![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, als er maar eindelijk eens een deftig bestuur komt, helaas sluit de huidige structuur van België dat zowiezo uit, dus de boel aanpassen of in twee kappen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik aanvaard dat al die nationaliteiten van Vlaanderen houden. Na de Vlaamse onafhankelijkheid, is de taalgrens vanzelf weg. Of men Vlaams of Engels of ... spreekt, men is Europeaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens uhebben de Zwitsers elkaar niet lief, respecteren ze elkaar niet, want ja, in dat land zijn er strikt afgebakende eentalige gemeenten. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Een "evolutie/revolutie " wordt door een minderheid gedaan. Pas op met je respons op mijn opmerking ! 2. Er is niets verkeerd om met mensen aan tafel te zitten, maar in welke taal verloopt de communicatie! Maar....... mss is de tijd om aan tafel te zitten verstreken, mss zijn "we" heel hard aan het discussieren om als getrouwd koppel een aparte slaapkamer te organiseren en dan volgt de rest wel later en die zal volgen...... Met vriendelijke groet.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië koestert het Vlaamse grondgebied immers ook alsof het het hunne is. Of er nu Frans of nederlands gesproken wordt, men is Belg. ![]() Marie Arena denkt er zo trouwens ook over. Citaat:
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bedankt voor de eeuwigdurende solidariteit, beste Vlamingen. In ruil zullen we jullie gemeenten ook in de toekomst verder blijven verfransen en trachten in te lijven. |
||
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Tenzij je het VB als een uiterstrechtse partij beschouwt, natuurlijk . In dat geval , welkom bij de politiek correcten.
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Noemt u dat houden van? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening betekent dat, in goed overleg de scheiding regelen. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Door een steeds groter Europa worden zij nog belangrijker. De samenwerking in Europa kan alleen maar blijven bestaan ,als de de natiestaten worden geaccapteerd en gerespecteerd. |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Natiestaten' zijn een ding van het verleden, die door Europa juist hun relevantie verloren hebben.
|
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Spijtig dat zelfs sommige Flaminganten dat niet door hebben, maar dat is gelukkiglijk een niet zo grote minderheid.
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch? Laatst gewijzigd door Johan217 : 22 november 2007 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 22 november 2007 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt zopas zelf het antwoord hierop in een andere draad geleverd:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=213 Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 november 2007 om 11:04. |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het probleem met de taalgrens is dat deze geen vast gegeven is: naarmate mensen verhuizen zal de taalgrens verschuiven. Met dit systeem kan je onmogelijk een stabiele situatie hebben, want dit zou betekenen dat men bv. om de 10 jaar de grens zou moeten verleggen. En we weten ondertussen wel hoeveel problemen dat met zich meebrengt... Het is een instrument voor linguisten en sociologen, maar zou staatkundig geen enkele betekenis mogen hebben. Dat bedoel ik dus met "verdwijnen". Volledige 2/3-taligheid zal tegenwoordig ook in Vlaanderen zeer moeilijk aanvaardbaar zijn. Maar volgens mij moet dit kunnen in het Brusselse gewest, en uitsluitend op administratief niveau in geheel Vlaams- en Waals Brabant. Met administratief niveau bedoel ik tweetalige ambtenaren en "texte francais sur demande"/"nederlandse tekst op aanvraag" voor officiële documenten. Niet tweetalige straatnamen of dat je op school in het NL/FR moet terecht kunnen. Laatst gewijzigd door Johan217 : 22 november 2007 om 12:12. |
|
![]() |