Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2007, 22:16   #261
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Lap, dat klein beetje hoop van Outlaw de grond ingeboord
Ik leef met je mee
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:18   #262
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een dancing zeg je? Waar al wel eens een pint teveel wordt gedronken en het hormonengehalte wel eens hoog durft oplopen door het verzameld vrouwelijk schoon daar. En ja, tijdens of na de voetbal wordt er ook al eens behoorlijk wat afgeknokt.

Maar meot de maatschappelijke gewenning nu al zo worden opgetrokken dat dit soort ongein nu ook al mag verwacht worden op een sinterklaasfeestje?
Hormonengehalte ? Tegenwoordig zijn alle feestjes voor een nogal breed publiek.

Toen ik klein was, bestonden er nog geen zwarte pieten met borsten.

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 december 2007 om 22:19.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:29   #263
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

En die waren er wel op dit Sinterklaasfeestje? Wat sta jij hier nu te suggereren? STraks ga je nog zeggen dat die bommensmijterjes verontwaardigd waren over alle perversiteiten die ze op dat feestje hadden gezien. Het is niet slecht dat jij probeert te begrijpen maar dit is wel een dwaalspoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:30   #264
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
Lap, dat klein beetje hoop van Outlaw de grond ingeboord
Ik leef met je mee
merciekes ge zijt een vredelievend mens

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:35   #265
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik vind ? Dat je als ouder verdorie goed bij de pinken moet zijn vooraleer je optreedt tegenover je eigen kinderen. Voor je het weet ben je de klos, ook al denk je het toch zo goed te weten. Zoals ik elders in deze topic lees over een lap tegen hun oren, vergeet het maar. waar ligt dan de fout: bij het kind, de ouders, of de omgeving ? Op zich al een discussie waard.

Wat ik bedoel is dat het toch zo gemakkelijk gezegd is voor iemand anders. Ik kan hier waar ik woon tientallen ouders citeren die als een haar van hun kids wordt gekrennkt de onnozelste baldadigheden zouden uithalen, maar zelf verre van het voorbeeld hebben getoond. Ik moet er geen tekeningetje bij maken.

Ik weet het zelf niet beste Elio, wat het beste is. En ik heb nog drie tieners voor de boeg.
Er zijn ook verschillende gradaties Rudy. Ik kan mij ook behoorlijk ergeren aan ouders die het "mijn kind, schoon kind" principe hanteren. Ruzies tss kinderen kunnen altijd voorvallen en daar moet ook niet teveel gewicht aan toegekend worden.

Ik moet hier evenwel aan toevoegen dat in "mijnen tijd" het nogal van behoorlijk wat lef zou hebben getuigd om andere kinderen te pesten waar hun ouders bijstonden. Maar in al die heise rond de bommensmijtertjes zou men nog haast hun oudere messentrekkende broers gaan vergeten. Want dat is hetgeen die bommensmijterjes binnen een jaar of vijf zullen worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:48   #266
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn ook verschillende gradaties Rudy. Ik kan mij ook behoorlijk ergeren aan ouders die het "mijn kind, schoon kind" principe hanteren.
mijn kind, schoon kind word ook gehanteerd wanneer iemand anders zijn / haar kind nt met de nodige afgoderij behandeld.

neem nu een buurjongen die vr de zoveelste keer achter zijn bal komt vragen die hij over de haag shot. als je nt afgoderig zegt dat hij zijn edel speeltje zult terugsmijten loopt ge het risico dat ze u komen verwijten dat ge nen onbeschoften boer zijt.

maw, men moet andermans kind behandelen zoals de desbetreffende ouders hun kind behandelen.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 3 december 2007 om 22:50.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:55   #267
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn ook verschillende gradaties Rudy. Ik kan mij ook behoorlijk ergeren aan ouders die het "mijn kind, schoon kind" principe hanteren. Ruzies tss kinderen kunnen altijd voorvallen en daar moet ook niet teveel gewicht aan toegekend worden.

Ik moet hier evenwel aan toevoegen dat in "mijnen tijd" het nogal van behoorlijk wat lef zou hebben getuigd om andere kinderen te pesten waar hun ouders bijstonden. Maar in al die heise rond de bommensmijtertjes zou men nog haast hun oudere messentrekkende broers gaan vergeten. Want dat is hetgeen die bommensmijterjes binnen een jaar of vijf zullen worden.
De details van het incident ken ik niet. De krant heb ik nog niet gelezen, dus ik ken ook de achtergrond van het incident niet.

Uit alles wat ik binnen deze topic lees kan ik enkel concluderen dat niemand moet proberen het groot gelijk te halen. Grote broers of niet. Of je nu een zoon hebt met mes, of een die het slachtoffer is.

Ik denk dat niemand de waarheid in pacht heeft en dus ook niet weet wat de oorzaak is.

Feit is wel dat er veel gerelativeerd wordt. De vrijheid van het individu is uiteraard belangrijk. Een mes is vlug verstopt. Wie het mes gebruikt begrijpt misschien pas een tiental jaar nadien de impact op z'n levensloop.

Maar je hebt gelijk hoor. Messen waren 35 jaar geleden niet zo in, behalve in Amerikaanse zwart-wit films, behalve dat je als pacifist of hippie al eens een fietsketting van een punker in de nek kon krijgen, maar voor de rest, geen probleem ...

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 december 2007 om 22:58.
Oud 3 december 2007, 22:55   #268
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jawel, alleen wist u toen nog niet wat borsten waren.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 22:57   #269
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is de zwarte "tiet"
Oud 3 december 2007, 23:01   #270
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Jawel, alleen wist u toen nog niet wat borsten waren.
ja, zou best kunnen, de geschenkjes waren iets belangrijker. Ik ben er nochtans zo goed als zeker van dat die sinterklaas die Nederland binnenvaarde geen vrouwelijke pieten bijhad.
Oud 3 december 2007, 23:12   #271
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schrikwekkend, hoe bepaalde mensen hier weloverwogen blind willen blijven voor de toenemende spanning tussen bevolkingsgroepen!
1. Traditionele Marokkaanse opvoeding beperkt zich tot de voordeur, daar zit het probleem, ouders beschouwen niet zichzelf maar de staat verantwoordelijk voor opvoeden buiten de deur( bron; drie jaar gesprekken met Marokkaanse vaders)
2. moeders, zeker als ze in het kader van gezinshereniging zich hier vestigen, bieden maar al te vaak slechts primaire opvoeding,gevolg van de betekenis van een Islamitisch huwelijk ( bron; Turkse en Marokkaanse vrouwen over
opvoeden, huwelijk en rolpatronen)
3. Te grote vrijheid van jongens in het algemeen, pa in de vzw, moeder liefst het rijk alleen en broers hangen op straat! Zo onstaat de nieuwe Marokkaanse onderklasse lees eens Fleur Jeurgens!
4. Te veel jongeren horen niets anders dan kritiek op de samenleving, omdat het ongelovigen zijn, zondaars die vrouwen uitbuiten getuige foto's van naakte vrouwen in reclame, omdat ze leven volgens andere waarden dan islam verkondigt en de Westerse maatschappij in zijn geheel als af te wijzen wordt gezien. Dat geeft een voedingsbodem voor haat tegen wie niet tot eigen groep gehoort.
5. De problemen op Zurenborg zijn niet nieuw, ze zijn er al jaren alleen escaleert het meestal niet, toch werd ook enkele jaren geleden een Joodse man gestoken door jonge Marokkanen op de kermis, mensen die op cafe gaan worden lastig gevallen en beroofd, Marokkaanse jongeren beslissen wie wel of niet op het plein mag spelen, in het villegaspark hetzelfde probleem, alleen valt dit vaak voor de passant op het terras niet op!
6.Meer middelen voor een jeugdhuis lost niets op! Omdat dit jeugdhuis zich slechts richt op allochtone kinderen en jongeren, ze werken slechts apartheid in de hand,versterken het ''wij'' gevoel van Marokkaanse jeugd en nog minder leren jongeren daar respect voor iedereen.
7. DE invloed van internet, radicale organisaties zetten aan tot dit soort gedrag ( bron; Marokkaanse jongeren zelf!)
Wie die problemen nog durft te marginaliseren, werkt bewust mee aan een diepere kloof tussen mensen en groepen, het is misdadig om dit goed te praten, en bullshit om te beweren dat dit niet een onderdeel vormt van een trend, subgroepen die alle regels van de samenleving aan hun laars lappen en enkel zich richten op hun eigen virtuele dorp, daar moet de burgemeester eens wat aan doen inplaats van pootjes geven in een broodjeszaak om te laten zien hoe politiek correct men wel is, laat de politie alle in die buurt wonende vaders eens oproepen voor een algemene vergadering en heel duidelijk zijn, wie dit soort gedrag als ouder toelaat is strafbaar, geef jonge kinderen een avondklok en breng opnieuw wijkpolitie in buurten, om te bemiddelen, preventief te handelen maar evengoed duidelijk grenzen stellen en bewaken, pak ouders aan die zich veel te weinig aantrekken van hun kroost, want als een ander dit doet heet het verwaarlozing, waarom dan cultuur als het Marokkaanse ouders betreft?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 23:16   #272
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ik veel. Was er een beweegreden behalve verveling ?
aangeboren boosaardigheid ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 23:18   #273
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

het VB heeft het toch weer niet kunnen voorkomen hé.
waardeloos partijtje.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 23:19   #274
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
teeuwen gaat nochthans helemaal tot het einde - ook over allah hoor
Lijkt me een grapjas...
Oud 3 december 2007, 23:22   #275
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Het viel me vorig jaar al op dat een aantal straatbengeltjes wilden bijdragen tot de kerstsfeer door voetzoekertjes te laten knallen. Liefst op een moment dat argeloze voetgangers passeren. Dit heeft echter niets te maken met cultuurrivaliteit. Geef die jongeren de zekerheid dat ze zullen afstuderen en dat ze later gegarandeerd een job zullen hebben.

Je zult zien, dergelijk asociaal gedrag zal smelten als sneeuw voor de zon. En maak ze ondertussen aub niet kwaad want anders vliegen er weer auto's in de fik.
Afstuderen? Dat ze beginnen met leren lezen en schrijven, en hun lagere school aflopen.
Oud 3 december 2007, 23:24   #276
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
waardeloos partijtje.
Dat kan men dan evengoed ook van de SPa zeggen. Eigenlijk zijn die gezien de locatie eigenlijk degene die het zouden moeten voorkomen hebben.
Oud 3 december 2007, 23:25   #277
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Vlamingen stellen zich veel te soft op. Het probleem is dat we dat verwarren met "beschaafd zijn".
Stel eens iets voor? Wat zou u gedaan hebben met die messentrekkers?
Oud 3 december 2007, 23:36   #278
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
waardeloos partijtje.
Typisch dat zo'n drama zich afspeelt in de stad van P.Janssens ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2007, 23:39   #279
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door action Bekijk bericht
waarom? omdat het een sinterklaasfeest was? toen ik 8 jaar was is mijn sinterklaasfeest ook eens verpest. het verschil is dat er toen geen horden mediageile journalisten kwamen aanlopen
Hebben ze die dag uw vader ook komen omversteken, of bewusteloos slagen met één of andere verkeersplaat of ijzeren deksel ?
Oud 3 december 2007, 23:44   #280
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Typisch dat zo'n drama zich afspeelt in de stad van P.Janssens ...
ook de stad van f. dewinter hé.
en waar zat die ne west-vleteren te drinken, ipv zijn kiezers te beschermen tegen de islam?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be