Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2007, 12:49   #81
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
En dan?
Waarom een pluchen zetel voor iedereen?
een pluchen zetel hoeft niet.
met een krukske zijn we al content.

Citaat:
Als IT-er werk ik nu als trucker!
Zeker geen verbetering, dat kan ik je wel vertellen, maar IK WERK! Er zijn nog duizenden truckers gevraagd. Laat maar komen he! Waar zijn die werkwilligen?
sommigen vrouwen zien hun man misschien zo graag dat ze niet willen dat die weken van huis blijft als trucker.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 1 november 2007 om 12:50.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 12:57   #82
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Komaan, wat kan men nog meer doen. Tegenwoordig gaat men zelfs tot bij de werkweigeraars hun thuis om hen toch maar te overtuigen een job aan te nemen.

Maar ja, wat baten VDAB en cursussen, als de uil niet werken wil...
Oud 1 november 2007, 13:01   #83
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
sommigen vrouwen zien hun man misschien zo graag dat ze niet willen dat die weken van huis blijft als trucker.
Waarschijnlijk wandelt ze ook niet graag door de regen ?
Oud 1 november 2007, 13:17   #84
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Voorbeeld uit de praktijk:

je bent buitengezet door uw werkgever,omdat je zwanger bent.Je vecht dit ontslag aan omdat je als zwangere vrouw normaal bent beschermd.Werkgever zegt van niks te weten (ondanks attest én mondelinge mededeling) dus procedure voor de arbeidsrechtbank.Duurt lang want werkgever werkt met advocaten "no cure,no pay" dus alle rechtsmiddelen worden uitgeput.
Ondertussen berust je niet in de situatie maar begint actief ander werk te zoeken.Je hebt werkervaring en een diploma.Je verstuurt ong. 80 brieven.
Enkele werkgevers reageren:
1. Als (schijn)zelfstandige (?!) bij een kinderdagverblijf a rato 8 euro/uur.

2.Als medewerker naschoolse kinderopvang,gesplitste werkuren (voor school én na school),deeltijds,vier verplaatsingen per dag:680 euro netto,werkloosheidsvergoeding inbegrepen.

3.Als interim bij electroketen,4 maand interim,daarna tijdelijk contract van een jaar mét proefperiode zes maand,dus pas na 16 maand enige zekerheid (relatief dan) voor ong. 1000 euro netto per maand.

Als werkloze heb je 880 euro/maand dus ga je in op het laatste.Dus 120 euro,daar moet je dan voor doen.
Al een geluk dat deze persoon niet alleenstaand is want met 880 euro een woning huren en een auto betalen (woon-werkverkeer) en onderhouden word krap.Dan spreken we nog niet over kinderopvang...Dan moet je van die 1000 euro ong. 20x(gewerkte dagen per maand)21 euro (dagtarief kinderopvang) dus 420 euro aftrekken.
Wie kan dit rechtvaardigen?Ik ben VOOR activering maar dan moeten de werkgevers hun verantwoordelijkheden opnemen.Sociaal verantwoord ondernemen is toch niks teveel gevraagd?
De ontslagen baas van Merrill Lynch krijgt als opzegvergoeding 175 miljoen euro!!Wat zeg je dan tegen die werkloze?
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 13:27   #85
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

Ik ben elke dag thuis. Mijn werkdag duurt wel wat langer dan diegenen die op een fabriek of bureau werken, maar het brengt brood op de plank!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 13:30   #86
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Voorbeeld uit de praktijk:

je bent buitengezet door uw werkgever,omdat je zwanger bent.Je vecht dit ontslag aan omdat je als zwangere vrouw normaal bent beschermd.Werkgever zegt van niks te weten (ondanks attest én mondelinge mededeling) dus procedure voor de arbeidsrechtbank.Duurt lang want werkgever werkt met advocaten "no cure,no pay" dus alle rechtsmiddelen worden uitgeput.
Ondertussen berust je niet in de situatie maar begint actief ander werk te zoeken.Je hebt werkervaring en een diploma.Je verstuurt ong. 80 brieven.
Enkele werkgevers reageren:
1. Als (schijn)zelfstandige (?!) bij een kinderdagverblijf a rato 8 euro/uur.

2.Als medewerker naschoolse kinderopvang,gesplitste werkuren (voor school én na school),deeltijds,vier verplaatsingen per dag:680 euro netto,werkloosheidsvergoeding inbegrepen.

3.Als interim bij electroketen,4 maand interim,daarna tijdelijk contract van een jaar mét proefperiode zes maand,dus pas na 16 maand enige zekerheid (relatief dan) voor ong. 1000 euro netto per maand.

Als werkloze heb je 880 euro/maand dus ga je in op het laatste.Dus 120 euro,daar moet je dan voor doen.
Al een geluk dat deze persoon niet alleenstaand is want met 880 euro een woning huren en een auto betalen (woon-werkverkeer) en onderhouden word krap.Dan spreken we nog niet over kinderopvang...Dan moet je van die 1000 euro ong. 20x(gewerkte dagen per maand)21 euro (dagtarief kinderopvang) dus 420 euro aftrekken.
Wie kan dit rechtvaardigen?Ik ben VOOR activering maar dan moeten de werkgevers hun verantwoordelijkheden opnemen.Sociaal verantwoord ondernemen is toch niks teveel gevraagd?
De ontslagen baas van Merrill Lynch krijgt als opzegvergoeding 175 miljoen euro!!Wat zeg je dan tegen die werkloze?
DE vergissing die je maakt is dat je uitgaat van de veronderstelling dat je gaat werken voor 120 euro. Je werkt voor 1000 euro! Wat je krijgt om NIET te werken is een NOODSYSTEEM, geen manier om makkelijk te leven zonder te werken!

.
Oud 1 november 2007, 13:30   #87
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben elke dag thuis. Mijn werkdag duurt wel wat langer dan diegenen die op een fabriek of bureau werken, maar het brengt brood op de plank!
en uw vrouw vindt dat waarschijnlijk niet zo erg.
ik begrijp haar wel.
Oud 1 november 2007, 13:32   #88
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
DE vergissing die je maakt is dat je uitgaat van de veronderstelling dat je gaat werken voor 120 euro. Je werkt voor 1000 euro! Wat je krijgt om NIET te werken is een NOODSYSTEEM, geen manier om makkelijk te leven zonder te werken!
'makkelijk' leven met een uitkering, hoe doe je dat?
leg me dat eens uit, dan stop ik direct met werken.
Oud 1 november 2007, 13:38   #89
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'makkelijk' leven met een uitkering, hoe doe je dat?
leg me dat eens uit, dan stop ik direct met werken.
Makkelijk is hier natuurlijk relatief, vooral voor alleenstaanden, dus zorg dat je samenwoont of trouwt. Zorg dat je voor elke job te dom of te klunzig bent of doodeenvoudig te lui. In het Belgisch systeem kan je dan eeuwig op je onverdiende lauweren rusten : de rest werkt wel voor jou.
Andere tip : maak kindjes, liefst zoveel mogelijk. Hoe meer kinderen, hoe meer kindergeld per kind...

.
Oud 1 november 2007, 13:43   #90
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Makkelijk is hier natuurlijk relatief, vooral voor alleenstaanden, dus zorg dat je samenwoont of trouwt. Zorg dat je voor elke job te dom of te klunzig bent of doodeenvoudig te lui. In het Belgisch systeem kan je dan eeuwig op je onverdiende lauweren rusten : de rest werkt wel voor jou.
Andere tip : maak kindjes, liefst zoveel mogelijk. Hoe meer kinderen, hoe meer kindergeld per kind...
samenwonen of trouwen is bijzonder nefast voor uw uitkering.
ge moet dat maar eens proberen.
en naar 't schijnt is kindergeld net genoeg om de pampers te betalen.
kinderen moeten zoals u misschien weet ook kleren dragen, eten, naar school gaan etc.

eddy toch...
heeft uw haat jegens werklozen beslag gelegd op uw gezond verstand?
Oud 1 november 2007, 14:22   #91
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Die 1000 euro is wel een hongerloon voor mensen met een gezin. Dergelijke jobs zijn complete onzin, en het probleem is dat tegenwoordig er alleen maar zulke meer aangeboden worden.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 1 november 2007 om 14:23.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 14:38   #92
Don Quichote
Banneling

Standaard

Dergelijke jobs zijn complete onzin, en het probleem is dat tegenwoordig er alleen maar zulke meer aangeboden worden.
===================

Toch gaan er duizenden en duizenden mensen jaarlijks op pensioen.
Bedrijven breiden uit.

Maakt dat die jobs dienen ingevuld te worden.

Meen te weten dat er wanhopig gezocht wordt in de bouwnijverheid.
Moet je geen wonderboy voor zijn.

Cursusje volgen en je hebt werk.

Maar je moet wel werken, in dat werk.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 14:39   #93
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Die 1000 euro is wel een hongerloon voor mensen met een gezin. Dergelijke jobs zijn complete onzin, en het probleem is dat tegenwoordig er alleen maar zulke meer aangeboden worden.
Als men een bedeesd, in elkaar gedoken ventje is zonder kennis die nauwelijks durft spreken, laat staan iets vragen, kan ik begrijpen dat ze die mensen spontaan maar voorstellen 1000 euro netto per maand te betalen.

Al heb ik het dan wel over de bediendenkader en de daarbijhorende loonsverschillen.

Laatst gewijzigd door Raven : 1 november 2007 om 14:45.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 14:42   #94
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Iemand die 24/7 voor een bedrijf heeft geleefd, die heeft daar recht op. Voor de gewone mens begint het pas om 9u s'morgens en is't gedaan om 17u s'avonds.

Geen appelen met peren beginnen vergelijken éh
Oud 1 november 2007, 14:44   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 1000 euro kosten de werkgever dan wel 2000 euro. En hoe meer er werken, hoe meer men naar die 2000 euro kan opschuiven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 14:47   #96
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanaf het ogenblik dat de werkloosheidsvergoeding praktisch gelijk is aan het minimumloon, is het een pluchen zetel. Een krukske is het pas als de werkloosheidsvergoeding niet meer is dan de helft van het minimumloon. Nu, voor mij niet gelaten als ge daarmede kontekt bent.
Oud 1 november 2007, 14:47   #97
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Als men een bedeesd, in elkaar gedoken ventje is zonder kennis die nauwelijks durft spreken, laat staan iets vragen, kan ik begrijpen dat ze die mensen spontaan maar voorstellen 1000 euro netto per maand te betalen.

Al heb ik het dan wel over de bediendenkader en de daarbijhorende loonsverschillen.
Daar gaan we dan. Dus dergelijke mensen hebben geen recht op een deftig bestaan? Omdat ze niet passen in jouw ideaaltypische jungle? Waarom dring je dan aan om ze dan toch te laten werken als ze niet deugen?
Sociaal-darwinistische onzin deel 15897.
Oud 1 november 2007, 14:49   #98
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Die 1000 euro kosten de werkgever dan wel 2000 euro. En hoe meer er werken, hoe meer men naar die 2000 euro kan opschuiven.
Mag ik er wel op wijzen dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat er meer jobs zouden komen door het verwijderen van indirect loon? Ik wil gerust eens die studies lezen, voorlopig blijf ik wel De Grauwe geloven.
Oud 1 november 2007, 14:52   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik er wel op wijzen dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat er meer jobs zouden komen door het verwijderen van indirect loon? Ik wil gerust eens die studies lezen, voorlopig blijf ik wel De Grauwe geloven.
Zolang men volk binnenhaald om te werken (Polen), zijn er voldoende jobs.
Oud 1 november 2007, 14:53   #100
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Dergelijke jobs zijn complete onzin, en het probleem is dat tegenwoordig er alleen maar zulke meer aangeboden worden.
===================

Toch gaan er duizenden en duizenden mensen jaarlijks op pensioen.
Bedrijven breiden uit.

Maakt dat die jobs dienen ingevuld te worden.

Meen te weten dat er wanhopig gezocht wordt in de bouwnijverheid.
Moet je geen wonderboy voor zijn.

Cursusje volgen en je hebt werk.

Maar je moet wel werken, in dat werk.
Ik vraag mij af waarom er dan al die frauduleuze onderaannemingen bestaan die massaal oostblokkers importeren.
Jouw antwoord kan zijn: omdat onze jongens het niet willen doen. Maar anderzijds kan het ook zijn: omdat die oostblokkers de enige zotten nog zijn om 12 uur te werken tegen 7 euro/uur zonder enige bijdrage aan ons sociaal systeem.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be