![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 17 november 2007 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het nut van een flitspaal is in mijn ogen niet voor de verkeersveiligheid, maar grotendeels om de kas te spijzen, om zo nog meer palen te kunnen zetten, om nog meer in de kas... enzovoort. In tijden van superboetes was dit waarschijnlijk ook om hun hele project te kunnen afbetalen, want deze hebben maar een tijd geduurd...
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere keer dat dit op dit forum ter sprake komt, heb ik al gepleit voor het Nederlands model: de afhandeling van dergelijke boetes gebeurt door een private firma, zodanig dat de politie zich veel meer kan toeleggen op het terrein. In België wordt dit evenwel tegengehouden door de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen als u doelbewust de snelheidsborden negeert en te snel rijdt, hangt u immers. D�*�*r zit het immers: u wilt zich schijnbaar gewoon niet houden aan de richtsnelheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil maar zeggen dat de voorgeschreven snelheid soms absurd laag is, en juist op die plaatsen zetten ze flitspalen / camera's /auto's natuurlijk
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dan moet u maar de gevolgen dragen van een dergelijke houding. Zoals reeds gezegd, mogen ze nog veel meer flitspalen zetten en ik spreek de hoop uit dat u een hele reeks boeten erbij krijgt. Zoveel tot u het leert. Verkeer is immers een samenspel van verschillende actoren, en om het goed te laten verlopen is het nodig dat iedereen zich aan de afspraken ook. Dus ook aan de snelheidsbeperkingen. Aan u de keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral met de zone 30 borden hebben ze er een stevig handje van weg om die zomaar ergens neer te planten, zonder waarschuwing. Die borden zijn dan nog zo minuscuul dat je wel heel aandachtig moet turen naar de aanwezigheid van borden voor je ze opmerkt. Hier in de buurt is zo'n leukerd: een baan waar je 70 mag, maar wel met plots een zone 30 van 500 meter, onaangekondigd, het bord staat dan nog vlak na een bocht ook. In een bocht let ik dus op het verkeer dat rond me rijdt, niet op minuscule borden langs de kant van de weg, en de eerste keer dat ik daar passeerde reed ik jolig 70 langs het 'einde zone 30' bord omdat ik het gewoon niet gezien had. En ja, er worden daar een pak mensen geflitst. En niet op het moment dat die school daar uit is, nee, zo 's avonds, als het donker is, en liefst nog als het geregend heeft. Die zone 30 borden zijn trouwens écht bedoeld om de mensen het geld uit de zakken te kloppen. Als het zo belangrijk is dat iedereen in zo'n zone 30 rijdt, waarom maken ze die borden dan zo klein? Waarom geen knoert van een bord? Dan kan niemand er naast kijken. Citaat:
Of die grote 'verstrooidheid' op plaatsen waar je nog nooit geweest bent: je bent net een druk kruispunt voorbij waar het wat stressy was, je kent de baan niet dus je hebt op het verkeer gelet en gezorgd dat je geen accidenten veroorzaakt hebt, maar het kruispunt is voorbij en je hebt helaas niet op het snelheidsbord gelet. Hoe snel rijdt je dan? Je kunt dan misschien 30 gaan rijden omdat je het bord niet gezien hebt, maar dan zorg je voor onveilige toestanden want iedereen rond je rijdt 100. Dan misschien maar mee rijden met de stroom? Ooooh hoe erg, die verstrooidheid, je had wel eens een accident kunnen veroorzaken omdat je niét op dat bord hebt gelet. Een vriend van mij is geflitst op de derde dag dat de snelheid op een baan waar je al eeuwen 90 mag naar 70 was teruggebracht. Die snelheidsbeperking wordt aangeduid door 1 bord. Als je daar al jaren iedere dag rijdt, dan let je dus niet meer op die borden. Het is gewoon geldklopperij om de snelheid, zonder aankondiging en zonder speciale aandacht, te verlagen en d�*n natuurlijk lekker te staan flitsen. Het was de eerste dag dat hij die baan nam na de snelheidsverlaging. En ooh hoe stout van hem, hij dacht dat het gewoon een dag als een ander was. Citaat:
Ik rijd liever aan 40 per uur door een zone 30 dan een kind aan te rijden omdat ik aan het controleren was of ik wel 30 reed ![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik respecteer geen dingen waar ik niet akkoord met ben.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een weggebruiker hoort aandachtig te zijn en nooit iets voor vanzelfsprekend te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() In Nederland is het simpel: binnen bebouwde kom 50, buiten bebouwde kom 80; tenzij anders aangegeven. Maar meestal doet men dat zorgvuldig dmv een bord en lijnen op de baan. Een bord bebouwde kom mis je niet hoor.
En omdat men daar ook hun infrastructuur zo hebben gemaakt dat hard rijden moeilijk wordt,is het een pak veiliger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, daarom is de beste oplossing dat het verkeersreglement geregionaliseerd wordt. Hierdoor kan de richtsnelheid in heel Vlaanderen 50 km/u in bebouwde kom en 70 km/u buiten de bebouwde kom worden, waardoor die zee van 70 km/u-borden eigenlijk kunnen verdwijnen. Wel stel ik vast dat men, in navolging van Nederland, al heel veel zoneborden plaatst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen die regelmatig de baan op moet en wat kilometers afdraait, weet dat snelheid niet dé doorslaggevende factor is. Onaangepaste snelheden en onaangepast rijdgedrag, d�*t zorgt voor ongelukken. De rest is weinig meer dat prietpraat, goed om jezelf interessant te maken/voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Snelheid levert op : tunnelvisie, kortere reactietijden, langere stopafstanden, exponentieel grotere schade bij ongeluk..... Dus het heeft wel degelijk zin om de snelheid te beperken. Ook al voel jij je erg veilig in je goedgebouwde duitse wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Durf een kat een kat te noemen en zie gewoon in dat dergelijke acties weinig met verkeersveiligheid te maken hebben, en alles met het spijzen van de kas. Dat het voor jou geen rechtvaardiging is, d�*t is irrelevant. |
|
![]() |
![]() |