![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar je al eens aangegeven hebt dat je problemen krijgt met jouw geheugen - begin van dementie? - wil ik dat wel even opfrissen voor jou. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ALs DAT ne rechter moet worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ooit geweten: een man wordt overvallen, krijgt messteken is werkonbekwaam met mogelijk blijvende invaliditeit, maar hij heeft zijn overvallers met kleurtje kunnen afweren en zijn portefeuille kunnen houden. Die man werd met de ambulance afgevoerd. De daders gingen op het politiekantoor klacht tegen hem neerleggen, dat hij hen racistisch aanviel en dat ze zich slechts verdedigden. Gevolg: die man is nu alles kwijt. Men kan dus beter zijn portefeuille zomaar afgeven en zich laten afmaken door die bende importcriminelen. Sorry, maar autochtonen zijn hier onbeschermd tegen deze soort, waar ik ook van walg. En dat heeft louter met het gedrag te maken en niet met het uitzicht. Maar mensen die geen onderscheid kunnen maken ...associëren inderdaad bepaalde types allochtoon nu eenmaal gemakkelijk met criminaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
omdat het nu eenmaal zo is dat het vooral de gekleurde medemens is die criminele feiten pleegt.
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() wat is er racistisch aan zeggen dat u van iemand walgt? Dat is een absoluut persoonlijk gegeven, waar je trouwens niets aan kunt doen?! Net als walgen van een bord bloemkool of andijvie, ik zeg zo maar iets, of het zien van een rat, een varken of weet ik veel? Daar kan men toch geen boete voor geven, wat is dat nu voor zever?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() nogal lang hé? Trouwens, zo een donkere gast, hoe weet u nu of dat een noordafrikaan is? Het kan evengoed een australische aboriginal of een papoea zijn...Of een zuid amerikaan, die hebben soms ook zo een kop...Als u nu zegt, "t'was weer zo een bruine, met kroeshaar", dan is dat toch veel duidelijker, nee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Een rijke autochtone luis die honderdduizenden euro's verduisterd, is inderdaad een grote crimineel, maar brengt geen mensenlevens in gevaar, zoals een dief die een wapen trekt om een kleinere buit te bemachtigen. Ik geloof dat die laatste het meeste indruk zal maken. Leg eens uit aan een oud vrouwtje dat haar handtas gestolen is, of het meisje dat verkracht is dat hun zaak niet zo erg is, want dat Belgen grotere misdadigers zijn. De feiten die allochtone criminelen plegen maken meer indruk en veroorzaken meer menselijk leed. De witte boordcrimineel veroorzaakt enkel materiële schade. Persoonlijk vind ik menselijk leed erger dan geld. De grote verduisteraar moet gestraft worden, als ze hem pakken, maar de overvallers, inbreker, verkrachters en anderen die trauma's veroorzaken en inderdaad overwegend allochtoon zijn, veroorzaken meer leed, omdat hun slachtoffers meestal ook talrijker zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet om de woorden, maar om de betekenis die jij er vruchteloos aan probeert te verlenen door ze uit hun verband te halen en ze in een andere context te gebruiken. Maar dat weet je zelf natuurlijk maar al te goed. Het is immers niet voor niets dat je de verwijzing naar de originele citaten achterwege laat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ge zit in de knoop he? Ge kunt er niet mee overweg dat ge nu geconfronteerd wordt met uw eigen houding tgo de meest onverdraagzame ideologie die er is. Dus begint ge maar te schelden. Btw, uw handtekening is goed gevonden. Ik lag plat! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee ook dat hij weigert te antwoorden op deze vraag van Nynorsk. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 22 november 2007 om 21:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Peter Johan zei : ''Je hebt hier mensen die leedvermaak hebben dat wij iemand bannen, maar die zelf nauwelijks of niets bijdragen tot een ernstige discussie''. Laatst gewijzigd door daiwa : 22 november 2007 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |