Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 22:53   #401
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ach, dat zijn wel bijzonder flauwe truuken...

Een kind kan zien wat die avatars willen overbrengen. Nogmaals, het stoort me niet in het minst; het waarom intrigeert me alleen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 22:54   #402
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Excuseer me mijn luiheid, maar ik heb niet veel zin om door een hele berg homofobe troep en oeverloos welles-nietes geleuter op zoek te gaan naar het antwoord op de vraag 'Waarom willen homoseksuelen zo opvallen?'

D�*t zou ik eigenlijk ook wel eens willen weten. Ik tel best wel wat homo's in m'n vriendenkring, maar die liepen daar nooit zo mee te koop. Ik zie persoonlijk overigens ook niet echt in wat nou precies zo opzienbarend is aan het homoseksueel-zijn. Mis ik iets of zo?
Je zegt het zelf.
Het is geen fenomeen onder homoseksuelen. Het is een fenomeen onder bepaalde homoseksuelen. Net zoals het een fenomeen is bij andere minderheidsgroeperingen dat daar lieden bij zijn die graag opvallen met hun 'anders'-zijn van de main stream.

Ik - bijvoorbeeld - val graag op met mijn hetero zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 22:54   #403
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Excuseer me mijn luiheid, maar ik heb niet veel zin om door een hele berg homofobe troep en oeverloos welles-nietes geleuter op zoek te gaan naar het antwoord op de vraag 'Waarom willen homoseksuelen zo opvallen?'

D�*t zou ik eigenlijk ook wel eens willen weten. Ik tel best wel wat homo's in m'n vriendenkring, maar die liepen daar nooit zo mee te koop. Ik zie persoonlijk overigens ook niet echt in wat nou precies zo opzienbarend is aan het homoseksueel-zijn. Mis ik iets of zo?
Op die vraag probeer ik nu al 20 pagina's een antwoord te krijgen, maar het vlot niet echt. Het is wel opvallend dat deelnemers aan dit forum, die met provocerende avatars hun afwijkende seksuele voorkeur etaleren, tegelijkertijd zeer terughoudend blijken te zijn als hun naar de reden van dit uitdagend gedrag wordt gevraagd. Het één valt met het ander niet te rijmen. Als je zo'n opvallende avatar kiest, heb je iets te melden, maar als dan gevraagd wordt w�*t er te melden valt, volgt oorverdovende stilte. We weten na al de uitvluchten nog altijd niet waarom homo's hier zo krampachtig willen opvallen. Inmiddels hebben we al wél een indigestieverwekkend défilé van de avatars te zien gekregen, maar misschien is d�*t de bedoeling!

Laatst gewijzigd door Jukes : 4 september 2007 om 22:55.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 22:59   #404
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, dat zijn wel bijzonder flauwe truuken...

Een kind kan zien wat die avatars willen overbrengen. Nogmaals, het stoort me niet in het minst; het waarom intrigeert me alleen.
²

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 23:00   #405
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Je zegt het zelf.
Het is geen fenomeen onder homoseksuelen. Het is een fenomeen onder bepaalde homoseksuelen. Net zoals het een fenomeen is bij andere minderheidsgroeperingen dat daar lieden bij zijn die graag opvallen met hun 'anders'-zijn van de main stream.

Ik - bijvoorbeeld - val graag op met mijn hetero zijn.
Verschoning; ik wou niet veralgemenend klinken. Uiteraard heb je hier voor het volle pond gelijk.

Maar door de band merk je toch een sterkere drang tot profilering bij homoseksuelen dan bij hetero's? (en zelfs eerder bij homoseksuele mannen dan lesbische vrouwen) Heeft het soms iets te maken met het feit dat met het zich in privé kring 'outen' (vaak een bijzonder lastige oefening; heb ik van dichtbij meegemaakt) meteen ook de drempel naar het publiek uitschreeuwen van de seksuele identiteit een stuk lager ligt?

Ik wil hier zeker niemand beledigen hoor; is absoluut niet de bedoeling.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 4 september 2007 om 23:01.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 08:52   #406
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Op die vraag probeer ik nu al 20 pagina's een antwoord te krijgen, maar het vlot niet echt. Het is wel opvallend dat deelnemers aan dit forum, die met provocerende avatars hun afwijkende seksuele voorkeur etaleren, tegelijkertijd zeer terughoudend blijken te zijn als hun naar de reden van dit uitdagend gedrag wordt gevraagd. Het één valt met het ander niet te rijmen. Als je zo'n opvallende avatar kiest, heb je iets te melden, maar als dan gevraagd wordt w�*t er te melden valt, volgt oorverdovende stilte. We weten na al de uitvluchten nog altijd niet waarom homo's hier zo krampachtig willen opvallen. Inmiddels hebben we al wél een indigestieverwekkend défilé van de avatars te zien gekregen, maar misschien is d�*t de bedoeling!
Al eens bij stilgestaan dat het misschien wel aan uw vraagstelling ligt?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 08:58   #407
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Al eens bij stilgestaan dat het misschien wel aan uw vraagstelling ligt?
Zou best kunnen. Dit was de originele vraag, ter herinnering: "...wat iemand mij ... eens moet duidelijk maken, is waarom er de laatste tijd almaar meer homo's en lesbo's opduiken - zeker op fora - die hun afwijkende geaardheid zeer opvallend, soms zelfs provocatief, willen etaleren. Vanwaar dit krampachtige 'look at me, I'm different'-gedrag?

Mag ik op uw bereidwillige medewerking rekenen om de vraag zo opnieuw te formuleren dat er mischien tóch een antwoord komt? Alvast bedankt.
Oud 5 september 2007, 09:26   #408
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Laat de homo's het met de moslims uitvechten... zo gaan ze aan beide kanten een toontje lager zingen.
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 10:14   #409
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I say it again.... ZAAAAAAGEVENT!!

Je moet niet meer bij Paulus in de leer gaan. Je bent nog erger.

Kijk he ventje,
- ik vraag me af waarom machomannen zo graag met hun macho-zijn te koop lopen door hun hemdje half open te zetten om ons een blik te gunnen op hun overdadige bos borst-, evt zelfs schaamhaar, en rondlopen alsof ze wratten onder hun armen hebben. identiteitscrisis?
- ik vraag me ook af waarom flaminganten zo graag met hun flamingant-zijn te koop lopen met hun onnozele vlaamse vlagen op wielerwedstrijden en hun onnozele leeuwenstickertjes op hun auto. identiteitscrisis?
- en dan vraag ik me nog af waarom johnnies zo graag met hun johnny zijn te koop lopen door rond te toeren met een marginale rammelbak genre toyota corolla, honda civic of nissan sunny, inclusief spoilers ter grootte van een kleine vliegtuigvleugel en een muziekinstallatie die zelfs in de la rocca zijn gelijke niet kent.... om nog maar te zwijgen over de blauwe ufolampjes. identiteitscrisis?

zie je mij daarover een topic openen op een forumpje en 20 pagina's aan een stuk de zelfde vraag herhalen? neen dus... leven en laten leven, zou ik zeggen...

sommige punkers hebben hanenkammen, sommige nerds hebben puisten, en somige homo's steken al eens graag een pluim in hun kont...

live and let live...
Oud 5 september 2007, 10:29   #410
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De homo's in mijn vrienden- en familiekring weten dat ze mijn respect hebben, en dat is wederzijds. Ik heb aan hen natuurlijk eerst mijn openingsvraag gesteld, alvorens ze op dit forum te posten en uit hun antwoord bleek dat ze weinig begrip kunnen opbrengen voor lotgenoten die hun homo-zijn zo provocerend (hun woorden, niet de mijne) etaleren. Het antwoord op de vraag bleven ze me schuldig, omdat ze zoals gezegd geen welomlijnd idee hebben waarom iemand zo opvallend met zijn of haar afwijkende seksualiteit zou willen uitpakken. Dus besloot ik de vraag te stellen op dit forum, waar nogal wat expliciete avatars met kussende homokoppels te zien zijn. Beweren dat een avatar een 'trivialiteit' is, zoals Doki doet, is natuurlijk nonsens: de avatar is voor de meeste posters een weldoordachte manier om een voorkeur of mening te uiten. Er is meestal lang en grondig over nagedacht. Uit de reacties van de avatar-eigenaars blijkt trouwens een zelfde krampachtige uiting van het homo-zijn als uit hun avatar zelf. Waarmee meteen is bewezen dat die afbeelding voor hen zéker geen trivialiteit is. Maar een deel van het antwoord is inmiddels al- zij het soms impliciet - gegeven, waarvoor mijn dank.
Ik moet Doki nochtans bijtreden: je stelt het antwoord dat je verwacht reeds voorop in je vraag en je weigert om elk antwoord dat daarvan afwijkt te aanvaarden. Waarom dan de vraag stellen?

Als iemand zegt dat hij zijn avatar niet gekozen heeft om de reden die jij eraan toeschrijft, waarom daar dan toch zo halsstarrig verder op blijven aandringen? Maakt dat ook deel uit van het respect dat je voor homo's beweert te hebben? Ik vind de manier waarop jij hier tegen homo's tekeer gaat niet echt getuigen van veel respect, eerlijk gezegd...
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 10:37   #411
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
I say it again.... ZAAAAAAGEVENT!!

Je moet niet meer bij Paulus in de leer gaan. Je bent nog erger.

Kijk he ventje,
- ik vraag me af waarom machomannen zo graag met hun macho-zijn te koop lopen door hun hemdje half open te zetten om ons een blik te gunnen op hun overdadige bos borst-, evt zelfs schaamhaar, en rondlopen alsof ze wratten onder hun armen hebben. identiteitscrisis?
- ik vraag me ook af waarom flaminganten zo graag met hun flamingant-zijn te koop lopen met hun onnozele vlaamse vlagen op wielerwedstrijden en hun onnozele leeuwenstickertjes op hun auto. identiteitscrisis?
- en dan vraag ik me nog af waarom johnnies zo graag met hun johnny zijn te koop lopen door rond te toeren met een marginale rammelbak genre toyota corolla, honda civic of nissan sunny, inclusief spoilers ter grootte van een kleine vliegtuigvleugel en een muziekinstallatie die zelfs in de la rocca zijn gelijke niet kent.... om nog maar te zwijgen over de blauwe ufolampjes. identiteitscrisis?

zie je mij daarover een topic openen op een forumpje en 20 pagina's aan een stuk de zelfde vraag herhalen? neen dus... leven en laten leven, zou ik zeggen...

sommige punkers hebben hanenkammen, sommige nerds hebben puisten, en somige homo's steken al eens graag een pluim in hun kont...

live and let live...
Buiten de flaminganten zie ik op dit forum geen enkele door u geciteerde categorie met hun passie uitpakken via hun avatar. En van de flamiganten is duidelijk waarom ze dat doen. Van de homo's niet. Dat intrigeert me, en het staat me vrij naar die reden te vragen, ook al vindt u dat gezaag.
Oud 5 september 2007, 10:40   #412
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Ik moet Doki nochtans bijtreden: je stelt het antwoord dat je verwacht reeds voorop in je vraag en je weigert om elk antwoord dat daarvan afwijkt te aanvaarden. Waarom dan de vraag stellen?

Als iemand zegt dat hij zijn avatar niet gekozen heeft om de reden die jij eraan toeschrijft, waarom daar dan toch zo halsstarrig verder op blijven aandringen? Maakt dat ook deel uit van het respect dat je voor homo's beweert te hebben? Ik vind de manier waarop jij hier tegen homo's tekeer gaat niet echt getuigen van veel respect, eerlijk gezegd...
Nergens in deze thread is een reactie te bespeuren die nog maar het begin van een antwoord op de vraag formuleert. Er wordt inderdaad alleen gemeld waarom er NIET voor zo'n avatar is gekozen, zoals u terecht opmerkt. Waarom dan wél, dat weten we nog altijd niet. En waar 'ga ik te keer' volgens u?
Oud 5 september 2007, 10:54   #413
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nergens in deze thread is een reactie te bespeuren die nog maar het begin van een antwoord op de vraag formuleert. Er wordt inderdaad alleen gemeld waarom er NIET voor zo'n avatar is gekozen, zoals u terecht opmerkt. Waarom dan wél, dat weten we nog altijd niet. En waar 'ga ik te keer' volgens u?
Ik zag al minstens twee personen melden dat zij die avatars kozen om esthetische redenen. Waarom wil je dat antwoord niet aanvaarden?

Je gaat in zowat al je berichten tekeer tegen homo's ("afwijkende seksualiteit", "krampachtig", e.d.m.)
Oud 5 september 2007, 10:58   #414
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buiten de flaminganten zie ik op dit forum geen enkele door u geciteerde categorie met hun passie uitpakken via hun avatar. En van de flamiganten is duidelijk waarom ze dat doen. Van de homo's niet. Dat intrigeert me, en het staat me vrij naar die reden te vragen, ook al vindt u dat gezaag.
ik vraag mij af waarom u dit zich afvraagt. bekrmpenheid? latente homoseksuele gevoelends die u probeert te onderdukken? louter intellectuele interesse? een beetje homo pesten?

jongens toch, waarom begrijp jij niet dat andere mensen anders zijn, zich een andere identiteit aanmeten, en die op een andere manier willen uitdragen? kan toch niet zo moeilijk zijn?

vandaar ook mijn antwoord. ik merk ook dat johnnies hun johnny-zijn zo benadrukken of nationalistjes hun nationalist zijn zo benadrukken. maar stel ik mij de vraag waarom? neen dus

live and let live... al de rest is, inderdaad, gezaag

p.s. je hebt me nog altijd niet overtuigd hoor. moest je echt een breeddenkende mens zijn, zonder problemen met homoseksualiteit, dan zou je de vraag niet stellen... ze zou zelfs niet in je brein opkomen.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 5 september 2007 om 11:03.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 11:10   #415
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Ik zag al minstens twee personen melden dat zij die avatars kozen om esthetische redenen. Waarom wil je dat antwoord niet aanvaarden?
Omdat het ongeloofwaardig is.

Het is zogezegd niet de bedoeling om hun seksuele geaardheid te etaleren, maar toevallig, vonden ze ze deze avatar het mooist. Niet zomaar één homo, maar verschillende....

Komaan zeg...

Paulus.
Oud 5 september 2007, 11:12   #416
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verschoning; ik wou niet veralgemenend klinken. Uiteraard heb je hier voor het volle pond gelijk.

Maar door de band merk je toch een sterkere drang tot profilering bij homoseksuelen dan bij hetero's? (en zelfs eerder bij homoseksuele mannen dan lesbische vrouwen) Heeft het soms iets te maken met het feit dat met het zich in privé kring 'outen' (vaak een bijzonder lastige oefening; heb ik van dichtbij meegemaakt) meteen ook de drempel naar het publiek uitschreeuwen van de seksuele identiteit een stuk lager ligt?

Ik wil hier zeker niemand beledigen hoor; is absoluut niet de bedoeling.
Ik blijf bij mijn verklaring dat bepaalde mensen - leden van minderheden - het feit dat ze lid zijn van een bepaalde minderheid graag benadrukken. Vergelijk het met subculturen bij jongeren.

Hetero-zijn is 'mainstream', dus daar ga je dat minder zien.
Enfin; dat is mijn verklaring.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 11:15   #417
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
ik vraag mij af waarom u dit zich afvraagt. bekrmpenheid? latente homoseksuele gevoelends die u probeert te onderdukken? louter intellectuele interesse? een beetje homo pesten?

jongens toch, waarom begrijp jij niet dat andere mensen anders zijn, zich een andere identiteit aanmeten, en die op een andere manier willen uitdragen? kan toch niet zo moeilijk zijn?

vandaar ook mijn antwoord. ik merk ook dat johnnies hun johnny-zijn zo benadrukken of nationalistjes hun nationalist zijn zo benadrukken. maar stel ik mij de vraag waarom? neen dus

live and let live... al de rest is, inderdaad, gezaag

p.s. je hebt me nog altijd niet overtuigd hoor. moest je echt een breeddenkende mens zijn, zonder problemen met homoseksualiteit, dan zou je de vraag niet stellen... ze zou zelfs niet in je brein opkomen.
Ach....

Het mag niet gevraagd worden volgens jou....

Vraag maar eens aan nationalist naar de reden van zijn avatar. Ik acht de kans uitermate klein dat hij ontkent dat het is om uiting te geven aan zijn politieke mening, maar enkel omdat hij het mooi vindt.

Maar hier hebben we iets helemaal anders. Hier wordt, in tegenstelling tot wat jij zegt, ontkent dat het de bedoeling is om uiting te geven aan hun geaardheid.

Dan is de vraag: "waarom dan wel" een logisch gevolg.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 september 2007 om 11:16.
Oud 5 september 2007, 11:18   #418
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik blijf bij mijn verklaring dat bepaalde mensen - leden van minderheden - het feit dat ze lid zijn van een bepaalde minderheid graag benadrukken. Vergelijk het met subculturen bij jongeren.

Hetero-zijn is 'mainstream', dus daar ga je dat minder zien.
Enfin; dat is mijn verklaring.
Dat denk ik ook.

daarenboven geeft het een gevoel van samenhorigheid.

Paulus.
Oud 5 september 2007, 11:19   #419
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Omdat het ongeloofwaardig is.

Het is zogezegd niet de bedoeling om hun seksuele geaardheid te etaleren, maar toevallig, vonden ze ze deze avatar het mooist. Niet zomaar één homo, maar verschillende....

Komaan zeg...

Paulus.
Maar niet alle homo's... Ik zei het gisteren al: misschien is het gewoon een reactie op al het negativisme dat ze hier over zich heen krijgen. Wat er ook van zij, als ik iemand een vraag stel, dan neem ik aan dat het antwoord dat ik erop krijg juist is, tenzij ik bewijzen heb van het tegendeel. Jullie blijven hier echter maar doorhameren op die ene vraag tot jullie het antwoord krijgen dat jullie verwachten en dat door de threadstarter al in het openingsbericht naar voor werd geschoven. Wat moet daar dan achter gezocht worden? De enige plausibele verklaring die ik tot nu toe kan bedenken, is dat sommige mensen hier een uitlaatklep in vinden om hun afwijzende houding ten aanzien van homo's op krampachtige wijze te etaleren... Enfin, 't is maar een suggestie hé.
Oud 5 september 2007, 11:26   #420
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
And here we go again and again and again and again .

Zolang de hier aanwezige homofoben niet HET antwoord krijgen dat ze voor zichzelf hebben uitgemaakt dat ze zouden moeten krijgen, zal deze "paardemolen" voortdraaien.
Wat een bende zielige azijnpissers
Het is inderdaad opvallend hoe deze discussie zich ontwikkelt tot een ware inquisitie waarbij homo's nog net niet op de pijnbank worden gelegd tot ze het antwoord geven dat de verzamelde inquisitoren verwachten.

En als de feiten niet meewerken, dan gaat het van "dat is toch duidelijk" en "dat ziet toch iedereen".

Laat ik ook eens een vraag stellen, nu alle pogingen om een serieus debat op gang te trekken toch verloren moeite zijn gebleken :

"Waarom hebben homofobe mensen de vervelende neiging van hun onverdraagzaamheid ten aanzien van homo's lucht te geven via web forums? Waarom kunnen zij niet gewoon stil in een hoekje homofoob zitten wezen?"

Ik ben gefascineerd door deze vraag, en vraag een eerlijk antwoord aan de homofoben hier verzameld.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be