Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 11:33   #321
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Ik heb niets tegen homo's of lesbiennes. Integendeel, mijn vrienden- en familiekringen tellen er verschillende. Maar wat iemand mij op dit gezellige forum toch eens moet duidelijk maken, is waarom er de laatste tijd almaar meer homo's en lesbo's opduiken - zeker op fora - die hun afwijkende geaardheid zeer opvallend, soms zelfs provocatief, willen etaleren. Vanwaar dit krampachtige 'look at me, I'm different'-gedrag? Mij lijkt het vooral een prima manier om weinig breeddenkende luitjes op stang te jagen. Of is het daar om te doen, misschien?
Voor iemand die claimt verschillende holebi's in zijn familie- en vriendenkring te hebben, getuigt uw openingspost toch wel van erg weinig respect voor deze mensen in het algemeen. Is het al eens bij u opgekomen dat het gebruik van die afbeeldingen misschien een reactie is tegen de onverdraagzaamheid van weinig breeddenkende luitjes zoals uzelf?
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:37   #322
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Is het al eens bij u opgekomen dat het gebruik van die afbeeldingen misschien een reactie is tegen de onverdraagzaamheid van weinig breeddenkende luitjes zoals uzelf?
Is het bij u al eens opgekomen dat deze homo-achtige diertjes met hun afbeeldingen op dit forum te etaleren net olie op het vuur willen kappen om zo de niet-homo-achtige diertjes te laten stijgeren?
Anyway, iedereen is hoe hij is...maar het blijft belachelijk om je sexualiteit te etalen op een openbaar forum of waar dan ook.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:41   #323
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Is het bij u al eens opgekomen dat deze homo-achtige diertjes met hun afbeeldingen op dit forum te etaleren net olie op het vuur willen kappen om zo de niet-homo-achtige diertjes te laten stijgeren?
Anyway, iedereen is hoe hij is...maar het blijft belachelijk om je sexualiteit te etalen op een openbaar forum of waar dan ook.
Voor u als hetero wellicht wel. De vraag is of dat voor de holebi's zelf ook zo belachelijk is. Ik kan me best voorstellen dat iemand zich wil afzetten tegen al de negativiteit die hij over zich heen krijgt omwille van iets dat hij zelf niet eens in de hand heeft.
Oud 4 september 2007, 11:44   #324
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor u als hetero wellicht wel. De vraag is of dat voor de holebi's zelf ook zo belachelijk is. Ik kan me best voorstellen dat iemand zich wil afzetten tegen al de negativiteit die hij over zich heen krijgt omwille van iets dat hij zelf niet eens in de hand heeft.
Indien deze diertjes de homo-achtige afbeeldingen gebruiken om af te geraken van de negativiteit dan zijn ze wel fout bezig hé. Zoals ik reeds gezegd heb...het is olie op het vuur kappen bij sommige diertjes op dit forum.
Ik stel voor dat ze zich registreren op forum's a la 'kifkif' en aanverwanten en daar trachten de negativiteit in de kiem te smoren door homo-achtige afbeeldignen te gebruiken.

PS : ik ben biseksueel

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 4 september 2007 om 11:45.
Oud 4 september 2007, 11:54   #325
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Indien deze diertjes de homo-achtige afbeeldingen gebruiken om af te geraken van de negativiteit dan zijn ze wel fout bezig hé.
Is dat zo? Degenen die zo vastgeroest zitten in hun vooroordelen zullen allicht niet meer van mening veranderen, maar hun negatieve reacties (zoals andere mensen "diertjes" noemen bijvoorbeeld) zal bij minder vastgeroeste mensen misschien juist een positieve reactie teweegbrengen.

Citaat:
Ik stel voor dat ze zich registreren op forum's a la 'kifkif' en aanverwanten en daar trachten de negativiteit in de kiem te smoren door homo-achtige afbeeldignen te gebruiken.
Waarom zouden ze? Voor zover ik begrepen heb, is dit een publiek forum dat de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel draagt. Ik zie hier mensen met allerlei afbeeldingen van nazi's en collaborateurs in hun avatar. Ik vind dat eerlijk gezegd veel verwerpelijker dan een afbeelding van twee mannen die elkaar kussen. Ik vind het dan weer niet nodig om daar een topic over te openen om mijn ongenoegen te uiten.

Citaat:
PS : ik ben biseksueel
Ik zie niet meteen op welke manier dat hier enige betekenis heeft...
Oud 4 september 2007, 11:58   #326
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor iemand die claimt verschillende holebi's in zijn familie- en vriendenkring te hebben, getuigt uw openingspost toch wel van erg weinig respect voor deze mensen in het algemeen. Is het al eens bij u opgekomen dat het gebruik van die afbeeldingen misschien een reactie is tegen de onverdraagzaamheid van weinig breeddenkende luitjes zoals uzelf?
Dan kunnen ze dat toch rustig zeggen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:59   #327
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kunnen ze dat toch rustig zeggen.

Maar dat doen ze niet. Ze zeggen dat het niet waar is.

Paulus.
Oud 4 september 2007, 12:05   #328
Beauris
Partijlid

Standaard

Ik zou mij hoeden voor veralgemeningen. Over welke "ze" heb je het hier precies?
Oud 4 september 2007, 12:09   #329
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord van 'Doki' is inderdaad het eerste antwoord dat ik, na 16 pagina's, op mijn vraag krijg. Het lijkt me plausibel. Natuurlijk zijn de reacties van de homoseksuelen ook betekenisvol, want in al die reacties valt op hoe ze rond de hete brij draaien in plaats van te antwoorden, soms met de meest vérgezochte (en dus alweer krampachtige) ontkenningen. Ontkenning speelt dus blijkbaar inderdaad een essentiële rol, allicht ook in het zo expliciet uitpakken met hun geaardheid. We geraken nog ergens.
Het spijt me maar ik vind deze discussie steeds minder ernstig worden. Het voorbeeld dat ik je gegeven heb met de vlaamsgezinden op dit forum en hun avatars duidt volgens mij duidelijk op de feilbaarheid van je argumentatie dat homo's hun avatars als etalage van hun seksualiteit zouden gebruiken. Toch gebruik je datzelfde voorbeeld om het tegendeel vol te houden, en je maakt daarbij dan ook nog eens dezelfde fout : het is niet omdat iemand in zijn avatar een vlaamse leeuw zet dat die persoon daarmee automatisch een rabiaat of militant flamingant is. Je bent dus weer bezig met een intentieproces, door te doen alsof je uit zoiets triviaals als een avatar de persoonlijkheid van een forumlid kan aflezen. Het is je recht om in dit soort redeneringen te volharden als je dat wil, maar geloofwaardig komt het niet over.

Voorts had ik getracht om je op een eerlijke en vrij persoonlijke manier inzicht te geven in de reden waarom ik (en misschien ook andere homo's) ervoor kiezen om homokoppels als avatar te kiezen. Het enige dat je daarop te zeggen hebt is dat je dat "plausibel" lijkt, maar tegelijk leg je het blijkbaar naast je neer en ga je door met veralgemenende uitspraken te doen. Erger nog, het heet nu ook al dat "ontkenning", naast "het etaleren van zijn geaardheid", een algemene eigenschap is van homo's. Mag ik vragen waar je zoiets haalt?

Tenslotte negeer je ook mijn opmerking dat je er hoegenaamd geen idee van kunt hebben hoeveel homo's op dit forum actief zijn, en wie dat dan wel zijn. Je baseert je uitspraak dus uitsluitend op de avatars van de mensen van wie je weet (uit hun bijdragen) dat ze homo zijn. Ik begrijp niet hoe je kan volhouden dat dat een basis kan zijn voor een veralgemenende uitspraak.
Oud 4 september 2007, 12:13   #330
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent dus weer bezig met een intentieproces, door te doen alsof je uit zoiets triviaals als een avatar de persoonlijkheid van een forumlid kan aflezen.
Volgens een zelfde redenering heb ik geen persoonlijkheid.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 12:27   #331
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou mij hoeden voor veralgemeningen. Over welke "ze" heb je het hier precies?
Alle homoseksuelen die poogden een antwoord te formuleren.

Paulus.
Oud 4 september 2007, 12:28   #332
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Volgens een zelfde redenering heb ik geen persoonlijkheid.
Hehe
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 12:48   #333
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Het feit ligt bij de persoon zelf, en niet bij het al-dan-niet homo zijn. Sommigen mensen zijn cassanter, willen meer opvallen. Zijn dat dan toevallig homo's en kunnen ze de expressie voor hun gedrag kanaliseren met behulp van het feit dat ze homo zijn zoveel te beter voor hun. Personen die direct kritiek hebben op de aanmerkingen van anderen op de avaters die ze bv. gebruiken, terwijl ze goed weten dat sommigen aanstoot nemen aan die avaters, zitten op dezelfde golflengte als die die tegen homo's zijn. Namelijk ze scheppen er op een of andere manier genoegen in of het interesseert hun toch genoeg om hiermee in de clinch te gaan, wat ze ook involved maakt.

Er kunnen hier evengoed homo's op het forum zitten waarvan men nooit weet dat ze homo zijn en er ook totaal geen inclinatie toe hebben om het te zeggen of te tonen in avaters, of om aan deze dicussies deel te nemen.
Oud 4 september 2007, 13:07   #334
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Vanwaar dit krampachtige 'look at me, I'm different'-gedrag?...
Een homo herken je niet altijd. Een ex-collega die homo is (ben daar pas na een half jaar achtergekomen) stoort zich aan zij die zich verwijfd gedragen. Ik denk dat het met zich vrouwelijk voelen te maken heeft. De ene wilz ich als vrouw gedragen en de ander als een stoere man.

Mij stoort het niet. Ik vind het prachtig dat er hier in België zoveel kan en mag!
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 13:25   #335
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie niet meteen op welke manier dat hier enige betekenis heeft...
U zei "Voor u als hetero wellicht wel"...dus het deed er wel toe
Oud 4 september 2007, 13:27   #336
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Degenen die zo vastgeroest zitten in hun vooroordelen zullen allicht niet meer van mening veranderen, maar hun negatieve reacties (zoals andere mensen "diertjes" noemen bijvoorbeeld) zal bij minder vastgeroeste mensen misschien juist een positieve reactie teweegbrengen.
Denk dat wij uitgepraat zijn indien u de mens boven de dieren gaat verheffen. Elks zijn zienswijze op de wereld.
Oud 4 september 2007, 13:54   #337
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is voor hetero's helemaal niet moeilijk zich in de denkwereld van homo's in te leven. Gewoon het geslacht van de partner er anders bijdenken en klaar! Als we die oefening doen, zouden er dus honderden avatars op dit forum moeten te zien zijn van kussende of knuffelende heterokoppels. Er zijn er een paar, maar in verhouding tot het aantal posts is dat aantal verwaarloosbaar. Het valt dus op dat homo's hun geaardheid- of als u dat liever hebt: hun liefdesbeleving - veel gretiger en explicieter tonen, bijvoorbeeld in avatars, dan hetero's. Mijn simpele vraag luidde: van waar komt dit opvallende verschil? Voor hetero's is de beleving van de liefde slechts één van de vele aspecten van hun leven, getuige de avatarkeuzes op dit forum. Bij homo-posters verwijst een onevenredig groot deel van de avatars naar dat éne specifieke aspect van hun wezen. Dat is intrigerend en dus blijft de vraag: waarom is dat zo? En kom nu niet af met de bewering dat homo's hun liefde intenser zouden beleven dan hetero's, want dat raakt kant noch wal. Tot slot: ik weet dat veel homo's zich niet aangesproken voelen door mijn vraag, omdat ze zelf niet zo expliciet met hun homo-zijn uitpakken. Onder andere de homo's in mijn vrienden- en familiekring. Maar nét op dit forum zijn er nogal wat homo's die fervent hun homoseksualiteit in de verf zetten, o.a. door als symbool voor hun profiel kussende mannen te kiezen. Net daarom is de vraag op dit forum op zijn plaats en had ik gehoopt van dié homo's een zinvol antwoord te krijgen. Wat totnogtoe niet is gelukt.
ZAAAGEVENT!!!

en voorts

Laatst gewijzigd door Khonnor : 4 september 2007 om 13:54.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 14:06   #338
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De homo's in mijn vrienden- en familiekring weten dat ze mijn respect hebben, en dat is wederzijds. Ik heb aan hen natuurlijk eerst mijn openingsvraag gesteld, alvorens ze op dit forum te posten en uit hun antwoord bleek dat ze weinig begrip kunnen opbrengen voor lotgenoten die hun homo-zijn zo provocerend (hun woorden, niet de mijne) etaleren. Het antwoord op de vraag bleven ze me schuldig, omdat ze zoals gezegd geen welomlijnd idee hebben waarom iemand zo opvallend met zijn of haar afwijkende seksualiteit zou willen uitpakken. Dus besloot ik de vraag te stellen op dit forum, waar nogal wat expliciete avatars met kussende homokoppels te zien zijn. Beweren dat een avatar een 'trivialiteit' is, zoals Doki doet, is natuurlijk nonsens: de avatar is voor de meeste posters een weldoordachte manier om een voorkeur of mening te uiten. Er is meestal lang en grondig over nagedacht. Uit de reacties van de avatar-eigenaars blijkt trouwens een zelfde krampachtige uiting van het homo-zijn als uit hun avatar zelf. Waarmee meteen is bewezen dat die afbeelding voor hen zéker geen trivialiteit is. Maar een deel van het antwoord is inmiddels al- zij het soms impliciet - gegeven, waarvoor mijn dank.

Laatst gewijzigd door Jukes : 4 september 2007 om 14:07.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 14:11   #339
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
ZAAAGEVENT!!!

en voorts

Verrek! Ik wist niet dat mijn vrouw ook actief was op dit forum!
Oud 4 september 2007, 16:35   #340
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Doki geeft wel waar voor zijn geld vind ik.
Absoluut. Ik vind dat ook.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be