![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
| Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Cynicus? | |||
| 1 |
|
2 | 13,33% |
| 2 |
|
0 | 0% |
| 3 |
|
1 | 6,67% |
| 4 |
|
0 | 0% |
| 5 |
|
1 | 6,67% |
| 6 |
|
1 | 6,67% |
| 7 |
|
0 | 0% |
| 7.5 |
|
0 | 0% |
| 8 |
|
2 | 13,33% |
| 8.5 |
|
3 | 20,00% |
| 9 |
|
4 | 26,67% |
| 9.5 |
|
1 | 6,67% |
| 10 |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#223 |
|
|
Hoe zou u België het liefst verder zien gaan?
|
|
|
|
#224 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Inzake pensioenen kosten de rokers inderdaad wat minder, voor zover ze wegens gezondheidsredenen niet vervroegd moeten stoppen met werken. |
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
|
Citaat:
Je mag minister worden, welke ministerpost lijkt jou het interessantst?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 28 oktober 2007 om 18:03. |
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Banneling
|
TV kijken vind ik in het algemeen maar een afstompende, uitermate passieve bezigheid.
Buiten het nieuws kijk ik dan ook zeer weinig TV, en wat het nieuws betreft kijk ik naar het VRT-journaal omdat dat m.i. al bij toch kwalitatief beter is dan het VTM-journaal. VTM vind ik over het algemeen veel te oppervlakkig. Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 18:03. |
|
|
|
|
|
#228 | |
|
|
Citaat:
Dank Gun
|
|
|
|
#229 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Boude denkpistes stellen de problemen duidelijk en kunnen daarna verder worden verfijnd. Of een politicus die dergelijke maatregelen zou verdedigen meteen zijn politiek doodsvonnis zou tekenen, durf ik echter te betwijfelen. Indien die de media wat kan bespelen en de nodige aandacht zou krijgen, zou hij over dergelijke thema's een breed maatschappelijk debat kunnen uitlokken waarbij er hevige vóór- en tegenstanders zouden ontstaan. Indien hij dergelijke voorstellen zou koppelen aan een voorstel om tegelijkertijd de vrijgekomen budgettaire ruimte die zou voortvloeien uit de opbrengsten van dergelijke maatregelen, aan te wenden om de personenbelasting te verminderen, dan zou de gezondlevende werkende middenklasse voor dergelijke maatregelen best wel eens kunnen worden gemobiliseerd, daar zij dan een pak minder personenbelasting zou moeten betalen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 18:22. |
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Banneling
|
Tot voor een aantal jaren konden communautaire thema's mij op zijn zachtst gezegd slechts zeer matig boeien, maar sinds de Walen ons hebben opgezadeld met dat vreemdelingenstemrecht, mag Vlaanderen voor mijn part gerust onafhankelijk worden. Ook de huidige, moeizame, tot mislukken gedoemde regeringsonderhandelingen tonen aan dat België gewoonweg niet meer werkbaar is. Vlamingen en Walen verschillen over zowat alles van mening. Alleen al omwille van puur pragmatische redenen, lijkt het mij daarom beter België te splitsen.
In eerste instantie kan er dan een onafhankelijk Vlaanderen komen zonder Brussel. Brussel kan dan in een latere fase beslissen bij welke regio het zich wil aansluiten. Ook de rijke provincie Waals-Brabant mag voor mijn part gerust beslissen om zich eventueel samen met Brussel bij Vlaanderen aan te sluiten. In tegenstelling tot de andere Waalse provincies bestaat er in de provincie Waals-Brabant een eerder centrumrechtse meerderheid. Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 18:37. |
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of rokers aan de maatschappij uiteindelijk meer of minder kosten dan niet-rokers, maakt in wezen zelfs niet zoveel uit. Waar het voor mij op aankomt is dat roken met alle middelen moet worden ontmoedigd. Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 18:45. |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Onze openbare financiën staan er zéér slecht voor. Overal waar er kan bespaard worden moet er dan ook worden bespaard. Hieronder vindt u al meteen een aantal constructieve besparingsvoorstellen : - omvorming van de huidige, geldverslindende, passieve welvaartsstaat tot een betaalbare, dynamische, actieve welvaartsstaat waarbij het voeren van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid centraal staat (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=18166); - afschaffing van de fiscale voordelen voor uitkeringstrekkers (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33668); - de opvang van asielzoekers enkel nog financieren door vrijwillige giften vanwege (het linkse deel van) de bevolking (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=19187); - de fiscale voordelen inzake levensverzekeringen, interesten en kapitaalaflossingen, enz. afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=33227); - de rokers doen betalen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948); - de instroom van nieuwe leerkrachten (tijdelijk) beperken (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=22164); - het vak godsdienst (of is het zotsdienst ?) afschaffen (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=17490); - afschaffen van ontwikkelingshulp; - een belasting op zwaarlijvigheid; - invoering van een poll tax en van een verblijfsbelasting voor vreemdelingen; - afschaffen van het multiculfascistische CGKR; - afschaffen van tijdskrediet en loopbaanonderbreking; - strijd tegen fiscale en sociale fraude; - enz. Wellicht zijn er nog vele andere besparingsmogelijkheden, doch indien de bovenvermelde maatregelen zouden worden uitgevoerd, zouden we reeds een flink overschot hebben op de begroting, en zou de schuld pas echt kunnen worden afgebouwd. Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2007 om 20:15. |
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
|
Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 28 oktober 2007 om 20:29. |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Europees Commissaris
|
Volgende vraag : hoeveel maal heb je seks per dag? Vergeet daarbij niet je favoriete standje te vermelden. Hoe verloopt je stoelgang?
Hoe laag kan je zakken? Hierbij een rechtstreekse vraag voor b.b.p. : wat is je favoriete melk? Of krijg je nog steeds borstvoeding? Ik vraag je bijgevolg relevante vragen te stellen of liefst nog je wafel te houden. |
|
|
|
|
|
#236 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#237 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
|
Stel je voor dat je minister zou worden en slechts één punt uit je gehele programma mocht kiezen, wat dan onmiddellijk doorgevoerd zou worden. Welk zou het zijn?
|
|
|
|
#239 |
|
|
Welk beroep wou je als kind dolgraag uitoefenen?
is je droom uitgekomen?
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 28 oktober 2007 om 23:57. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
|
Wat is je favoriete vakantiebestemming?
|