![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: België is het mooiste land van de wereld | |||
Ja, zonder twijfel |
![]() ![]() ![]() |
27 | 17,42% |
Ik twijfel, maar niet veel |
![]() ![]() ![]() |
22 | 14,19% |
Ik twijfel, sterk |
![]() ![]() ![]() |
106 | 68,39% |
Aantal stemmers: 155. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() +/- 10000000 volgens de pasjes,
minder volgens de hartjes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Laten we eens een aantal parameters onder de loep nemen.
Zelfdoding: volgens de European Review of Suicide and Violence Epidemiology pleegden gemiddeld 16,6 op 100.000 Belgen zelfmoord, waarmee België een tweede plaats bekleedt in Europa. In vergelijking met de cijfers uit 1984 doet er zich wel een daling voor inzake het aantal geslaagde zelfdodingen. Belastingsdruk: volgens de OESO moet België enkel Zweden en Denemarken laten voorafgaan wat de totale belastingsdruk betreft. Wat de belastingsdruk op werknemers betreft staat België met 54,2 % op de eerste plaats. Koopkracht: België bekleedt hier momenteel de 12e plaats op een totaal van 40 Europese landen en zakt hiermee 4 plaatsen in vgl. met twee jaar geleden. (bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...opkracht.dhtml) Milieu: volgens de OESO heeft België de laatste jaren zeker vooruitgang geboekt (bv. inzake dioxinevervuiling) maar is het beleid op een aantal cruciale punten blijven haperen. In slechts 2 van de 30 OESO-landen worden er nog meer meststoffen en pesticiden gebruikt per bruikbare oppervlakte. Ook heeft België (na Ierland) de kleinste hoeveelheid beschermde natuur en neemt de biodiversiteit verder af. De CO2-uitstoot is sinds 1990 toegenomen met 13 % en ook qua luchtkwaliteit is het hier slecht gesteld. Uiteraard is het hier niet al kommer en kwel en blijft België best een aangenaam land om in te wonen. Ik vond het echter wel frappant hoe dit land in een Europese context toch wel bijzonder slecht scoort op een aantal cruciale punten die mee het gevoel van welzijn bepalen. De stelling dat België het beste land ter wereld is om in te wonen vind ik dan ook sterk overroepen en getuigt van chauvinisme. Een beetje bescheidenheid is hier dan ook op zijn plaats zonder ook in pessimisme te vervallen. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 23 november 2007 om 02:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Binnen het kapitalisme is België een vooruitstrevend land te samen met Frankrijk en Italië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Japan is bewonderenswaardig, ja, vooral in de handhaving van vreemdelingenwetten.
![]() |
#26 | |
|
![]() België is absoluut niet het beste land v/d wereld om in te leven, het beleid is absurd, de belastingen swingen de pan uit, en de ene bevolkingsgroep lijkt wel constant de andere te verkrachten.
België is een schoon land, dat wel, met mooie stukken natuur en gezellige steden en dorpen, maar feit blijft dat de politiek het aan't verneuken is. Klein voorbeeldje, hoeveel flitspalen in Vlaanderen en hoeveel in Wallonië? Welke logische argumentatie is daarvoor?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Ok laat ze maar komen, je hebt juist 4 jaar mogen nadenken.
Ik heb mijn twijfels, ik reis graag en veel! Laatst gewijzigd door Ovidius : 23 november 2007 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor Vlamingen wordt het een onbetaalbaar plekje om te wonen
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb je die nu nog niet ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat gaat dan betogen "tegen elke vorm van nationalisme". ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Het is één van de beste landen om in te leven. Vele buitenlanders die hier wonen, zeggen dat. Gisteren zei een Italiaan mij dat nog. Ik antwoordde hem dat mij dat verwondert aangezien er meer zon is in Italië. Hij zei mij dan dat dat gebrek wordt gecompenseerd door de hoge levenskwaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Decadentie troef.
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ongeacht van uw politieke strekking, seperatist of unitarist, het feit is dat er problemen zijn die niet (kunnen?) aangepakt worden in het beleid zoals het al een poosje meedraait, BHV bv is slechts een klein deel hiervan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 23 november 2007 om 13:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijheid van denken,mja,zal ook niet lang meer duren eer de klootzakken uit de Wetstraat een chip doen inplanten om je "denken" aan banden te leggen. En van cultuur zulen we maar zwijgen zekers,anders komen er hier nog enkele duizenden aanspoelen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker,dat hebben al de nieuw economische migranten zéééééééééér goed begrepen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij moet eerst nog wat bronnen raadplegen, want er schiet hem niet zo onmiddelijk wat te binnen!
![]() ![]()