Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten arme werkers blijven doorwerken, of kunnen ze er beter het bijltje bij neergoo
Voortwerken 27 57,45%
het bijltje neergooien 16 34,04%
Je m'en fous 4 8,51%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2007, 09:32   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Enkele reakties op diverse posts in dit draadje:

Mongooltjes: zelfs die uitlating over Mongooltjes te gebruiken als voeder voor roofdieren in de zoo, valt onder de vrije meningsuiting, ik ben dus geen voorstander om je voor die uitspraak in het gevang te laten draaien voor minstens drie jaren; maar ik ben wel van mening dat je met die uitspraak zou mogen gekollokeerd worden, zoals in de wet voorzien is voor gevaarlijke geestesgestoorden (die "tegen zichzelf" moeten beschermd worden).

Wat betreft de vrije markt en het willen of kunnen beginnen als zelfstandige:
help, help, ik zou zo graag een bank willen beginnen, maar over hoeveel €'tjes moet ik beschikken om te beginnen ..???
Dikke zever allemaal.

En terug helemaal naar de draad:
welk beroep betaalt het laagste in Vlaanderen en hoeveel bruto/netto verdient die (meerderjarige) m/v ?
welke beroepen situeren zich daar net boven ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 09:56   #82
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Conclusie: belastingen verlagen en werkloosheidsuitkeringen beperken in de tijd.
Dat willen de rode partijen niet.. ze blijven hun stemmentrekkers liever steunen op de kap van de werkende mensen.
Helaas als ik het naar m'n eigen situatie doortrek, zie ik de spaarcentjes er elke maand meer en meer op achteruitgaan. Ik weet niet hoelang deze situatie nog vol te houden is, rekeningen stapelen zich op en ik werk nu slechts 13 uurkes /dag mss wordt het stillaan tijd om het bijltje erbij neer te leggen en de poco's aan hun lot over te laten !
Oud 31 augustus 2007, 10:01   #83
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Enkele reakties op diverse posts in dit draadje:

Mongooltjes: zelfs die uitlating over Mongooltjes te gebruiken als voeder voor roofdieren in de zoo, valt onder de vrije meningsuiting, ik ben dus geen voorstander om je voor die uitspraak in het gevang te laten draaien voor minstens drie jaren; maar ik ben wel van mening dat je met die uitspraak zou mogen gekollokeerd worden, zoals in de wet voorzien is voor gevaarlijke geestesgestoorden (die "tegen zichzelf" moeten beschermd worden).

Wat betreft de vrije markt en het willen of kunnen beginnen als zelfstandige:
help, help, ik zou zo graag een bank willen beginnen, maar over hoeveel €'tjes moet ik beschikken om te beginnen ..???
Dikke zever allemaal.

En terug helemaal naar de draad:
welk beroep betaalt het laagste in Vlaanderen en hoeveel bruto/netto verdient die (meerderjarige) m/v ?
welke beroepen situeren zich daar net boven ?
Je moet al met ploegen in de chemische sector staan wil je nog wat deftigs verdiennen. Maar dan is er natuurlijk ook elk jaar de levensnoodzakelijk bijdrage (ook wel belastingen genoemd) om de zandmannetjes en zandvrouwtjes rustig voort te laten fokken en hen nog in een basis levensonderhoud te voorzien!
Oud 31 augustus 2007, 10:25   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat willen de rode partijen niet.. ze blijven hun stemmentrekkers liever steunen op de kap van de werkende mensen.
Helaas als ik het naar m'n eigen situatie doortrek, zie ik de spaarcentjes er elke maand meer en meer op achteruitgaan. Ik weet niet hoelang deze situatie nog vol te houden is, rekeningen stapelen zich op en ik werk nu slechts 13 uurkes /dag mss wordt het stillaan tijd om het bijltje erbij neer te leggen en de poco's aan hun lot over te laten !
Daar moet ge dus goed zot voor zijn.
Binnenkort word je overspannen en ziek, en dan mag je het legertje steuntrekkers gaan vervoegen bij de ziekenkas of den dop.

Wat doe je, en hoeveel raap je bruto/netto op?
Ik zou wel eens willen weten of je vb. iemand bent met een diploma lager middelbaar, maar toch zoudt willen verdienen als een ingenieur.
Of 't een of 't ander komfortabel werkje doet, maar evenveel wil binnenrijven als een van je (vergelijkbare) kollega's die vuil, zwaar buitenwerk doet ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 20:09   #85
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Ik dacht het startkapitaal eigen middelen moesten zijn?
Je kan natuurlijk een persoonlijke lening aangaan ( als je krijgt tenminste) maar dat maakt het wel risicovoller he.
Bij eventuele mislukking ga je ook persoonlijk op de fles
Enfin als je zware leningen aangaat vanuit de vennootschap, met persoonlijke borgstelling, ook natuurlijk
Je bekijkt dat verkeerd.
Als je niks hebt kan je niks verliezen, alleen winnen.
Dus waarom zou je niet lenen?

En als je met een zakenplan afkomt dat serieus is zal je een lening krijgen.
Maar nogmaals wie twijfelt kan evengoed meer bescheiden beginnen en naarmate het beter wordt zich veranderen.

Destijds was goodyear (van de banden) de armste drommel die je u kan voorstellen.
Om maar iets te zeggen.
Oud 31 augustus 2007, 20:29   #86
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik dacht even, het is ironisch bedoeld, maar als ik even je posts in andere topics zie, en je uitdagende nickname bekijk, dan denk ik: Wat een mongool hebben ze hier nou weer binnen gelaten?
Ik zal het toegeven, ik ben een provocateur. Mijn standpunten komen overeen met wat ik vertegenwoordig, maar ik push dit vaak tot het extreme om reacties uit te lokken. Dit is een gewoonte van in de middelbare school, toen ik mij stoorde aan de doodserieuze klasgesprekken, en af en toe eens reacties uitlokte door nostalgisch te doen over de Apartheid of beweren dat verplichte euthanasie de oplossing is voor de vergrijzing.
Natuurlijk moeten mongolen niet dood! Wat is dat voor een waanzin! Verspilling van goede werkkracht is dat, bind ze vast aan een dynamo, en je hebt groene electriciteit!

Toffe avatar trouwens, ik heb iets in de aard op mijn PC: een gerbil met een raketgeweer.

Laatst gewijzigd door migrantenjong : 31 augustus 2007 om 20:34.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 13:37   #87
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het wordt werklozen wel eens verweten, werkweigeraars te zijn.
Maar kijk, sommigen bvan hen zijn ooit arme werkers geweest. Dwz dat ze niet konden rondkomen met wat ze verdienden.
Moeten arme werkers blijven doorwerken, of kunnen ze er beter het bijltje bij neergooien?
Wat zin heeft het, de baas te subdsidiëren en je spaargeld op te doen?
Wat zin heeft het, te gaan werken , als je werkend nog minder rond komt?

België, dat is bekend, is het land, dat de laagstverdieners het meest belast in Europa.
Dat heet staatsterreur...
Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan waarbij gemeenschapsdienstverrichters het onvoorwaardelijke recht zouden hebben gemeenschapsdiensten te presteren tegen 5 euro per uur en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), dan zouden arme werkenden de mogelijkheid hebben hun lage loon aan te vullen door na hun uren wat gemeenschapsdiensten te verrichten en zouden ze op die manier de kans krijgen zichzelf te bevrijden uit de armoede.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 21:17   #88
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je bekijkt dat verkeerd.
Als je niks hebt kan je niks verliezen, alleen winnen.
Dus waarom zou je niet lenen?

En als je met een zakenplan afkomt dat serieus is zal je een lening krijgen.
Maar nogmaals wie twijfelt kan evengoed meer bescheiden beginnen en naarmate het beter wordt zich veranderen.

Destijds was goodyear (van de banden) de armste drommel die je u kan voorstellen.
Om maar iets te zeggen.
Ik moet je gelijk geven
Mijn situatie is momenteel trouwens uiterst actueel..
Ben het beu om nog langer te plooien naar bazen en hun grillen en ben zinnes op mijn eigen te beginnen.
Maar dan lees ik dat van 1 september de lat om een eigen zaak te starten in de bouwsector weeral is verhoogt. Twee rechterhanden en een dosis gezond verstand volstaan niet meer. Nee men moet gediplomeerd zijn...
Voor mij is er geen probleem maar voor talloze anddren wel. En dat wanneer er zoveel handen tekort zijn in de bouw!
Goe bezig!
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 21:55   #89
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet je gelijk geven
Ben het beu om nog langer te plooien naar bazen en hun grillen en ben zinnes op mijn eigen te beginnen.
Maar dan lees ik dat van 1 september de lat om een eigen zaak te starten in de bouwsector weeral is verhoogt. Twee rechterhanden en een dosis gezond verstand volstaan niet meer. Nee men moet gediplomeerd zijn...
Voor mij is er geen probleem maar voor talloze anddren wel. En dat wanneer er zoveel handen tekort zijn in de bouw!
Goe bezig!
Idd.. Steeds maar bijkomende regels... Voor alles en iedereen, behalve voor diegenen die ons moeten besturen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 11:41   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet je gelijk geven
Goe bezig!
In den bouw zijn vele activiteiten al heel lang gediplomeerd en vanaf 1 september zou naar ik gehoord heb dat bepaalde zaken wat soepeler zouden worden.
Wat precies weet ik ook niet.
Maar hoe dan ook, er zijn uitwegen ook in de diploma's
Je kan bv iemand met een diploma 1 aandeel geven en voor de rest heeft die zich niet te bemoeien en je bent evengoed bezig.
Of je kan werken onder "toezicht" van iemand met dat diploma.
Kortom creativiteit is soms ook daar aanwezig.
Oud 3 september 2007, 10:27   #91
eno2
Banneling

Standaard Het grote avontuur wacht de dommerikken

Voor het ogenblik zijn er in de poll zestien 'dommerikken' die in omstandigheden van exploitatie en onderbetaling zouden doorwerken tot ze na een paar jaar bv al hun reserves opgemaakt hebben en niet meer weten van welk hout pijlen te maken, zoals ook mij overkomen is door geen beter betaalde job meer te kunnen versieren, vanaf een bepaalde ongunstige leeftijd (de gazetten en de media staan er immers bol van dat de baasjes geen ouderen aanwerven) en met een bepaald ongunstig curriculum (er zijn 2OO betere kandidaten voor u)...
Dommerikken, dat is een te denigrerende term, ik weet het. Je kan beter over 'geterroriseerden' spreken, die vrezen dat het in de werkloosheid alleen nog erger gaat worden. Het is dus normaal dat je blindgeterroriseerd blik op oneindig doorgaat tot al je ressources opgedroogd zijn, en dan is de tijd voor het grote avontuur aangebroken...In de tussentijd kan je nog de hoop koesteren op een plotselinge windfall, zoals de angelsaksers zeggen.
Nu, geen compassie. Ik bennu een BV.
Van Bon Vivant.
Maar, laat er een twijfel over bestaan; we leven nog altijd in een terreur-staat die de arme werkers (meer dan elders in beschaafde landen) onverbelast en daarbij hebben alle partijen die in de achtereenvolgende legislaturen zaten, mee boter op hun hoofd, inclusief mijn eigen partij...

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 september 2007 om 10:54.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 14:52   #92
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Slechts 16,5% van de leerplichtigen kiest na de basisschool voor technisch- of beroepsonderwijs (1 op 6, HLN - 03/09/2007). Hoe zou dat toch komen?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 3 september 2007 om 14:53.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 16:25   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar, laat er een twijfel over bestaan; we leven nog altijd in een terreur-staat die de arme werkers (meer dan elders in beschaafde landen) onverbelast en daarbij hebben alle partijen die in de achtereenvolgende legislaturen zaten, mee boter op hun hoofd, inclusief mijn eigen partij ...
Correctie: OMVERBELAST
Oud 4 september 2007, 22:49   #94
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Wie niet werkt, die eet niet.
kom kom
Lang leve den dop en het ocmw
Oud 5 september 2007, 10:49   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
kom kom
Lang leve den dop en het ocmw
Jonge jonge jij bent ook nog zo'n terugwaartse sociale hervormer zekerst die de sociale verworvendheden van de moderne tijden naar het stenen tijdperk wil terugschroeven? Jabedabedoe!!!!
Oud 5 september 2007, 11:16   #96
duncan
Banneling

Standaard

pfff soms 6 op 7 werken dan soms tot 22u30 aanschuiven voor beetje eten .

ik heb honger rotland pffff

goed dat men in crisis zit ...hopenlijk blijft het zo !
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 11:23   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht

Man toch, stop toch eens met klagen. Er is niemand die je verplicht om in dit rotland te wonen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 16:58   #98
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Ik moet je gelijk geven
Goe bezig!
Zo zie je,bazen en staten vormen één en hetzelfde front!Ze belemeren mensen als die niet ook van "hogere"rang zijn.
met geld kan je een bedrijf kopen ook als je niet in staat bent om een nagel in te slaan.
Met een diploma krijg je een voorkeursbehandeling ook als zijn er kwalitatieve mensen zonder diplomas.
Oud 5 september 2007, 18:38   #99
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht

heb je te danken aan de liberalen die de werkende mensen zoals jij (een eenvoudig poetsmanneke) uitbuiten om zichzelf te verrijken
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 18:39   #100
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan waarbij gemeenschapsdienstverrichters het onvoorwaardelijke recht zouden hebben gemeenschapsdiensten te presteren tegen 5 euro per uur en waarbij ze zoveel uren gemeenschapsdienst zouden mogen verrichten als ze zelf willen (of kunnen), dan zouden arme werkenden de mogelijkheid hebben hun lage loon aan te vullen door na hun uren wat gemeenschapsdiensten te verrichten en zouden ze op die manier de kans krijgen zichzelf te bevrijden uit de armoede.
copy/paste
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be