![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() een pluchen zetel hoeft niet.
met een krukske zijn we al content. Citaat:
Laatst gewijzigd door Mitgard : 1 november 2007 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Komaan, wat kan men nog meer doen. Tegenwoordig gaat men zelfs tot bij de werkweigeraars hun thuis om hen toch maar te overtuigen een job aan te nemen.
Maar ja, wat baten VDAB en cursussen, als de uil niet werken wil...
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voorbeeld uit de praktijk:
je bent buitengezet door uw werkgever,omdat je zwanger bent.Je vecht dit ontslag aan omdat je als zwangere vrouw normaal bent beschermd.Werkgever zegt van niks te weten (ondanks attest én mondelinge mededeling) dus procedure voor de arbeidsrechtbank.Duurt lang want werkgever werkt met advocaten "no cure,no pay" dus alle rechtsmiddelen worden uitgeput. Ondertussen berust je niet in de situatie maar begint actief ander werk te zoeken.Je hebt werkervaring en een diploma.Je verstuurt ong. 80 brieven. Enkele werkgevers reageren: 1. Als (schijn)zelfstandige (?!) bij een kinderdagverblijf a rato 8 euro/uur. 2.Als medewerker naschoolse kinderopvang,gesplitste werkuren (voor school én na school),deeltijds,vier verplaatsingen per dag:680 euro netto,werkloosheidsvergoeding inbegrepen. 3.Als interim bij electroketen,4 maand interim,daarna tijdelijk contract van een jaar mét proefperiode zes maand,dus pas na 16 maand enige zekerheid (relatief dan) voor ong. 1000 euro netto per maand. Als werkloze heb je 880 euro/maand dus ga je in op het laatste.Dus 120 euro,daar moet je dan voor doen. Al een geluk dat deze persoon niet alleenstaand is want met 880 euro een woning huren en een auto betalen (woon-werkverkeer) en onderhouden word krap.Dan spreken we nog niet over kinderopvang...Dan moet je van die 1000 euro ong. 20x(gewerkte dagen per maand)21 euro (dagtarief kinderopvang) dus 420 euro aftrekken. Wie kan dit rechtvaardigen?Ik ben VOOR activering maar dan moeten de werkgevers hun verantwoordelijkheden opnemen.Sociaal verantwoord ondernemen is toch niks teveel gevraagd? De ontslagen baas van Merrill Lynch krijgt als opzegvergoeding 175 miljoen euro!!Wat zeg je dan tegen die werkloze? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben elke dag thuis. Mijn werkdag duurt wel wat langer dan diegenen die op een fabriek of bureau werken, maar het brengt brood op de plank!
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
leg me dat eens uit, dan stop ik direct met werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Andere tip : maak kindjes, liefst zoveel mogelijk. Hoe meer kinderen, hoe meer kindergeld per kind...
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge moet dat maar eens proberen. en naar 't schijnt is kindergeld net genoeg om de pampers te betalen. kinderen moeten zoals u misschien weet ook kleren dragen, eten, naar school gaan etc. eddy toch... heeft uw haat jegens werklozen beslag gelegd op uw gezond verstand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Die 1000 euro is wel een hongerloon voor mensen met een gezin. Dergelijke jobs zijn complete onzin, en het probleem is dat tegenwoordig er alleen maar zulke meer aangeboden worden.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 1 november 2007 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Dergelijke jobs zijn complete onzin, en het probleem is dat tegenwoordig er alleen maar zulke meer aangeboden worden.
=================== Toch gaan er duizenden en duizenden mensen jaarlijks op pensioen. Bedrijven breiden uit. Maakt dat die jobs dienen ingevuld te worden. Meen te weten dat er wanhopig gezocht wordt in de bouwnijverheid. Moet je geen wonderboy voor zijn. Cursusje volgen en je hebt werk. Maar je moet wel werken, in dat werk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Al heb ik het dan wel over de bediendenkader en de daarbijhorende loonsverschillen.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 1 november 2007 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Geen appelen met peren beginnen vergelijken éh
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 1000 euro kosten de werkgever dan wel 2000 euro. En hoe meer er werken, hoe meer men naar die 2000 euro kan opschuiven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf het ogenblik dat de werkloosheidsvergoeding praktisch gelijk is aan het minimumloon, is het een pluchen zetel. Een krukske is het pas als de werkloosheidsvergoeding niet meer is dan de helft van het minimumloon. Nu, voor mij niet gelaten als ge daarmede kontekt bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Sociaal-darwinistische onzin deel 15897. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Mag ik er wel op wijzen dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat er meer jobs zouden komen door het verwijderen van indirect loon? Ik wil gerust eens die studies lezen, voorlopig blijf ik wel De Grauwe geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang men volk binnenhaald om te werken (Polen), zijn er voldoende jobs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Jouw antwoord kan zijn: omdat onze jongens het niet willen doen. Maar anderzijds kan het ook zijn: omdat die oostblokkers de enige zotten nog zijn om 12 uur te werken tegen 7 euro/uur zonder enige bijdrage aan ons sociaal systeem. |
|
![]() |
![]() |