![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Europees Commissaris
|
![]() Don't flatter yourself. Nederland is een echt land, dat niet in vraag gesteld wordt, en waar niet alles gedaan wordt om de wil van de meerderheid af te blokken.
|
![]() |
![]() |
#402 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heel origineel, maar ik twijfel ofdat zoiets zal werken eerlijk gezegd. |
|
![]() |
![]() |
#403 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die uitgebreide regering 'lopende zaken' mist democratische legitimiteit (met enig pathos kan je dat dus een staatsgreep noemen) ik heb daar niets op tegen, mocht het kartel die logica gebruiken om mogelijke beleidsdaden door die regering (voor goedkeuring) voorleggen aan het Vlaams parlement dat wél over de nodige democratische legitimiteit beschikt. terwijl kan de Conventie over een nieuw constitutioneel kader palaveren en conclusies formuleren tegen 2009 ... waarop we opnieuw verkiezingen houden (als BHV tenminste tegen dan rechtsgeldig gesplitst is) lijkt mij een sterke oplossing |
|
![]() |
![]() |
#404 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Die argumenten staan op de vorige 10 pagina's na te lezen, als het u echt interesseert... |
|
![]() |
![]() |
#405 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als ik hier nu eens massaal, bijvoorbeeld 1000, nieuwe leden kan werven die dat idee komen verdedigen op het volgende programmacongres, dan staan we natuurlijk al sterker... De kunst van het mogelijke: het is mogelijk om van binnenuit iets te veranderen, da's de boodschap van mijn leraar geweest... |
|
![]() |
![]() |
#406 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#407 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#408 |
|
![]() Nu hoor ik u klappen.
|
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
probeer eens een congres bijeen te laten roepen met een versterkte confederale agenda ... of bvb de federale hiërarchie om te keren |
|
![]() |
![]() |
#410 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik wél op wacht is dat JULLIE gaan doen waar het VB nooit de kans voor zal krijgen: een onafhankelijk Vlaanderen bewerkstelligen. Geen Vlaamse 'regio' met net zoveel of zo weinig hefbomen als Franstalig Belgique er kwijtwil. Op wat wacht jij eigenlijk?
![]() |
#413 | |
|
![]() Citaat:
Wat verwacht u dan van de NVA met haar leider die te pas en te onpas uitroept dat hij geen separatisit is en dat hij zeker het einde van Belgie niet wil. BDW had misschien gedacht dat door het VB te blijven bashen en alsmaar uit te roepen dat hij geen separatist is hij zou worden aanvaard door de walen. Hoe onnozel kan je nu godverdomme zijn? |
|
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is voor Bart De Wever, maar ook voor Zorroaster, de tijd voorbij dat het eerste programmapunt van de N-VA (het VB achterna!) een onafhankelijk Vlaanderen was. Wat het vormen van een kartel al niet kan vervormen....
![]() |
#415 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() GB niet in een vlaamseregering zonder BHV gesplitst ![]() Postje minister in de vlaamseregering. Indien cdh ja geantwoord had,zonder garanties in een federaaleregering Die NV-A vissers ![]() Laatst gewijzigd door EXTREEM : 3 december 2007 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
#416 | |
|
![]() Citaat:
Als men de confrontatie niet durft aangaan, als men het conflict uit misplaatste pudeur uit de weg gaat , zal Vlaanderen nooit onafhankelijk worden en blijven we , jou incluis , de lakeien van Frankofonia.
![]() |
#417 | |
|
![]() Citaat:
Het kabinet was echter al gevallen ruim twee maanden voor de (geplande) verkiezingen, op 22 maart. De totale demissionaire periode van 22 maart tot 19 december besloeg daardoor 272 dagen. In 2002/2003, van de val van Balkenende I (CDA-LPF-VVD) op 16 oktober 2002 tot de beëdiging van Balkenende II (CDA-VVD-D66) op 27 mei 2003, kwam de totale demissionaire periode met 223 dagen daar nog vrij dicht in de buurt. Als België die records wil breken, moet men het nog een paar maanden volhouden. Tot een noodregering is het in Nederland nooit gekomen. Ik zie daar de basis ook niet voor: Paars heeft sinds de verkiezingen 75 zetels, dus geen meerderheid. Bovendien heeft Paars in de verste verte geen meerderheid aan Vlaamse kant: slechts 32 van de 88 zetels. Dit lijkt me niet alleen grondwettelijk een vreemde situatie, maar ook nog eens een klap in het gezicht van de Vlaamse kiezer. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat CD&V/N-VA dit ongestraft laat gebeuren. Een van de mogelijke gevolgen zou kunnen zijn dat de samenwerking op Vlaams niveau op het spel gezet wordt. Als VLD en SP.A op federaal niveau de regels van het spel niet willen volgen en als minderheid buiten CD&V/N-VA om de macht naar zich toe trekken, kan het kartel hetzelfde doen op Vlaams niveau. Wellicht zijn VB en LDD in de gegeven omstandigheden gaarne bereid om mee te werken aan een anti-Belgische coalitie op Vlaams niveau. |
|
![]() |
![]() |
#418 | |
|
![]() Citaat:
Eerder nog laten die hun broek zakken om hun te laten pakken door de voltallige VLD en SPa. Eerder nog verkopen die Vlaanderen dan samenwerken met het VB. |
|
![]() |
![]() |
#419 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nog over de noodregering, die er allicht toch niet komt (Somers heeft al verklaard ertegen te zijn, net als SP.A), het zou toch moeten kunnen dat er nieuwe benoemingen gedaan worden? Nu zijn er ambtenaren die reeds 6 maanden terug ontslag hebben genomen maar die op post moeten blijven omdat er nog altijd geen opvolger is benoemd! Dat is toch niet menselijk?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 december 2007 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
#420 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens het vrt nieuws is Verhofstadt benoemd tot informateur.
Weeral een vlaming die het kan oplossen, ik snap dat toch niet zenne... Behalve Reynders die iedereen die ook maar een beetje een functie had goeiendag gezegd heeft, heeft nog geen enkele franstalige initiatief genomen. Nu kunnen ze weer "non" zeggen. Laatst gewijzigd door sjarel : 3 december 2007 om 18:08. |
![]() |