![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten arme werkers blijven doorwerken, of kunnen ze er beter het bijltje bij neergoo | |||
Voortwerken |
![]() ![]() ![]() |
27 | 57,45% |
het bijltje neergooien |
![]() ![]() ![]() |
16 | 34,04% |
Je m'en fous |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,51% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele reakties op diverse posts in dit draadje:
Mongooltjes: zelfs die uitlating over Mongooltjes te gebruiken als voeder voor roofdieren in de zoo, valt onder de vrije meningsuiting, ik ben dus geen voorstander om je voor die uitspraak in het gevang te laten draaien voor minstens drie jaren; maar ik ben wel van mening dat je met die uitspraak zou mogen gekollokeerd worden, zoals in de wet voorzien is voor gevaarlijke geestesgestoorden (die "tegen zichzelf" moeten beschermd worden). Wat betreft de vrije markt en het willen of kunnen beginnen als zelfstandige: help, help, ik zou zo graag een bank willen beginnen, maar over hoeveel €'tjes moet ik beschikken om te beginnen ..??? Dikke zever allemaal. En terug helemaal naar de draad: welk beroep betaalt het laagste in Vlaanderen en hoeveel bruto/netto verdient die (meerderjarige) m/v ? welke beroepen situeren zich daar net boven ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Helaas als ik het naar m'n eigen situatie doortrek, zie ik de spaarcentjes er elke maand meer en meer op achteruitgaan. Ik weet niet hoelang deze situatie nog vol te houden is, rekeningen stapelen zich op en ik werk nu slechts 13 uurkes /dag mss wordt het stillaan tijd om het bijltje erbij neer te leggen en de poco's aan hun lot over te laten !
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnenkort word je overspannen en ziek, en dan mag je het legertje steuntrekkers gaan vervoegen bij de ziekenkas of den dop. Wat doe je, en hoeveel raap je bruto/netto op? Ik zou wel eens willen weten of je vb. iemand bent met een diploma lager middelbaar, maar toch zoudt willen verdienen als een ingenieur. Of 't een of 't ander komfortabel werkje doet, maar evenveel wil binnenrijven als een van je (vergelijkbare) kollega's die vuil, zwaar buitenwerk doet ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niks hebt kan je niks verliezen, alleen winnen. Dus waarom zou je niet lenen? En als je met een zakenplan afkomt dat serieus is zal je een lening krijgen. Maar nogmaals wie twijfelt kan evengoed meer bescheiden beginnen en naarmate het beter wordt zich veranderen. Destijds was goodyear (van de banden) de armste drommel die je u kan voorstellen. Om maar iets te zeggen.
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moeten mongolen niet dood! Wat is dat voor een waanzin! Verspilling van goede werkkracht is dat, bind ze vast aan een dynamo, en je hebt groene electriciteit! Toffe avatar trouwens, ik heb iets in de aard op mijn PC: een gerbil met een raketgeweer. Laatst gewijzigd door migrantenjong : 31 augustus 2007 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn situatie is momenteel trouwens uiterst actueel.. Ben het beu om nog langer te plooien naar bazen en hun grillen en ben zinnes op mijn eigen te beginnen. Maar dan lees ik dat van 1 september de lat om een eigen zaak te starten in de bouwsector weeral is verhoogt. Twee rechterhanden en een dosis gezond verstand volstaan niet meer. Nee men moet gediplomeerd zijn... ![]() Voor mij is er geen probleem maar voor talloze anddren wel. En dat wanneer er zoveel handen tekort zijn in de bouw! Goe bezig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat precies weet ik ook niet. Maar hoe dan ook, er zijn uitwegen ook in de diploma's ![]() Je kan bv iemand met een diploma 1 aandeel geven en voor de rest heeft die zich niet te bemoeien en je bent evengoed bezig. Of je kan werken onder "toezicht" van iemand met dat diploma. Kortom creativiteit is soms ook daar aanwezig.
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Voor het ogenblik zijn er in de poll zestien 'dommerikken' die in omstandigheden van exploitatie en onderbetaling zouden doorwerken tot ze na een paar jaar bv al hun reserves opgemaakt hebben en niet meer weten van welk hout pijlen te maken, zoals ook mij overkomen is door geen beter betaalde job meer te kunnen versieren, vanaf een bepaalde ongunstige leeftijd (de gazetten en de media staan er immers bol van dat de baasjes geen ouderen aanwerven) en met een bepaald ongunstig curriculum (er zijn 2OO betere kandidaten voor u)...
Dommerikken, dat is een te denigrerende term, ik weet het. Je kan beter over 'geterroriseerden' spreken, die vrezen dat het in de werkloosheid alleen nog erger gaat worden. Het is dus normaal dat je blindgeterroriseerd blik op oneindig doorgaat tot al je ressources opgedroogd zijn, en dan is de tijd voor het grote avontuur aangebroken...In de tussentijd kan je nog de hoop koesteren op een plotselinge windfall, zoals de angelsaksers zeggen. Nu, geen compassie. Ik bennu een BV. Van Bon Vivant. Maar, laat er een twijfel over bestaan; we leven nog altijd in een terreur-staat die de arme werkers (meer dan elders in beschaafde landen) onverbelast en daarbij hebben alle partijen die in de achtereenvolgende legislaturen zaten, mee boter op hun hoofd, inclusief mijn eigen partij... Laatst gewijzigd door eno2 : 3 september 2007 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() Slechts 16,5% van de leerplichtigen kiest na de basisschool voor technisch- of beroepsonderwijs (1 op 6, HLN - 03/09/2007). Hoe zou dat toch komen?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 3 september 2007 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kom kom
Lang leve den dop en het ocmw ![]()
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() pfff soms 6 op 7 werken dan soms tot 22u30 aanschuiven voor beetje eten .
ik heb honger ![]() goed dat men in crisis zit ...hopenlijk blijft het zo ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
met geld kan je een bedrijf kopen ook als je niet in staat bent om een nagel in te slaan. Met een diploma krijg je een voorkeursbehandeling ook als zijn er kwalitatieve mensen zonder diplomas.
![]() |
![]() |
#99 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() heb je te danken aan de liberalen die de werkende mensen zoals jij (een eenvoudig poetsmanneke) uitbuiten om zichzelf te verrijken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |