![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Snelheidsverlaging tot 90 km/u op E313 goed idee? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 27,50% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
29 | 72,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() De misconceptie over 'het aantal toeren nodig' is blijkbaar erg verspreid. Zelfs professionele chauffeurs maken die fout tot op een punt waar 1 van de grootste producenten van dieselmotoren in de wereld de torque kunstmatig aanpassen en zodanig een lager overall verbruik bekomen:
http://findarticles.com/p/articles/m...02/ai_n7949434 Als dat niet aangeeft dat het debat over 'ge moet aan lage toeren rijden' dik gezever is, dan weet ik het ook niet. Verder wil ik u ook nog meedelen dat uw optimaal toerental verandert als ge eens zijt gaan kakken, het gewicht speelt immers ook een modeste rol.
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Dan zullen communisten niet veel verbruiken, want die communiceren door scheten te laten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 10 oktober 2007 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Burgemeester
|
![]() totaal onjuist!!! hoe belachelijk het ook klinkt maar als je bij een ongeval betrokken raakt kan je enkel op geluk rekenen om het er goed van af te brengen. alles hangt af van de manier waarop je geraakt word. als je echt frontaal botst zal je niet veel kans op overleven hebben en dit zowel tegen negentig of tegen honderd dertig per uur (dan wel weer afhankelijk van het dragen van de gordel en eventueel aanwezige airbags) maar bij het minste dat je je stuur wegslaat (wat een vrij normale reactie is op de laatste second voor de impact) weet je nooit waar je uitkomt (tegen een brugpeiler, een ander voertuig, de afsluiting, struiken, ..), in dit geval is het enkel een kwestie van geluk waar je terechtkomt en hoe uw wagen bestand is tegen die impact (en dit zijn zaken die onmogelijk kunnen getest worden van tevoren).
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Ze hebben mij gebuisd op men rijexamen omdat ik te traag reed op autostrade, dus verlaag die snelheid mr, en rap
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
als je de 4*4 totaal overbodig vindt op onze wegen kan je dit ook stellen voor alle wagens met een cc inhoud van meer dan 1600. ik vind het jaloerse gedrag ten aanzien van de 4*4's sterk overdreven want als deze jaloerse mensen dan bv. een BMW 735 zien passeren vol lof zijn over deze wagen ongeacht hun grote milieuvervuiling
![]() |
![]() |
#129 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
net zoals er tussen de gewone automobilisten ook heel wat cowboys tussenzitten, jammer dat men dat steeds verdoezeld
![]() |
![]() |
#130 |
Burgemeester
|
![]() mag ik u erop wijzen dat er meer gedikkenekt word door grote luxe sedans dan door 4*4, neem daarbij nog eens het feit dat die sedans milieuonvriendelijker zijn maar ja die 4*4 vallen meer op zodat die luxesedans zich wat weggestoken voelen zeker???
![]() |
#131 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 |
Burgemeester
|
![]() dan moet je u maar werk zoeken ipv te doppen
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien heb je dan nog eens een wagen die proportineel gezien zwaarder vervuilt. Ik rijd immers met een wagen rond die twee keer zo zwaar is als jouw wagen, en die verbruikt maar evenveel... Jouw vervuilingsgraad is dus hoger. Heb ik nog vragen? Nee... ![]() (en vooraleer je het vraagt, ja ik heb een wagen nodig; gisteren alleen al voor het werk Antwerpen - Breda - Eindhoven - Lommel - Luxemburg... dat doe je simpelweg niet met het OV) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
De mogelijkheid dat die auto gekocht werd toen die wel degelijk regelmatig nodig was, is je waarschijnlijk ontgaan. Dat we desondanks die wagen nu nog enkel gebruiken als we hem echt nodig hebben, kan je moeilijk milieuonvriendelijk noemen. Ik wil wel eens zien hoeveel mensen bereid zijn om dubbel zo lang onderweg te zijn naar hun werk met het openbaar vervoer terwijl ze ook met de wagen zouden kunnen gaan (en dan heb ik het over een uur tov een half uur hé). Kan jij ook zeggen dat je je wagen enkel gebruikt als je hem nodig hebt? Of is het openbaar vervoer en de fiets jou onbekend? Overigens verbruikt je wagen wel degelijk meer. Of was je al vergeten dat je je verbruik in deze thread al had prijs gegeven? En bovendien ben je dan nog eens het verbruik van een dieselwagen met een benzinewagen aan het vergelijken. Niet erg correct hé? Een dieselwagen verbruikt gemiddeld genomen sowieso al minder dan een benzinewagen... En ik moet je toch niet vertellen dat diesel een pak vervuilender is dan benzine zeker? Je uitleg over een hogere vervuilingsgraad is ronduit hilarisch! Volgens jouw logica zou het ecologischer zijn indien iedereen in superzware voertuigen rondrijdt (ook al hebben ze die totaal niet nodig) omdat die PROPORTIONEEL minder verbruiken! Ik hoop dat je zelf inziet hoe belachelijk die redenering is, maar ik vrees het ergste. Om dan nog maar te zwijgen van het feit dat je de produktie en verwerking weer helemaal uit het oog verliest... Is die allergie voor ecologie ingegeven met de paplepel of hebben ze die er in Leuven ingestampt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb nu eindelijk eens goed opgelet bij het standaard rijden en gekeken naar m'n boordcomputer...
Als ik met mijn wagen in 5de rij aan 70 a 80 verbruik ik gemakkelijk 7L/100m, maar rij ik dan nog in 4de heeft ie genoeg kracht om niet meer te hoeven verbruiken, dan staat m'n verbruik op 'n gemiddelde van 4,8L/100KM Schakelen naar 5de met mijn wagen aan 90 a 100 is dus het voordeligst in verbruik, en bij deze dus waarschijnlijk ook het milieuvriendelijkst. Rij ik 130 in 5de zit mijn verbruik op 5,8L/100KM Misschien ligt het aan de kracht van de motor, maar sites die je zogenaamd "milieuvriendelijk leren schakelen" zitten er bij mijn wagen ver vanaf. En dan is het geen 4X4 maar een gewoon Astra 2000 16 klepperke
Laatst gewijzigd door bentje : 12 oktober 2007 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#138 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dat het bestaande wegennet moet uitgebreid worden met meerdere rijvakken. Het verkeer neemt alleen maar toe en niet reageren is files creëren ( het rijmt nog ook
![]() Idem voor alle bestaande wegennetten waar files zijn ( prioriteit: ring rond Bxl, Gent, A'pen,... )
![]() |
#139 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Als dat de beste tegenargumentatie is die je kan geven, belooft dat voor het vervolg
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En jouw twingootje; beschikt die over alle meest recente vervuilingsremmende technieken? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Hier hebt ge een voorbeeld van verschillende torque curves voor practisch dezelfde wagen, maar met verschillende motorversies die te verkrijgen zijn: ![]() Je ziet overduidelijk dat max torque aan verschillende toerentallen ligt, allemaal anders. Ik leg naast die Britse wagen even een peugeot om u aan te tonen hoe onzinnig uw uitspraken zijn: ![]() Beide zijn normaal voorkomend in het Belgische verkeer, toch draait de ene best rond de 2000 toeren, en de andere boven de 5000. Er is dan ook over een optimaal aantal toeren niets te zeggen.
![]() |