Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ga jij betogen in Brussel op 9/11?
Ja, ik ga betogen tegen de islamisering van Europa 6 30,00%
Ja, ik ga betogen omdat ik tot extreemrechts behoor 0 0%
Nee, ik ben zelf een moslim! 3 15,00%
Nee, ik ga tegenbetogen want ik hoor tot extreemlinks 11 55,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2007, 21:36   #81
Banneling

Standaard

[quote=Maes_P;2915636]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

De letterlijkheid die je aanhaalt wordt door de abrogatie van bepaalde verzen onderuitgehaald.

Een christen die in de bijbel gelooft, sluit die zich ook uit van het filosoof-bestaan?

In plaats van uit je nek te lullen zou je beter de proef op de som nemen en 3 christenen proberen bijeen te scharrelen - good luck - die nog aan een letterlijke interpretatie van de bijbel hangen, laat staan ooit een bijbel gelezen hebben.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 21:45   #82
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

helaas heb ik andere dingen te doen
Oud 10 september 2007, 21:45   #83
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

In plaats van uit je nek te lullen zou je beter de proef op de som nemen en 3 christenen proberen bijeen te scharrelen - good luck - die nog aan een letterlijke interpretatie van de bijbel hangen, laat staan ooit een bijbel gelezen hebben.
3 maar? Jij hebt geen idee hoeveel fundamentalistische christenen hier rondlopen, zoveel is duidelijk
Het verschil zit hem in het nieuwe testament, dat duidelijk wat anders predikt dan moke...
BTW : al eens gehoord van "getuigen van Jehovah"? Fundamentalisten! En zo zijn er nog wel wat strekkingen binnen de Christelijke kerk die de bijbel LETTERLIJK interpreteren. Het IS het Woord van God, nietwaar?

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 10 september 2007 om 21:46.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 21:47   #84
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'I don't need luck, I was born lucky'
creationisten zijn met meer dan 3. Ongeveer met 120 miljoen.
(bron: Gallup poll van 1997 en US census van 2007)

uit je nek lullen...pfff

Laatst gewijzigd door Maes_P : 10 september 2007 om 21:53.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 21:49   #85
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
................ de bijbel .......... Het IS het Woord van God, nietwaar?
Dat staat er toch niet in.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 10 september 2007 om 21:51.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 21:54   #86
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat staat er toch niet in.
De meeste schrijvers gebruiken, net zoals op dit forum, een nicknaam. Sommige meerdere...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 21:54   #87
Banneling

Standaard

[quote=Maes_P;2916465]
Citaat:

'I don't need luck, I was born lucky'
creationisten zijn met meer dan 3. Ongeveer met 120 miljoen.
(bron: Gallup poll van 1997 en US census van 2007)

uit je nek lullen...pfff
Hoort Europa tot de USA?
Europa is voor het grootste deel geseleculariseerd ; de meeste Europeanen die zich christen of katholiek noemen hangen totaal niet aan een letterlijke interpretatie van de bijbel vast.
Enkel multicultureel correcte poco's voelen zich geroepen die fabel te blijven verkondigen.
Oud 10 september 2007, 21:57   #88
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Hoort Europa tot de USA?
Europa is voor het grootste deel geseleculariseerd ; de meeste Europeanen die zich christen of katholiek noemen hangen totaal niet aan een letterlijke interpretatie van de bijbel vast.
Enkel multicultureel correcte poco's voelen zich geroepen die fabel te blijven verkondigen.

De meeste niet nee. Juist.
maar ik moest er maar 3 vinden zeker e?

En trouwens: nu heb je zelfs Amerikanen uitgesloten van het filosoof-zijn...want die zijn niet geseculariseerd volgens U.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 10 september 2007 om 21:58.
Oud 10 september 2007, 22:17   #89
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
De meeste niet nee. Juist.
maar ik moest er maar 3 vinden zeker e?
De boodschap was een of meerdere filosofen te vinden die tegelijk uitgesproken moslim zijn (en een letterlijke interpretatie van de koran aanhangen). Bonnen chance. Je hebt hem/hen duidelijk nog niet gevonden. Je bent duidelijk niet eens op zoek. Je hebt al opgegeven gezien je al je energie steekt in het "goedpraten" van een lettelijke beleving door enkele religieuse extremisten uit een ander continent aan te halen.
Als 3 jehova's in de vaart springen is het normaal dat alle moslims dat ook doen, totdaar de stelling van P Maes.

Citaat:
En trouwens: nu heb je zelfs Amerikanen uitgesloten van het filosoof-zijn...want die zijn niet geseculariseerd volgens U.
Quote me ... if yo can.
Ik heb niet de behoefte uit intellectuele armoede de Amerikanen, de bijbel, de inquisitie, de hottentotten, de marsmannetjes etc erbij te slepen om het hedendaagse acute gebrek aan (zelf)reflectie bij de 'Europese" moslims goed te wauwelen.
Zet eens een ander plaatje op.
Oud 10 september 2007, 22:40   #90
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De boodschap was een of meerdere filosofen te vinden die tegelijk uitgesproken moslim zijn (en een letterlijke interpretatie van de koran aanhangen). Bonnen chance.
Mohammed Arkoun
Tariq Ramadan
en die ene die je hebt gemist in een post een paar etages hoger in deze thread. Pas op: geen exhaustieve lijst.

Citaat:
Je hebt hem/hen duidelijk nog niet gevonden.
achterhaald. zie boven
Citaat:
Je bent duidelijk niet eens op zoek.
achterhaald zie boven

Citaat:
Je hebt al opgegeven
achterhaald zie boven

Citaat:
gezien je al je energie steekt in het "goedpraten" van een lettelijke beleving door enkele religieuse extremisten uit een ander continent aan te halen.
pertinent onjuist. Ik praat niemand goed. Zeker geen volgelingen van religies die duizenden doden op hun geweten hebben. Daar gaat deze discussie helemaal niet over; ze gaat over de afbakening van de vereisten tot filosoferen.
Probleem is: ik weiger te veralgemenen: niet alle mosims zijn extremisten. Sommigen wel
Analogie: niet alle forumdeelnemers zijn idioten.
Sommigen wel.

Citaat:
Als 3 jehova's in de vaart springen is het normaal dat alle moslims dat ook doen, totdaar de stelling van P Maes.
Ik hoop dat deze zin het gevolg is van de inname van psychotrope substanties. Dan heb je er tenminste voor het typen plezier aan gehad

Citaat:
Quote me ... if yo can.
Eerst zeg je dat een filosoof niet kan komen uit een bevolkingsgroep met daarin letterlijke interpretators van een heilig schrift. Daarna toon ik je aan dat er nogal wat Amerikanen onder die beschrijving vallen.
"qouten"? Maar man toch! Je bent zelf tot die conclusie gekomen.

Citaat:
Ik heb niet de behoefte uit intellectuele armoede de Amerikanen, de bijbel, de inquisitie, de hottentotten, de marsmannetjes etc erbij te slepen om het hedendaagse acute gebrek aan (zelf)reflectie bij de 'Europese" moslims goed te wauwelen.
Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen
Het is je trouwens van harte gegund.

Citaat:
Zet eens een ander plaatje op.
"Zeg wat heb jij vandaag op school geleerd?
Zeg eens kleine Jan"

Lalalalalala

Laatst gewijzigd door Maes_P : 10 september 2007 om 22:42.
Oud 10 september 2007, 22:41   #91
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Den Ardennees schreef:
weet ge, uw onnozele polls en topics beginnen me de keel uit te hangen. Bol het hier es af jong.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2007, 22:54   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Ga jij betogen in Brussel op 9/11?
Neen wegens geen tijd, geen goesting, en ik zou begod niet weten waarom.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 00:07   #93
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat is wel een zeer oneerlijke benadering van die betoging.

De betoging wil zich verzetten tegen de sluipende islamisering van de maatschappij, dwz de impact die moslim-ideeën en wetten stilaan op ons beleid, ons gerecht en ons leven beginnen te krijgen.
We zullen niet kunnen beletten dat de islam onze cultuur gaat beïnvloeden. Ik weet niet hoeveel moslims er in Europa leven, maar ik schat zo'n 20 miljoen (is een ruwe gok, ik kan er ook ver naast zitten). Het is een illusie te denken dat die tientallen miljoenen geen invloed zouden hebben op onze cultuur.

En het is zelfs een goede zaak dat de islam onze cultuur beïnvloed. Want als onze (Vlaamse of Euopese) cultuur doof zou blijven voor deze veranderende omstandigheden, dan krijg je een segregatie: een autochtone cultuur naast een moslim-Arabische cultuur. Met eigen ghetto's, eigen scholen, etc...
De laatste eeuwen heeft onze cultuur zich langsaam opengesteld voor vrijzinnigen. Vandaag zal hetzelfde moeten gebeuren met de islam.

Maar dan (en hiermee zal ik misschien tegen de schenen van de "knuffelpolitiekers" van Groen! schoppen) moeten zij (de Europese moslims) zichzelf wel zien als "Europese moslims". Ik vind het niet kunnen dat Saudische imams naar hier gehaald worden, en hier les geven. Wij moeten zélf onze eigen imams opleiden. Ik ben akkoord met kardinaal Danneels' oproep voor "een Europese islam".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 00:46   #94
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
We zullen niet kunnen beletten dat de islam onze cultuur gaat beïnvloeden. Ik weet niet hoeveel moslims er in Europa leven, maar ik schat zo'n 20 miljoen (is een ruwe gok, ik kan er ook ver naast zitten). Het is een illusie te denken dat die tientallen miljoenen geen invloed zouden hebben op onze cultuur.

En het is zelfs een goede zaak dat de islam onze cultuur beïnvloed. Want als onze (Vlaamse of Euopese) cultuur doof zou blijven voor deze veranderende omstandigheden, dan krijg je een segregatie: een autochtone cultuur naast een moslim-Arabische cultuur. Met eigen ghetto's, eigen scholen, etc...
De laatste eeuwen heeft onze cultuur zich langsaam opengesteld voor vrijzinnigen. Vandaag zal hetzelfde moeten gebeuren met de islam.

Maar dan (en hiermee zal ik misschien tegen de schenen van de "knuffelpolitiekers" van Groen! schoppen) moeten zij (de Europese moslims) zichzelf wel zien als "Europese moslims". Ik vind het niet kunnen dat Saudische imams naar hier gehaald worden, en hier les geven. Wij moeten zélf onze eigen imams opleiden. Ik ben akkoord met kardinaal Danneels' oproep voor "een Europese islam".
Droom prettig en volg vooral niet het nieuws; natuurlijk ook niet surfen op Net, met al die akelige verhalen over "thuislanden".
Oud 11 september 2007, 00:49   #95
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Droom prettig en volg vooral niet het nieuws; natuurlijk ook niet surfen op Net, met al die akelige verhalen over "thuislanden".
Meneer sollicitieert voor "the chipie-award"?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 01:00   #96
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Zeer straf, maar het volgende werd uitgezonden door Al Jazeera: een interview met een dappere vrouw, Wafa Sultan, psychologe uit Los angeles.

http://switch3.castup.net/cunet/gm.a...1050wmv&ak=nul

Ga vlug kijken, want waarschijnlijk zal het rap worden weggenomen!
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 01:12   #97
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meneer sollicitieert voor "the chipie-award"?
Die wil ik wel!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 01:21   #98
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een waanzin, wat een regelrechte capitulatie. Het laatste wat Europa nodig heeft, zijn volksverraders als u die de finale doodsteek willen geven aan onze eigen cultuur. Als er al aanpassing zal zijn, dan zal het UITSLUITEND die van de moslims aan onze cultuur zijn. Een Europese islam is de absolute contradictie. Net zoals een Arabisch Katholicisme de absolute contradictie is. Dit is cultuurrelativisme ten top.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 01:27   #99
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat een waanzin, wat een regelrechte capitulatie. Het laatste wat Europa nodig heeft, zijn volksverraders als u die de finale doodsteek willen geven aan onze eigen cultuur. Als er al aanpassing zal zijn, dan zal het UITSLUITEND die van de moslims aan onze cultuur zijn. Een Europese islam is de absolute contradictie. Net zoals een Arabisch Katholicisme de absolute contradictie is. Dit is cultuurrelativisme ten top.
Historische voorbeelden?
Geen.

Dat heeft een reden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 01:35   #100
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Historische voorbeelden?
Geen.

Dat heeft een reden.
Tja, de indiaanse invloeden in de huidige Verenigde Staten zijn voor iedereen duidelijk, natuurlijk. Net zoals de Turkse invloeden in Hongarije.

We hebben twee keuzes: de weg van het multiculturalisme en de weg van het monoculturalisme. De eerste weg zal leiden tot de achteruitgang en de eventuele ondergang van Europa, de tweede weg zal leiden tot de Tweede Europese Renaissance.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be