Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2007, 14:53   #401
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wat is dit dan?
Dat komt uit een andere context; uit een ander topic. Daar werd toch al meermaals op gewezen? Raf heeft die uitspraak hier zelf verduidelijkt en genuanceerd. Waarom blijf jij daar dan zo op doorhameren?
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 14:57   #402
david1968
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
voil�*, de aap komt uit de mouw: Westerse principes gaan niet op in moslimlanden zoals Iran. Gaan Westerse pricipes wel of niet op binnen moslimgemeenschappen in Westerse landen?

Trouwens, de universele Verklaring van de Rechten van de Mens is toch "universeel"?
Voor zover ik het begrepen heb, wou Raf een onderscheid maken tussen enerzijds het straffen van een heterokoppel volgens de plaatselijke wet en anderzijds het straffen van een homokoppel volgens de plaatselijke wet. Waarbij dan in dat laatste geval (Iran) die plaatselijke wet zogezegd minderwaardig zou zijn, omdat het een land is dat achter staat op het gebied van mensenrechten.

Terwijl ik me verder niet met de wrevel wil bemoeien die daarover ontstaan is, vond ik het toch wel een interessant geval, omdat als je het idee huldigt dat goed en kwaad alleen beperkt zijn tot plaatselijke wetten, je in feite alles kan goedpraten. Dus ook het ter dood veroordelen van homoseksuelen bijvoorbeeld. Zolang er maar een wet voor bestaat die geldig is voor een bepaalde autonome groep, is het binnen die groep dan goed. En als je dat consequent doortrekt, is er zelfs sprake van onrechtvaardige druk op zo'n groep, als je die zou vragen om hun wet te veranderen. Want waarom zou de wet in het ene land rechtvaardiger zijn dan een wet in een ander land? Voor hetzelfde geld zouden moslims uit Iran kunnen protesteren tegen het homohuwelijk in België. Dus moet je ook niet gaan demonstreren tegen praktijken die legaal zijn in een ander land.
david1968 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:10   #403
Beauris
Partijlid

Standaard

Citaat:
U ziet dat verkeerd. Het gaat erom dat bepaalde mensen (waaronder Raf, maar het had evengoed iemand anders kunnen zijn) toch in de knoop met zichzelf komen door hun rechtlijnigheid. Ik wil confronteren: islam en de houding ervan tgo homosexualiteit. Hoe gaan homo's daarmee om ? Dat wil ik weten (en ik denk dat ik het antwoord al heb: "zeer gewrongen").
Dus of het nu Raf, Pietje, Andromeda of gelijk-wie is, doet er niet toe.
Dat is het nu juist. Jij probeert op een wel zeer krampachtige wijze te insinueren dat er mensen zijn die de barbaarse toestanden in Saoedi-Arabië (of gelijkaardige landen) goedkeuren. Iemand heeft er hier al eens op gewezen dat je de situatie in die landen onmogelijk kan vergelijken met de situatie in de westerse wereld. De uitspraak van Raf kan dus heel goed opgaan voor de westerse wereld en tegelijkertijd niet gelden in andere situaties. Raf heeft zijn uitspraak in die zin in dit topic verduidelijkt en voor de meeste mensen is daarmee de kous af. Jij en Daiwa blijven echter onverminderd doorhameren op een uitspraak die hier gewoon niet van toepassing is en voor mij is het ondertussen duidelijk dat het doel daarvan niets te maken heeft met het onderwerp van deze discussie, maar met een persoonlijke afrekening. En nogmaals: niemand heeft een boodschap aan jullie persoonlijke vetes.
Oud 19 november 2007, 15:10   #404
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
...
Ik ken de geschiedenis van de protagonisten van deze vete niet en die interesseert me eigenlijk ook niet, maar het is zonneklaar dat het hier om een soort van persoonlijke afrekening gaat. En dat kan toch niet het doel van dit forum zijn. Ik blijf erbij dat dit bijzonder storend is en ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Ik denk er ook zo over, ik had beter de draad eens helemaal grondig gelezen alvorens iets te posten.

Nochtans ben ik ervan overtuigd dat Raf wel iets gewoon is.

Doet niets af van het feit dat persoonlijke vetes hier niet thuis horen, geen inhoud hebben en verwerpelijk zijn. Ze kosten me ook handen vol geld aan batterijen voor mijn muis vanwege het scrollen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:17   #405
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

De discussie neemt nu echt lage wendingen. In plaats van over de inhoud te spreken, gaan we het over de opvattingen hebben van één invididu; die zelf eraan toevoegde dat het niet in die context opgevat dient te worden. Neem dat nu voor waar aan en zeur niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:28   #406
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
En als Raf nu eens geen homo was? Wat was dan uw argument?
Hetzelfde. Ik veronderstel dat Pietje bvb geen homo is. Waar het om gaat, is dat mensen die homo's verdedigen ook meestal de islam verdedigen (dat heet "ruimdenkendheid", of ook nog in de radiospots van De Morgen "een open geest beleeft meer") en dat die twee moeilijk te verzoenen zijn met elkaar. Dat wie beide verdedigt , vroeg of laat zichzelf tegenspreekt. (hoe rechtlijnig ze ook mogen zijn )
Ik denk dat Raf trouwens zich daar heel goed van bewust is. Hij reageert zelfs niet meer.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:33   #407
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het nu juist. Jij probeert op een wel zeer krampachtige wijze te insinueren dat er mensen zijn die de barbaarse toestanden in Saoedi-Arabië (of gelijkaardige landen) goedkeuren. Iemand heeft er hier al eens op gewezen dat je de situatie in die landen onmogelijk kan vergelijken met de situatie in de westerse wereld. De uitspraak van Raf kan dus heel goed opgaan voor de westerse wereld en tegelijkertijd niet gelden in andere situaties. Raf heeft zijn uitspraak in die zin in dit topic verduidelijkt en voor de meeste mensen is daarmee de kous af. Jij en Daiwa blijven echter onverminderd doorhameren op een uitspraak die hier gewoon niet van toepassing is en voor mij is het ondertussen duidelijk dat het doel daarvan niets te maken heeft met het onderwerp van deze discussie, maar met een persoonlijke afrekening. En nogmaals: niemand heeft een boodschap aan jullie persoonlijke vetes.
Waarom zou ik Raf persoonlijk moeten afrekenen? Of waarop?
Het gaat gewoon om de discussie of je rechtlijnig kan blijven als je probeert homofilie en islam samen te benaderen. Dat gaat dus niet. Zelfs voor mensen die "daarin zeer rechtlijnig zijn". Blijkbaar heb je het zelf ook moeilijk met je verhouding tot de islam en homosexualiteit. Anders zou je me d�*�*r niet op aanspreken, maar iets zinnigs zeggen over het onderwerp zelf.
Je moet daar niets persoonlijks achter zoeken.
Oud 19 november 2007, 15:39   #408
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hetzelfde. Ik veronderstel dat Pietje bvb geen homo is. Waar het om gaat, is dat mensen die homo's verdedigen ook meestal de islam verdedigen (dat heet "ruimdenkendheid", of ook nog in de radiospots van De Morgen "een open geest beleeft meer") en dat die twee moeilijk te verzoenen zijn met elkaar. Dat wie beide verdedigt , vroeg of laat zichzelf tegenspreekt. (hoe rechtlijnig ze ook mogen zijn )
Ik denk dat Raf trouwens zich daar heel goed van bewust is. Hij reageert zelfs niet meer.
Dat is waar. Ik doe dat bijvoorbeeld niet. De Islam is (dus niet moslims hè) als godsdienst de verderfelijkste in zijn soort.
Oud 19 november 2007, 15:48   #409
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is waar. Ik doe dat bijvoorbeeld niet. De Islam is (dus niet moslims hè) als godsdienst de verderfelijkste in zijn soort.
Voil�*, nu zijn we er. Met u is het altijd aangenaam keuvelen...
Oud 19 november 2007, 15:52   #410
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dit komt dan van de persoon die zichzelf tegenspreekt in bepaalde forums :
Citaat:
Kijk, ik voed mijn kinderen op met verdraagzaamheid en openheid tov "anderen" als basiswaarden. Zij krijgen zeker geen afkeer voor het "andere" ingelepeld. Integendeel,als ze naar huis komen met een verhaal over racisme of racistisch schelden, dan leggen we hen uit dat dat het laagste van het laagste is. We leren hen dat racisme een misdrijf is.

We steken echter ook niet onder stoelen of banken dat er problemen zijn met BEPAALDE groepen van "jongeren". We moeten die problemen zelfs niet zelf aanhalen. Mijn oudste (11 jaar) kijkt ook op nieuws-sites en ziet ook:
- jongen van 14 door jongere gestoken in de hals: vecht voor zijn leven
- reportages over hoe Molenbeek tot no-go zone verworden is
- ...
Ik duw hem zulke reportages niet in de handen, maar als hij er vragen over stelt, zeg ik hem wel dat er idd problemen zijn met bepaalde groepen binnen de allochtoonse gemeenschap, de zgn "jongeren", waar niemand nog vat op heeft, noch hun ouders, noch de school, de politie,... niemand.
Zet ik nu aan tot haat?
en dan in een ander forum :

Citaat:
ik ben racist en daar ben ik fier op.
Bij deze vraag ik mij dus terecht wel af hoe eerlijk jij bent met je uitspraken of lig jij niet met jezelf in de knoop ?
Citaat:
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 15:56   #411
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik Raf persoonlijk moeten afrekenen? Of waarop?
Het gaat gewoon om de discussie of je rechtlijnig kan blijven als je probeert homofilie en islam samen te benaderen. Dat gaat dus niet. Zelfs voor mensen die "daarin zeer rechtlijnig zijn". Blijkbaar heb je het zelf ook moeilijk met je verhouding tot de islam en homosexualiteit. Anders zou je me d�*�*r niet op aanspreken, maar iets zinnigs zeggen over het onderwerp zelf.
Je moet daar niets persoonlijks achter zoeken.
is dat enkel voor de islam dan ?

Ik verdedig hier zeker de islam niet maar jongens toch moesten ze de paus laten begaan....

Homofilie wordt veroordeeld in zowat elke religie de ene wat extremer dan de andere....
Citaat:
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 16:04   #412
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De discussie neemt nu echt lage wendingen. In plaats van over de inhoud te spreken, gaan we het over de opvattingen hebben van één invididu; die zelf eraan toevoegde dat het niet in die context opgevat dient te worden. Neem dat nu voor waar aan en zeur niet.
Citaat:
@ Iedereen die nu op mij zit te reageren: LEES NU EENS WAT ER STAAT, GODVERDOMME!
Oud 19 november 2007, 16:05   #413
Beauris
Partijlid

Standaard

Het is me wat met die rechtlijnigheid.
Oud 19 november 2007, 16:07   #414
Ovidius
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het is me wat met die rechtlijnigheid.
Een mens krijgt schrik nog iets te zeggen. Gelukkig heb ik daar geen last van, van beiden niet.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 19 november 2007 om 16:18.
Oud 19 november 2007, 16:08   #415
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook als het uit een ander topic is geplukt? Sorry hoor, maar aan dat soort gedoe doe ik niet mee.
Oud 19 november 2007, 16:19   #416
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Dit komt dan van de persoon die zichzelf tegenspreekt in bepaalde forums :

en dan in een ander forum :

Bij deze vraag ik mij dus terecht wel af hoe eerlijk jij bent met je uitspraken of lig jij niet met jezelf in de knoop ?
Achter dat eerste citaat sta ik nog steeds. Dat tweede citaat was om filosoof het leven aangenamer te maken. Hij deed namelijk een copy/paste van een DEEL van een bepaalde zin van mij om mij op stang te jagen. Ik gaf hem die uitspraak "Ik ben racist en daar ben ik fier op", zodat hij die kon citeren naar hartelust. Iets wat hij trouwens ook gretig doet.
Ik moet u trouwens bedanken voor uw handtekening: u helpt mee mijn boodschap tegen racisme te verspreiden. Merci.

Laatst gewijzigd door sn00py : 19 november 2007 om 16:19.
Oud 19 november 2007, 16:20   #417
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
is dat enkel voor de islam dan ?

Ik verdedig hier zeker de islam niet maar jongens toch moesten ze de paus laten begaan....

Homofilie wordt veroordeeld in zowat elke religie de ene wat extremer dan de andere....
Maar de paus of zijn priesters geven geen 7000 zweepslagen,stenigingen,.. maar 't zijn geen heiligen op dat gebied, daarin heb je overschot van gelijk.

Laatst gewijzigd door sn00py : 19 november 2007 om 16:22.
Oud 19 november 2007, 16:36   #418
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Waar staat dat geschreven?

Het is niet omdat het VB het traditionele gezin (man+vrouw ) terug het respect wil geven welke het verdient, dat er een vernietigings programma klaar ligt voor homo's.
Dat is nu net het triestige aan vele holebi's hun VB haat. Ze menen dat er een heel programma klaar ligt om al de reeds verworven rechten terug te brengen tot een minimum. Dat slaat werkelijk nergens op. Er is niet eens een bestaande vorm van geweld van het VB naar de holebi gemeenschap toe.

Als je dat dan vergelijkt met de huidige allochtone jeugd ... Maar daar hoor je ze dan weer niet over klagen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 16:38   #419
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik stel voor dat u eens een paar goede gesprekken voert met homo's, dan zult u ontdekken dat wij geen gebrekkige of losbandige en van de maatschappelijke normen afgedreven zielepoten zijn, maar mensen zoals u.
Ik stel voor dat jij net hetzelfde doet met een aantal VB'ers. Je zou wel eens tot een gelijkaardige conclusie kunnen komen.
Oud 19 november 2007, 16:45   #420
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daiwa
Die gasten wisten toch ook wat de gevolgen konden zijn als ze betrapt werden.
Citaat:
Wij kunnen die straf te zwaar vinden maar die homo's wisten goed genoeg wat de risico's waren en moeten nu volgens Raf niet komen klagen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris
Dat is niet wat Raf gezegd heeft. Je vastberadenheid om hem woorden in de mond te leggen, wijst op pure kwaadwilligheid.

Citaat:
En wat is dit dan?
Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wie het risico wil nemen om betrapt te worden op iets wat niet mag, moet achteraf niet komen klagen als hij ook effectief betrapt wordt.
M.a.w precies wat Raf gezegd heeft. Och ja, z'n uitspraken over het onderscheid tussen pedofilie en efebofilie vond ik nog een stuk straffer.

Laatst gewijzigd door Savatage : 19 november 2007 om 16:46.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be