Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 11:17   #61
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Open VLD is een openliggend graf dat klaar ligt om dode VLD in te begraven.
Ik denk eerlijk gezegd dat - indien er nú herverkiezingen zijn - de VLD meer stemmen zou halen dan de vorige keer.

Maar het kan subjectief zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 11:33   #62
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat - indien er nú herverkiezingen zijn - de VLD meer stemmen zou halen dan de vorige keer.

Maar het kan subjectief zijn.
Ik denk eerlijk dat VLD minder stemmen zal halen, vergeet niet (werd hier al gezegd) dat nog veel blauwen VLD hebben gestemd omdat ze dachten dat LDD de drempel niet ging halen.
Maar nu het programma van LDD bekend wordt en dit diep blauw is...
Neem nu maar al het ongelimiteerd doppen, LDD is duidelijk, de open VLD heeft dit weeral ingeslikt op het formatieberaad...
Als open VLD zich dan nog geroepen voelt om België te redden wat heel veel tax payers money kost...

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 augustus 2007 om 11:34.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 11:36   #63
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Ik denk eerlijk dat VLD minder stemmen zal halen, vergeet niet (werd hier al gezegd) dat nog veel blauwen VLD hebben gestemd omdat ze dachten dat LDD de drempel niet ging halen.
Je zegt het goed.
Dat wordt hier vaak gezegd.

Citaat:
Maar nu het programma van LDD bekend wordt en dit diep blauw is...
Ja, en?

Citaat:
Neem nu maar al het ongelimiteerd doppen, LDD is duidelijk, de open VLD heeft dit weeral ingeslikt op het formatieberaad...
Het huidige voorstel is efficienter. Toegegeven, het onbeperkt doppen zit er nog in. Maar dat kan later nog naar de geschiedenisboeken verdwijnen. Dat is minder belangrijk dan wat er nu is.

Citaat:
Als open VLD zich dan nog geroepen voelt om België te redden wat heel veel tax payers money kost...
Ik ga je toch echt naar de regeringsonderhandelingen moeten verwijzen.
VLD en CD&V verdedigen _exacht_ hetzelfde programma. (Maar echt, hé.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 29 augustus 2007, 21:00   #64
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Er is alweer een lijkje uit de kast gevallen.
Onze ambassadeur in Parijs heeft zoveel feestjes gegeven dat hij er maar een vals briefke heeft gemaakt om nog wat bij de bank te gaan poeffen.
De heer Schmidt komt uit de stal van........jawel........PS.
Ex kabinet Laurette.
Gaf wilde feestjes, naar het schijnt kwam ,jawel , Elio dikwijls afgezakt naar Parijs, champagne, de duurste traiteur.....
Men noemde het " la cage aux folles".
Dit feest heeft lang geduurd maar en nu komt het..... stoere Karel De Gucht, baas van de ambassadeurs greep niet in , bij deze PS ambassade.
Er wordt weeral eens duidelijk dat paars overeind bleef bij gratie van Elio en de PS, intouchable.
De heer Schmidt ontkent alles en zegt slachtoffer te zijn van een complot tegen hem.
Wordt vervolgd.

Na Guy , nu ook Karel met de broek op de enkels voor de PS.

Leuk vind ik ook de uitval van Elio: 'J'en ai marre des parvenus !"
Zouden die niet in grote getale daar in Parijs gefeest hebben ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 augustus 2007 om 21:04.
Oud 7 september 2007, 10:07   #65
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard Opnieuw 60 Overheidsgebouwen Te Koop!!!

OPNIEUW 60 OVERHEIDSGEBOUWEN VERKOCHT DOOR UITTREDENDE REGERING

Dit is toch een aanfluiting van elk democratisch principe. Die partij die het meest tegen de verkoop van overheidsgebouwen protesteerde, heeft de verkiezingen gewonnen, maar aangezien die partij om de bekende redenen nog geen regeringsverantwoordelijkheid kan opnemen, gaat de uittredende regering van lopende zaken nog snel ff verder het overheidspatrimonium verpatsen.

Ik walg met de dag meer van de Belgische politiek

Citaat:
Paars neemt bewarende maatregelen

vr 07/09/07 - De ontslagnemende regering-Verhofstadt neemt bewarende maatregelen zodat de begroting niet ontspoort. Dat is gezegd bij het begin van de federale ministerraad.

Minister van Begroting Freya Van den Bossche (SP.A) zegt dat ze de uitgaven van de verschillende administraties nauwgezet in het oog houdt.

Minister van Financiën Didier Reynders (MR) denkt er ook nog aan om een zestigtal overheidsgebouwen te verkopen.

Volgens minster Van den Bossche kan een regering van lopende zaken dat nog doen omdat het gaat om een lijst van gebouwen waarover er al een akkoord was.

De regering-Verhofstadt werkt ook maatregelen uit om het stelsel van de zogenoemde voorlopige twaalfden volgend jaar van toepassing te laten zijn.

Dat systeem wordt gebruikt als er tegen 31 oktober nog geen nieuwe begroting is opgesteld voor volgend jaar. Dan is er iedere maand een twaalfde van de begroting van dit jaar beschikbaar.
www.vrtnieuws.net
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 7 september 2007 om 10:08.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 10:13   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is toch een aanfluiting van elk democratisch principe.
Neen.

Citaat:
Die partij die het meest tegen de verkoop van overheidsgebouwen protesteerde, heeft de verkiezingen gewonnen,
Gewonnen is relatief. 'Paars' haalt nog steeds meer stemmen dan 'CD&V-NVa', om maar iets te zeggen.

Citaat:
maar aangezien die partij om de bekende redenen nog geen regeringsverantwoordelijkheid kan opnemen, gaat de uittredende regering van lopende zaken nog snel ff verder het overheidspatrimonium verpatsen.
Geen flauw idee of ze dat wel degelijk mogen, maar als ze het mogen, is er geen enkel democratisch probleem. Als ze het niét mogen, dan mogen ze het niet. Enfin, ja. Ook dat zou ik nog niet direct framen als 'een aanfluiting van elk democratisch principe.' Maar goed.

Volgens VDB waren het gebouwen die al op de verkooplijst stonden. De kans dat ze dus dat nog mogen doen, is groot.
Oud 7 september 2007, 11:23   #67
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Gewonnen is relatief. 'Paars' haalt nog steeds meer stemmen dan 'CD&V-NVa', om maar iets te zeggen.
??
Zekerr van?
Zetels misschien wél, stemmen???

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 11:25   #68
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Spa + Vld haalt zover ik me herinner meer stemmen dan cd&v alleen?
Oud 7 september 2007, 12:46   #69
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
om maar iets te zeggen.
klopt
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 12:50   #70
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook "om maar iets te zeggen" ? Of om even van rijrichting te veranderen?

.
Oud 7 september 2007, 12:54   #71
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ook "om maar iets te zeggen" ? Of om even van rijrichting te veranderen?
Ben jij nu aan het ijlen?

Ik zeg:
Citaat:
Jij zegt:

Citaat:
??
Zekerr van?
Zetels misschien wél, stemmen???
Ik zeg:
Citaat:
En dan zeg je dat ik van rijrichting verander? Dat is toch een logisch vervolg van het gesprek?
Oud 7 september 2007, 13:18   #72
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ben jij nu aan het ijlen?

Ik zeg:

Jij zegt:

Ik zeg:

En dan zeg je dat ik van rijrichting verander? Dat is toch een logisch vervolg van het gesprek?
beetje aan het ijlen ja. even misbegrepen. Ik zit hier dan ook met enkele pijnsltillers te tikken, want anders had ik aan het werk geweest. Misschien de rest van de dag beter eerst twee keer lezen

.
Oud 7 september 2007, 13:22   #73
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

No hard feelings? !
Oud 7 september 2007, 13:23   #74
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
No hard feelings? !
Jawel : very hard feelings ... in mijne rug!

.
Oud 7 september 2007, 13:24   #75
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lol.

Same problem. ^^
Oud 7 september 2007, 15:59   #76
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
OPNIEUW 60 OVERHEIDSGEBOUWEN VERKOCHT DOOR UITTREDENDE REGERING

Dit is toch een aanfluiting van elk democratisch principe. Die partij die het meest tegen de verkoop van overheidsgebouwen protesteerde, heeft de verkiezingen gewonnen, maar aangezien die partij om de bekende redenen nog geen regeringsverantwoordelijkheid kan opnemen, gaat de uittredende regering van lopende zaken nog snel ff verder het overheidspatrimonium verpatsen.

Ik walg met de dag meer van de Belgische politiek

www.vrtnieuws.net
Voor zover ik mij nog herinner , was dat zowat het enige waarover eensgezindheid was bij de regeringsonderhandelingen.
Géén verkoop meer van gebouwen, en waarschijnlijk zat Didier XIV daar ook aan de tafel.
Je houdt dit toch wel écht niet voor mogelijk.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 september 2007 om 15:59.
Oud 7 september 2007, 16:15   #77
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik mij nog herinner , was dat zowat het enige waarover eensgezindheid was bij de regeringsonderhandelingen.
Géén verkoop meer van gebouwen, en waarschijnlijk zat Didier XIV daar ook aan de tafel.
Je houdt dit toch wel écht niet voor mogelijk.
Dacht ik ook. Wat zal hetvolgende zijn dat deze "regering-van-lopende-zaken-maar-toch-meer-dan-dat" gaat beslissen: onmiddellijke sluiting van de kerncentrales?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 7 september 2007 om 16:15.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 19:03   #78
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De fiscale ontvangsten voor de eerste 5 maanden van 2007 werden met 600 miljoen overschat.
Bovendien zijn er meer dan 1 miljard "eenmalige" inkomsten voor deze begroting.
Na de elektrabeltoestanden is dit al het 2de lijk dat uit de paarse kast valt.
Zou dit nog een "lopende" zaak zijn voor Freya om dit varkentje te wassen.
Haar broodnoodzakelijke 0,3% overschot op de begroting is al weg.
Zou Yves wel weten aan welke Augiasstal hij begint ?
En dan mag hij nog van geluk spreken dat de economie goed boert.
Dat belooft voor 2008. Dat wordt inleveren !
Onze openbare financiën staan er inderdaad zéér slecht voor. Om de openbare financiën opnieuw gezond te maken, zou de regering er beter aan doen werk te maken van volgende maatregelen :

- omvorming van de huidige, geldverslindende, passieve welvaartsstaat tot een betaalbare, dynamische, actieve welvaartsstaat waarbij het voeren van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid centraal staat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=18166);
- afschaffing van de fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33668);
- de opvang van asielzoekers enkel nog financieren door vrijwillige giften vanwege (het linkse deel van) de bevolking (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19187);
- de fiscale voordelen inzake levensverzekeringen, interesten en kapitaalaflossingen, enz. afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33227);
- de rokers doen betalen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948);
- de instroom van nieuwe leerkrachten (tijdelijk) beperken (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22164);
- het vak godsdienst (of is het zotsdienst ?) afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=17490);
- afschaffen van ontwikkelingshulp;
- een belasting op zwaarlijvigheid;
- invoering van een poll tax en van een verblijfsbelasting voor vreemdelingen;
- afschaffen van het multiculfascistische CGKR;
- afschaffen van tijdskrediet en loopbaanonderbreking;
- strijd tegen fiscale en sociale fraude;
- enz.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 19:06   #79
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Onze openbare financiën staan er inderdaad zéér slecht voor. Om de openbare financiën opnieuw gezond te maken, zou de regering er beter aan doen werk te maken van volgende maatregelen :

- omvorming van de huidige, geldverslindende, passieve welvaartsstaat tot een betaalbare, dynamische, actieve welvaartsstaat waarbij het voeren van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid centraal staat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=18166);
- afschaffing van de fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33668);
- de opvang van asielzoekers enkel nog financieren door vrijwillige giften vanwege (het linkse deel van) de bevolking (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19187);
- de fiscale voordelen inzake levensverzekeringen, interesten en kapitaalaflossingen, enz. afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33227);
- de rokers doen betalen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948);
- de instroom van nieuwe leerkrachten (tijdelijk) beperken (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22164);
- het vak godsdienst (of is het zotsdienst ?) afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=17490);
- afschaffen van ontwikkelingshulp;
- een belasting op zwaarlijvigheid;
- invoering van een poll tax en van een verblijfsbelasting voor vreemdelingen;
- afschaffen van het multiculfascistische CGKR;
- afschaffen van tijdskrediet en loopbaanonderbreking;
- strijd tegen fiscale en sociale fraude;
- enz.
Allemaal goed en wel, maar we zullen hoe dan ook rekening moeten houden met zware besparingen de eerste twee jaar, als het niet langer is... HET belangrijkste blijft het zo snel mogelijk afbouwen van onze nationale schuld.

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be