinkt natuurlijk gek. Dat krijg ik nooit klaar. Maar over honderd of tweehonderd jaar moet ik het nog maar eens zien."

De met gezondheidsproblemen kampende Muskens vroeg paus Benedictus XVI onlangs om hem ontslag te verlenen als bisschop van Breda. De 71-jarige Muskens sluit zich aan bij de Pauluscommuniteit van de benedictijnen in Teteringen. Als de paus het ontslag van Muskens aanvaardt, wordt Hans van den Hende bisschop van Breda.

bron: fok.nl

Muskens kwam eerder in opsraak: "Iemand die arm is mag van God een brood stelen", zei hij eind jaren '80. Daar is nog iets voor te zeggen, maar God Allah noemen?
Muskens doet er goed maar snel met pensioen te gaan.

Katholieken en moslims hebben altijd al een speciale band gehad door de eeuwen heen. Hun gemeenschappelijke aversie tegen het Israëlische heilige land en hun afwijzen van hervormingen binnen hun eigen geloof maakt ze daarbij "Comrades in arms"
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 21:27   #382
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Katholieken en moslims hebben altijd al een speciale band gehad door de eeuwen heen. Hun gemeenschappelijke aversie tegen het Israëlische heilige land en hun afwijzen van hervormingen binnen hun eigen geloof maakt ze daarbij "Comrades in arms"
Het ontstaan van de staat israel is de grootste fout doorheen de geschiedenis die de mensheid ooit heeft gemaakt !
Oud 26 augustus 2007, 21:31   #383
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar het gaat niet om 'menselijke' inferioriteit. Het gaan om wetenschappelijke inferioriteit. En die is heel duidelijk te wijten aan de islam. Een islam die heel lang het menselijk denken heeft beknot. Natuurlijk is de islam een godsdienst maar sommige vormen van islam (in Saoedie-Arabië of Iran bijvoorbeeld), zijn zeker ook een ideologie. Dat lijkt me evident.
Dat is nooit bewezen dat de islam de basis oorzaak ligt voor de hindernis van een wetenschappelijke evolutie, trouwens iran stelt het niet zo slecht qua wetenschappelijk onderzoek,.
Oud 26 augustus 2007, 21:31   #384
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Het ontstaan van de staat israel is de grootste fout doorheen de geschiedenis die de mensheid ooit heeft gemaakt !
De geboorte van een gek als mohammed is de grootste fout die de natuur ooit heeft gemaakt.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 21:32   #385
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Over IQ gesproken.

Iedereen die deze grafiek ziet, merkt meteen dat er geen enkele correlatie bestaat tussen religie en schoolresultaat. (De enige correlatie is misschien die gebaseerd op huidskleur: hoe donkerder, hoe lager de schoolresultaten.)

Niks te maken met religie dus, want de zeer islamietische Bangladeshi en Pakistani doen het beter dan alle overwegend niet-islamietische groepen zwarten en even goed dan "any other ethnic group".

Heerlijk hoe sommigen erin slagen te spreken (mompelen) over intelligentie, en, de daad bij het woord voegend, meteen te tonen waar ze zelf staan met hun quotiënt.
Tja, C2C. Dergelijke uitspraken brengen het risico mee van als een boomerang terug te keren naar de afzender. Maar daarvoor zijn we niet op dit forum toch?

De Indiërs zijn even "gekleurd" als de Pakistani en Bangla Deshi. Meer nog: ze bestaan genetisch uit dezelfde mengeling. Dat is precies wat de statistiek zo uitermate interessant maakt.
Oud 26 augustus 2007, 21:41   #386
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is nooit bewezen dat de islam de basis oorzaak ligt voor de hindernis van een wetenschappelijke evolutie, trouwens iran stelt het niet zo slecht qua wetenschappelijk onderzoek,.
Iran staat nergens. Of toch: ergens op de 96ste plaats in de Human Development Index, enkele plaatsen nog na Turkije, enkele plaatsen voor Algerije, en weliswaar ver voor Marokko dat op de 123ste plaats te vinden is.

Ook al is Iran een groot land, nog geen enkele Iraanse wetenschapper heeft een Nobelprijs gewonnen. Iraanse wetenschappers zijn reeds lang hun land ontvlucht.

Nochtans was Iran ooit een heel ontwikkeld land, tot de mohammedaanse ideologie wetenschap en kennis begon te verstikken. Toppunt van ironie is wel dat de grammatica van de Arabische taal door een Pers werd ontwikkeld.

Ik ben reeds enkele jaren aan het werken aan documentatie over de verstikkende werking van de mohammedaanse ideologie. Intussen heeft iemand anders reeds heel wat materiaal verzameld en dat op het WWW geplaatst:
http://islamicexpansionanddecline.bl...political.html
en
http://islamicexpansionanddecline.bl...ilization.html
Oud 26 augustus 2007, 21:56   #387
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Iran staat nergens. Of toch: ergens op de 96ste plaats in de Human Development Index, enkele plaatsen nog na Turkije, enkele plaatsen voor Algerije, en weliswaar ver voor Marokko dat op de 123ste plaats te vinden is.

Ook al is Iran een groot land, nog geen enkele Iraanse wetenschapper heeft een Nobelprijs gewonnen. Iraanse wetenschappers zijn reeds lang hun land ontvlucht.

Nochtans was Iran ooit een heel ontwikkeld land, tot de mohammedaanse ideologie wetenschap en kennis begon te verstikken. Toppunt van ironie is wel dat de grammatica van de Arabische taal door een Pers werd ontwikkeld.

Ik ben reeds enkele jaren aan het werken aan documentatie over de verstikkende werking van de mohammedaanse ideologie. Intussen heeft iemand anders reeds heel wat materiaal verzameld en dat op het WWW geplaatst:
en
Aha ,het moet eerst bewezen worden door de human devlopment index !!! Je denkt toch niet dat ik daar enige waarde aanhecht ? Trouwens wie zijn dat ? De VN ? De Nato ? De US ? De wereld opzich ? Als je denkt dat er één visie bestaat van de wereld ,één diversiteit, één waarheid, dan ben je best een leerlilng van een gevaarlijke dictatoriaal systeem van morgen !!!
Oud 26 augustus 2007, 21:58   #388
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De geboorte van een gek als mohammed is de grootste fout die de natuur ooit heeft gemaakt.
Dan moet je dat maar gaan uitvechten met de natuur !
Oud 26 augustus 2007, 22:13   #389
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je dat maar gaan uitvechten met de natuur !
Soms moet je zaken van de natuur met gif (chemo) bestrijden.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 23:22   #390
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Soms moet je zaken van de natuur met gif (chemo) bestrijden.
Dan heb je zeker een dikke pech.
Oud 27 augustus 2007, 00:17   #391
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, C2C. Dergelijke uitspraken brengen het risico mee van als een boomerang terug te keren naar de afzender. Maar daarvoor zijn we niet op dit forum toch?

De Indiërs zijn even "gekleurd" als de Pakistani en Bangla Deshi. Meer nog: ze bestaan genetisch uit dezelfde mengeling. Dat is precies wat de statistiek zo uitermate interessant maakt.
Ik zei: er is geen enkele correlatie merkbaar tussen wat voor genetisch of cultureel gegeven en deze statistiek, tenzij die tussen donkere groepen en lichkleuriger groepen.

Ge kunt op basis van die statistiek niks zeggen over de Islam. Het verschil tussen Bangladeshi en Indiërs kan even goed te maken hebben met economische, demografische, sociale en zelfs historische redenen, compleet los van de invloed van den Islam.

Er is te weinig bijgevoegd materiaal om ook maar iets zinnigs te zeggen over de Islam en zijn effect op de schoolprestaties van kinderen die in een Westers land opgroeien.

Het enige dat ge kunt zeggen is dat atheïsten en communisten superieur zijn aan iedereen. Da's alles.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 00:20   #392
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Er zijn bijvoorbeeld wél goede onderzoeken over de redenen voor de achterstelling van de Arabische wereld (niet de Islamietische in zijn geheel, want Maleisië scoort bijvoorbeeld extreem goed). Rapporten zoals die van het UNDP.

UNDP Arab Human Development Report Launch

http://content.undp.org/go/newsroom/...ch-20061206.en

En wie wilde de publicatie van die studie per se tegenhouden? Inderdaad:

US accused of stifling UN Arab report
The author of a UN report on freedom and governance in the Arab world says the United States is threatening to cut aid should the report be published.

http://english.aljazeera.net/English...ArchiveId=8369

De reden daarvoor is uiteraard niet ver te zoeken. De Amerikanen weten dat zij het zijn die de Arabische wereld achterlijk houden. Niet de Islam.
Oud 27 augustus 2007, 00:30   #393
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Nog ééntje voor het slapengaan:

Als ge echt wilt maken we een ranking hoor, op basis van dat statistiekje:

1. Atheïsten en communisten zijn superieur
2. Hindoes zijn ook wel héél sterk
3. Ierse-katholieken zijn gewoon goed
4. Anglikaanse-Britten zijn maar matig
5. Islamietische meisjes zijn matig
6. Sterker alleszins dan gemengde rassen van wie we de religie niet kennen
7. Volstrekte Islamieten (of iets dergelijks) zijn heel zwak, ongeveer even zwak als "alle andere rassen"
8. Anglikanen en protestanten met een zwarte huidskleur zijn rampzalig
9. Katholieken met een donkere huidskleur zijn debielen buiten categorie

Ik zie niet in hoe de Islam hier slecht uitkomt.

Mij lijkt eerder het katholicisme en de protestantse strekking hier zwak uit te komen.
Oud 27 augustus 2007, 07:23   #394
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt eerder het katholicisme en de protestantse strekking hier zwak uit te komen.
Het zwakst komen hier eigenlijk toch wel de mannen uit
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 10:23   #395
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Aha ,het moet eerst bewezen worden door de human devlopment index !!! Je denkt toch niet dat ik daar enige waarde aanhecht ? Trouwens wie zijn dat ? De VN ? De Nato ? De US ? De wereld opzich ? Als je denkt dat er één visie bestaat van de wereld ,één diversiteit, één waarheid, dan ben je best een leerlilng van een gevaarlijke dictatoriaal systeem van morgen !!!
Als het aan jou ligt zou je nog ontkennen dat de zon schijnt, Lincoln.

Het Human Development Report, waarvan de Human Development Index deel uitmaakt, is een initiatief van het United Nations Development Programme. Er werken honderden mensen en instellingen aan mee van over de ganse wereld.

De index werd ontwikkeld door de Indische Nobelprijswinnaar Amartya Sen, de Pakistaanse econoom Mahbub ul Haq, in samenwerking met Prof. Gustav Ranis van de Yale universiteit, en de Britse lord van Indische afkomst, Meghnad Desai.

De HDI geeft een zeer goed beeld van de ontwikkeling van bijna alle landen in de wereld.

Indien je er de voorkeur aan zou geven, kan ik ook een en ander brengen uit de Arab Human Development Reports. Die zijn volledig door Arabieren samengesteld.

En mogen we nu jouw visie, jouw waarheid, en jouw diversiteit kennen?
Oud 27 augustus 2007, 10:44   #396
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn bijvoorbeeld wél goede onderzoeken over de redenen voor de achterstelling van de Arabische wereld (niet de Islamietische in zijn geheel, want Maleisië scoort bijvoorbeeld extreem goed). Rapporten zoals die van het UNDP.

...
Ik heb die rapporten -- vanzelfsprekend -- op mijn harde schijf staan. En heb ze gelezen.

Je reactie bewijst dat jij ze niet gelezen hebt.

Van de achterflap (het eerste blad links als je de pdf-file opent) van het rapport van 2002:
Specifically, the report concludes that Arab countries need to embark on rebuilding their societies on the basis of:
* Full respect for human rights and freedoms as the cornerstone of good governance, leading to human development.
* the complete empowerment of Arab women, taking advantage of all opportunities to build their capabilities and to enable them to exercise those capabilities to the full.
* The consolidation of knowledge acquisition and its effective utilisation. As a key driver of progress, knowledge must be brought to bear efficiently and productively in all aspects of society, with the goal of enhancing human well being across the region.

In the end, bold thinking holds the key to realizing, as opposed to only conceiving of, grand visions for the future. Great goals require great acts.
Maleisië staat op de 61e plaats in de HDI-index, net na Roemenië (dankuwel, Ceausescu) en vlak voor Bosnia-Herzegovina. Maleisië is een bewijs dat het beschikken over gigantische inkomsten uit energie niet voldoende is om een ontwikkeld land te komen. Gelukkig beschikt het ook nog over ongeveer een halve bevolking hardwerkende "ongelovigen". Hoe lang deze nog de economie zullen kunnen draaiende houden is een belangrijke vraag, temeer omdat vanwege de mohammedaanse discriminatiepolitiek en pesterijen hun aantal gestaag afneemt.
Oud 27 augustus 2007, 10:49   #397
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Dag, Lincoln,

Ik kan het maar blijven herhalen: als je niet akkoord gaat met de feiten die ik aandraag, dan kan je ze steeds proberen te weerleggen. Dat je daar in al die jaren nog niet éénmaal in geslaagd bent bewijst dat ik gelijk heb.

Mijn kennis is niet enkel op boeken gebaseerd, maar ook op vele reizen die ik in de mohammedaanse wereld gemaakt heb. Ik heb gegarandeerd meer van die landen bezocht dan jij. En ja, ik heb waarschijnlijk ook veel meer literatuur doorworsteld dan jij. Ik weet dat reizen wat moeilijk is voor jou, maar ik daag je hierbij uit om aan die literatuur te beginnen.

Ik zal steeds trachten te vermijden van het over de inferioriteit van de bevolking te hebben. Ik zie die mensen enkel als het slachtoffer van een totalitaire en intolerante ideologie, die predikt dat Allah wel voor alles zal zorgen, die predikt dat zij zelf niet mogen nadenken, en die beweert dat alles wat zij verkeerd doen eigenlijk de fout is van de andere. Het fatalisme en de lethargie zijn belangrijke kenmerken van de mohammedaanse denkwereld.

Indien de mohammedaanse leer enkel om religie zou gaan, zou niemand er een probleem mee hebben. Maar de "islam" is oneindig veel meer dan dat: het is een "total way of life", een echte ideologie die elk aspect van het menselijke (samen)leven beheerst: hoe men opstaat, hoe men zijn oren wast, hoe en wat men eet, hoe men het op de wc doet, hoe men gaat slapen, hoe men vrijt, etc., en ook met welke mensen men mag omgaan, hoe men er dan mee moet omgaan, of men een hand mag geven of niet, of men ze als baas mag of moet respecteren of niet, wie welke belastingen moet betalen, etc., hoe politiek moet bedreven worden, en ook de economie moet gecontroleerd worden, en hoe oorlog moet gevoerd worden, hoe men werkt of laat werken, en zo tot in het oneindige en tot in het kleinste detail.

De "islam" is dan ook een totale ideologie. De ideologie is gebaseerd op geweld, verovering, roof, uitbuiting, discriminatie, en alles wat eigen is aan het negatieve in de mens. Er bestaat geen harmonie in een wereld die op die elementen gebaseerd is. Terloops: de meeste van de onmiddellijke opvolgers van Mohammed stierven dan ook een gewelddadige dood.

Niet geremd door enige scrupules, kon de ideologie zich snel uitbreiden. Maar telkens weer bleek dat het systeem in elkaar stortte van zodra er geen verdere rooftochten mogelijk waren, of wanneer de uitbuiting van de veroverde volkeren niet meer mogelijk was, bijvoorbeeld omdat er geen productieve slachtoffers meer waren. Een mooi voorbeeld hiervan was Andaloesië, dat totaal verzwakte van zodra een meerderheid der bevolking zich aan de mohammedaanse leer had onderworpen.

Een ander sprekend feit is dat van alle belastingen die het Ottomaanse rijk inde, twee derde afkomstig was van Roemelië! Een relatief klein gebied, maar overwegend bevolkt door productieve christenen.

Lincoln, begin al eens met te lezen wat ik schrijf (hier en in andere posts) en probeer eens op een en ander te reageren met feiten en gefundeerde meningen. Voor mij geldt het principe niet dat je gelijk hebt omdat je een volgeling van Mohammed bent. Ik wil feiten zien.
Ik vind wel dat je de mensen niet moet vernederen. Voor jou heeft hij je antwoorden misschien niet weerlegt, voor anderen wel. Met alle respekt. Ik wou je vragen in welke landen je gereisd hebt. Saoudi Arabie, Iran, Andalousie, Jemen, Maleisie? Zeg me welke landen.

p.s. Ik spreek niet over Arabische landen maar over islammietische landen eh

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 10:51.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 10:55   #398
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Dan heb je zeker een dikke pech.
Hij spreekt juist als Bush. Bush zei: De Irakezen zijn zoals kakkerlakken je moet ze dus ook op dezelfde manier bestrijden.
Oud 27 augustus 2007, 11:02   #399
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Ik vind wel dat je de mensen niet moet vernederen.
Ik heb Basy Lys - ongeacht of ik met meerdere van zijn stellingen al dan niet akkoord ga - nog nooit een moslim horen uitschelden als daar zijnde kamelenn**ker of zandbakp**per, favoriete scheldwoorden bij sommige forummers alhier...

Het steeds maar weer moeten vragen - bijna smeken - om antwoorden en/of reacties op voor iedereen verifieerbare feiten hebben helaas geen enkel uitstaans met "vernederen".

Vernederingen? Waar haal je dat nu weer vandaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
Voor jou heeft hij je antwoorden misschien niet weerlegt, voor anderen wel.
Wat heeft Lincoln dan zoal weerlegd?

De HDI afdoen als - ja, als wat eigenlijk? - is voor jou een weerlegging?

Kun je mij eens inwijden in die ietwat bizarre vorm van redeneren?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 augustus 2007 om 11:10.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 11:05   #400
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:

en

Sorry maar als je nog nooit naar Iran bent gegaan dan weet je niets over dat land en dan zwijg je. Want in humaniteit en vriendelijkheid en spiritualiteit zijn ze in elk geval veel voor als de mensen hier of het forum.
Voor mij is vooruitgang op spiritualiteit het belangrijkste, materiaal neem je niet mee in je kist hoor. Het is een belachelijke discussie. Weten jullie waarom? Omdat elk volk de ander als inferieur beschouwt. Weten jullie waarom? Omdat elk volk in IETS superieur heeft. Maar nooit in alles.Nu valt het gewoon te zien wat het belangrijkste is. Voor mij is het in elk geval het samenleven en de spiritualiteit. Als die wetenschappers zijn gevlucht dan is dat omdat ze met de sha werkten. En natuurlijk was het heel ontwikkeld (het is nu nog zo) maar toen was er meer geld, geld van Amerika, nu niet meer, Ze hebben Amerika geboycott... Dat is allemaal gemakkellijk gezegd eh maar ge moet alles bekijken.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 11:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be