![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat Tavek daar stelt, is weinig meer dan "hoe hoger de snelheid, des te hoger de remafstand". Daar heb je geen phd-onderzoek voor nodig, dat is fysica die je in het 4de middelbaar ziet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oh ja, simpel. Erg simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog simpeler: +40000 km/jaar, +10 jaar rijervaring, nog bij geen enkel ongeval betrokken geweest (en ja, ik ben zo'n eikel die ervan overtuigd is dat ge ongevallen waarbij er een ander tegen uw auto knalt, ook voor een groot deel in de hand hebt). Ik denk dus dat ik niet direct de intellectuele scheet van een of andere student nodig heb om te weten wat de gevaren van autorijden zijn.
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feitelijk kun je ONMOGELIJK uw SNELHEID meten, want als autogebruiker heb je precies, zelfs met digitale snelheidsmeting nog altijd afwijkingen tot 10% dankzij bvb gewoonweg banden die te weinig op druk staan. Omgekeerd als uw banden teveel op druk staan, rijd je gewoon tehard zonder het precies te beseffen... Dus het begint al met regels op te leggen, die de gewone gebruiker moeilijk kan controleren. Dus geen regels opleggen, maar systemen maken die je niet meer moet controleren: auto's zouden toch standaard moeten uitgerust worden met de 'de snelheidslimiet ala mercedes' Omdat voorbij flitspalen rijden, verwacht van de chauffeur dat hij MYOPISCH op zijn snelheidsmeter zit te turen, uit angst om geflistst te worden. Daarentegen digitaal uw snelheid beperkt, verlicht u van het myopisch gedrag en je kunt zonder zorgen voorbijzoefen bij die ondingen van de moderne maatschappij. ALs we dan toch zo engeestig de zerotolerantie moeten beleven, dan zou eigenlijk de politiek de MOED moeten hebben om elke auto uit te rusten met een snelheidsbegrenzer. En zou bvb de snelheid gestuurd door snelheidsbakens continu digitaal beperkt kunnen worden... En dat mijne heren zou voor de staatskas 0 euro opbrengen, maar daarentegen maximaal opbrengen voor de veiligheid van de burger. En dit systeem zou je genenkel flistpaal nog moeten installeren, onderhouden, en de rechtbank volledig administratief ontlasten... Dus ik vind ook dat flitspalen het VALSE argument van verkeersveiligheid gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is een hardrijder voor u? Ik rijd iedere dag tot ong 10-30 per uur teveel?Ben ik dan een hardrijder,een crimineel ofzo?lol. Dat ze eerst eens beginnen met de snelheden overal eens te herbekijken en eens stoppen met op lange rechte banen telkens de snelheid veel te laag te leggen.Banen die uitdagen om bv 90 te mogen rijden leggen ze aan 70 per uur of zelfs zowaar aan 50 per uur,komaan zeg,ts. En dan heb je van die banen;eerst 70,dan 50 en dan weer 70,gr. En flitspalen,je remt tot de laaste meters af,5sec geduld hebben en aan de juiste snelheid ong er voorbij rijden en dan weer plankgas,zo simpel is dat en dan kom jij af met er nog meer te plaatsen? Dan moet je overal er om de 100m een flitspaal staan hebben wat onmogelijk is en teveel geld kost natuurlijk,das onbetaalbaar. Niemand rijdt te snel,lol,kom jij wel buiten met je wagen?Of heb je er geen,dat zou al meteen alles verklaren. Ik zie de dag van vandaag ondanks al die flitspalen en controles zelfs nog meer mensen wat vlugger rijden en ik heb alsook een aantal redenen aangehaald waarom dit het geval is en dan mag je er nog 5000 palen bijplaatsen,heeft geen zin. Ik ben alleen maar voor palen waar het echt nodig is en niet zoals nu waarvoor velen op plaatsen staan waar het schandalig is en puur om het geld te doen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat iedere week naar de kerk of moskee,iedere weesgegroetjes,rijden niet te snel,vloeken nooit want dat mag ook niet e,downloaden bv geen muziek of films of lenen dat ook nooit van iemand en ik kan gerust nog zo'n 1000 den voorbeelden opnoemen,geen probleem. Ik denk dat mijn punt wle duidelijk is;stop met zeiken want jij hebt al evenzeer meer dan genoeg zaken gedaan die niet kunnen en zeer zeker weten zaken doet of al gedaan hebt die niet mogen. Hetgeen jij hier alweer zegt is typische domme steveke stunt prietpraat. Als ik mij niet vergis is het de sp-a die ervoor gezorgd heeft dat men met 2 personen naast elkaar mag fietsen;heel slim jong,das echt verkeersveilig,lol. Als men maar het geld uit de mensen hun zakken kunnen kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles, daar verkeersveiligheid mee bepaald wordt door het zich aan de regels houden. Wie meent dat hij daar buiten staat, is een potentieel gevaar voor de anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar leest u dan niet wat ik schrijf. Ik heb nergens en nooit gesteld dat het zich houden aan de regels ervoor zorgt dat er geen ongelukken e.d. meer zouden gebeuren. Wel is het alvast een belangrijke stap in de goede richting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regel bestond al veel langer. Alleen heeft men onlangs de regel afgeschaft dat de fietser met een armbeweging moet aantonen naar welke richting hij gaat bij het naderen van een kruispunt. En ja, dat was een grote vergissing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, Nederlanders doen dat niet. Niet alleen is het individualisme dat in België zo typisch is, er veel minder aanwezig, maar ook de pakkans is heel hoog. Probeer het maar eens daar op die weg en ik garandeer u dat u na nog geen kwartier al aan de kant staat en dat u in een combi zit. In Nederland lacht men niet met snelheidsduivels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is vanzelfsprekend uw goed recht. Ikzelf vind dat, als je geflitst wordt om 22.30 uur aan 32 km/u in een straat waar geen kat te zien is maar wel een bordje 30 km/u, je geen potentieel gevaar bent voor de anderen, vermits daar eenvoudigweg geen anderen zijn. Al zou de keizer het tegendeel beweren, laat staan ene Madam Van Brempt : dat heeft geen éne fluit met verkeersveiligheid te maken, maar uitsluitend met kassa kassa. Voor het overige ben ik, laat ons wel wezen, voorstander van redelijke snelheidsbeperkingen op plaatsen én in omstandigheden die de verkeersveiligheid daadwerkelijk bevorderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat niet over het al dan niet gerechtvaardigd zijn van een snelheidsbeperking, maar wel over het opvolgen van regels. Natuurlijk mag u gerust menen dat bepaalde snelheidsbeperkingen overdreven, onjuist geplaatst, of wat-weet-ik-nog-allemaal zijn. U mag zelfs ijveren voor een verandering ervan. Maar zolang de borden er staan, de voorschriften van kracht zijn en de verkeersreglementering het zo bepaalt, heeft u dit alles op te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() videocamera's op de autostrades om de dolle vrachtwagens die zich in files boren, vrachtwagens die inhalen bij regenweer te filmen,
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
om Di Rupo te plezieren ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |