Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 28 november 2007, 21:35   #21
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Het is wel een dubbelzinnige poll. In die groep mensen die zijn leiderschap in vraag stellen zitten zowel belgicisten als Vlaamse nationalisten.
Klopt, velen vragen zich af hoelang hij zich nog verder zal laten gijzelen door De Wever en zijn NVa.
Pietje is offline  
Oud 28 november 2007, 21:37   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Klopt, velen vragen zich af hoelang hij zich nog verder zal laten gijzelen door De Wever en zijn NVa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 november 2007, 21:37   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Het is wel een dubbelzinnige poll. In die groep mensen die zijn leiderschap in vraag stellen zitten zowel belgicisten als Vlaamse nationalisten.
Dus, zoals ik zeg, hij zit muur vast. Of hij kan een regering vormen samen met BDW en deze zijn eisen, wat niet zal lukken, of hij leid Vlaanderen naar de onafhankelijkheid, zo niet gaat hij de geschiedenis in als de man met de 800000 voorkeurstemmen die er niets van gebakken heeft en komt nooit meer aan de top.
Garry is offline  
Oud 28 november 2007, 21:41   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

uit de verzuurde commentaar van de verliezers blijkt eens te meer dat Bart nog goed op koers ligt.

sterke politicus.
born2bewild is offline  
Oud 28 november 2007, 21:51   #25
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Het is niet zozeer Leterme op dit moment, maar de positie van een formateur die Wallonië moet wijsmaken dat een splitsing goed is,
Pff, Deze formatie gaat toch helemaal niet over de splitsing van het land zeg. Het is overduidelijk dat heel wat mank loopt. Door de problemen uit de weg te gaan, hou je het land echt niet bijeen hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje
en in zo'n totaal verpest communautair klimaat moet werken die niet houdbaar is
Wie is reeds maanden voor de verkiezingen begonnen met een lastercampagne tegen Yves Leterme? Wie stelde zich in 2005 onverzoenlijk op voor de splitsing van BHV? Wie vindt het sedert een tweetal jaren nodig om de haverklap de annexatie te eisen van Vlaamse gemeenten bij Brussel? Kan men Yves Leterme dit kwalijk nemen?
groene flamingant is offline  
Oud 28 november 2007, 21:56   #26
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Wie is reeds maanden voor de verkiezingen begonnen met een lastercampagne tegen Yves Leterme? Wie stelde zich in 2005 onverzoenlijk op voor de splitsing van BHV? Wie vindt het sedert een tweetal jaren nodig om de haverklap de annexatie te eisen van Vlaamse gemeenten bij Brussel? Kan men Yves Leterme dit kwalijk nemen?
Nee, helemaal niet. Ik denk dat u me misbegrepen heeft : ik bedoelde eerder politici die rechtstreeks naar de pers gaan na een belangrijke onderhandeling enzo, en harde uitspraken doen. Niet Leterme zelf die dat klimaat verpest heeft.
Oud 28 november 2007, 21:58   #27
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
de krant met het motto
(Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Kristus) dit zegt genoeg!!!!!

Na de oorlog werd de uitgeverij beschuldigd van collaboratie met de Duitsers. N.V. De Standaard kreeg een publicatieverbod voor twee jaar
De Waal is offline  
Oud 28 november 2007, 22:00   #28
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dus, zoals ik zeg, hij zit muur vast. Of hij kan een regering vormen samen met BDW en deze zijn eisen, wat niet zal lukken, of hij leid Vlaanderen naar de onafhankelijkheid, zo niet gaat hij de geschiedenis in als de man met de 800000 voorkeurstemmen die er niets van gebakken heeft en komt nooit meer aan de top.
Als ik het goed voor heb,zal MR niet in een regering stappen met PS,Reynders en Di Rupo samen dat wringt.(of ze zouden plots....voor de macht en de postjes)
Aan vlaamse zijde heeft de Spa reeds aangegeven om aan een opositiekuur toe te zijn en trouwens moesten ze nadat de Cd&v er de brui zou aan geven toch in een regering stappen zou dat aan vlaamse zijde met een minderheidsregering zijn,en zou het hen niet in dank worden afgenomen door de vlamingen.
De Vld heeft dus de sleutel in handen,kiezen zij tegen vlaanderen in toch voor regeringsdeelname dan zullen daar in de toekomst waarschijnlijk spijt van krijgen(volgende verkiezingen)
Ik zie trouwens niet veel nut in een oranje -blauwe regering,binnen de kortste keren zou ze vallen.
Net als een tripartite trouwens,veel keuze blijft er dus niet over!
Oud 28 november 2007, 22:17   #29
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
de krant met het motto

Na de oorlog werd de uitgeverij beschuldigd van collaboratie met de Duitsers. N.V. De Standaard kreeg een publicatieverbod voor twee jaar
T'ja je kan natuurlijk nog rond alle vlaamse partijen en kranten een cordon leggen,kwestie van gemakkelijker te onderhandelen... allee ik bedoel bevelen!
weet ge wat er scheelt beste,zonder vlaanderen zitten ze in moeilijkheden en dat is een feit,en om hen te bedanken voor hun jaarlijkse gulle bijdrage
kunnen ze 2 dingen doen,de schijn hooghouden en op de vlaming neerzien of een beetje meegaand zijn zonder gevaar voor een splitsing.
Ze hebben duidelijk voor het laatste gekozen.
Oud 28 november 2007, 22:27   #30
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
T'ja je kan natuurlijk nog rond alle vlaamse partijen en kranten een cordon leggen,kwestie van gemakkelijker te onderhandelen... allee ik bedoel bevelen!
weet ge wat er scheelt beste,zonder vlaanderen zitten ze in moeilijkheden en dat is een feit,en om hen te bedanken voor hun jaarlijkse gulle bijdrage
kunnen ze 2 dingen doen,de schijn hooghouden en op de vlaming neerzien of een beetje meegaand zijn zonder gevaar voor een splitsing.
Ze hebben duidelijk voor het laatste gekozen.
och jong toch, die vlaams belang praatjes van 12 000 000€ worden stillaan toch zo afgezaagd
en wie zegt er dat ik een Waal ben, kzal u ne kere west vlaems leren klapen zulle
der zin pirtjies die rappre looip'n dan gij
De Waal is offline  
Oud 28 november 2007, 22:27   #31
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent Bekijk bericht
Leterme is te weinig smeerlap om een echte leider te zijn.
Geloof dat maar niet, hij is een smeerlap eerste klas en nog altijd Belg. Keer op keer probeert hij Vlaanderen te verraden en werd hij teruggefloten.

U denkt toch niet dat u in een hedendaagse politieke partij aan de top komt zonder dat u een eerste klas smeerlap bent?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 28 november 2007 om 22:28.
HAMC is offline  
Oud 28 november 2007, 22:33   #32
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Geloof dat maar niet, hij is een smeerlap eerste klas en nog altijd Belg.
Niks abnormaals aan als je Premier van België wil worden.
Pietje is offline  
Oud 28 november 2007, 22:47   #33
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
och jong toch, die vlaams belang praatjes van 12 000 000€ worden stillaan toch zo afgezaagd
en wie zegt er dat ik een Waal ben, kzal u ne kere west vlaems leren klapen zulle
Ik heb niet gesproken van 12 000 000 EU dat is trouwens een paar nullen te weinig.
Heb ik u een waal genoemd?(en is daar iets slechts mee mss?)
Ik heb ongeveer 3 jaar van mijn leven aan de kust gewoond,niks vreemd aan die taal dus!
Antwoord dus op een normale wijze,ik heb er trouwens geen 5fr mee in mijne zak dat ik kant kies,ik stel alleen maar vast.
Oud 28 november 2007, 23:01   #34
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je West-Vlaamse slagzinnetjes worden stillaan ook nogal afgezaagd.
Oud 28 november 2007, 23:16   #35
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Tja, dat krijg je als je werkt met spooknota's die achteraf onbekend blijken bij je kartelpartner. De mensen appreciëren het niet dat BDW zo opzij werd gehouden, he.
Ten eerste weten de partijen rond de tafel verdomd goed wat er in die nota's staat, maar de boodschap verkocht krijgen aan de kiezer.....
Ten tweede wordt Dewever nog altijd niet opzij gehouden, zeker niet door het merendeel van de CD&V-Partijfraktie, integendeel.
rik47 is offline  
Oud 28 november 2007, 23:17   #36
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Nee, helemaal niet. Ik denk dat u me misbegrepen heeft : ik bedoelde eerder politici die rechtstreeks naar de pers gaan na een belangrijke onderhandeling enzo, en harde uitspraken doen. Niet Leterme zelf die dat klimaat verpest heeft.
OK, ik had u inderdaad verkeerd begrepen. Het lekken van informatie (vooral tijdens de eerste onderhandelingsronde) heeft de sfeer zeker geen goed gedaan.
Oud 28 november 2007, 23:19   #37
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niks abnormaals aan als je Premier van België wil worden.
Dat klopt en dat is dan ook mijn punt he Piet. Ik heb hier geregeld gezegt dat er hier een aantal mensen van Leterme verwacht dat hij Belgie (gedeeltelijk) gaat afbreken. Leterme is zoiets helemaal niet van plan, hij wil de federale staat nog versterken.

Leterme is CVP'er in de CD&V.

Uiteraard is de CD&V/NVA de meerderheid in die instabiele partij structuur, waardoor Leterme regelmatig wordt terug gefloten.

Neem maar gisteren, iedereen is klaar om te tekenen, BDW/NVA houdt dat tegen en stuurt Leterme terug naar af.. Zo lijkt het maar de realiteit is dat de CD&V de NVA gebruikt in de strijd tegen de CVP, en zoals het er nu uitziet schijnt de Vlaamse kern het te winnen van de Belgische. Begrijp je Piet, de CD&V laat de CVP achter zich.

Zodus het is voor de Walen buigen of barsten, of de staat wordt veranderd en grondig of er komt geen regering. De CD&V/NVA gaat niet buigen hoe graag Leterme dat dan ook wil.

Mijn opinie he Pietje.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 28 november 2007, 23:20   #38
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
de krant met het motto
Nog zo één die achter alles wat Vlaams is collaboratie zoekt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal
Na de oorlog werd de uitgeverij beschuldigd van collaboratie met de Duitsers. N.V. De Standaard kreeg een publicatieverbod voor twee jaar.
Wat doet dit vandaag nog ter zake?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 28 november 2007 om 23:30.
Oud 28 november 2007, 23:20   #39
groene flamingant
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 28 november 2007 om 23:21.
Oud 28 november 2007, 23:23   #40
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal
Zijn die samen met de Stad Antwerpen verantwoordelijk voor de holocaust?

Verschaeve
HAMC is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be