![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...oord=eufemisme Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind heel die discussie over homoseksualiteit bij dieren en het evolutionair nut ervan toch echt wel naast de kwestie hoor.
Zoals ik al gezegd heb: infanticide is heel normaal bij heel veel dieren. Die neiging wordt ongetwijfeld ook doorgegeven via de genen. Dat zegt evenwel NIETS over de waarde ervan voor mensen. Dat hele idee dat menselijk gedrag kan gerechtvaardigd worden vanuit een evolutionair proces waarbij we dan het functioneel gedrag van dieren als voorbeeld nemen slaat gewoon nergens op. Lees bijvoorbeeld eens dit: http://www.ratbehavior.org/infanticide.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat een intelligente kerel als u een mondje Frans praat ![]() Ik ben zoals de meeste mensen hé: ik haal mijn wijsheid uit boeken, geschreven door andere mensen, vergelijk dat met wat ik zelf geobserveerd heb in het werkelijke leven, en trek daarna conclusies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() @ Forumspook: Zegt u mij eens waarom er vandaag 30% meer homohaters zijn dan vroeger?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is een goed stuk, maar je mag er niet de verkeerde conclusies uit trekken!
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Feit is wel zoals Liberalist zegt, dat in de steden homoseksuele prostituees aanwezig waren. Deze moesten de met een vrouw getrouwde homo's toch nog aan hun pleziertje helpen. Het is normaal dat nu van overheidswege aan homoseksualiteit een naam gegeven word, en dat het als iets normaal aanzien word dankzij de wetenschap, mensen durven toegeven aan hun gevoelens die voordien door de katholieke moraal als verfoeilijk aanzien werden. Mensen merken dit op, en spreken van een stijging van homoseksuelen in de bevolking. Het is echter het verdwijnen van de dubbele identiteiten voor de ware aard die u opmerkt.
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door forumspook : 13 november 2007 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Inderdaad, nu op school voorlichting gegeven wordt over homoseksualiteit durven de jeugd uitkomen voor hun homoseksualiteit! Het maquilleren en dergelijke is meestal van voorbijgaande aard, mijn neef bvb. deed dat ook. Maar eens volwassen ziet hij er redelijk hetero uit moet ik zeggen. Dat zijn fases waar je doorgaat bij een identiteitscrisis, dat is heel normaal. Daar moet je geen gevaar in zien ![]()
![]() |
![]() |
#214 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik ga nu werken, ik kom vanavond terug ![]()
![]() |
![]() |
#215 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mensen die met een seksueel probleem opgroeien, hebben het moeilijker om hun eigen geluk te realiseren, omdat hun beeld van wat echt geluk brengt, verward wordt met bepaalde seksuele obsessies. Dat geldt niet alleen voor holebi's maar ook voor sadomasochisten, pedofielen, nymfomanen, fetishisten enz. Het geluksideaal wordt geassociëerd met het tegemoetkomen aan de obsessie. In een seksueel / relationeel anarchistische maatschappij als de onze, is dat des te erger en wordt de heersende anarchie als bijkomende rechtvaardiging beschouwd voor de eigen obsessies. Promiscuïteit is een algemeen bekend probleem bij holebi's (ook als ze een vaste relatie hebben) en komt veel meer voor dan bij hetero's. Als blijkt dat kinderen die bij holebi koppels opgroeien ook al een grotere neiging tot losbandigheid kennen, dan is er zeker geen reden meer om te doen alsof homoseksualiteit geen probleem is. Laatst gewijzigd door david1968 : 13 november 2007 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger waren dat allemaal komedianten dan volgens u ? Die zich verstopten? Ik heb anders dertig jaar geleden wel een paar mannen gekend die van hun "andere" aard voor niemand een geheim maakten. Zelfs een sergeant in het leger, die openlijk toegaf dat hij "bi" was. Zo hard verstopten die zich niet hoor. We waren niet meer in de Middelleeuwen in 1970-1980 hé! Mischien was de jeugd wel minder preuts dan vandaag. De Love Summer van de hippies was nog niet lang voorbij, en van Aids was er geen sprake toen. In Amsterdam liepen deze volgens u verdoken homos over de straat in leren broekskes die hun blote kont lieten zien, met leren flikkenpetten op hun kop en kettingen rond hun lichaam. En op het strand zaten véél meer meisjes met hun tieten bloot als vandaag. Ik geloof er niks van dat de homos niet voor hun aard durfden uitkomen. Er waren er gewoon minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of ze willen zelf niet voor zichzelf aanvaarden hoe ze zijn, willen bij de grote, veilige massa horen, vrij van alle kritiek en rare blikken. Onderschat aub niet hoe dat is. Beeld je nu eens in dat je dat tegen iedereen die je kent gaat vertellen, wat een impact dat zou hebben op je relaties! In grootsteden (zoals Amsterdam) is het altijd makkelijker geweest om jezelf te zijn. Niet iedereen kent iedereen en je kan opgaan in de anonimiteit zonder al te veel problemen. Ook leven in de grote steden meer homo's om die reden, ze kunnen terugvallen op een sociaal netwerk van lotgenoten. Daarom zeg ik dat de drempel nu enorm verlaagd is, en vergeet ook niet dat als kasthomo's zien dat meer en meer personen er voor uit komen dit de kans vergroot dat zij het lijdzame proces van coming-out ook ondergaan, al is het maar enkel bij bepaalde vertrouwenspersonen. Jij baseert je gedeeltelijk op het feit dat er meer hormonen circuleren in onze leefomgeving. Dit heeft zijn effect zoals eerder vermeld. Dat is wetenschappelijk onderlegd. Maar het is wetenschappelijk WEERLEGD dat die hormonen invloed hebben op de geaardheid. Zeg jij dat dit niet zo is, toon dat dan aan met bronnen.
![]() |
![]() |
#218 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Akkoord, mensen hebben door hun Neopallium een groot geheugen en deductie, we kunnen onderscheid maken tussen onzelf en de natuur, we hebben een ego. Maar we zijn nog een jonge soort, nog steeds in evolutie. Ieder dier heeft zijn specialiteit, een olifant zijn slurf, een giraf zijn nek, en een mens zijn neopallium. Maar dit is zeker niet superieur! We gedragen ons als parasieten op de aarbol, verkwisten alle natuurlijke stoffen op aarde, vervuilen, doden, voeren oorlog,... We zijn zeker een van de laagste diersoorten op deze planeet! En ja, gedrag wordt gerechtvaardigd door evolutie, we ZIJN evolutie, of wat dacht jij anders?
![]() |