Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 3 december 2007, 15:15   #41
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=HAMC;3118971]Vlaamse media? 't Pallieterke bedoelt u?[/quote

Nee, toch niet. Ik zou echter wel willen dat er wat meer onafhankelijke "denkers" genre Tegenbos tegenwind boden aan het lakeiengedrag van figuren als Doornaert en Brinckman.
den ambetantsten is offline  
Oud 3 december 2007, 15:40   #42
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Vlaamse kranten bestaan niet in dit land, wat verwachten we dan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Vlaamse media? 't Pallieterke bedoelt u?
'Vlaams-nationalistisch', bedoel je.

Dat scheelt.
Zijne Heerlijkheid is offline  
Oud 3 december 2007, 15:53   #43
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Onrealistisch? misschien... hij is er alleszins nog niet in geslaagd om ze te realiseren.

Maar wat veel belangrijker is, is dat meer dan 50% van de vlamingen achter die beloftes staat (een groot deel vindt die zelfs niet voldoende). Woord houden is veel en veel waardevoller dan iets beloven maar het dan inslikken. En het is net omdat meer dan 50% van de vlamingen wil dat die beloftes waargemaakt worden dat de huidige crisis er is.
Meer dan 50% ? Wel ja, dat zou kunnen, ik zou die beloften ook graag gerealiseerd zien. Maar niet ten koste van onze welvaart. En als je dat erbij verteld, kom je niet meer aan 50%.

Woord houden is inderdaad waardevoller. Maar hij houdt geen woord he. Is BHV geplitst? Is er een staatshervorming? Is er goed bestuur?

Het enige dat we hebben is een ferme crisis die ondertussen al miljarden heeft gekost. Wie gaat dat betalen? De walen misschien?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 3 december 2007 om 15:56.
Travis66 is offline  
Oud 3 december 2007, 15:54   #44
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
'Vlaams-nationalistisch', bedoel je.

Dat scheelt.
Dat scheelt zeker, waarom mag dat niet?

Ok, gewoon Vlaams dan zonder nationalisme, tot welke krant moet ik mij richten?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 3 december 2007, 15:55   #45
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Een Verhofstadt-adept haal je er altijd heel makkelijk uit
Blij dat ik herkend wordt in mijn kwaliteiten Als je me wou beledigen, het is niet gelukt. Oh, ja, De Gucht vind ik ook fantastisch. Doet pijn hé
Oud 3 december 2007, 15:58   #46
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Meer dan 50% ? Wel ja, dat zou kunnen, ik zou die beloften ook graag gerealiseerd zien. Maar niet ten koste van onze welvaart.

Woord houden is inderdaad waardevoller. Maar hij houdt geen woord he. Is BHV geplitst? Is er een staatshervorming? Is er goed bestuur?

Het enige dat we hebben is een ferme crisis die ondertussen al miljarden heeft gekost. Wie gaat dat betalen? De walen misschien?
Jamaar, aan wie ligt het dat BHV niet gesplitst is? Het kartel heeft zelf meegewerkt aan de vertraging van de behandeling van dat dossier om de onderhandelde oplossing een kans te geven. Bon, die kwam er niet. Dan maar met een democratische meerderheid stemmen. En dan... dan is het dossier gebotst op een ondemocratische grendel... Daar kan Leterme en het kartel toch helemaal niks aan doen?

De staatshervorming : die is er niet (nog) niet nee. Maar eigenlijk had hij ook wat meer steun mogen krijgen van zijn vlaamse collega's die allemaal de resoluties goedgekeurd hebben : dan was er ook veel rapper duidelijkheid geweest.

Er is geen goed bestuur nu nee : maar liever geen bestuur dan slecht bestuur eigenlijk. Dus het best mogelijke momenteel.
sjarel is offline  
Oud 3 december 2007, 16:03   #47
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou die beloften ook graag gerealiseerd zien. Maar niet ten koste van onze welvaart.

U bent dus van dat soort dat in de jaren '70 en '80 de mijnen liefst open had gehouden, want al die stakingen, die kosten ons miljarden.

Chance dat Thatcher geen raadgevers had van uw kaliber...
Oud 3 december 2007, 16:04   #48
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blij dat ik herkend wordt in mijn kwaliteiten
Adept zijn is dus al een kwaliteit? Nou ja, sommigen zijn nu eenmaal geboren met weinig talenten...
Oud 3 december 2007, 16:12   #49
verten
Burger

verten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Wow, er is veel veranderd na acht jaar paars wanbeleid.

Vroeger werd een politicus uitgemaakt als hij er niet naar streefde om zijn verkiezingsbeloften waar te maken en een compromis sloot.

Nu wordt een politicus veroordeeld omdat hij gestand doet aan zijn beloften...

Arm Vlaanderen...
Correctie: Nu wordt een politicus veroordeeld omdat hij voor de verkiezingen de lat veel te hoog heeft gelegd en er meer dan 170 dagen over heeft moeten doen om tot dit besef te komen.
verten is offline  
Oud 3 december 2007, 16:23   #50
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verten Bekijk bericht
Correctie: Nu wordt een politicus veroordeeld omdat hij voor de verkiezingen de lat veel te hoog heeft gelegd en er meer dan 170 dagen over heeft moeten doen om tot dit besef te komen.
Raar dat die lat daar gelegd is door ALLE Vlaamse partijen, maar dat enkel CD&V-NVA verkozen om ervoor te blijven gaan. Toen deKLucht kwam vertellen dat zij plat op hun buik zouden moeten gaan, wou dat in feite niks anders zeggen dan : volg maar, ik LIG al op mijn buik!

.
Eddy B is offline  
Oud 3 december 2007, 16:24   #51
bk232214
Gouverneur

Standaard wette wie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zijn zij die een staathervorming weigeren niet de hoofdverantwoordelijke voor de faling?

Als je met uw fiets naar de fietsmaker gaat voor herstelling, maar de fietsmaker mag de kapotte onderdelen niet vervangen van u, is het dan de schuld van de fietsmaker dat de fiets niet hersteld is?
De oplossing is er SPA PS MR OPEN VLD EN DE GROENE, ECOLO ,PDD allee jongens lost het eens op
bk232214 is offline  
Oud 3 december 2007, 16:26   #52
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Jamaar, aan wie ligt het dat BHV niet gesplitst is? Het kartel heeft zelf meegewerkt aan de vertraging van de behandeling van dat dossier om de onderhandelde oplossing een kans te geven. Bon, die kwam er niet. Dan maar met een democratische meerderheid stemmen. En dan... dan is het dossier gebotst op een ondemocratische grendel... Daar kan Leterme en het kartel toch helemaal niks aan doen?

De staatshervorming : die is er niet (nog) niet nee. Maar eigenlijk had hij ook wat meer steun mogen krijgen van zijn vlaamse collega's die allemaal de resoluties goedgekeurd hebben : dan was er ook veel rapper duidelijkheid geweest.

Er is geen goed bestuur nu nee : maar liever geen bestuur dan slecht bestuur eigenlijk. Dus het best mogelijke momenteel.
Uw ontleding klopt hoor. Het punt is dat die ondemocratische grendel ook voor de verkiezingen gekend was. Zelfs al kunnen ze er niks aan doen, dan nog kunnen ze er rekening mee houden. De Gucht zei voor de verkiezingen "Ik zie niet in hoe een staatshervorming mogelijk is."
Leterme ziet het nu ook niet in. Maar hij heeft er wel eerst onze centen doorgedraaid om tot dat besef te komen. Wie is er dan de slimste?

Dit scenario zou een moedig scenario kunnen zijn, als een splitsing van Belgie tot de mogelijkheden zou behoren. Maar dat doet het niet. En nu kost het dus alleen maar geld. Meer geld dan een paar bevoegdheidherverdelingen ons kunnen opbrengen. En dus is het slechte politiek.
Oud 3 december 2007, 16:29   #53
verten
Burger

verten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Raar dat die lat daar gelegd is door ALLE Vlaamse partijen, maar dat enkel CD&V-NVA verkozen om ervoor te blijven gaan. Toen deKLucht kwam vertellen dat zij plat op hun buik zouden moeten gaan, wou dat in feite niks anders zeggen dan : volg maar, ik LIG al op mijn buik!
Kom zeg, het Vlaams kartel heeft toch duidelijk de communautaire trom veel luider gespeeld... De reden waarom de Vlaamse liberalen vrijwel onbeschadigd uit deze episode komen is juist doordat ze voor de verkiezingen niet met onrealistisch hoge eisen zijn afgekomen.
verten is offline  
Oud 3 december 2007, 16:30   #54
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U bent dus van dat soort dat in de jaren '70 en '80 de mijnen liefst open had gehouden, want al die stakingen, die kosten ons miljarden....
Neen, absoluut niet. Probeer nog eens.
Oud 3 december 2007, 16:30   #55
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Uw ontleding klopt hoor. Het punt is dat die ondemocratische grendel ook voor de verkiezingen gekend was. Zelfs al kunnen ze er niks aan doen, dan nog kunnen ze er rekening mee houden. De Gucht zei voor de verkiezingen "Ik zie niet in hoe een staatshervorming mogelijk is."
Leterme ziet het nu ook niet in. Maar hij heeft er wel eerst onze centen doorgedraaid om tot dat besef te komen. Wie is er dan de slimste?

Dit scenario zou een moedig scenario kunnen zijn, als een splitsing van Belgie tot de mogelijkheden zou behoren. Maar dat doet het niet. En nu kost het dus alleen maar geld. Meer geld dan een paar bevoegdheidherverdelingen ons kunnen opbrengen. En dus is het slechte politiek.
Als de Liberalen DUIDELIJK waren geweest WANNEER het er op aankwam, en de Vlaamse eisen mee ondersteunde waar het telt, ipv te proberen CD&V de grond in te boren uit jaloezie, dan was de boodschap aan de Walen véél duidelijker geweest, en hadden we veel verder kunnen staan.
Ze vonden het echter nodig om stokken in de wielen te steken en dan NU te verklaren dat ook zij VOOR een staatshervorming zijn...
Ni onnozel doen he VLD-erkes!

.
Eddy B is offline  
Oud 3 december 2007, 16:32   #56
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Adept zijn is dus al een kwaliteit? Nou ja, sommigen zijn nu eenmaal geboren met weinig talenten...
Mijn kwaliteit is dat ik zijn kwaliteit herken. Ik begrijp dat er een beetje inzicht nodig is om dat te kunnen vatten. Maar zoals je zelf zegt...
Oud 3 december 2007, 16:33   #57
bk232214
Gouverneur

Standaard zelfde

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik ben het eens met de Franstalige gazetten. CD&V heeft nooit ambitie getoond om een federale regering te vormen. Deelname aan een federale regering was voor hen een noodzakelijk kwaad om op Vlaams niveau te besturen. Als we geen keizer kunnen zijn van België dan maar van Vlaanderen.
Solidarnosc; is het zelfde, vlaamse arbeider met de klak in zijn hand voor de waalse partonen in de jaren 30
bk232214 is offline  
Oud 3 december 2007, 16:33   #58
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als de Liberalen DUIDELIJK waren geweest WANNEER het er op aankwam, en de Vlaamse eisen mee ondersteunde waar het telt, ipv te proberen CD&V de grond in te boren uit jaloezie, dan was de boodschap aan de Walen véél duidelijker geweest, en hadden we veel verder kunnen staan.
Ze vonden het echter nodig om stokken in de wielen te steken en dan NU te verklaren dat ook zij VOOR een staatshervorming zijn...
Ni onnozel doen he VLD-erkes!
Dat is toch wat al te gek Eddy, verwachten dat anti-Vlaamse liberalen de Vlaamse zaak steunen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 3 december 2007, 16:35   #59
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blij dat ik herkend wordt in mijn kwaliteiten Als je me wou beledigen, het is niet gelukt. Oh, ja, De Gucht vind ik ook fantastisch. Doet pijn hé
Meerommelen in de marge,niet teveel zeggen,hopen op een akkoord en als dat er niet komt snel snel de schuld bij een ander leggen!
Fantastisch inderdaad.
Zo kennen we de VLD,ik ben eens benieuwd hoe ze de vlamingen nu weer gaan bedonderen.
In ieder geval zal de staathervorming er komen(weliswaar op termijn) en zal BHV er idem-dito komen,en dat zal niet de verdienste van die blauwe geschelpte kwaliteiten.
Ik zou maar opletten als ik hun was,ze zouden de Vlaming wel eens op de tenen kunnen trappen met hun verdoken spelletjes.
Oud 3 december 2007, 16:36   #60
bk232214
Gouverneur

Standaard dat is doorom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. Bekijk bericht
Afschaffen die subsidies voor de gazetten ...
Haha dat is de reden dat zo tegen de vlaamse partijen nu begrijp ik het
bk232214 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be