Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2007, 14:34   #281
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wetten zijn ''een instrument'' maar mogen nooit ''het doel'' worden.
Amen!

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 14:40   #282
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Onzin. Dè islamitische wereld bestaat namelijk helemaal niet.
Raf kijk morgen eens naar de weg naar Mekka op canvas, dan hoop ik dat uw kappelen (ogen als ge die al hebt) open gaan

Herhaling maandag 8 oktober om 23u55

http://multiblog.vrt.be/dewegnaarmekka/deze-week/
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 15:28   #283
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
De islamitische cultuur ook niet? Er bestaan dus geen landen waar de koran/sharia als wet geldt? Er zijn dus geen landen waar het strikt volgens de regels van die religie leven als normaal beschouwd wordt? In alle landen worden vaders die hun dochters afmaken uit 'eremoord' behandeld als ordinaire moordenaars? Er zijn dus eveneens geen landen waar genitale verminking ongestraft blijft? Landen die homofiele medemensen actief vervolgen en de doodstraf plaatsen en uitvoeren voor homofiele betrekkingen zijn dus even goed een verzinsel?

Sta mij toe dat ik deze uitspraak op hetzelfde niveau plaats als de uitspraak dat er geen homo's zijn in Iran: Des conneries.
http://www.basiseducatie.be/
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 15:31   #284
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zo op de kast schieten, Raf. Alles wat jij hierboven aangeeft heb ik namelijk óók al gezegd. Het domme zit in het feit dat dit soort rechtlijnigheid over 'regels zijn regels' altijd tot dit soort ongelukken leidt.
Daarbij is de strafmaat juist van ondergeschikt belang en gaat het wél over het principe. Een voorbeeld om het duidelijk te maken:

Een steenrijke miljonair vraagt aan zijn tafeldame tijdens het diner: Als ik u een miljoen geef wilt u dan met mij naar bed? De dame bloost wat en geeft schoorvoetend toe. Dan vraagt hij: "En voor honderd Euro?". De dame, verontwaardigd: "Meneer, wat denkt u wel niet dat ik ben?". Antwoord: "Dáár waren we het al over eens, we onderhandelen nu over de prijs''.

Het is absurd dat mensen worden veroordeeld om hun identiteit, of ze nu mild of zeer streng bestraft worden. Dat deze mensen worden gemarteld met waarschijnlijk de dood tot gevolg maakt het alleen maar afschuwelijker en weerzinwekkender. Dus n�*ks van: Die twee hebben de wetten van hun land overtreden en blabla'. Die wetten deugen niet.

Maar ook in onze landen zijn er wetten die, indien rücksichtlos uitgevoerd, tot te harde gevolgen, en ongewenste situaties, zouden leiden. Daarom moet er altijd naar de situatie worden gekeken. Wetten zijn ''een instrument'' maar mogen nooit ''het doel'' worden.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Sterker nog: het is eigenlijk nagenoeg exact hetzelfde als wat ik zelf ook al zei.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 oktober 2007, 15:35   #285
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik wist dat Raf homo was, maar niet dat hij goedkeuring had voor pedofilie?
nee?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 15:43   #286
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Hou uw onnozele zever maar voor u, ik kan hieruit enkel besluiten dat u intellectueel enkel bij machte bent alles te ridiculiseren wat u tot een debat dwingt waarin u door de feiten gedwongen zou kunnen worden uw ongelijk toe te geven. Belachelijk. Start misschien uw eigen forum op, 'Waarom ik gelijk heb en al de rest niet' en praat wat tegen uzelf.
Een verstandig gesprek over feiten en waarheden is blijkbaar te hoog gegrepen voor u. Jammer dat het contrast met uw taalgebruik en de algemene zweem van intelligentie waarmee u zichzelf tracht te omringen zo groot is. Jammer. Voor u dan toch.

Oud 7 oktober 2007, 15:56   #287
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou uw onnozele zever maar voor u, ik kan hieruit enkel besluiten dat u intellectueel enkel bij machte bent alles te ridiculiseren wat u tot een debat dwingt waarin u door de feiten gedwongen zou kunnen worden uw ongelijk toe te geven. Belachelijk. Start misschien uw eigen forum op, 'Waarom ik gelijk heb en al de rest niet' en praat wat tegen uzelf.
Een verstandig gesprek over feiten en waarheden is blijkbaar te hoog gegrepen voor u. Jammer dat het contrast met uw taalgebruik en de algemene zweem van intelligentie waarmee u zichzelf tracht te omringen zo groot is. Jammer. Voor u dan toch.
Jij bent degene die uit mijn berichten zaken afleidt die er helemaal niet instaan. Ik kan daarom maar tot één conclusie komen en dat is dat je kennis van het Nederlands niet voldoende is om een tekst te lezen èn te begrijpen.

Eigenlijk is er nog een tweede mogelijk, maar die zou erop neerkomen dat je me louter uit kwade wil zaken toeschrijft die ik nooit gezegd heb. Aangezien ik van nature een positieve ingesteldheid heb, ga ik er van uit dat je bedoelingen niet kwaadwillig zijn en dan kom ik vanzelf weer bij de eerste conclusie uit.

Citaat:
Oud 7 oktober 2007, 16:20   #288
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij bent degene die uit mijn berichten zaken afleidt die er helemaal niet instaan. Ik kan daarom maar tot één conclusie komen en dat is dat je kennis van het Nederlands niet voldoende is om een tekst te lezen èn te begrijpen.

Eigenlijk is er nog een tweede mogelijk, maar die zou erop neerkomen dat je me louter uit kwade wil zaken toeschrijft die ik nooit gezegd heb. Aangezien ik van nature een positieve ingesteldheid heb, ga ik er van uit dat je bedoelingen niet kwaadwillig zijn en dan kom ik vanzelf weer bij de eerste conclusie uit.
Als jij stelt dat de arabische wereld niet bestaat en ik geef voorbeelden van het bestaan ervan, dan heb ik uw stelling dus niet goed gelezen.

Als iemand stelt dat er geen gelijkheid is tussen de sexen in de Arabische wereld en u beweert dat die een eind weg leutert, en ik geef een voorbeeld van die ongelijkheid, dan heb ik uw stelling niet goed gelezen.

Als u iemand op een foto een slons, sloerie of whatever noemt, dan hebt u dat niet gedaan. Wij hebben dat verkeerd gelezen.

Hey, whatever. Veel plezier in uw wereldje. Maar hou uw kleinerende uitlatingen voor u, en laat de mensen praten die naar argumenten willen luisteren, en er ook zelf kunnen formuleren anders dan 'ik heb dat niet gezegd.' of 'ge begrijpt mij verkeerd'. Liberalist had me ook verkeerd begrepen, maar ik heb me dan ook verduidelijkt. Ik kan dus even goed veronderstellen dat u dat uit kwade wil niet doet en me dan maar gemakshalve een gebrek toedicht dat ik niet vertoon.

Oud 7 oktober 2007, 16:22   #289
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij stelt dat de arabische wereld niet bestaat en ik geef voorbeelden van het bestaan ervan, dan heb ik uw stelling dus niet goed gelezen.

Als iemand stelt dat er geen gelijkheid is tussen de sexen in de Arabische wereld en u beweert dat die een eind weg leutert, en ik geef een voorbeeld van die ongelijkheid, dan heb ik uw stelling niet goed gelezen.

Als u iemand op een foto een slons, sloerie of whatever noemt, dan hebt u dat niet gedaan. Wij hebben dat verkeerd gelezen.

Hey, whatever. Veel plezier in uw wereldje. Maar hou uw kleinerende uitlatingen voor u, en laat de mensen praten die naar argumenten willen luisteren, en er ook zelf kunnen formuleren anders dan 'ik heb dat niet gezegd.' of 'ge begrijpt mij verkeerd'. Liberalist had me ook verkeerd begrepen, maar ik heb me dan ook verduidelijkt. Ik kan dus even goed veronderstellen dat u dat uit kwade wil niet doet en me dan maar gemakshalve een gebrek toedicht dat ik niet vertoon.
Ik heb met geen woord gerept over de Arabische wereld.

Citaat:
Oud 7 oktober 2007, 16:23   #290
born2bewild
Banneling

Standaard

geen aandacht aan schenken.
trol

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 oktober 2007 om 16:23.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 16:27   #291
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
geen aandacht aan schenken.
trol
Goed om weten, bedankt voor de inlichting. Zal ik vanaf nu dus geen aandacht meer schenken aan je posts. Trol dus gerust verder.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 17:21   #292
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Goed om weten, bedankt voor de inlichting. Zal ik vanaf nu dus geen aandacht meer schenken aan je posts. Trol dus gerust verder.
Ha, dat moogt ge met mij ook doen, Raf!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 17:36   #293
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet zo op de kast schieten, Raf. Alles wat jij hierboven aangeeft heb ik namelijk óók al gezegd. Het domme zit in het feit dat dit soort rechtlijnigheid over 'regels zijn regels' altijd tot dit soort ongelukken leidt.
Daarbij is de strafmaat juist van ondergeschikt belang en gaat het wél over het principe. Een voorbeeld om het duidelijk te maken:

Een steenrijke miljonair vraagt aan zijn tafeldame tijdens het diner: Als ik u een miljoen geef wilt u dan met mij naar bed? De dame bloost wat en geeft schoorvoetend toe. Dan vraagt hij: "En voor honderd Euro?". De dame, verontwaardigd: "Meneer, wat denkt u wel niet dat ik ben?". Antwoord: "Dáár waren we het al over eens, we onderhandelen nu over de prijs''.

Het is absurd dat mensen worden veroordeeld om hun identiteit, of ze nu mild of zeer streng bestraft worden. Dat deze mensen worden gemarteld met waarschijnlijk de dood tot gevolg maakt het alleen maar afschuwelijker en weerzinwekkender. Dus n�*ks van: Die twee hebben de wetten van hun land overtreden en blabla'. Die wetten deugen niet.

Maar ook in onze landen zijn er wetten die, indien rücksichtlos uitgevoerd, tot te harde gevolgen, en ongewenste situaties, zouden leiden. Daarom moet er altijd naar de situatie worden gekeken. Wetten zijn ''een instrument'' maar mogen nooit ''het doel'' worden.
ik vrees dat u het nu wel een beetje ingewikkeld maakt voor Raf hoor. U moet de drempel een beetje lager leggen volgens mij.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 17:41   #294
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat slim van u zeg! Nu komen we eens een franstalige tegen die het Nederlands machtig is, het mischien wel beter begrijpt als uzelf, en het enige dat u kan doen om (te proberen) uw gelijk te krijgen is hem verwijten dat hij niks van onze taal begrijpt.
Het masker valt af: en er achter vinden wij enkel een grote leegte.
Oud 7 oktober 2007, 17:42   #295
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wat slim van u zeg! Nu komen we eens een franstalige tegen die het Nederlands machtig is, het mischien wel beter begrijpt als uzelf, en het enige dat u kan doen om (te proberen) uw gelijk te krijgen is hem verwijten dat hij niks van onze taal begrijpt.
Het masker valt af: en er achter vinden wij enkel een grote leegte.
Achter uw masker schuilt een andere gebruikersnaam.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 17:42   #296
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Op uw tenen getrapt ,Raf?
Oud 7 oktober 2007, 17:43   #297
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Achter uw masker schuilt een andere gebruikersnaam.
tegen wie hebt ge het ? Tegen Raf, of Pietje?
Oud 7 oktober 2007, 18:08   #299
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ik vraag mij af of je zoiets zowieso kunt overleven....
Wat een beestigheid.. Daar is geen ander woord voor.

En de hele vrije wereld op zijn kop natuurlijk, met eisen voor een boycot...
Oorverdovend, die stilte, vind je niet?
Zo oorverdovend is de stilte niet. Hier in de vrije wereld zijn er namelijk een aantal mensen die dit soort beestachtigheden publiekelijk onderschrijven, op webfora bijvoorbeeld. Neem maar eens een aantal threads over homo's door.
Oud 7 oktober 2007, 20:34   #300
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is dat, Raf ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be