Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2007, 14:56   #721
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Wie is minister van media in Vlaanderen ?
En is die minister goede maatjes met de media? Ik dacht het niet...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:58   #722
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenzijdig je wil opleggen is geen dialoog voeren en dat hebben de Vlamingen onlangs gedaan met BHV. Een meertalig Brussel opsluiten in een ééntalige rand is geen positieve dialoog voeren of bedoelt om de gemoederen te bedaren. Het is bedoelt om uw macht te tonen. Wie is er dan bezig met imperialisme, wie ervaart de bewoners van zijn eigen hoofdstad als landveroveraars die moeten gestopt worden ?
Voor het overige zijn Walen en Franstaligen niet uw kinderen maar eerder uw broer of zuster die vooralsnog met u hetzelfde huis delen en weliswaar dezelfde rechten en plichten hebben als u hen deze tenminste gunt.
Dus ook recht en plicht op werk.
Bij mijn weten is de stemming democratisch verlopen. Indien u dat omschrijft als "eenzijdig de wil opleggen", dan is iedere democratische stemming waarbij meerderheid tegen minderheid wordt gestemd een "eenzijdig opleggen".

Ik zie niet in wat de rest van uw betoog eigenlijk hier komt doen, tenzij u hoegenaamd niet aanvoelt hoe een federale staat met onderscheiden gewesten, gemeenschappen en taalgebieden functioneert.

Mijn broer deelt niet hetzelfde huis, maar woont in dezelfde straat. Wij delen dus het een en ander, maar zijn tegelijkertijd ook van elkaar onderscheiden en gescheiden. Dit betekent niet dat we niet veel zaken samen kunnen doen: we doen dat ook, maar dat gebeurt op vrijwillige basis. Juist d�*t is het recept van goede nabuurschap. Niet het dwangmatig samen moeten delen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:59   #723
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel waren er nu weer op de Ijzerbedevaart? En op de Ijzerwake?
Hoeveel keren komt de Yzerwake en de Yzerbedevaart in de media voordat ze plaatsvinden?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:59   #724
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Als je de boel mee opzet en naast Marie-Claire de optocht doet, dan krijg je ook alle info van de politie. Als de verantwoordelijke van de politiecoordinatie ons komt vertellen dat er meer dan 50.000 mensen zijn volgens hun tellingen, dan heb ik geen enkele reden om aan zijn uitspraken te twijfelen.
U zegt maar iets. De Franstaligen kranten schrijven duidelijk dat, "selon la police", er maar 35 000 waren. Er is bijgevolg geen enkele aanduiding uw leugens voor waarheid aan te nemen.
Oud 19 november 2007, 15:00   #725
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Straffen toebak dat één vrouw zoveel mensen de straat op kan krijgen. Benieuwd waneer een Vlaamse manifestatie voor de afscheiding en een onafhankelijk Vlaanderen zoveel volk op de been zal krijgen !
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:01   #726
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Hoeveel keren komt de Yzerwake en de Yzerbedevaart in de media voordat ze plaatsvinden?
Nul komma nul.

Daarenboven worden er geen gratis infrastructuur verleend door het ministerie van Defensie, kan men niet rekenen op machtige sponsors die zelfs gratis frieten en bier ter beschikking stellen na afloop, enz.
Oud 19 november 2007, 15:02   #727
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, het klopt. Kijk maar naar Zwitserland: de leden van confederatie zijn steeds dichter naar elkaar gegroeid, ook in moeilijke omstandigheden.

Werk voor Wallonië? En waarom kan Wallonië niet zelf een dynamiek in gang brengen die tot werk leidt? Hoe komt het toch dat, ondanks miljarden Europese steun en transfers vanuit Vlaanderen, Henegouwen bijvoorbeeld nu een grotere werkloosheidsgraad heeft dan pakweg vijftien jaar geleden?
Omdat ze in Vlaanderen liever arbeiders in Noord-Frankrijk gaan halen dan in Henegouwen. Haal die Henegouwers, spoor ze wat aan, zet ze aan het werk waar er werk is. Neen, u hamert liever op BHV en de transfers dat is veel plezanter en vooral dat dient beter de onafhankelijkheidsdrift van sommigen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 19 november 2007 om 15:03.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:03   #728
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Straffen toebak dat één vrouw zoveel mensen de straat op kan krijgen. Benieuwd waneer een Vlaamse manifestatie voor de afscheiding en een onafhankelijk Vlaanderen zoveel volk op de been zal krijgen !
Blijkbaar ontgaat u dan het een en ander. Toen eergisteren de laatste persconferentie werd gehouden, zat daar een heel inrichtend comité rond die "ene vrouw". Daarnaast heeft die "ene vrouw" ruim kunnen rekenen op ruime financiële steun, van gratis logistiek van het ministerie van Defensie en een krachtige steunbetuiging vanuit de Franstalige politieke hoek. Om dan nog niet te spreken van de hand- en spandiensten die bijvoorbeeld de RTBF heeft geleverd door die "ene vrouw" en haar medewerkers vele malen een platform te geven.
Oud 19 november 2007, 15:03   #729
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Huisvrouw?
Excuseer Marie Houard is een Belgisch ambtenaar, wel doorvoed met het geld van de Belgische belastingsbetaler.

Niks huisvrouw aan. Ge zult uw mythes met ander materiaal moeten gaan kweken.
houard is een waalse.geen belgische.
Oud 19 november 2007, 15:04   #730
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze in Vlaanderen liever arbeiders in Noord-Frankrijk gaan halen dan in Henegouwen. Haal die Henegouwers, spoor ze wat aan, zet ze aan het werk waar er werk is. Neen, u hamert liever op BHV en de transfers dat is veel plezanter en vooral dat dient beter de onafhankelijkheidsdrift van sommigen.
tja, die Noord-Fransen willen blijkbaar wel Nederlands spreken...
Oud 19 november 2007, 15:04   #731
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze in Vlaanderen liever arbeiders in Noord-Frankrijk gaan halen dan in Henegouwen. Haal die Henegouwers, spoort ze wat aan, zet ze aan het werk waar er werk is. Neen, u hamert liever op BHV en de transfers dat is veel plezanter en vooral dat dient beter de onafhankelijkheidsdrift van sommigen.
Larie. Dit is helemaal niet juist.

Mensen uit Noord-Frankrijk komen sneller naar Vlaanderen dan Henegouwers, omdat de SZ in Frankrijk veel strenger is. Dit zet de mensen daar vlugger aan elders anders werk te zoeken. Daarnaast is de bereidheid Nederlands te leren ook veel groter: 3/4 van de ingeschrevenen in de VDAB-cursus voor de basiscursus Nederlands zijn Fransen, minder dan 1/4 zijn Walen. Nochtans zijn deze cursussen voor iedereen toegankelijk, gratis dan nog wel!
Oud 19 november 2007, 15:05   #732
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
'k heb een fototje van Jeanne d'Arc genomen
je geest moet danig in de war zijn.
Oud 19 november 2007, 15:06   #733
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet de "flaminganten" doen dat, zelfs de Franstalig pers zelf wijst erop dat het grotendeels een Franstalige bedoening was:

Le Soir:

En over het aantal is men er het bij Le Soir ook eens dat het niet die toevloed was:
Luister, het is simpel:

Er was een grote betoging, waarvan de pers beweert dat er 35.000 mensen waren en de politie tegen ons zei dat ze gestopt zijn met tellen vanaf 50.000 deelnemers.

Er waren meer franstaligen dan nederlandstaligen, correct, maar die verdeling is uiteindelijk onbelangrijk, omdat we vooral in de eerste plaats allemaal BELGEN waren.

Nu mag van mij elke separatist spuwen op dit initiatief, maar ik denk dat ze moeite gaan hebben om eenzelfde aantal mensen op de been te krijgen voor een pro-separatisme betoging.

Voil�*. Das het punt dat ik wil maken.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:07   #734
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ontgaat u dan het een en ander. Toen eergisteren de laatste persconferentie werd gehouden, zat daar een heel inrichtend comité rond die "ene vrouw". Daarnaast heeft die "ene vrouw" ruim kunnen rekenen op ruime financiële steun, van gratis logistiek van het ministerie van Defensie en een krachtige steunbetuiging vanuit de Franstalige politieke hoek. Om dan nog niet te spreken van de hand- en spandiensten die bijvoorbeeld de RTBF heeft geleverd door die "ene vrouw" en haar medewerkers vele malen een platform te geven.
Blijkbaar bent u degene die het punt hier mist. Die vrouw heeft inderdaad geld gekregen, maar niet van de belastingbetaler zoals uw partij, maar wel van gulle private schenkers. Die "han-en-spandiensten" van de RTBF zijn een journalistieke reactie op een origineel en moedig initiatief, iets waartoe de flaminganten nog niet in staat bleken te zijn en zeker uw partij niet.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat de Nederlandstalige media deze mars bijna hebben doodgezwegen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:08   #735
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
En is die minister goede maatjes met de media? Ik dacht het niet...
Zagen we Tony Mary niet betogen voor het behoud van België.
Tony Mary dat is toch de man die onlangs opstapte bij de VRT of vergis ik me ?
Oud 19 november 2007, 15:08   #736
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mag dit van mij gerust blijven afkraken. Het raakt me hoegenaamd niet.
Marie-Claire verdient alle respect voor het initiatief en de dag dat de flaminganten nog maar 35.000 mensen verzameld krijgen in een anti-Belgische betoging, dan zal ik onder de indruk zijn van wat U gepresteerd heeft.

Dus kraakt U maar lekker verder af: ik ga gewoon nog een paar dagen nagenieten van de opkomst van deze mars. We hadden zeker niet verwacht dat onze oproepen zo massaal zouden gehoord worden.
U zit er weer eens flink naast te kloppen. Natuurlijk verdient Houard alle respect; ik heb ten andere bewondering voor haar doorzettingsvermogen. U zult van mij geen negatief woord op dat vlak over de vrouw horen.

Alleen betekent dat niet dat die belgicistische betoging daardoor plotseling een succes wordt. Dat is het niet, ook al door de sterk eenzijdige deelname van Franstaligen. Deze manifestatie toont op een schrijnende manier het failliet aan van België in de geesten: België is geen punt meer in Vlaanderen waarvan men wakker ligt, aan Franstalige kant wel. Een België dat zich dan nog vormt naar het Franstalige denkschema, waarbij "de echte Vlamiingen", zoals de organisatie stelde, "Frans spreken".
Oud 19 november 2007, 15:09   #737
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister, het is simpel:

Er was een grote betoging, waarvan de pers beweert dat er 35.000 mensen waren en de politie tegen ons zei dat ze gestopt zijn met tellen vanaf 50.000 deelnemers.

Er waren meer franstaligen dan nederlandstaligen, correct, maar die verdeling is uiteindelijk onbelangrijk, omdat we vooral in de eerste plaats allemaal BELGEN waren.

Nu mag van mij elke separatist spuwen op dit initiatief, maar ik denk dat ze moeite gaan hebben om eenzelfde aantal mensen op de been te krijgen voor een pro-separatisme betoging.

Mijnheer Van Nespen,

Voor mijn part mogen er 7.5 miljoen BELGEN zijn, zolang er maar 3 miljoen separatistische Vlamingen zijn.

HW
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:13   #738
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luister, het is simpel:

Merkwaardig, eerder zei u dat het de Nederlandstalige pers was die, om god-weet-welke-reden, de aantallen verminderde. Nu is het plotseling "de pers", nadat ik u confronteerde met cijfers uit de drie belangrijkste Franstalige kranten. In deze drie kranten staat trouwens dat ze hun aantal van de politie hebben vernomen. Aan uw woord hecht ik geen enkele waarde, daar het de toetsing niet doorstaat.

De verdeling van Nederlands- en Franstaligen is heel tekenend: het duidt dat België veel eerder leeft bij de Franstaligen, terwijl bij de Vlamingen die geestdrift slechts gedeeld wordt door een minderheid. Dit duidt op het failliet van België in de geest aan Vlaamse kant.

En u zit weer eens verkeerd als u denkt dat ik op dit initiatief spuw, wat helemaal niet waar. Wel plaats ik het in de juiste context, want, ondanks alle triomfantelijke kreten van sommige belgicisten, is 35 000 helemaal geen succes. Als het echt iets was dat bij de Belgen had geleefd, dan was er een opkomst geweest zoals bij de Witte Mars. D�*t was pas een teken!
Oud 19 november 2007, 15:14   #739
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tja, die Noord-Fransen willen blijkbaar wel Nederlands spreken...
Uw liedje wordt heel simpel en evolueert niet. Die Noord-Fransen verdienen meer in Vlaanderen, hogere lonen gekoppeld aan lagere belastingen die ze dan weer in Frankrijk betalen. Ze winnen op twee fronten. Vlamingen krijgen dan weer een compensatie van Frankrijk omdat ze werklozen in dienst nemen. En ondertussen betaalt België een uitkering aan Henegouwse werklozen wat uiteraard de transfers van Vlaanderen naar Wallonië flink doet oplopen. Nogmaals, haal arbeidskracht uit eigen land desnoods met wat overtuiging. Lui in je stoel liggen is goed voor niemand.
Oud 19 november 2007, 15:16   #740
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Mijnheer Van Nespen,

Voor mijn part mogen er 7.5 miljoen BELGEN zijn, zolang er maar 3 miljoen separatistische Vlamingen zijn.

HW
Zolang dat die thuis in hun luie zetel blijven zitten, mogen die er van mij ook zijn.
Gelukkig zijn het er eerder een paar tienduizenden, die separatistisch zijn.
De rest is best gelukkig van Belg te zijn.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be