![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Minister-President
|
Allez, Feremans is duidelijk z'n pilletjes weer vergeten.
![]()
|
|
|
#342 |
|
Banneling
|
Gebeurt dat wel vaker?
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#344 | |
|
|
Citaat:
Vergeet niet dat de protestanten Antwerpen hebben groot gemaakt... En dat niet enkel Erasmus maar heel wat andere gelovigen, reformisten, contrareformisten, geuzen en ketters, ongelovigen hier hun stempel zetten op onze diverse samenleving. Het is ronduit absurd om te doen of VLaanderen, of Belgie zoals jij dat stelt, een christelijke enclave was. Het verwijderen van lelijke kruistekens was iets anders dan het afbreken van de Kathedralen die hier staan, en die steeds mooi zijn betaald door de sossen, de liberalen en wij allemaal. Er is een verschil tussen een uitgesproken monocultuur, en een diverse cultuur. Gelieve dit verschil dus ook te apprecieren. Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 november 2007 om 19:50. |
|
|
|
|
|
|
#345 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zolang we uitgaan van die (oa jouw) must dat dat uiterlijk perfect neutraal moet zijn dan is dat een illustratie ... en dan nog ! ik gaf dat voorbeeld omwille dat links bij mijn weten de mens er steeds in vrij laat zich niet perfect neutraal te moeten opstellen maar dat het links toen eerder ging om het uitvoeren van de taak en daar wrong net het schoentje toen... die gast weigerde terwijl hij in ambt is/was en de clienten privepersonen zijn/waren doch riep hij z'n geweten in ( aldus de vereniging ) da's dus net de omgekeerde situatie : het is dus hetzelfde als een loketbediende morgen een dienst gaat weigeren aan een client met een hoofddoek om weer een hele stap verder dus Citaat:
links laat vrij zover het kan... uiteraard zijn er grenzen aan die vrijheid : met name daar waar ge in andersmans vrijheid begint te klooien tot zover komen we overeen, niet ? anders hadden we deze hele discussie niet jij wilt neutraal bediend worden ? mij best ik wees je enkel op 't feit dat dat niet tot in 't oneindige kon omdat eenieder dat recht moet toegekend worden ... tot de laatste zonderling toe... je kan zelfs zover gaan dat de mensen die daar binnen komen ook neutraal zouden zijn teneinde dat de gehele instelling die neutraliteit kan blijven waarborgen de wet ter voorkoming van discriminatie en racisme voorkomt mijn inziens het handelen, niet meer niet minder althans dat was de oorspronkelijke bedoeling... o,ndertussen is dat behoorlijk uitgehold Citaat:
ach, 't zal slechts perceptie zijn Citaat:
Citaat:
die fnuikt ook niet die houdt binnen de perken en dan nog op het vlak van daden, bepaalde daden ( ik herhaal : zover de intentie ervan was ondertussen is het heel wat anders verworden ) Citaat:
of een advocatentruukje ? Laatst gewijzigd door praha : 29 november 2007 om 19:59. |
||||||
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laten we de emancipatie van de vrouw bewerkstelligen door haar te zeggen wat ze moet doen. Laten we een bijgelovige angst aan de dag leggen voor een lap stof, alsof we primitieve animisten zijn. Laten we problemen oplossen door aan symboolbestrijding te doen. Laten we juist DIE moslima lastigvallen die zich het meest verregaand geëmancipeerd en geïntegreerd heeft. En laten we dit allemaal verbergen achter een schaamlapje van "neutraliteit". |
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
|
Inch allah!
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als die vrouw in kwestie geen hoofddoek draagt tijdens de uitvoering van haar functie is dat m.i. een engagement om aan te tonen dat ze over voldoende professionalisme beschikt om een neutrale behandeling na te streven. Let op: ik zeg nastreven. Dat lijkt me idd wel wat heisa waard ja. |
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus alle tekenen die wijzen op een mono-cultuur zijn slecht en alles wat een multiculturele samenleving kan stimuleren is goed? |
|
|
|
|
|
|
#350 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Het valt me trouwens weer eens op dat u niet tegen godsdienst bent (zoals u voorwendt), maar tegen de Rooms-katholieke Kerk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Aeternitas : 29 november 2007 om 21:06. |
||||
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Banneling
|
Progressiviteit of reactiedwang?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Met iemand anders zijn tekst afkomen is zó moslim.
|
|
|
|
|
|
#353 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Bovendien: ik pleit nergens voor de 'perfecte' neutraliteit. Integendeel. Lees het nog maar eens na. Je weet wel: over die wetten die geen exacte wetenschap zijn en zo. (een realiteit die jij nogal beangstigend vond) Laten we er vooral geen karikatuur van maken. Er waren zo al genoeg jezuïeten en aspirant-cultuurhistorici (of -hysterici) rond in deze draad. 'Links' en 'vijheid' zijn twee begrippen die je ook al best niet te vaak in één en dezelfde zin gebruikt. Echt, je moet dat trachten te vermijden. Citaat:
Het verschil? Als die ambtenaar 's avonds terug naar huis fietst, dan kan hij opnieuw z'n favoriete plunje aantrekken en zich zoveel hij maar wil 'uiten' in z'n levensbeschouwing / religie /... Met een stuk strafwet sluit je zoiets absoluut, altijd en voor iedereen finaal uit. D�*�*r zit het verschil. Citaat:
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 29 november 2007 om 22:37. |
|||
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laten we het anders bekijken: in de koran staat eveneens dat een vrouw haar borsten moet bedekken. Moeten we nu besluiten dat het bedekken van de borsten neerkomt op het uiten van een religieuze opinie, en dat bijgevolg voortaan alle vrouwelijke ambtenaren topless moeten lopen? Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 29 november 2007 om 22:47. |
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#356 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
You're welcome. Hier krijg je er nog eentje. Laat het vooral niet niet beletten dat je ook nog eens je grijze massa gebruikt om na te denken over de heikelijke puntjes die opgeworpen worden tgo de zelfverklaarde verlichte progressieven. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De essentie van het soort 'verlichte' visie op hoe een staat moet ingericht worden is net dat een geloofsovertuiging met alles erop en eraan strikt tot de privésfeer behoort. En dat je er geen enkel afdwingbaar recht of privilegie uit kan afleiden. M.a.w. heel die redenering waarmee jij nou tracht te bewijzen dat die hoofddoek als het ware vastgegroeid zit op het hoofd van die moslima's, snijdt geen hout. Tegenover een staat die zich op geen enkele manier k�*n of m�*g inlaten met religie kan je zoiets niet opwerpen. Immers, voor die staat is het statement 'ik ben moslim' niet belangwekkender dan 'ik ben een darts groupie'. Begint het zowat te dagen? Los van al dit fraais zou het nog kunnen zijn dat je desondanks als niet-geïnteresseerde burger toch een aversie kan hebben van hoofddoeken en al dat gebral. Misschien omdat je ooit eens voet aan de grond hebt gezet in Saoudi Arabië of een ander vroom moslimland en daar behoorlijk beledigd bent geweest omdat je vrouw (je weet wel, dat 'ding' dat men daar verhandelt voor een kameel en een paar ezels; dat 'ding' dat daar nog meer vernederd wordt dan die negertjes onder het apartheidsregiem [tiens, waar waren jullie toen eigenlijk?]); wel omdat je vrouw ei zo na een fikse afranseling kreeg omdat ze het waagde haar neus buiten te steken zonder de gepaste paardendeken op haar hoofd. De islam (en toegegeven, net zoals tal van geloofsovertuigingen) kan ook de nodige afkeer opwekken; ook al interesseert het me geen reet wat die gasten in hun moskeeën zo allemaal mummelen. Ik onthou mij van inhoudelijke en mogelijks kwetsende kritiek zoveel mogelijk. Breek me echter de bek niet open door me te verplichten er van dichtbij mee geconfronteerd te worden. Die moslima mag dan wel schreeuwen dat ze 'haar rechten' heeft; ik heb de mijne verdomme... Het verschil is dat je daar een individu hebt die een religieus privilege wil doordrukken tégen alle basisprincipes van een moderne staatsordening in. En nogmaals, die principes zijn niet van gisteren.
|
|
|
|
#358 | |
|
|
Citaat:
Geen van beiden heeft het recht om de anderen voorschriften op te leggen. Dat is de essentie van de verlichting die jij probeert te ontkennen of te ontvluchten, je mag kiezen. Indien jij je niet kan integreren in een pluralistische maatschappij ga dan naar één of ander landje (Noord Korea?) waar ze godsdiensten grondig vervolgen. Good luck. |
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik zit niet achter dat loket. Ik moet de staat niet vertegenwoordigen. Ik kies daar niet voor als ik niet in staat ben om me van die taak behoorlijk te kwijten. Net zo min als ik het niet met mijn geweten in overeenstemming zou kunnen brengen om belastingcontroleur te worden bvb.; of deurwaarder; ... Die moslima heeft de keus. Ik niet als je me dat wil gaan opdringen. Maar ga vooral door Feremans... De kinderen van jouw gedachtengoed heten Milosevic, Mladic / Karadžić.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 29 november 2007 om 23:50. |
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
|
helemaal fout:
Een ambtenaar is geen mandataris. Het is een functionaris. Die vertegenwoordigt niemand en nul de botten. Die doet zijn/haar jobke. Die verdient het niet alleen om als een normaal mens te worden behandeld: die is ook een burger met evenveel rechten als jij. De moslima's die in Gent werkten hadden geen keus: die is hen opgedrongen. Niet hun man of zo legde hen een klederdracht op: die kozen ze zelf. Maar de Taliban van Gent, de "open" VLd maakte een einde aan ons verdraagzaam post-verlichting denken. Jij bent een kind van Al Quaida, van de nieuwe fundamentalisten, van degenen die stoofhout maakten van onze burgerlijke vrijheden, in naam van de angst voor het vreemde. Uit kneuterigheid. Je hoort bij hen die bibberen voor een stukje vod zoals een primitieve bijgelovige voor een donderslag. Nog even en je zit terug in de moorputten waar Vlaanderen zich in de duisterste krochten van de prehistorie bevond, bang rondspiedende naar de Romein die de beschaving kwam brengen. Met je eigen navel als verste horizon. Ondertussen prevelend dat je "freedom of speech" verdedigt, en vooral de grote liberale bevrijding nodig is, om eindelijk af te rekenen met de vuile sossen die je bedreigen met koeskoes, met protestanten, met katholieken en ander gespuis, want die zijn niet "liberaal". Je behoort tot die ruime denkers die de globalisering verdedigt: de vrijhandel zonder grenzen, het feit dat vrijheid blijheid volgt uit het rechteloos maken van eenieder, maar die onmiddellijk als een baasje Ganzendonk iedereen die niet je saaie burgerpakje draagt mét das scheef bekijkt en onderwerpt aan je saaie grillen, inclusief de slaven van het stadhuis die er enkel zijn om jouw "vrijheid" te dienen. Je gaat de mondialisering van de handel verdedigen, maar houdt niet van de kooplieden met een andere tooi. Je gaat de grote wereldvrede automatisch verwerven: zonder enige overheid, maar je kan niet eens in je eigen dorp in vrede leven met mensen die braaf zich integreren en je eigen taal spreken. Je cultuur is er één van een kruistochter, maar je beweert een adelaar te zijn die continenten overvliegt. Je scharrelt met de kippen maar beroept zich op de eer van een adelaar. Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 november 2007 om 01:18. |
|
|
|