Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2007, 16:18   #461
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat is nu dat weer voor een antwoord. Liberalisme heeft hier niets met politiek te maken. Natuurlijk bent u niet voor liberalisme. Liberalisme staat haaks op de islam die u beleeft. Uw islam laat niet toe dat iemand 'liberaal' denkt. Dat hebben we ondertussen wel begrepen.
Ik heb mijn eigen vrijheid, mijn vrijheid is niet de uwe en kan nooit één zijn , laat de natuur daar over oordelen,. De menselijke handen hebben al veel kwaad dan goed gedaan in de natuur !
Oud 27 augustus 2007, 16:20   #462
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik dicteer niemand wat hij moet denken. Daarom ben ik een 'liberaal' denker.
Wat doe je dan niets anders dan de "anderen" dicteren hoe ze moeten denken, anders zou het tot hiertoe niet komen,.
Oud 27 augustus 2007, 16:23   #463
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik heb mijn eigen vrijheid, mijn vrijheid is niet de uwe en kan nooit één zijn , laat de natuur daar over oordelen,. De menselijke handen hebben al veel kwaad dan goed gedaan in de natuur !
Ja, zo moogt u het wel stellen. En we kunnen ons altijd de vraag stellen vanwaar dat kwaad nu allemaal komt. Van Sheitan of Iblis alleen komt het zeker niet
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:32   #464
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Ja, zo moogt u het wel stellen. En we kunnen ons altijd de vraag stellen vanwaar dat kwaad nu allemaal komt. Van Sheitan of Iblis alleen komt het zeker niet
Het kwaad komt van de mens alleen.
Iblis heeft geen kracht en kan niet alleen handelen hetzij de mens het hem geeft door vrijwillig één van zijn instrumenten te zijn. Dan wordt de mens een sheitan.
vrijheid en recht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:32   #465
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat doe je dan niets anders dan de "anderen" dicteren hoe ze moeten denken, anders zou het tot hiertoe niet komen,.
Ik zeg alleen dat de islam ten dele verantwoordelijk is voor het niet-ontluiken van het wetenschappelijk denken in de islamitische landen. Dat is wat ik zeg. Niet meer en niet minder. Ik zeg ook dat de islam in het algemeen (enkele uitzonderingen niet nagelaten) een dogmatische godsdienst is die weinig ruimte laat voor andere ideeën.

En ik voeg er aan toe dat zo'n islam niet past in onze streken. We hebben al zo'n godsdienst gekend en we willen dat dogmatisch denken niet meer opnieuw (niet meer weliswaar langs het christendom om, maar wel) via de islam.

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 16:35.
Oud 27 augustus 2007, 16:37   #466
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Ik zeg alleen dat de islam ten dele verantwoordelijk is voor het niet-ontluiken van het wetenschappelijk denken in de islamitische landen. Dat is wat ik zeg. Niet meer en niet minder. Ik zeg ook dat de islam in het algemeen (enkele uitzonderingen niet nagelaten) een dogmatische godsdienst is die weinig ruimte laat voor andere ideeën.

En ik voeg er aan toe dat zo'n islam niet past in onze streken. We hebben al zo'n godsdienst gekend en we willen dat dogmatisch denken niet meer opnieuw, niet meer weliswaar langs het christendom om, maar wel via de islam.
allez komaaan, we gaan u niet dwingen om als ons te denken hoor anders zouden we niet in Belgie wonen. Ik begrîjp niet van wat jullie zo'n schrik hebben uiteindelijk.Het is niet onze bedoeling kruistochten te voeren in belgie.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 16:38.
Oud 27 augustus 2007, 16:39   #467
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ooit je echo in vraag gesteld ? Het goed en kwaad zijn allebei menselijke instincten.
Oud 27 augustus 2007, 16:40   #468
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Ooit je echo in vraag gesteld ? Het goed en kwaad zijn allebei menselijke instincten.
awel, dus zonder ons bestaat Iblis niet. eigenlijk ben ik half akkoord. voor mij bestaat alleen het goede . het kwaad komt van de mens.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 16:43.
Oud 27 augustus 2007, 16:42   #469
Lincoln

Standaard

Citaat:

En ik voeg er aan toe dat zo'n islam niet past in onze streken. We hebben al zo'n godsdienst gekend en we willen dat dogmatisch denken niet meer opnieuw (niet meer weliswaar langs het christendom om, maar wel) via de islam.
Ja jong, pas maar voor je eigen op dat je niet uitglijdt van het "liberalisme" naar "fanatiek-liberalisme" !
Oud 27 augustus 2007, 16:45   #470
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheid en recht Bekijk bericht
awel, dus zonder ons bestaat Iblis niet. eigenlijk ben ik half akkoord. voor mij bestaat alleen het goede . het kwaad komt van de mens.
Idd, door de mens is iblis wat hij is, er is een spreekwoord die zegt; ik was eens een soldaat van iblis, en dan werd ik met de tijd verheven totdat iblis één van mijn soldaten werd !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 augustus 2007 om 16:51.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:46   #471
Lincoln

Standaard

dubbel*

Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 augustus 2007 om 16:46.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 16:49   #472
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Idd, door de mens is iblis wat hij is, er is een spreekwoord die zegt; ik was een soldaat van iblis, en dan werd ik met de tijd verheven totdat iblis één van mijn soldaten werd !
Ja, heel diepzinnig, dat is als je controle hebt over je dierlijke instincten, en dat deze geen controle meer hebben over jou. Ik zal die onthouden. Dat is de opvoeding van de ziel die je beschrijft.
Oud 27 augustus 2007, 16:50   #473
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja jong, pas maar voor je eigen op dat je niet uitglijdt van het "liberalisme" naar "fanatiek-liberalisme" !
Daar moet u zich geen zorgen om maken. Fanatiek in een contradictio in terminis met liberalisme. Of fanatiek een contradictio in terminis is met een zekere vorm van islam, daar heb ik ernstige twijfels over.

U gaat me toch niet vertellen dat u akkoord kunt gaan met de maatschappij die de Taliban opgezet hadden (en terug willen installeren) in Afganistan? U weet wel, deze islamieten die de eeuwenoude Boeddha-beelden deden ontploffen omdat het 'afgodenbeelden waren'. Of wel ??

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 16:51.
Oud 27 augustus 2007, 16:55   #474
Lincoln

Standaard

Citaat:
Daar moet u zich geen zorgen om maken. Fanatiek in een contradictio in terminis met liberalisme. Of fanatiek een contradictio in terminis is met een zekere vorm van islam, daar heb ik ernstige twijfels over.

U gaat me toch niet vertellen dat u akkoord kunt gaan met de maatschappij die de Taliban opgezet hadden (en terug willen installeren) in Afganistan? U weet wel, deze islamieten die de eeuwenoude Boeddha-beelden deden ontploffen omdat het 'afgodenbeelden waren'. Of wel ??
Als ik mag vergelijken tussen "karzai" en "mulla omar" dan verkies ik beter "mulla omar" in de context van afghanistan, beter een duidelijke zicht naar de toekomst dan een onverzekerde toekomst !

En als er een systeem bestaat a la maroccain met een sausje belgisicme dan zal ik dat enkel met open armen apprecieren !
Oud 27 augustus 2007, 16:55   #475
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:

Ik ben e rin elk geval niet voor, voor de taliban. Maar zeg ik vroeg je iets daarnet. Van wat heb je schrik? Dat de moslims je de islam gaan opleggen? We zijn geen kruisvaarders van de middeleeuwen hoor.
Oud 27 augustus 2007, 16:57   #476
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kwaad komt van de mens alleen.
Iblis heeft geen kracht en kan niet alleen handelen hetzij de mens het hem geeft door vrijwillig één van zijn instrumenten te zijn. Dan wordt de mens een sheitan.
Natuurlijk komt het kwade niet van de mens alleen. De slachtoffers van de Tsunami zijn niet het gevolg van menselijk handelen, maar van de natuur.

De vraag die men zich wel kan stellen is, waarom Allah die miserie allemaal heeft toegestaan. Miserie zoals de vrouw die haar 5 kinderen en haar man verloren had in deze Tsunami. Maar ik neem aan dat u zich deze vraag niet stelt, of u zich vergenoegt met het antwoord: het is de wil van Allah.
Oud 27 augustus 2007, 16:57   #477
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Als ik mag vergelijken tussen "karzai" en "mulla omar" dan verkies ik beter "mulla omar" in de context van afghanistan, beter een duidelijke zicht naar de toekomst dan een onverzekerde toekomst !

En als er een systeem bestaat a la maroccain met een sausje belgisicme dan zal ik dat enkel met open armen apprecieren !
loool Ik kies niet voor Karzai, noch voor de Mulla Omar.
Oud 27 augustus 2007, 17:01   #478
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Natuurlijk komt het kwade niet van de mens alleen. De slachtoffers van de Tsunami zijn niet het gevolg van menselijk handelen, maar van de natuur.

De vraag die men zich wel kan stellen is, waarom Allah die miserie allemaal heeft toegestaan. Miserie zoals de vrouw die haar 5 kinderen en haar man verloren had in deze Tsunami. Maar ik neem aan dat u zich deze vraag niet stelt, of u zich vergenoegt met het antwoord: het is de wil van Allah.
Zeg eh denk je dat ik iemand ben die de dingen blindelings aanneem? natuurlijk heb ik daarover nagedacht. Dat zijn de gevolgen van de super vooruitgang van de wetenschap lol De verwarming van de aarde zeg je dat iets? Denk je dat er geen natuurwetten zijn? De natuur zal het op een dag zo beu zijn dat ze alle mensen zal wegspuwen. En ken je de karma? er gebeurt nooit iets zonder reden. Alles is een gevolg van...zonder einde.

Laatst gewijzigd door vrijheid en recht : 27 augustus 2007 om 17:03.
Oud 27 augustus 2007, 17:10   #479
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg eh denk je dat ik iemand ben die de dingen blindelings aanneem? natuurlijk heb ik daarover nagedacht. Dat zijn de gevolgen van de super vooruitgang van de wetenschap lol De verwarming van de aarde zeg je dat iets? Denk je dat er geen natuurwetten zijn? De natuur zal het op een dag zo beu zijn dat ze alle mensen zal wegspuwen. En ken je de karma? er gebeurt nooit iets zonder reden. Alles is een gevolg van...zonder einde.
Wat vertelt u nu. U hebt blijkbaar het verhaal van de tsunami niet helemaal gevolgd. Toen de zee zich terugtrok (voor de komst van de grote golf) riepen enkele oudere bewoners van een getroffen kust: "Tsunami, Tsunami!" Zij hadden het gevaar meteen herkent omdat ze het reeds meegemaakt hadden. Het woordje 'Tsnunami' maakt deel uit van de woordenschat van de kustbewoners. Tsnunami's zijn er altijd geweest in het verleden en dit omdat er altijd aardbevingen zijn geweest. Dus tsunami's bestonden reeds toen er geen 'vooruitgang' was. Het heeft dus niet veel te maken met de door u zo verguisde 'vooruitgang'.

U geeft de 'vooruitgang' de schuld voor alle negatieve gebeurtenissen op de wereld. Dat is het gemakkelijkste gemakkelijk én het komt u goed uit.

Laatst gewijzigd door system : 27 augustus 2007 om 17:17.
Oud 27 augustus 2007, 17:16   #480
vrijheid en recht
Burger

Standaard

Citaat:
Wat vertelt u nu. U hebt blijkbaar het verhaal van de tsunami niet helemaal gevolgd. Toen de zee zich terugtrok (voor de komst van de grote golf) riepen enkele oudere bewoners van een getroffen kust: "Tsunami, Tsunami!" Zij hadden het gevaar meteen herkent omdat ze het reeds meegemaakt hadden. Het woordje 'Tsnunami' maakt deel uit van de woordenschat van de kustbewoners. Tsnunami's zijn er altijd geweest omdat er altijd aardbevingen zijn geweest. Ook voordat er de door u zo vervloekte 'vooruitgang' was.

lol ze zijn altijd geweest en ze zullen toenemen. En nog toenemen. Dankzij de verwarming. Als je een beetje kent over de universele krachten enz. Dan weet je dat alles een oorzaak heeft of denk je dat een kracht daarvoor heeft gezorgd. Die wetenschap die alles weet, kon die dat niet voorkomen? Neen opeens , als de mens het niet kan voorkomen is het opeens God, opeens bestaat hij. Gemakkelijk de schuld op God te steken. Maar als je iets zelf kunt dan bestaat God niet, dan staat de mens opeens centraal, dan is de Ego daar. Wij mensen zijn de heersers der aarde loool. Ik vind het een beetje gemakkellijk hoor. God heeft dat niet gedaan. Denk je dat de natuur geen intelligentie heeft? Of is het alleen de mens die leeft, niemand anders?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be