Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Cynicus?
1 2 13,33%
2 0 0%
3 1 6,67%
4 0 0%
5 1 6,67%
6 1 6,67%
7 0 0%
7.5 0 0%
8 2 13,33%
8.5 3 20,00%
9 4 26,67%
9.5 1 6,67%
10 0 0%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2007, 17:43   #101
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ik pis veel per dag, want ik drink veel op een dag. goe?
Gij pist en bbp zeikt
Oud 25 oktober 2007, 17:46   #102
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Cynicus wat vind jij van mijn nieuwe berichtpost stijl?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 19:03   #103
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Talenknobbel en/of wiskundebrein?

Handig en/of onhandig?

Eerder wiskundig aangelegd.

Eerder handig.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 19:05   #104
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Eerder wiskundig aangelegd.

Eerder handig.
hmm, je leek me meer de talenknobbel. Je taal is altijd verzorgd, en heb je nog niet kunnen betrappen op lelijke dt-fouten
maar goed, als je zegt dat je beter in wiskunde bent, zal dat wel zo zijn.

vertel mij is de vierkantswortel van 25?
Oud 25 oktober 2007, 19:06   #105
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Cynicus wat vind jij van mijn nieuwe berichtpost stijl?
Ge zijt een aandachtshoer bbp
Oud 25 oktober 2007, 19:09   #106
Groentje-18

Standaard

Je uitgebreide antwoord en het lezen dat je er bekommert over bent doet mij plezier.
Het is wel niet de bedoeling om hier een discussie te starten, maar graag zou ik toch even reageren op sommige punten:

Citaat:
Toegegeven over milieuthema's heb ik op het forum nog niet zo heel erg veel geschreven. Toch vind ik het milieu een zeer belangrijk thema.

Milieu kan niet los gezien worden van andere thema's.

Zo is het alleen al omwille van puur ecologische redenen verantwoord om te pleiten voor een zeer streng immigratiebeleid (met op zijn minst een zeer strikte immigratiestop). Het ecologisch draagvlak van een regio heeft nu eenmaal zijn grenzen.
Dat is waar, maar helaas willen alle mensen nu eenmaal graag op de leukste plekken wonen. En dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen vind ik.

Citaat:
Het allergrootse milieuprobleem is wellicht het probleem van de overbevolking op onze Aarde. Mogelijk, en nu komt spontaan de cynicus in mij naar boven, kan aids daaraan iets verhelpen. Ook de legalisatie van een zelfbevrijdingspil kan misschien ook een bescheiden bijdrage leveren aan de oplossing van het probleem van de overbevolking, en dus onrechtstreeks ook het milieu ten goede komen.
Het is cynisch, maar je hebt een punt ... toch als we de ethische kant van de zaak terzijde laten.

Citaat:
Zoals algemeen geweten is, ben ik, voor wat werkbekwamen zonder werk betreft, een groot pleitbezorger van de vervanging van passieve uitkeringen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstverrichters enkel recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief verrichte gemeenschapsdienst. Gemeenschapsdiensten op het vlak van natuurbeheer, het opruimen van zwerfvuil, op een ecologisch verantwoorde manier onkruid verdelgen, enz. zouden interessante, maatschappelijk nuttige gemeenschapsdiensten zijn die men werkbekwamen zonder werk zou kunnen laten verrichten. Misschien kan spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst technisch gezien ook mogelijk gemaakt worden. In ieder geval, het lijkt mij meer aangewezen dat werklozen op een ecologisch nuttige wijze zouden worden ingeschakeld, in plaats van hen zomaar een passieve uitkering te geven waar ze niets moeten voor doen.
Door dit stuk merk ik voor het eerst op dat jouw gemeenschapsdienstinkomenzekerheidsnoodsysteem (hoe krijg je het iedere keer foutloos en zonder haperingen getypt?) aansluit bij een visie die ik koesterde omtrent de inzet van werklozen bij milieutaken die toch sowieso gedaan moeten worden, en waarvoor geen werkkrachten bestaan.
Ik ben het dus met je eens.

Citaat:
De klimaatopwarmingshysterie is niet aan mij besteed. Ik ben weliswaar geen uitgesproken opwarmingsgelover of opwarmingsontkenner, maar toch vind ik het verdrag van Kyoto maar niets. Dat verdrag zie ik als een bedreiging voor onze welvaart, en bij de praktische haalbaarheid van de implementatie van dat verdrag heb ik zo mijn bedenkingen. Al bij al ga ik er van uit de de opwarming van de Aarde geen dramatische gevolgen zou hebben voor onze regio. Ook heb ik mijn twijfels of het klimaat wel regelbaar is. Het klimaat is in de loop der tijden altijd al in evolutie geweest. In plaats van op een krampachtige manier het klimaat te proberen beïnvloeden, lijkt het mij meer aangewezen dat we zouden leren leven met eventuele klimaatsveranderingen. Indien de opwarming werkelijk een feit zou zijn, hoeft dat niet noodzakelijk te worden bekeken als iets rampzaligs. Weet wie, misschien worden als gevolg van de opwarming Groenland, Spitsbergen, Siberië, het noorden van Canada en Alaska, het noorden van Scandinavië, enz. wel aangename gebieden om in te wonen.
Over dat Kyoto-gedrag kan ik je moeilijk ongelijk geven. Het zal geen zoden aan de dijk zetten. Meer dan een manier om het tot dan toe vooral in uitsluitende wetenschappelijke kringen gevoerde klimaatdebat maatschappelijke aandacht te geven door het op de politieke agenda proberen te plaatsen is het niet.
Ik denk dat de opwarming van de aarde in eerste instantie geen directe gevolgen zal hebben voor onze regio, maar wel indirecte. Op korte termijn denk ik dan aan de grondstofprijzen die zullen stijgen omdat de oogsten tegenvallen. Op de meer lange termijn denk ik dat we een vloed aan ecologische vluchtelingen zullen ontvangen en daar al dan niet mee samenhangend met een schaarste aan basisproducten (water, voedsel, ...) te maken zullen krijgen.
Ik ben eerder pessimistisch over de mogelijke bewoonbaarheid van de gebieden die voordien onbewoonbaar waren door hun harde klimaat. Ze zullen geen voldoende compensatie vormen voor de delen land die we zullen verliezen, zeker niet op korte termijn.

Citaat:
Om de uitstoot van schadelijke broeikasgassen en om de bedrijven aan te moedigen zo zuinig mogelijk met energie om te gaan lijkt het mij aangewezen de sociale lasten op arbeid te verminderen en ter compensatie sociale lasten te heffen op energie. Op die manier stimuleert men de werkgelegenheid en stimuleert men tegelijkertijd de bedrijven om te bezuinigen op energie.
Dat vind ik absoluut geen slecht idee.

Citaat:
Milieubeleid hangt mijns inziens ook samen met een gezondheidsstimuleringsbeleid. Daarover heb ik inderdaad ook uitgesproken ideeën die wellicht in de loop van de forumsessie nog verder aan bod zullen komen. Ik vind in ieder geval dat het volk de plicht heeft tot gezondheid en dat ieder individu de morele plicht heeft om daartoe zijn steentje bij te dragen.
Daarin kan ik je zeker steunen. En eerlijk waar: ik kan niet wachten om je ideeën daarover te horen.

Citaat:
Toegegeven, indien er een soort rechtsnationaalecologische stroming zou ontstaan, dan zou ik daar wel sympathie voor kunnen koesteren. Ik geloof in ieder geval dat ecologisten niet noodzakelijk automatisch links hoeven te zijn. Het zou me zefs eerder logischer lijken dat échte groenen eerder rechts of zelfs uitgesproken rechts zouden kunnen zijn.
Ik begrijp die visie wel, de kritiek op het gevoerde migratiebeleid die jij hebt en die anderen hadden op bv onze groene partij in gedachten houdend.
Oud 25 oktober 2007, 19:12   #107
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik beschouw mezelf als een onconventionele, eerder rechtse denker. Al bij al kan ik mij het best vinden in het Vlaams Belang, vooral omwille van de thema's vreemdelingen, veiligheid, strijd tegen drugs, enz.

Wat het buitenland betreft, kan ik sympathie opbrengen voor partijen zoals de Zwitserse SVP van Blocher, de Oostenrijkse FPÖ toen ze nog in handen was van Haider, de Nederlandse PVV van Wilders, De Duitse Republikaner, enz.
Ik kan me voorstellen, afleidend uit wat je al op dit forum geschreven hebt, dat iemand als jij het beleid waar het VB voorstaat inzake de aanpak van de kleine en grote criminaliteit (repressie) nog wat te soft vind. Klopt dat?

Citaat:
Demografie vind ik op zich een zeer interessant thema waar ik met veel plezier gerust dieper zou willen op ingaan, doch mijn persoonlijke demografische toestand, reken ik eerder tot mijn privéleven.
Oké, ik respecteer uw mening daarover.
Oud 25 oktober 2007, 19:17   #108
Groentje-18

Standaard

Citaat:
WTF gast verspil geen megabytes aan ontwijken van vragen... Als je het niet wilt zeggen negeer je de vraag gewoon.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius
Hip Hip Hoi, volmondig mee eens

Ik hoef het ook al niet meer te weten wanne zever is me dat allemaal seg .... over paranoia gesproken.

Vragen met vragen beantwoorden, waar is dat evaluatieblad hier?

Hier gaan we nog een keer.

Cynicus heeft duidelijk aangegeven niet op te persoonlijke dingen te willen ingaan, dat is zijn volste recht.
Ik vind dat hij of zij tot hiertoe op een zeer mooie en gepaste manier met de vragen die daar wel over gaan omgaat. Ik apprecieer zijn manier van antwoorden trouwens even veel als iemand die zich meteen blootgeeft. We hoeven toch niet allemaal een open boek te zijn?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 oktober 2007 om 19:21.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 19:21   #109
baseballpolitieker

Standaard

Wat vind je van directe democratie? Denk je dat een zeer ver gedreven directe democratie ver haalbaar is?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 25 oktober 2007, 19:22   #110
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Cynicus heeft duidelijk aangegeven niet op te persoonlijke dingen te willen ingaan, dat is zijn volste recht.
Ik vind dat hij of zij tot hiertoe op een zeer mooie en gepaste manier met de vragen die daar wel over gaan omgaat. Ik apprecieer zijn manier van antwoorden trouwens even veel als iemand die zich meteen blootgeeft. We hoeven toch niet allemaal een open boek te zijn?
Dat is voor mij dan niet meer forummer van de week, maarja de moderatie is hier in de fout gegaan, jammer.

Oud 25 oktober 2007, 19:24   #111
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoe zou je de integratie willen bevorderen voor allochtonen die hier al zijn (en dus de Belgische nationaliteit hebben)?
Allochtonen die zich willen integreren hebben daartoe reeds meer dan genoeg mogelijkheden. Ze mogen hier gebruik maken van zowat het beste onderwijssyteem ter wereld. Er zijn reeds voorbeelden genoeg van allochtonen (vooral meisjes) die zich door goed te studeren al bij al vrij goed hebben geïntegreerd. Allochtonen moeten ook zelf een inspanning leveren als ze zich willen integreren.

Verder kunnen allochtonen hier gebruik maken van onze sociale voorzieningen. Of dat de integratie bevordert, betwijfel ik echter ten zeerste. Passieve uitkeringen voor werkbekwamen zonder werk, los van het feit of het nu allochtonen of autochtonen zijn, zorgen er voor dat die werkbekwamen van de arbeidsmarkt vervreemd raken, een gezonde arbeidsattitude verliezen, en zich vaak nutteloos voelen in de maatschappij. De vervanging van verwerpelijke passieve uitkeringen, voor wat werkbekwamen betreft door, een gemeenschapsdienstinkomenzekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstverrichters enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief verrichte gemeenschapsdienst zou voor wat allochtonen betreft integratiebevorderend werken daar ze dan iets om handen zouden hebben en het gevoel zouden hebben dat ze zich nuttig zouden maken voor de maatschappij. De lage gemeenschapsdienstuurvergoeding zou hen tevens aanmoedigen wat extra inspanningen te leveren om een gewone job te zoeken.

Positieve discriminatie van allochtonen en allochtonenaanwervingsquota zijn in ieder geval totaal uit ten boze.

Allochtonen die zich echter niet wensen te integreren, moeten de kans krijgen te opteren voor een vrijwillige terugkeerpremie, op voorwaarde dat ze definitief afstand doen van hun Belgische nationaliteit.
Oud 25 oktober 2007, 19:26   #112
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Op persoonlijke, indiscrete en/of irrelevante vragen zal Cynicus dan in principe ook niet dieper ingaan.
Jammer, ik had anders een pak vragen klaar.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 19:27   #113
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U houdt niet van Oosterse gerechten, of Mexicaans?
Niet bepaald. Ik hou het liever bij onze Vlaamse keuken.
Oud 25 oktober 2007, 19:30   #114
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Cynicus, even iets anders, je post hier nooit bij koetjes & kalfjes, is daar een reden voor?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 19:30   #115
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Misschien kunt u (en misschien ook andere forumleden), op basis van uw opdane indrukken, daar naar raden. Dat is veel spannender. Wie weet, misschien duid ik de persoon die het (ongeveer) juist raadt wel aan als mijn opvolger, voor zover die nog niet aan de beurt geweest is.
Ik denk dat u geen middelbaar student meer bent omdat uw ideeën duidelijk meer rijping hebben gehad en uw antwoorden van pienterheid getuigen.
Ik denk dat u geen humaan wetenschapper bent, omdat u anders zou weten dat repressie niet effectief was om ongewenst gedrag te voorkomen.
Ik verdenk u van het zijn van een exact wetenschapper, iets ingenieurigs ofzo? Industriële bv.? Ofwel bent u iets in het bankwezen?

Neen, ik gok maar wat. U bent voor mij nog steeds een raadsel.
Oud 25 oktober 2007, 19:34   #116
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat is voor mij dan niet meer forummer van de week, maarja de moderatie is hier in de fout gegaan, jammer.
Ik denk niet dat forummer van de week impliceert dat je per definitie al je persoonlijke gegevens in de openbaarheid moet gooien. Maar ik kan het mis hebben.
Eigenlijk heeft Cynicus bij mij door deze thread net al enorm veel aan sympathie gewonnen, ook al stroken zijn standpunten lang niet altijd met de mijne.
Oud 25 oktober 2007, 19:35   #117
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus

Het klimaat is in de loop der tijden altijd al in evolutie geweest. In plaats van op een krampachtige manier het klimaat te proberen beïnvloeden, lijkt het mij meer aangewezen dat we zouden leren leven met eventuele klimaatsveranderingen. Indien de opwarming werkelijk een feit zou zijn, hoeft dat niet noodzakelijk te worden bekeken als iets rampzaligs. Wie weet, misschien worden als gevolg van de opwarming Groenland, Spitsbergen, Siberië, het noorden van Canada en Alaska, het noorden van Scandinavië, enz. wel aangename gebieden om in te wonen.

Wie weet, misschien worden de tropische en subtropische gebieden dan wel totaal onbewoonbaar.

Mogen de bewoners van die 'hete hellen' rekenen op enig medeleven van uwentwege, en zult u bijgevolg uw strikte immigratiestop alvast niet willen toegepast zien in de door u genoemde aangename woongebieden ?

Of zou u ze liever laten stikken (misschien zelfs letterlijk te nemen) ?
Gesteld dat de opwarming effectief een feit zou zijn én gesteld dat bepaalde gebieden daardoor onbewoonbaar zouden worden, dan doen die inwoners er beter aan zich te vestigen in andere landen in hun regio.

Of Groenland, Spitsbergen, Siberië, het noorden van Canada en Alaska, het noorden van Scandinavië, enz. de ideale gebieden zouden zijn om mensen uit exotische gebieden op te vangen betwijfel ik echter ten zeerste.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 25 oktober 2007 om 19:36.
Oud 25 oktober 2007, 19:36   #118
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik denk niet dat forummer van de week impliceert dat je per definitie al je persoonlijke gegevens in de openbaarheid moet gooien. Maar ik kan het mis hebben.
Eigenlijk heeft Cynicus bij mij door deze thread net al enorm veel aan sympathie gewonnen, ook al stroken zijn standpunten lang niet altijd met de mijne.
Ben blij dat je eindelijk een vriendje hebt.

Oud 25 oktober 2007, 19:41   #119
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Dat gaat toch wel verder dan cynisme, de zelfbevrijdingspil noemen als oplossing voor milieuproblemen. Wilt u die pillen (en aids) ook actief gaan verpreiden? Bijvoorbeeld de zelfbevrijdingspil vermommen als xtc-pil en bij disco's verspreiden? Bent u ook fan van Bush , hij heeft met zijn oorlogen toch ook wel zijn bijdrage geleverd aan de oplossing van overbevolking.
Het spreekt voor zich dat de inname van een zelfbevrijdingspil gebonden moet zijn aan bepaalde modaliteiten.

Ik ben niet bepaald een grote fan van Bush, doch ik zou ook niet meestappen in anti-Bushmanifestaties.
Oud 25 oktober 2007, 19:47   #120
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Wanneer het over zelfmoord (of zelfbevrijding, zoals je zelf wilt) gaat, spreek jij over de pil, zijn er geen andere mogelijke oplossingen om zelfmoord te plegen? Bijvoorbeeld uw polsen oversnijden, ga je dat dan ook legaliseren?

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 25 oktober 2007 om 19:47.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be