Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2007, 17:43   #261
bk232214
Gouverneur

Standaard nu niet zwanzen hé

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het moet nogal een kunst op zich zijn om enerzijds de sociale zekerheid te verdedigen en anderzijds tegen het minimumloon te zijn.
dus je verdedigt een werkloosheidsuitkering van pakweg 700 euro maar anderzijds vind je mensen moet kunnen tewerkstellen aan 650 euro.
die gaan nogal gemotiveerd zijn om te werken.
knap staaltje van 'realpolitiek' lijkt me dat.
Pakt het min.loon pakweg 1020 euro in de pollen en dan moet je nog je hersenen niet gebruiken
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 17:45   #262
bk232214
Gouverneur

Standaard ik ben

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy Bekijk bericht
Eddy,eigenlijk zou jij hier enorm tegen moeten reageren!!Wat denk je van een systeem dat letterlijk zegt : "50 jaar?!Te oud,te duur,zoek maar iets anders..."
Eigenlijk is al uw ervaring niet relevant voor de werkgevers.Enkel de kostprijs telt,niet de ervaring of de kunde!Het is toch logisch dat er als gevolg hiervan mensen zijn die,eens de vijftig voorbij niet meer aan de bak komen!
Dus,hoe kun je nu verdedigen dat werkgevers zich zo opstellen?
Zou je leven er niet anders uitzien moest je nu die kennis kunnen aanwenden in een nieuwe job binnen jouw ervaringsgebied?
Ik ben in pensioen en ik vind nog werk
Oud 3 november 2007, 17:47   #263
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik maak idd, als je het oppervlakkig bekijkt, winst op mijn studiebeurs. Ik krijg de volledige studiebeurs voor niet kotstudent (1000 euro) en ik heb maar rond de 250 euro kosten aan boeken, copykaarten, etc.
Nu komt de aap al helemaal uit de mouw. Blijkt dat mijnheer een studiebeurs krijgt.

Citaat:
Je vergeet te vermelden dat dankzij de belastingen mijn moeder jarenlang geld heeft moeten afstaan waardoor ze niet in de mogelijkheid was om te sparen voor mijn opleiding. Die kant van het verhaal niet vergeten, hé.
In uw systeem moet je er maar op hopen dat je een moeder hebt die zich verstandig gedraagt. Wat als uw moeder een gat in haar hand heeft? Wat als ze 6 kinderen maakt? Dan kun je studeren op je buik schrijven door factoren die geheel buiten je macht liggen.

Citaat:
En dát diploma zou, als ik het haal, iets waard zijn. Moet ik je, op dit moment, uitleggen hoe waardeloos een diploma eigenlijk is?
Dat moet je toch eens uitleggen. Een diploma heeft voor u dus geen enkele intrinsieke waarde door de inhoud van de vakken die je bestudeert, maar heeft enkel waarde als het voor de meeste mensen onbetaalbaar wordt? Is dat uw stelling?

Citaat:
Ik besef overigens best dat ik op dit moment op de kosten van anderen leer. Maar, wat jij ook vergeet, is dat er geen andere mogelijkheid is, 'dankzij' de overheid. De overheid heeft de markt voor lage en middeninkomens inzake hoger onderwijs kapotgeconcurreert door zijn monopoliepositie. Dus niet op mij zeiken dat ik daar gebruik van moet maken, als het even kan?
Er is wel een andere mogelijkheid. Je kunt gewoon in een fabriek gaan werken. Veel mensen doen dat, waarom jij niet?

Citaat:
Snap je?

Ja, eigenlijk wel. En ontzettend hard. Maar ik ben daar iet hypocriet in, hoor. Het is veel belangrijker dat onderwijs geprivatiseerd wordt. Daarna zien we wel verder over uitkeringen.

Dat je btw. het verschil niet snapt tussen 'weggegooid' geld (wat mij eigenlijk niet boeit, iedereen mag geld weggooien) en 'gestolen geld', is natuurlijk logisch.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2007 om 17:48.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 17:49   #264
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
In uw systeem moet je er maar op hopen dat je een moeder hebt die zich verstandig gedraagt. Wat als uw moeder een gat in haar hand heeft? Wat als ze 6 kinderen maakt? Dan kun je studeren op je buik schrijven door factoren die geheel buiten je macht liggen.
In zijn systeem kost een tand trekken al gauw enkele 100den euro's, dat scenario hoeft zelfs niet. De dagelijkse kosten zouden toch dermate hoog zijn, dat studeren alleen is weggelegd voor de happy few.
Een kleine steekproef in pakweg Chicago Business School bevestigt dit.
Oud 3 november 2007, 17:53   #265
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
In zijn systeem kost een tand trekken al gauw enkele 100den euro's, dat scenario hoeft zelfs niet. De dagelijkse kosten zouden toch dermate hoog zijn, dat studeren alleen is weggelegd voor de happy few.
En in zijn systeem moet moeder ook nog eens haar maandelijkse werkloosheidsverzekering betalen bij een of ander privaat bedrijf dat er enkel op uit is om zoveel mogelijk winst te maken. En haar toegangspasje om op wegen te mogen rijden die eigendom zijn van wegenbedrijven. En de medische verzekering voor haar en haar kindjes, want Adrian moest maar eens ziek worden.

Je vraagt je toch af hoeveel er maandelijks gaat overblijven voor Adrians studie-spaarpotje, want er is geen minimumloon.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 3 november 2007 om 17:58.
Oud 3 november 2007, 17:59   #266
Sickboy
Lokaal Raadslid

Sickboy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het minimumloon ligt - voltijds - netto op 1020 euro. Het is maar dat je het weet.

En ja, idd. Op dit moment is het bij wet verboden om een uitkering van 700 euro te negeren voor een loon van 650 euro. En ja, het is best mogelijk dat dat kan. Want een loon van 650 euro kan ook andere voordelen (voedselbons, vervoersonkosten, mogelijkheid op méér, ...) met zich meebrengen, die niet in het loon worden verrekend en dus niét 'meetellen'.

De wet op het minimumloon verbiedt dat allemaal.
Maar ik snap best dat je dat niet begrijpt.
Student Wijsbegeerte???!!!Dus je weet niet hoe het er aan toegaat op de arbeidsmarkt?Je weet niet hoe het is om een gezin te ondersteunen met een minimuminkomen???Je hebt als gevolg ook nog niet gewerkt dus ook geen bijdrage geleverd aan het "systeem".
Dan poneer je hier heel wat...
Ga
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:00   #267
bk232214
Gouverneur

Standaard voledig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ja maar:
De diskussie gaat over verplichte tewerkstelling als je niet wil werken. Ik wil duidelijk werken, mijn vrouw, een VREEMDE had binnen de drie maanden na haar aankomst in dit land een bijna voltijdse officiele betrekking (wel als poetsvrouw, maar een kniesoor die daar op let)
Weie WIL werken, die VINDT ook werk. Doppers zijn dus lamzakken! Ik trap niet in het gezever dat een job niet passend is voor een behaald diploma. Werk is werk, en al de rest... profitariaat!
Den dop is ooit ingevoerd om niet op nul terug te vallen tussen twee betrekkingen. Toen ik jong was bestonden er al beroepsdoppers, maar het systeem kon dat nog dragen. Nu is het duidelijk dat zoiets niet meer kan getolereerd worden, en dienen ze met dwang geactiveerd te worden!
Ik ben met u stelling voledig akkoord , de lamzakken moeten er uit en zo vlug mogelijk en niet lullen over de vergrijzing

Nog zo iets als het O.C .M.W. moet er zijn maar dan anders weergeven .

1) huishuur en elect.betaald door o c m w

2) voedselbons maar geen sigaretten of zuip(alcool)

3) kleren

4) meubelen

5) verlof aan zee met kinderen

6) dokter en hospitaal

6) tramkaart

7) sinterklaas voor de kinderen

8)een speciaal voetselpakket net kerst voor kinderen

alle weken een paar uur werken voor de maatschappij
Oud 3 november 2007, 18:02   #268
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Student Wijsbegeerte???!!!Dus je weet niet hoe het er aan toegaat op de arbeidsmarkt?Je weet niet hoe het is om een gezin te ondersteunen met een minimuminkomen???Je hebt als gevolg ook nog niet gewerkt dus ook geen bijdrage geleverd aan het "systeem".
Ga
Zie het vette...

Student = moet de kennis nog opdoen
wijsbegeerte = wenst wijs te zijn maar is het nog lang niet!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:03   #269
bk232214
Gouverneur

Standaard voor wat

Citaat:
Ga
zou u niet beter metser worden en wijsbegeerte als hobby nemen
Oud 3 november 2007, 18:03   #270
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote=bk232214;3044433]Ik ben met u stelling voledig akkoord , de lamzakken moeten er uit en zo vlug mogelijk en niet lullen over de vergrijzing

3) kleren

4) meubelen

6) dokter en hospitaal

6) tramkaart

alle weken een paar uur werken voor de maatschappij[/quote

Dus,zelf zijt ge daar ook met content?
Oud 3 november 2007, 18:07   #271
bk232214
Gouverneur

Standaard kom maar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik trek tanden gratis in mij jongen tijd trok mijn vader onze tanden of deed het zelf
Oud 3 november 2007, 18:08   #272
bk232214
Gouverneur

Standaard ja

[quote=Sickboy;3044441]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Ik ben met u stelling voledig akkoord , de lamzakken moeten er uit en zo vlug mogelijk en niet lullen over de vergrijzing

3) kleren

4) meubelen

6) dokter en hospitaal

6) tramkaart

alle weken een paar uur werken voor de maatschappij[/quote

Dus,zelf zijt ge daar ook met content?
JA ZEKER
Oud 3 november 2007, 18:13   #273
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu komt de aap al helemaal uit de mouw. Blijkt dat mijnheer een studiebeurs krijgt.
Dat klopt. Ik heb daar geen enkel probleem mee.

Citaat:
In uw systeem moet je er maar op hopen dat je een moeder hebt die zich verstandig gedraagt. Wat als uw moeder een gat in haar hand heeft? Wat als ze 6 kinderen maakt?
Dan heeft zij idd nauwelijks geld om mij te vergoeden.

Citaat:
Dan kun je studeren op je buik schrijven door factoren die geheel buiten je macht liggen.
Natuurlijk niet. Zoals je zelf zei. Ik kan geld lenen. Of, ik kan, zoals je zei, een waardeloos diploma wijsbegeerte (nu nog) niet halen. Wat is het probleem?

[quote[Dat moet je toch eens uitleggen. Een diploma heeft voor u dus geen enkele intrinsieke waarde door de inhoud van de vakken die je bestudeert, maar heeft enkel waarde als het voor de meeste mensen onbetaalbaar wordt? Is dat uw stelling?[/quote]

Neen, ik zeg dat op d�*t moment een diploma nauwelijks een toegevoegde waarde heeft op uw kans op de arbeidsmarkt. Zeker een diploma wijsbegeerte is op dát vlak, nagenoeg, volledig waardeloos.

Citaat:
Er is wel een andere mogelijkheid. Je kunt gewoon in een fabriek gaan werken. Veel mensen doen dat, waarom jij niet?
Vanwaar de illusie dat ik dat niet doe? Enfin, ik doe het niet meer. Dat is waar. Maar het feit blijft dat jij het te nauw kijkt. Ik zal later moeten werken. En ik zal later mijn opleiding nú moeten vergoeden. Niet alleen dat, ik zal nog veel meer moeten betalen. En dat stoort me overigens niet. Wel dat anderen dat ook moeten.

De enige reden waarom ik nu studeer is omdat ik daar later voor bijdragen ga leveren. Dat is evident. Dus probeer me niet het gevoel aan te praten dat ik netto profiteer. Tenzij ik plots doodval - maar dat geldt in het private circuit ook - zal ik, zonder enige twijfel, netto mijn bijdragen geleverd hebben.

Citaat:
En in zijn systeem moet moeder ook nog eens haar maandelijkse werkloosheidsverzekering betalen bij een of ander privaat bedrijf dat er enkel op uit is om zoveel mogelijk winst te maken. En haar toegangspasje om op wegen te mogen rijden die eigendom zijn van wegenbedrijven. En de medische verzekering voor haar en haar kindjes, want Adrian moest maar eens ziek worden.
Ik moet je natuurlijk niet zeggen dat de gemiddelde werknemer ongeveer 40% ontvangt van wat zijn werkgever betaald, door het leuke concept van sociale bijdragen. Met die 60% stijgt het loon natuurlijk al een leuk beetje.

Ik zie niet in waarom er een werkloosheidsverzekering zou moeten zijn. Je kan ook gewoon voor jezelf sparen.

En idd. De toegangspasjes op de wegen. Natuurlijk. Dat klopt. Zal allemaal betaald moeten worden. En natuurlijk de medische verzekering. (Of de medische kosten zelf dragen, natuurlijk.)

Maar ik zie het probleem niet? Kun je me eens uitleggen wát concreet het probleem is?

Citaat:
Je vraagt je toch af hoeveel er maandelijks gaat overblijven voor Adrians studie-spaarpotje, want er is geen minimumloon.
Ik moet je natuurlijk niet vertellen dat er een opwaartse loondruk is? En dat, natuurlijk, zonder sociale zekerheid er veel meer, in absolute termen, gecreeërde welvaart is, waar, natuurlijk, de minstbedeelden ook van meegenieten.

Dus ik herhaal. Wat is je probleem en wat probeer je me aan te praten? Dat ik leef binnenin een systeem en dat ik gedwongen ben om binnen dat systeem te functioneren? Dat ik (en mijn moeder) bestolen worden, maar dat we (ik) dan - vanuit principes - niet een deel van ons geld zouden mogen terugvorderen? Is het dat?

Dan moet ik je teleurstellen. Er is geen - ik herhaal geen - werkende mens in België die in absolute termen meer van de overheid krijgt, dan dat 'ie oplevert. Geen enkele.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:15   #274
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga
Dat weet ik eigenlijk, toevallig, wel.
En ik heb wel al gewerkt. Ik betaal mijn studies, in zoverre ik ze natuurlijk moet betalen, zelf. Al 4 jaar.

Klein detail. Ik zit nog maar 2 jaar van't middelbaar.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 3 november 2007, 18:16   #275
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind het btw wel schokkend dat Flippend Rund het simpele concept van liefdadigheid niet kent ofwel niet overweegt. Zegt ook genoeg over zijn vertrouwen in 1. zichzelf en 2. de mensheid in het algemeen.
Oud 3 november 2007, 18:18   #276
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom er een werkloosheidsverzekering zou moeten zijn. Je kan ook gewoon voor jezelf sparen.

En idd. De toegangspasjes op de wegen. Natuurlijk. Dat klopt. Zal allemaal betaald moeten worden. En natuurlijk de medische verzekering. (Of de medische kosten zelf dragen, natuurlijk.)

Maar ik zie het probleem niet? Kun je me eens uitleggen wát concreet het probleem is?
Ja. Die dingen worden momenteel georganiseerd door een overheid die niet geïnteresseerd is in winstneming, maar die op break-even mikt. Als je dit werk overlaat aan private bedrijven, dan ga je ook nog eens hun winstmarge mogen betalen.
Oud 3 november 2007, 18:20   #277
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind het btw wel schokkend dat Flippend Rund het simpele concept van liefdadigheid niet kent ofwel niet overweegt. Zegt ook genoeg over zijn vertrouwen in 1. zichzelf en 2. de mensheid in het algemeen.
Ik begrijp niet wat liefdadigheid hier ineens komt zoeken. Kun je uitleggen wat je bedoelt?
Oud 3 november 2007, 18:21   #278
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. Die dingen worden momenteel georganiseerd door een overheid die niet geïnteresseerd is in winstneming, maar die op break-even mikt. Als je dit werk overlaat aan private bedrijven, dan ga je ook nog eens hun winstmarge mogen betalen.
Correctie. Een overheid mikt op verlies. Niet express, natuurlijk, maar dat is het in de praktijk, natuurlijk, wel.

Een winstmarge dat, vrij evident, lager zal liggen dan wat we er nu voor betalen, natuurlijk. Ik betaal liever 100 euro, waarvan 20 euro winst, dan 150 euro, waarvan geen winst. Het eerste is privé, het tweede is overheid.

Maar ik zal het nog eens vragen. Wat probeer je eigenlijk te 'bewijzen' door mij op mijn persoon te pakken? Door mijn persoonlijke situatie aan te vallen? Als ik kon kiezen, zou ik het direct zonder overheid doen. Maar ik snap perfect dat jij dat niet kunt snappen. Jij denkt dat wij 'goed' hebben gekregen van de overheid, want onze thuissituatie is niet al te rijk. Het is, op elk mogelijk onderdeel, het omgekeerde.
Oud 3 november 2007, 18:21   #279
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet wat liefdadigheid hier ineens komt zoeken. Kun je uitleggen wat je bedoelt?
Alsof, in 'mijn' systeem, arme sukkelaars sterven op straat wegens een gebrek aan geld. Dat.
Oud 3 november 2007, 18:24   #280
Sickboy
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat weet ik eigenlijk, toevallig, wel.
En ik heb wel al gewerkt. Ik betaal mijn studies, in zoverre ik ze natuurlijk moet betalen, zelf. Al 4 jaar.

Klein detail. Ik zit nog maar 2 jaar van't middelbaar.
Dan heb ik een "uitdaging" voor je zoals ze dat zo mooi zeggen.
Stop 1 jaar met studeren,zoek een job dat het absolute minimumloon betaalt,huur een woning,zorg voor woon-werkverkeer (auto,openbaar vervoer,...),kortom,leef gewoon.Je moet natuurlijk ook meubels kopen,kosten betalen,een beetje ontspanning wil je natuurlijk ook,liefst ook internetaansluiting,enz.,enz....Na dat jaar kun je dat dan mooi "extrapoleren" (schoon woord hé ) naar een heel leven...

Kom dan terug en lees je posts hier opnieuw... En krijg het schaamrood op de wangen jongeman...

En om je voor te zijn,ik werk al 20 jaar,heb nog nooit één dag gedopt en heb geen studies gedaan na mijn middelbaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be