![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Haat jij de Islam? | |||
Ja, 'tuurlijk! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 57,50% |
Weet ik niet/ andere mening |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in principe slaat het op ontbreken van geloof in god(en) Citaat:
kan je dat bewijzen dat er niets tussen bestaat ? (dit is niet als grap bedoeld ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die gelovigen hebben tenslotte nog een excuustruus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus de logische betekenis van het begrip atheïsme gevormd door de contractie van twee woorden a en theïsme meer moet dat ni zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Nee, nu geef je weer de negatie, en dat is evenveel geloven. Ik zoek het tegengestelde!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het blijft dat god ofwel bestaat ofwel niet bestaat. Hij kan niet 'half-bestaan'. Tenzij God tegelijkertijd kan bestaan en niet bestaan. Hij zou dan niet-bestaand bestaand leven leiden. Maar is dat niet hetzelfde als poneren dat, vermits God alles kan, God ook een vierkantige cirkel kan maken? Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ene zegt: ik geloof in buitenaards leven. Dat is een gelovige. De ander zegt: ik geloof niet in buitenaards leven. Dat is ook een gelovige. Hij gelooft dat het buitenaards leven niet bestaat. Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je zegt: ik geloof niet dat er een god bestaat... ... dan zou je evengoed kunnen zeggen: ik geloof dat er géén god bestaat. In de rest van je redenering vind ik me redelijk goed terug. Atheïsten hebben geen enkele reden om gelovigen met dédain te behandelen, want evenmin als die gelovigen Gods bestaan kunnen bewijzen, kunnen atheïsten bewijzen dat er géén god bestaat. De enige puur verstandelijk acceptabele houding is die van de agnosticus die gewoon stelt: ik weet het niet. Maar bij de atheïst zowel als bij de gelovige spelen andere factoren mee, dan alleen maar het verstand. Een persoonlijke aanleg misschien? Emoties? Het onderbewuste? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan heb je het niet door theïmse slaat op een godsdienstfilosofische leer die men erop nahoudt... atheïsme is daar het omgekeerde of tegengestelde van...maw men houdt er geen godsdienstfilosofische leer op na wat iets compleet anders is dan er een filosofische leer op nahouden waar men het bestaan van god zou ontkennen maar ik geef toe dat atheïsme is een begripje waar men nogal wat verschillende betekenissen aan verbonden zijn in de loop der tijd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je weet toch dat in de strikte logica het bewijs uit het ongerijmde bv niet afdoend is omdat ze a priori uitgaat van het axioma dat een stelling ofwel waar is ofwel onwaar is en niet iets tussenbeide Citaat:
en dat god dan alles moet kunnen is op zich weer een opvatting die niet noodzakelijk gedeeld wordt door elk geloof of gelovige bovendien zie ik niet meteen een tegenspraak in een vierkante cirkel ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ivm de OP: ik heb een afkeer van zowat elke geörganiseerde religie omdat ze meer kwaad dan goed doen. Islam is waarschijnlijk de ergste van het moment. Dat ik de religie haat wil natuurlijk niet zeggen dat ik alle gelovigen haat. Hangt af van persoon van persoon. Iemand kan een dikke eikel zijn, of hij nu gelovig is of niet ![]()
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 26 november 2007 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 november 2007 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja, die a- slaat op on- of niet- en het is een tegenspraak so ? ik heb je dat toch netjes uit de doeken gedaan ? heb je dat wel gelezen ? de tegenspraak of negatie slaat hier niet op het al dan niet beweren of er een god is maar op het erop nahouden van een geloofsfilosofie get the picture ? Laatst gewijzigd door praha : 26 november 2007 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |