Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2007, 12:06   #421
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het is inderdaad opvallend hoe deze discussie zich ontwikkelt tot een ware inquisitie waarbij homo's nog net niet op de pijnbank worden gelegd tot ze het antwoord geven dat de verzamelde inquisitoren verwachten.

En als de feiten niet meewerken, dan gaat het van "dat is toch duidelijk" en "dat ziet toch iedereen".

Laat ik ook eens een vraag stellen, nu alle pogingen om een serieus debat op gang te trekken toch verloren moeite zijn gebleken :

"Waarom hebben homofobe mensen de vervelende neiging van hun onverdraagzaamheid ten aanzien van homo's lucht te geven via web forums? Waarom kunnen zij niet gewoon stil in een hoekje homofoob zitten wezen?"

Ik ben gefascineerd door deze vraag, en vraag een eerlijk antwoord aan de homofoben hier verzameld.
Ik kan u natuurlijk een antwoord zou kunnen geven op de vraag: 'waarom zijn niet-homo's geintrigeerd door het feit dat homo's hun afwijkende seksualiteit zo opvallend willen uiten?'. Maar op uw vraag hierboven kan ik uiteraard niét antwoorden, in de eerste plaats omdat ik niet homofoob ben, en in de tweede plaats omdat ik geen onverdraagzaamheid koester t.o.v. homo's. Ik voel me dus niet aangesproken. Ik hoop in ieder geval dat u van de homofoben op dit forum een antwoord krijgt, dat zou o.a. aantonen dat ze eerlijker en opener zijn dan de homo's op dit forum, van wie ik nog geen enkele ernstige reactie op mijn vraag mocht vernemen.
Oud 5 september 2007, 12:11   #422
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Ik kan u natuurlijk een antwoord zou kunnen geven op de vraag: 'waarom zijn niet-homo's geintrigeerd door het feit dat homo's hun afwijkende seksualiteit zo opvallend willen uiten?'. Maar op uw vraag hierboven kan ik uiteraard niét antwoorden, in de eerste plaats omdat ik niet homofoob ben, en in de tweede plaats omdat ik geen onverdraagzaamheid koester t.o.v. homo's. Ik voel me dus niet aangesproken. Ik hoop in ieder geval dat u van de homofoben op dit forum een antwoord krijgt, dat zou o.a. aantonen dat ze eerlijker en opener zijn dan de homo's op dit forum, van wie ik nog geen enkele ernstige reactie op mijn vraag mocht vernemen.
Dat komt er natuurlijk van, als je in de plaats vd homo's voor jezelf op voorhand al uitmaakt welke de enige goeie en "ernstige" reactie moet worden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:15   #423
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jij.
Jacques Wie ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:17   #424
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Je zegt het zelf.
Het is geen fenomeen onder homoseksuelen. Het is een fenomeen onder bepaalde homoseksuelen. Net zoals het een fenomeen is bij andere minderheidsgroeperingen dat daar lieden bij zijn die graag opvallen met hun 'anders'-zijn van de main stream.

Ik - bijvoorbeeld - val graag op met mijn hetero zijn.
stoeffer...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 5 september 2007, 12:20   #425
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Waarom willen Vlaams-nationalisten zo krampachtig opvallen?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:20   #426
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Maar niet alle homo's... Ik zei het gisteren al: misschien is het gewoon een reactie op al het negativisme dat ze hier over zich heen krijgen. Wat er ook van zij, als ik iemand een vraag stel, dan neem ik aan dat het antwoord dat ik erop krijg juist is, tenzij ik bewijzen heb van het tegendeel. Jullie blijven hier echter maar doorhameren op die ene vraag tot jullie het antwoord krijgen dat jullie verwachten en dat door de threadstarter al in het openingsbericht naar voor werd geschoven. Wat moet daar dan achter gezocht worden? De enige plausibele verklaring die ik tot nu toe kan bedenken, is dat sommige mensen hier een uitlaatklep in vinden om hun afwijzende houding ten aanzien van homo's op krampachtige wijze te etaleren... Enfin, 't is maar een suggestie hé.
Laat me u geruststellen: ik heb hoegenaamd geen afwijzende houding ten aanzien van homo's (ik herhaal: met de exemplaren in mijn vrienden- en familiekring kan ik zeer goed overweg en zij met mij) en dus valt er niets te etaleren. Wat me wel intrigeert -en, toegegeven, ook af en toe stoort - is de extreme manier waarop sommige homo's met hun anderszijn willen uitpakken, bijvoorbeeld via de afbeeldingen in hun avatar's. Mijn nekhaar komt telkens ongewild overeind als ik mekaar aflebberende mannen moet aanzien, allicht omdat het iets tegennatuurlijks heeft. Dat heeft met homofobie geen snars te maken, alleen met een natuurlijk ingebouwde afkeer voor het tegennatuurlijke, vermoed ik. Noem het een instinct. De homo's die ik ken, respecteren dat en zitten mekaar niet af te lebberen in mijn bijzijn, net zomin als ik mijn vrouw zit te muilen in de aanwezigheid van anderen. Elementaire wellevendheid en respect voor anderen heet dat. Het feit dat homo's op dit forum dus die elementaire wellevendheid moedwillig aan hun laars lappen, is dus intrigerend. Inmiddels is uit de reacties - ook al zat er nergens een antwoord op mijn vraag tussen - wel gebleken wat de voornaamste reden voor dit provocerend gedrag is: pure provocatie as such. Allicht zullen psychologen wel weten waarom dit soort homo's dan absoluut anderen willen uitdagen met hun afwijkende geaardheid, maar tot die interessante verdieping zijn we in deze thread niet geraakt. Het is overwegend gebleven bij méér provocatie, aangevuld met wat gratuit gescheld. Spijtig.
Oud 5 september 2007, 12:21   #427
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
I say it again.... ZAAAAAAGEVENT!!

Je moet niet meer bij Paulus in de leer gaan. Je bent nog erger.

Kijk he ventje,
- ik vraag me af waarom machomannen zo graag met hun macho-zijn te koop lopen door hun hemdje half open te zetten om ons een blik te gunnen op hun overdadige bos borst-, evt zelfs schaamhaar, en rondlopen alsof ze wratten onder hun armen hebben. identiteitscrisis?
- ik vraag me ook af waarom flaminganten zo graag met hun flamingant-zijn te koop lopen met hun onnozele vlaamse vlagen op wielerwedstrijden en hun onnozele leeuwenstickertjes op hun auto. identiteitscrisis?
- en dan vraag ik me nog af waarom johnnies zo graag met hun johnny zijn te koop lopen door rond te toeren met een marginale rammelbak genre toyota corolla, honda civic of nissan sunny, inclusief spoilers ter grootte van een kleine vliegtuigvleugel en een muziekinstallatie die zelfs in de la rocca zijn gelijke niet kent.... om nog maar te zwijgen over de blauwe ufolampjes. identiteitscrisis?

zie je mij daarover een topic openen op een forumpje en 20 pagina's aan een stuk de zelfde vraag herhalen? neen dus... leven en laten leven, zou ik zeggen...

sommige punkers hebben hanenkammen, sommige nerds hebben puisten, en somige homo's steken al eens graag een pluim in hun kont...

live and let live...
Op het onderlijnde dit : ik ging ooit eens met vakantie naar Spanje en had daar met mijn kinderen zo'n ritje gemaakt op zo'n banaan die achter een boot wordt getrokken. tjonge tjonge tjonge.... nooit meer...

In mijn poging om mij toch maar vast te houden heb ik mij daar zo moeten forceren (mijn kracht schuilt nu eenmaal in mijn kuiten en niet in mijn armen....) dat ik mijn armspieren wat beschadigd had. Ik kon mijn armen gedurende een aantal weken niet meer gewoon plat naast mijn lichaam houden. Ik liep precies met wratten onder mijn armen zoals het nen echten Johnny past. En zeer dat dat deed.... man man man....

Als het verhaal nu nog ter sprake komt dan ligt mijn hele familie onder tafel van het lachen.... LOL...

Oud 5 september 2007, 12:31   #428
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ach....

Het mag niet gevraagd worden volgens jou....

Vraag maar eens aan nationalist naar de reden van zijn avatar. Ik acht de kans uitermate klein dat hij ontkent dat het is om uiting te geven aan zijn politieke mening, maar enkel omdat hij het mooi vindt.

Maar hier hebben we iets helemaal anders. Hier wordt, in tegenstelling tot wat jij zegt, ontkent dat het de bedoeling is om uiting te geven aan hun geaardheid.

Dan is de vraag: "waarom dan wel" een logisch gevolg.

Paulus.
dan is mijn vraag...

waarom stel jij die vraag?

waarom wil jij weten waarom sommige homo's graag uiting geven aan hun identiteit door een avatar met twee kussende mannen toe te voegen?

ik hoef dit niet te weten. meer zelfs, ik vind het een rare vraag...

sommigen geven toch ook uiting aan hun identiteit met leeuwenvlagskes, stoere mannen in legerpakjes en andere onzin?

ik kan me enkel inbeelden dat jij dergelijke afbeeldingen storend vindt... en dan stel ik me de vraag: waarom stoort dit je wel en stoort het je niet als het een man en een vrouw of twee (knappe) vrouwen zijn?

toch niet omdat je het vies, eikeba... vindt
Oud 5 september 2007, 12:38   #429
Tegendradigaard

Standaard

als we nu mekaar allemaal eens ne kus geven en dikke vriendjes worden....

Oud 5 september 2007, 12:38   #430
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Maar niet alle homo's...
Dat wodrt ook niet betwist. Inderdaad niet alle homo's.

Citaat:
Ik zei het gisteren al: misschien is het gewoon een reactie op al het negativisme dat ze hier over zich heen krijgen.
Dan zouden ze dat toch gewoon kunen zeggen?

Citaat:
Wat er ook van zij, als ik iemand een vraag stel, dan neem ik aan dat het antwoord dat ik erop krijg juist is, tenzij ik bewijzen heb van het tegendeel.
Of tenzij je het echt niet kan geloven.

Citaat:
Jullie blijven hier echter maar doorhameren op die ene vraag tot jullie het antwoord krijgen dat jullie verwachten en dat door de threadstarter al in het openingsbericht naar voor werd geschoven. Wat moet daar dan achter gezocht worden?
Dat is niet waar, kijk maar:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=208

De pap in de mond heet zoiets.

Citaat:
De enige plausibele verklaring die ik tot nu toe kan bedenken, is dat sommige mensen hier een uitlaatklep in vinden om hun afwijzende houding ten aanzien van homo's op krampachtige wijze te etaleren... Enfin, 't is maar een suggestie hé.
Dat is geen suggestie. Dat is jouw vooringenomen standpunt.
Enfin. Blij te lezen dat je aanneeemt dat mijn antwoord juist is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:41   #431
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het is inderdaad opvallend hoe deze discussie zich ontwikkelt tot een ware inquisitie waarbij homo's nog net niet op de pijnbank worden gelegd tot ze het antwoord geven dat de verzamelde inquisitoren verwachten.
Ach het doet pijn als iemand vraagt waarom bepaalde mensen hun seksuele voorkeur door hun avatar laten blijken?

Daar snap ik niks van.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 september 2007 om 12:42.
Oud 5 september 2007, 12:43   #432
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat komt er natuurlijk van, als je in de plaats vd homo's voor jezelf op voorhand al uitmaakt welke de enige goeie en "ernstige" reactie moet worden.
Noemt u dit een 'ernstige' reactie ? (gepost door ene 'Raf', om de toon te zetten, allicht):

't Was alweer een tijdje geleden dat een homofoob zijn ongenoegen over homo's kon etaleren. Nu is het nog wachten op Paulus met zijn voortplantingssprookjes en we zijn weer voor enkele honderden pagina's vertrokken.

Onze nep-allochtoon annex vb-provocateur is ook alweer meteen van de partij zie ik.
Oud 5 september 2007, 12:48   #433
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is jouw vooringenomen standpunt.
Paulus.
Als er iemand "hier" een vooringenomen standpunt inneemt, dan ben jij het wel, die hier al ettelijke honderden postings "eist" van de homo's dat ze zouden toegeven dat ze hun sexualiteit zouden etaleren met hun avatar, terwijl dat niet noodzakelijk zo is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:51   #434
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan is mijn vraag...

waarom stel jij die vraag?
Omdat ik het wil weten.

Citaat:
waarom wil jij weten waarom sommige homo's graag uiting geven aan hun identiteit door een avatar met twee kussende mannen toe te voegen?
Dat heeft hier nog niemand gezegd hoor.

Citaat:
ik hoef dit niet te weten. meer zelfs, ik vind het een rare vraag...

sommigen geven toch ook uiting aan hun identiteit met leeuwenvlagskes, stoere mannen in legerpakjes en andere onzin?
Inderdaad maar niemand zal ontkennen dat het inderaad daarvoor is.

Citaat:
ik kan me enkel inbeelden dat jij dergelijke afbeeldingen storend vindt... en dan stel ik me de vraag: waarom stoort dit je wel en stoort het je niet als het een man en een vrouw of twee (knappe) vrouwen zijn?

toch niet omdat je het vies, eikeba... vindt
Ik vind het onfatsoenlijk. Waarschijnlijk door mijn opvoeding. Bovendien ... Je seksuele voorkeur etaleren... aarvoor is dat nu eiegenlijk nodig?

Paulus.
Oud 5 september 2007, 13:09   #435
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als er iemand "hier" een vooringenomen standpunt inneemt, dan ben jij het wel, die hier al ettelijke honderden postings "eist" van de homo's dat ze zouden toegeven dat ze hun sexualiteit zouden etaleren met hun avatar, terwijl dat niet noodzakelijk zo is.
Dat bepaalden hun geaardheid etaleren staat buiten kijf. Dat is geen vooringenomen standpunt, dat is wat elkeen kan waarnemen. Niemand vraagt hier om welke avatars het gaat en de reden daarvoor ligt voor de hand. Het is vrij duidelijk over wie het gaat. Ik eis helemaal niks daaomtrend.

Maar ik volg de threadstarter die zich afvraagt waarom iemand er voor kiest, zijn seksuele voorkeur te etaleren.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 september 2007 om 13:11.
Oud 5 september 2007, 13:21   #436
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat ik het wil weten.
Nieuwsgiergheid is goed. Onzinnige vragen stellen is dom. Niet begrijpen dat dergelijke vragen bepaalde homo's storen is nog dommer.

Citaat:
Dat heeft hier nog niemand gezegd hoor.
maakt mijn zaak niet. of ze het nu doen omdat ze het mooi vinden of omdat ze de mensen willen laten weten dat ze homo zijn... maakt me niet uit.
laat hen doen. ik heb eerder een probleem met mensen die zich eraan storen of die er een onzinnige discussie over houden.

Citaat:
Inderdaad maar niemand zal ontkennen dat het inderaad daarvoor is.
see above

Citaat:
Ik vind het onfatsoenlijk. Waarschijnlijk door mijn opvoeding. Bovendien ... Je seksuele voorkeur etaleren... aarvoor is dat nu eiegenlijk nodig?
Paulus
mmmm... kleinzieligheid is in jouw familie blijkbaar nog een deugd
anyway, als ik een foto van twee kussende vrouwen als avatar gebruik, ben ik dan lesbisch?
als ik een foto van een tongzoenende man en vrouw als avatar gebruik geef ik dan uiting aan mijn heteroseksualiteit?
i'm confused
Oud 5 september 2007, 13:27   #437
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een uiting van identiteit is geen privézaak, uiting van geaardheid is altijd een privézaak geweest, en volgens mij is dat nog altijd het beste.

Een vlag met daarop de Vlaamse Leeuw is bij mijn weten nog steeds een symbool van Vlaanderen. Als het "leeuwenvlagske" wordt vergeleken met provocerende/wansmakelijke/racistische afbeeldingen vind ik dat maar triest.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 13:29   #438
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Een uiting van identiteit is geen privézaak, uiting van geaardheid is altijd een privézaak geweest, en volgens mij is dat nog altijd het beste.

Een vlag met daarop de Vlaamse Leeuw is bij mijn weten nog steeds een symbool van Vlaanderen. Als het "leeuwenvlagske" wordt vergeleken met provocerende/wansmakelijke/racistische afbeeldingen vind ik dat maar triest.
en waarom zou geaardheid een privezaak moeten zijn?

stoor jij je soms aan mensen die openlijk homoseksueel, bi, lesbisch,... zijn?

want daarmee projecteer je wel je eigen mening, of voorkeur op wat anderen al dan niet moeten doen en laten...
Oud 5 september 2007, 13:39   #439
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

want daarmee projecteer je wel je eigen mening, of voorkeur op wat anderen al dan niet moeten doen en laten...
Ik stoor me enkel aan wespen en muggen. Geaardheid is een privézaak omdat het persoonlijk is, het behoort tot je gevoelens, bv in een invulformulier waar dan ook mag men u niet dwingen om je geaardheid te publiceren.

Voor mijn part mag iedereen van de daken schreeuwen wat die kwijt wil, maar dan moeten ze ook geen lange tenen hebben als ze geconfronteerd worden met "andersdenkenden".
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 14:03   #440
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

als er twee mannen voor mijn ogen zouden hun geaardheid gaan etaleren door mekaar te neuken dan zou ik mij daaraan storen ja. Ik ga toch ook niet in het openbaar liggen neuken... of staan... mij al eender... behalve voor mijne rug.... damned...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be