![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Haat jij de Islam? | |||
Ja, 'tuurlijk! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 57,50% |
Weet ik niet/ andere mening |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan het zijn dat het ook een gouden artifact, een afbeeldeing dacht ik, betreft ? Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 28 november 2007 om 22:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ps. en dan te denken aan hun cyclische kalenders vaak afgebeeld op een ronde schijf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zojuist nog een link gepasseerd op Net die aangaf dat ze al wèl in een periode een pottenbakkers-draaischijf hadden, dwz er zijn potten gevonden die alleen maar daarmee hadden kunnen zijn gemaakt.
![]() |
![]() |
#264 |
Minister
|
![]() Grappig hoe we van het onderwerp "islamhater" afgedwaald zijn naar het onderwerp "wiel". Wat mij betreft absoluut geen probleem, want het eerstgenoemde onderwerp komt hier naar mijn aanvoelen toch wel écht iets té overvloedig aan bod.
(Overigens is dat niet alleen de schuld van sommige niet-moslimforumleden; ook sommige moslimforumleden gaan niet helemaal vrijuit in deze.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/ge...uitgespit.html Enfin, wat het wiel betreft, denk ik dat we nu stilaan rond zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() Dat is ook zo. In de precolombiaanse culturen van Midden-Amerika is er een opmerkelijk verschijnsel. Deze beschavingen waren in staat om zeer degelijk georganiseerde staten en handelsystemen op te zetten. Ze bezaten een vorm van geld (cacaobonen), enz. Nu, het ontbreken van het wiel is des te opmerkelijker omdat, in principe, het wiel bekend was in Midden-Amerika. Kleine kleimodellen van dieren op wielen -misschien speelgoed of religieuze offers- zijn in de Mexicaanse graven van rond Christus' geboorte aangetroffen. Volgens sommige expersts moeten we hier zelfs spreken over een datum van 100 vóór Christus.
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Minister
|
![]() Mijn opmerking behelsde niet het afdwalen, doch wel de manifestatie van islamhaat op dit forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ach ik zie het al .... door een bewering van ElFlamencoLoco in vraag te stellen ... zo kom je dus uit bij het wiel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() Het mag natuurlijk niet te lang duren, maar 'afdwalen' kunt u vergelijken met 'blijven hangen' in een café op een onverwacht moment. Het zijn vaak de beste momenten. Zelfs/óók in hersenland.
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw ging dit over die eindeloze uiteenzetting over die maya-kalenders of ging dit over de ark des verbond die een manna-machine bleek ? achteraf gezien, in feite jammer dat ik die boekskes al lang naar de boekencontainer heb gedragen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() Moet u nooit doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() Ik heb niets tegen de Islam zelf, maar wel tegen het feit dat die godsdienst meer dan eender welke andere misbruikt wordt om mensen te overheersen. Net zoals het Christendom vroeger, dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen ik ben daar ook achter gekomen, al heb ik daar al een heleboel naartoe gedragen... met als redenen : plaats tekort, internet als informatiebron, zaken in geen 20 jaar bekeken
maar een boek is onvervangbaar : zo had ik hier een paar oudere ingebonden schoolboeken over elektronische schakelingen, radartechnologie, tv-ontwerp ed.... alles style radiobuislampen een mens doet daar in feite niks meer mee dus ik dacht : hup buiten al dik spijt van, 'k denk dat ik ze ga terughalen ![]() Laatst gewijzigd door praha : 29 november 2007 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar al bij al lijkt me dat nog maar een fractie te zijn in vergelijking met het Christendom en van die fractie is het dan slechts een heel kleine fractie waar we rechtstreeks met geconfronteerd worden dus ik vind die hele hetze nogal overdreven zeker als men het dan nog gaat beschouwen als inherent met die religie in feite kan je bijna gaan stellen dat de niet-islam-gelovige het grootste misbruik pleegt als men de islam-gelovige vanuit zijn eigen interpretatie gaat belemmeren, beknotten, bestrijden en zelfs afslachten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is vooral een stukje nostalgische waarde, medunkt en het terug resumeren van de bruikbare stukjes/denkpatronen/besluittrekkingen in de periode van mijmeren toen je die boeken las en het is pas nu door deze topic dat ik weer de drang kreeg om daarin te gaan neuzen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2007 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |