![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1441 | |
|
Coördinator
|
Citaat:
Er mag gerust een draad in K&K geopend worden waarin wie dan ook kan discussiëren over verbanningen die hij/zij al dan niet terecht vindt, maar verwacht niet dat we ons gebonden voelen door wat men daarin plaatst. De verbanning is terecht vermits drie oproepen tot geweld 24 strafpunten betekent en dus een definitieve verbanning inhoudt. Wie na een tijdelijke verbanning voor dergelijke oproepen nog niet weet dat deze niet toegestaan zijn, is kwaadwillig. |
|
|
|
|
|
#1442 | |
|
Coördinator
|
Citaat:
Uitdagen is fijn, maar dat doe je maar met een ander. We gaan geen tien keer zeggen wat niet mag. Daar voeren we geen discussie over, de regels zijn klaar en duidelijk overgebracht omtrent persoonlijke aanvallen. Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 17:35. |
|
|
|
|
|
#1443 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
waar is de post van Kim naartoe, die hier daarnet nog stond?
|
|
|
|
#1444 | |
|
Coördinator
|
Citaat:
We verwijderen alle berichten in deze draad die geen vraag bevatten voor de moderatie. Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 18:11. |
|
|
|
|
|
#1445 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De regels zijn een tijdelijke ban. Niet een permanente ban. Of volgt u uw eigen reglement niet meer? Het herhalen van die "persoonlijke aanval" (dat er niet eens een was trouwens) kwam er op uw eigen vraag. |
|
|
|
|
|
#1446 | ||
|
Coördinator
|
Citaat:
Citaat:
In elk geval, discussie gesloten. Als je het niet met deze beslissing eens bent is dat je goed recht, niemand verplicht je om hier te blijven (onder deze of je andere gebruikersnaam). Mvg Pieter Vandoorne Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 21:20. |
||
|
|
|
|
#1447 |
|
|
Meer openheid op het forum, is dat mogelijk?
Men kan er onmogelijk omheen dat de sfeer hier de laatste tijd gespannen geraakt door het massaal bannen de laatste tijd. Ik ga me niet uitspreken over het al dan niet terecht zijn, want mijn mening hierontrent is ergens wel duidelijk. Volgens mij zijn hier, het spijt me dat ik het even zo stel, veel typetjes, die zichzelf gewoon uitleven en die het forum als een uitlaatklep zien. Vermits het hier anoniem is, is het inderdaad gemakkelijker om extremer te doen dan men werkelijk is. De wettelijke beperkingen in vrijemeningsuiting laat ik even terzijde, vermits deze inderdaad om praktische redenen niet genegeerd kunnen worden. Toch zijn vele dingen voor interpretatie vatbaar. Nu: persoonlijke aanvallen bv, zijn niet altijd even aangenaam, maar de vraag is in welke mate ze wetten overtreden (buiten die van het fatsoen). Anderzijds heerst er hier een sfeer van twee maten en twee gewichten en dat gevoel heerst inderdaad. Het zet aan tot wrevel en men krijgt hier de indruk dat bepaalde mensen geband worden, voor zaken die anderen ook doen en blijkbaar mogen die het ongestraft. Vandaar dat ik me de vraag stel of een transparanter systeem niet mogelijk zou zijn. Ik blijf er bij dat rode driehoekjes en ingrepen van de moderatie enkel noodzakelijk zijn, als er dingen uit de hand lopen en een bepaalde partij echt voor geen reden vatbaar is. De vraag is of permanente bans daarvoor een goede oplossing zijn. We weten nooit wie of wat er aan de andere kant zit en wat er in hem of haar omgaat. Als men iemand zonder meer permanent bant, krijgt die ook niet de kans om dingen recht te zetten, wanneer deze tot bezinning komt. Enfin, dit is enkel mijn idee eromtrent. Persoonlijk wens ik dat de sfeer op het forum terug aangenaam wordt, maar ik zie dat ondanks de verwijdering van mensen niet gebeuren. Zo onstaat er eerder wrok en achterdocht en dat lijkt me zeker niet waar er hier op aangestuurd wordt. Laatst gewijzigd door Boadicea : 30 oktober 2007 om 21:27. |
|
|
|
|
#1448 | |||||
|
Coördinator
|
Iedereen kan hier vragen waarom iemand verbannen is en wij beantwoorden die vraag, welke openheid wens je nog meer?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alvast bedankt voor je constructief meedenken. Mvg Pieter Vandoorne |
|||||
|
|
|
|
#1449 |
|
Coördinator
|
Even verder over het meldingssysteem in combinatie met de strafpunten.
Zoals we nu werken qua moderatie is het zo dat we inderdaad voornamelijk voortgaan op meldingen van gebruikers zelve. De reden hiervoor is dat het voor ons schier onmogelijk is elk bericht te controleren noch achten we dat wenselijk. Reeds van in het begn van dit forum is ons uitgangspunt altijd geweest om de moderatie tot een minimum te beperken. We leggen enkel wettelijke beperkingen op en "persoonlijke aanvallen". Onder persoonlijke aanvallen verstaan we louter directe persoonlijke aanvallen. Het is te zeggen dat we niet toestaan dat er rechtstreeks naar een forummer toe de persoonlijke toer wordt opgegaan, concreet: verwijten, scheldnamen, edm. Wel is het toegestaan iemand zijn gedachtengang aan te vallen, zijn berichtinhoud, etc. En ja, we verbieden ook niet dat je iemand "uitdaagt", hier wordt vaak de vergissing gemaakt namelijk. Men denkt al te vaak, bijv. omdat men zelf zonet voor een persoonlijke aanval is berispt, dat ook het aanleiding geven tot als dusdanig verkeerd is. Dat dit niet wenselijk is is weliswaar onze mening, doch we nemen dit niet als vergrijp op in onze regels. Je kunt weliswaar tot aan de grens geduwd worden, maar of je de eigenlijke stap over de grens zet is je eigen beslissing. De grens is hier iemand direct persoonlijk aanvallen zodat je deze direct als persoon zelf aanvalt. Het staat u vrij iemands gedachten met de meest vrije bewoordingen aan te vallen, alsook deze zijn beweegredenen, doch het is niet toegestaan ook de persoon als dusdanig aan te vallen. Dat de grens dun is weten we, niemand wordt dan ook meteen buitengegooid... Wat het melden betreft dan. We begrijpen dat er op basis van dit al snel het idee kan ontstaan dat de grootste klager aan het langste eind trekt. Dit is echter niet zo. Wie overdreven klaagt en zelf ook niet vrij van zonde is, kan al eens sneller richting voordeur gaan... Wel is het inderdaad zo, dat is inderdaad een tekortkoming, dat hierdoor ook forummers vrijuit gaan, eenvoudigweg omdat blijkbaar niemand er aanstoot aan neemt. Maar denk nu niet dat we hiermee ook notoire scheldkanonnen (in de zin van directe persoonlijke aanvallen dan toch) laten lopen, de moderatie vertoeft voldoende op het forum om een zekere voeling te hebben en te weten wie zich al te vaak laat gaan. Aanvullend is het wel zo dat we misschien niet ingrijpen bij zgn. trollen, de reden hiervoor is dat niet elke troll door iedereen als zijnde troll wordt ervaren. Voor sommigen is iemand met een saillante en/of tegenstrijdige "mening" al vaak een troll. In het kader van onze neutraliteit als moderatie is het dan ook vaak moeilijk om eenduidig te bepalen wie onder die noemer te klasseren valt. Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 22:00. |
|
|
|
|
#1450 |
|
Coördinator
|
Dus: We zijn ons bewust van de gebreken van ons gebruikt systeem, maar alles bij elkaar denken we nog steeds dat dit het best werkbare systeem is voor een politiek forum.
Voor suggesties staan we zeker open, ook al kan het misschien soms lijken van niet We zijn absoluut niet 100% overtuigd van ons grote gelijk, wel zijn we er van overtuigd dat we toch de nodige ervaring hebben inzake het modereren van een forum met een "gevoelige materie" als politiek en dat we dus toch wel weten wat al dan niet "werkt". Maar desalniettemin staan we dus wél open voor suggesties omtrent eventuele bijsturingen. Elke suggestie wordt bekeken en er wordt afgewogen of het voordelen heeft of niet, en dit afgemeten aan onze toch al ruime ervaring. Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 30 oktober 2007 om 22:05. |
|
|
|
|
#1451 | |
|
|
Waarom is Europlia gebannen???
|
|
|
|
#1452 |
|
|
Iedereen die terechte kritiek geeft wordt mooi uit de weg geruimd, that's politics!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|
#1453 |
|
Coördinator
|
|
|
|
|
|
#1454 |
|
Coördinator
|
|
|
|
|
|
#1455 |
|
|
En pieter wie ga je ontslaan om je forum leefbaar te houden? Jezelf zou een goed begin zijn!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|
#1456 | |
|
|
Waarop baseert u zich om dit te zeggen?
|
|
|
|
#1457 |
|
Coördinator
|
|
|
|
|
|
#1458 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik stel voor dat u zich hier wat meer bezighoudt met politieke discussies, wat in feite het doel is waarvoor wij u dit forum aanbieden. Uw klaag-postings kan u sinds kort immers kwijt op uw eigen forum. Uw recente forumgedrag, hoewel misschien niet strikt tegen de letter van het forumregelement, druist weldegelijk in tegen de geest waarin wij het debat hier willen zien verlopen. Bij een eerste terechte klacht over u die ik persoonlijk moet behandelen, reken ik verzwarende omstandigheden aan. U kan al vermoeden wat zulks betekent. Hopend op beterschap Peter Johan |
|
|
|
|
|
#1459 | |
|
|
Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 31 oktober 2007 om 18:03. |
|
|
|
|
|
#1460 | ||
|
|
Citaat:
|
|