Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 13:34   #241
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Heb jij liever een Rus in je keuken?
De Amerikanen zitten nog steeds in de tuin bijna 20 jaar na de (oude) Koude Oorlog en zullen echt niet vanzelf vertrekken. Daar gaat het om! Het zijn zogezegd altijd de vijanden van Amerika die de bedreigende "imperialisten" zijn. Maar als puntje bij paaltje komt, zijn er nu geen Russen meer in Oost-Europa en is de NAVO wel opgeschoven tot aan de Russische grens!

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 14 oktober 2007 om 13:34.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 13:37   #242
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De Amerikanen zitten nog steeds in de tuin bijna 20 jaar na de (oude) Koude Oorlog en zullen echt niet vanzelf vertrekken. Daar gaat het om! Het zijn zogezegd altijd de vijanden van Amerika die de bedreigende "imperialisten" zijn. Maar als puntje bij paaltje komt, zijn er nu geen Russen meer in Oost-Europa en is de NAVO wel opgeschoven tot aan de Russische grens!
Eerlijk gezegd ben ik daar blij om. Russen raus. Diegenen die van Oost naar West wilden vluchten en een kogel in hun bast kregen illustreren perfect welke van beide systemen het minste kwaad inhield.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 13:42   #243
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Wel raar dat je de context zomaar even vergeet. Begrijpend lezen is duidelijk aan jou voorbijgegaan...
Mijn beste Eddy,

Ik ben zekers de laatste om te ontkennen tekort te schieten in het begrijpend lezen. Tegelijkertijd ben ik wel de eerste om erop te wijzen dat mijn verstandelijke vermogens echt te klein zijn om enige context te kunnen identificeren waarin zouden gelden dat “goed bestuur voorrang geeft aan eigen vrouw en kinderen”. Straffer nog, mijn verbeeldingsvermogen schiet deerniswekkend tekort hier.
In die zin stelt het mij gerust dat mijn weliswaar beperkte cognitieve vermogens nog altijd alle alarmbellen doen afgaan wanneer lieden - zoals U – rücksichtloss ondingen de wereld insturen als “een goed bestuurder van zijn eigen huisgezin" en dat gaat NIET over de broeders en zusters uit de wereld, maar zijn eigen vrouw en kinderen...
De dag dat context onderdeel uit zal maken van de panoplie aan religieuze dogma's en het aanverwante amalgaam aan rechtse idée-fixes moeten we nog alsnog meemaken. Ik wou hetzelfde te kunnen zeggen over de dag dat goed bestuur terdege voor eigen vrouw en kind ging zorgen.

evengoed vreemdsoortig,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 oktober 2007 om 13:49.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 13:55   #244
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Eerlijk gezegd ben ik daar blij om. Russen raus. Diegenen die van Oost naar West wilden vluchten en een kogel in hun bast kregen illustreren perfect welke van beide systemen het minste kwaad inhield.
De overwinnaars van de geschiedenis houden nu eenmaal nooit statistieken bij van hun misdaden, want ook zij zijn over lijken gegaan. Het communisme heeft echter 70 jaar geduurd; het kapitalisme duurt al circa 200 jaar. Wie is dus de gevaarlijkste vijand?

Voor de rest vind ik dat uw reactie stinkt naar russofobie. Gelukkig voor u is dat wettelijk toegelaten...
Oud 14 oktober 2007, 14:41   #245
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar ik vind dat je overdrijft. De Russen of Sovjets sponsorden ondemocratische regimes die uiteindelijk door de mensen zelf uitgespuwd zijn, en kwamen met geweld tussen als het hen niet meer zinde.
De VSA heeft zich teruggetrokken uit het westen van Europa, en elk land is vrijwillig bij de NAVO, inclusief die nieuwe Europese staten. Toen Frankrijk uit de militaire tak stapte, heeft de VSA toch ook niet met geweld gereageerd?
Oud 14 oktober 2007, 14:50   #246
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, maar ik vind dat je overdrijft. De Russen of Sovjets sponsorden ondemocratische regimes die uiteindelijk door de mensen zelf uitgespuwd zijn, en kwamen met geweld tussen als het hen niet meer zinde.
Deden en doen de VSA iets anders?
Citaat:
De VSA heeft zich teruggetrokken uit het westen van Europa, en elk land is vrijwillig bij de NAVO, inclusief die nieuwe Europese staten.
Er zijn geen Russische kernwapens meer opgesteld in Europa, maar wel nog Amerikaanse.
Citaat:
Toen Frankrijk uit de militaire tak stapte, heeft de VSA toch ook niet met geweld gereageerd?
Dat is volgens mij enkel en alleen op conto van De Gaulle te schrijven.
Oud 14 oktober 2007, 15:10   #247
evilbu

Standaard

Citaat:
Deden en doen de VSA iets anders?
In Europa? Ik zou zeggen : ja, ze deden iets anders.

Citaat:
Er zijn geen Russische kernwapens meer opgesteld in Europa, maar wel nog Amerikaanse.
*Kuch*, wat voor reactie is dit, op mijn opmerking dat die landen daar vrijwillig aan meewerken.
Vraag je eens af waarom die landen geen Russische kernwapens op hun bodem willen, en wel Amerikaanse?
Citaat:
Dat is volgens mij enkel en alleen op conto van De Gaulle te schrijven.
De Gaulle heeft in zijn eentje tienduizenden Amerikaanse soldaten aan de poorten van Parijs verjaagd?
Oud 14 oktober 2007, 16:12   #248
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Vraag je eens af waarom die landen geen Russische kernwapens op hun bodem willen, en wel Amerikaanse?
definieer: "die landen"
In Tsjechië willen de yanks installaties zetten. Bevraging bij de bevolking had een uitermate afwijzend resultaat, en terecht.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 oktober 2007 om 16:13.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 16:14   #249
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Wanneer een betoging "Iedereen Eerst"?
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 16:18   #250
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
definieer: "die landen"
In Tsjechië willen de yanks installaties zetten. Bevraging bij de bevolking had een uitermate afwijzend resultaat, en terecht.
In de Baltische Staten werd de aankomst van NAVO vliegtuigen live op televisie getoond.
Als er installaties komen, dan is dat met de goedkeuring van een verkozen regering.

Ik ben zelf ook helemaal geen fan van wat de VSA allemaal uitspookt, maar bij sommigen lijkt het een blinde haat te zijn geworden.
Oud 14 oktober 2007, 17:22   #251
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht

Op zondag 21 oktober aanstaande wordt in Brugge betoogd onder het motto "Eigen Volk Eerst".
De redenen voor deze betoging zijn veelvuldig, de voornaamste:
* Er duiken nieuwe pleidooien op vanwege werkgeversorganisaties en liberalen om illegalen te regulariseren of nieuwe immigranten naar hier te halen.
* Brugge (en ook Oostende) zijn net als de andere Vlaamse steden in toenemende mate het slachtoffer van criminaliteit gepleegd door vreemdelingen, terwijl deze steden de voorbije jaren er meer dan de andere van gespaard bleven.
* Protest tegen het uitblijven van deftig bestuur, er moet een einde komen aan het belgisch wanbestuur en de politieke impasse die in het nadeel is van ons volk.

Alle geïnteresseerden welkom!
Graag jullie mening over dit initiatief.

Ik zal met een grote Israëlische vlag en mijn 2 middelvingers jullie begroeten vanaf de zijlijn. Nazi,s Raus!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:27   #252
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het schorremorrie dat zich "vjwestland" noemt zijn hooligans van de ergste soort. Gelukkig zijn ze in aantal zéér beperkt. Vroeger zag je hen al eens in café "De Kastelein" (St.Kruis-Brugge). Maar ik twijfel of die kroeg nog open is.
Ze hebben de nochtans dezelfde mening over Amerikanen en Joden als menig linksen hier op dit forum. Dus waar maak je je eigenlijk zo druk over?
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:43   #253
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Ik zal met een grote Israëlische vlag en mijn 2 middelvingers jullie begroeten vanaf de zijlijn. Nazi,s Raus!!!
Je kan best een keppeltje of een ander hoofddeksel opzetten, succes gegarandeerd bij dat uitschot. Die kloppen op alles wat vanuit de verste verte lijkt op een Jood, moslim, zigeuner of andere volkeren volgens hun definitie onvoorwaardelijk gepreciseerd als 'Untermenschen'.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 14 oktober 2007 om 17:44.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:59   #254
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Je kan best een keppeltje of een ander hoofddeksel opzetten, succes gegarandeerd bij dat uitschot. Die kloppen op alles wat vanuit de verste verte lijkt op een Jood, moslim, zigeuner of andere volkeren volgens hun definitie onvoorwaardelijk gepreciseerd als 'Untermenschen'.
Tiens het waren toch Turkse verrijkerskinderen die joodse tieners in Beringen poogden te stenigen?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 18:04   #255
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Vanaf de zijlijn. Uiteraard. Dat past misschien bij uw niveau, bovendien doet u mooi wat de Duitse Antifa u voordoet.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 18:07   #256
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Toch eventjes aanduiden dat de hierboven vermelde 'reden' complete nonsens is.
'k had eigenlijk allerlei redenen opgegeven doch eigenlijk komt het neer op weinig verandering in de criminaliteitscijfers en veel verschil in foldertjes en samenkomsten en allerlei menssoorten die roepen dat het gevaarlijk wordt...
Dan kent u blijkbaar niet zo goed het uitgaansleven in Oostende en Brugge. In de eerste stad vrijwel volledig kapot gemaakt door groepen Albanezen, Kosovaren,... en in Brugge begint het nu ook.
Oud 14 oktober 2007, 18:08   #257
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Wanneer een betoging "Iedereen Eerst"?
Dat gaan we overlaten aan de neocons, de zionisten,... en andere imperialisten die hun mening en visie aan de ganse wereld willen opdringen.
Oud 14 oktober 2007, 18:12   #258
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier waren NSA en Nation vrijdag, maar waar was links?

Jeune NATION contre le bal du capitalisme

Betogen tegen VJW/NSA kunnen ze wel, maar tegen het kapitalisme? Neen, dat is te veel gevraagd. De geesten voeden (doden) met het giftige kosmopolitisme van bankiers en kapitalisten dat is wat trotskisten altijd al gedaan hebben.
Tja... Men zal toch eens dat internationalisme ter linkerzijde moeten laten vallen en starten met deftige kapitalismekritiek als men een alternatief wil voor het wilde kapitalisme in de 21ste eeuw. Er zijn nieuwe ideeën en visies nodig, klassiek links zit teveel verstrikt in oubolligheid.
Oud 14 oktober 2007, 18:14   #259
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Ik zit eigenlijk met een informatieve vraag : zal de betoging enkel over binnenlandse thema's gaan ? Ik lees van VJW'ers minstens evenveel standpunten over buitenlandse geopolitiek als over binnenlandse thema's.
VJW steunt toch buitenlandse presidenten als Saddam Hoessein en zijn Baath-partij, Ahmadinejad uit Iran, Chavez in Venezuela, de Palestijnen tegen Israël ? Ik kan me daar persoonlijk absoluut niet in vinden, zonder dat ik daarom in het andere uiterste verval welteverstaan. Of mogen deze thema's niet aan bod komen wegens te afschrikkend voor potentiële betogers, m.a.w. zelfcensuur? Of toch niet ? Het zal wel voor iedereen duidelijk zijn dat de buitenlandse standpunten van het Vlaams Belang hier lijnrecht tegenover staan ?

Ik snap die Blokbusters dan niet dat ze weer eens de link willen leggen naar het Vlaams Belang om die partij in een bepaalde hoek te drukken. Nu, dat de Blokbusters domme, geborneerde idioten met een paardenbril op zijn weten we al langer dan vandaag. Maar ook de pers heeft het al over een betoging van extreem-rechts, terwijl VJW bij mijn weten zich afzet tegen het predikaat "rechts" ?

Laat mij duidelijk zijn : dit zijn vaststellingen die ik doe en vragen om toelichting die ik stel als volledige buitenstaander, niet meer en niet minder.
De geplande betoging heeft niet direct iets te maken met buitenlandse politiek. Het gaat om "eigen volk eerst":
1) Geen nieuwe immigratie die door de werkgevers gewenst is.
2) Protest tegen de criminaliteit gepleegd door vreemdelingen (vooral in de West-Vlaamse steden).
3) Protest tegen de politieke crisis die sinds 10 juni bestaat en die nadelig is voor ons volk.
Oud 14 oktober 2007, 18:18   #260
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het ene (binnenlandse) helemaal niet los te zien is van het andere (buitenlandse).

Ik denk dat VJW met deze betoging echter in de eerste plaats "terug" wil naar de oude VMO-standpunten omtrent gastarbeid en immigratie. Het is immers zo dat het oude thema sinds 9/11 in toenemende mate is "gekaapt" door liberale wandluizen die tegelijk slaan naar de "boze", antiwesterse, antiliberale moslims en zalven door "blue cards" uit te willen delen aan een nieuwe golf van hoogopgeleide gastarbeiders. Dat past uiteraard in een veel grotere recuperatiebeweging door neoconservatieve extremisten.

VJW/NSA zullen datgene proberen verwezenlijken, wat destijds de VMO niet lukte omwille van de vele reactionaire krachten in de Vlaamse Beweging. Er zal opnieuw ruimte zijn voor originele geopolitieke en sociale standpunten, los van het oude hokjesdenken. De tijd van "werken baat, staken schaadt" en "liever een Amerikaan in mijn tuin dan een Rus in mijn keuken" is gedaan met NSA!

Inderdaad. Er zitten op dit forum enkele LSP'ers die ongetwijfeld véél beter weten, maar ja. Triestig! Als de verschillende trotskistische "internationales" nog niet eens met elkaar kunnen overeenkomen, dan zullen ze het zeker ook niet met neo-solidaristen kunnen vinden...

Juist!
Het is uiteraard wel zo dat onze betoging niet direct te maken heeft met de Venezolaanse president of met de Palestijnse kwestie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be