Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2007, 20:33   #161
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is allemaal niet van belang, daar het niet aan de individuele weggebruiker is te bepalen wat de wetgever reeds heeft vastgelegd.
Dat jij daar een andere visie op hebt, had ik wel al door Jan; blijf je dat graag benadrukken of zo?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:33   #162
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat probeer ik inderdaad te zijn. Ik hou me in ieder geval aan de snelheidsbeperkingen, doe steeds de gordel aan, telefoneer nooit terwijl ik rij en hou me voor steeds alert te zijn in het verkeer. Verstrooidheid bestaat, maar als ik er dan voor beboet wordt zal ik dat aanvaarden. Ik zoek geen uitvluchten.
Wat verschillen we dan buiten de snelheid en de gordel?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:35   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat jij daar een andere visie op hebt, had ik wel al door Jan; blijf je dat graag benadrukken of zo?
Ja, omdat het de sleutel vormt tot een goed geheel. Als je je als individualist gedraagt in een maatschappij met regels en afspraken, dan loopt het fout. Wil je in een samenleving fungeren, dan hoor je dit te respecteren. Als iedereen steeds bepaalt voor zichzelf wat hij mag of kan doen in het verkeer, eindigt dit in pure wanorde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:35   #164
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
mja, ik zie het probleem niet
als je op een baan maar 70 mag rijden, rij dan gewoon maar 60-65 ofzo, en je wordt toch nooit gepakt?
Waarom sneller rijden dan mag?
Bij zulke snelheden op banen waar men zonder probleem 100 km/h kan rijden, verzwakt mijn concentratie en kijk ik door alles heen, is dat dan veilig?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:36   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wat verschillen we dan buiten de snelheid en de gordel?
Er is een fundamenteel verschil: ik hou me aan de regels, u niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:36   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Bij zulke snelheden op banen waar men zonder probleem 100 km/h kan rijden, verzwakt mijn concentratie en kijk ik door alles heen, is dat dan veilig?
Dan moet u zich leren concentreren. Zo eenvoudig zit dat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:37   #167
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat hoeft ook niet, daar het niet aan de individuele weggebruiker is te bepalen of de omstandigheden 120 of 160 toelaten. Dat is niet zijn bevoegdheid, daar de verkeersautoriteiten en de wetgever dat hebben vastgelegd.
Zelfde als hierboven; jij vindt dat, ik niet.
Sterker zelfs, een weggebruiker die dat niet kan inschatten, hoort niet op de baan thuis. Ik wil immers niet diegene zijn die een idioot tegenkomt die op eenzelfde manier redeneert, en die ervan uitgaat dat de verkeersautoriteiten bepaald hebben dat hij ergens 70 mag doen, terwijl de omstandigheden maar 40 toelaten...

Zolang je die nuance niet doorziet, moet je niet pretenderen voor een veiliger verkeer te zijn.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:37   #168
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Bij zulke snelheden op banen waar men zonder probleem 100 km/h kan rijden, verzwakt mijn concentratie en kijk ik door alles heen, is dat dan veilig?
Ge moet u concentratie niet laten verzwakken. Er kan altijd plots een mens over straat lopen. Indien ze toch verzwakt, lijkt het me niet verstandig nog met de wagen te rijden
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:38   #169
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aan 32 km/u? U reed sneller, want er is steeds een foutenmarge.

Ik begrijp dat het niet zo'n goede zaak is 30 km/u aan een schoolomgeving te behouden tijdens de nacht. En dat ziet men ook in: daarom worden er ook steeds meer dynamische borden ingevoerd. Tot zolang die er niet staan op bepaalde plaatsen, hoort u zich te houden aan de wet.
Jaja, ik begrijp uw stelling, Jan : men hoort zich aan de wet te houden.
Mijn stelling was : wat heeft dat in bedoeld geval - wet of geen wet - te maken met verkeersveiligheid ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:38   #170
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moet u zich leren concentreren. Zo eenvoudig zit dat.
Met woorden wel ja.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:39   #171
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Ge moet u concentratie niet laten verzwakken. Er kan altijd plots een mens over straat lopen. Indien ze toch verzwakt, lijkt het me niet verstandig nog met de wagen te rijden
Of mijn tempo aanhouden, waar ik me opperbest bij voel.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:39   #172
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, omdat het de sleutel vormt tot een goed geheel. Als je je als individualist gedraagt in een maatschappij met regels en afspraken, dan loopt het fout. Wil je in een samenleving fungeren, dan hoor je dit te respecteren. Als iedereen steeds bepaalt voor zichzelf wat hij mag of kan doen in het verkeer, eindigt dit in pure wanorde.
Dat doet jouw ingesteldheid evenzeer. Regels- en wettenfetischisme is geen garantie op verkeersveiligheid, integendeel.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:40   #173
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Jaja, ik begrijp uw stelling, Jan : men hoort zich aan de wet te houden.
Mijn stelling was : wat heeft dat in bedoeld geval - wet of geen wet - te maken met verkeersveiligheid ?
Doodeenvoudig, niets
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:42   #174
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat doet jouw ingesteldheid evenzeer. Regels- en wettenfetischisme is geen garantie op verkeersveiligheid, integendeel.
Inderdaad, kijk maar naar Makkinga
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:45   #175
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Speed kills, puur omdat de man of vrouw achter het stuur geen rallypiloot is, maar een gewone mens.
... waarmee je dus implliceert dat iemand die rallypiloot is, wél aan hoge snelheden mag (want kan) rijden.

Ik zou bvb. een goede rallypiloot zijn
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:45   #176
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Mja, ik denk wel dat de mensen die de wetten maken er wel genoeg onderzoek hebben nagedaan om te weten wat veilig is en niet.
Indien je niet van overtuigd bent, of beter weet kan je nog altijd aan de unief verkeerskunde gaan volgen

btw: je mon foe da iemand te snel rijdt ze. Ik doe het heel soms ook. ma je moet er dan wel me leren leven als je gepakt wordt en een boete moet betalen..
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:45   #177
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Of mijn tempo aanhouden, waar ik me opperbest bij voel.
maar dan krijg je boetes?
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:48   #178
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Mja, ik denk wel dat de mensen die de wetten maken er wel genoeg onderzoek hebben nagedaan om te weten wat veilig is en niet.
Indien je niet van overtuigd bent, of beter weet kan je nog altijd aan de unief verkeerskunde gaan volgen

btw: je mon foe da iemand te snel rijdt ze. Ik doe het heel soms ook. ma je moet er dan wel me leren leven als je gepakt wordt en een boete moet betalen..
Duvelke, op de eerste pagina hier heb ik 2 experimenten gepost, namelijk dat 160 beter is, en over een dorpje waar geen verkeersborden zijn... daar gaat alles goed, dus net het tegenovergestelde wat de theorie van die specialisten daar zeggen. Trouwens, ik heb elke boete al betaald.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:49   #179
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
maar dan krijg je boetes?
Het zij zo, dat wil dan zeggen dat ik niet goed opgelet heb, want die moet je bij volle concentratie zien staan. Tenminste, als ze er staan voor uw veiligheid, en niet zo'n verborgen ding.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2007 om 20:49.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:49   #180
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En even een statement neerzetten dat snelheid enkel invloed heeft op impact, daar moet ik even goed mee lachen. Ik ga overigens over een 2 tal weken naar een promotieverdedeging van iemand die juist op dat onderwerp onderzoek heeft gedaan bij TNO Automotive (TU Delft). Hij heeft onder andere ook punten bepaald van unavoidable crash (als je eenmaal voorbij dit punt ben, zal je niet mee de impact kunnen vermijden). Deze ligt veeeeeel meer naar voor bij een grote snelheid (logisch ook). Met een reactietijd van 1 seconde erbij wilt dit veel zeggen....
Dienen type kan zijn PhD onderzoek in de vuilbak kieperen: hoe hoger de snelheid, hoe hoger de tussenafstand En lachen, man !
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be