Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2007, 15:09   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
onzin, ik heb dikwijls zat (wat is zat?) gereden en nooit een ongeval veroorzaakt.

Het zat zijn is geen probleem, wel de vermoeitheid na een avond uitgaan. Dat is gevaarlijk.
Je hebt veel geluk gehad.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 15:10   #62
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je hebt veel geluk gehad.

Nee, ervaring. Ik weet van van men eigen wanneer ik niet moet rijden. (spijtig genoeg dat de taxi's duur zijn en niet kan aftrekken van de belastingen).
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 15:13   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ervaring. Ik weet van van men eigen wanneer ik niet moet rijden. (spijtig genoeg dat de taxi's duur zijn en niet kan aftrekken van de belastingen).
Tsja....

Sorry dat ik u niet serieus neem. Ik heb mensen die exact hetzelfde als u denken/doen weten verongelukken. Ze leven nog, gelukkig, en nu raken ze geen druppel meer aan als ze rijden.
Oud 10 december 2007, 15:21   #64
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Tsja....

Sorry dat ik u niet serieus neem. Ik heb mensen die exact hetzelfde als u denken/doen weten verongelukken. Ze leven nog, gelukkig, en nu raken ze geen druppel meer aan als ze rijden.

De meeste mensen kunnen dan ook niet rijden. Anticiperen in het verkeer.

Ik rijdt niet na een fles wodca op 4 uur tijd, wel na 4 pinten op 4 uur tijd. Ik rijd veel liever mee met iemand die 6 pinten op heeft en die ik goed ken dan één of andere persoon die cola drinkt maar vermoeid is.
Oud 10 december 2007, 15:25   #65
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Vooral in het weekend rijden er heel wat mensen stomdronken rond. Ik vind dat echt erg. Hoeveel mensen zijn er intussen niet al dood gereden door iemand die dronken achter zijn stuur zat?
Door dronken iemand dood te rijden wordt om één moment het leven van vele mensen verwoest. Ook dat van de bestuurder en zijn familie. Je zal maar de dag erna tot het besef komen dat je met je dronken voeten iemands leven op je geweten hebt.
'k Zou de cijfers eens willen zien in vergelijking met diegenen die denken dat ze op Francorchamps aan 't rijden zijn zonder gedronken te hebben. Je zal me niet horen goedkeuren dat "zat" achter het stuur maar moet kunnen maar net zoals met camera's is het toch o zo makkelijk langs de kant van de weg te staan en dusdanig te verbaliseren terwijl het gevaar van onaangepast rijgedrag wel eens een grotere bron van ongevallen zou kunnen zijn waar men niet ingrijpt.
Als je de krant van vandaag open slaat is het weer eens duidelijk, palen en bomen te over die over 't straat lopen in 't week-end.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 15:27   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste mensen kunnen dan ook niet rijden. Anticiperen in het verkeer.

Ik rijdt niet na een fles wodca op 4 uur tijd, wel na 4 pinten op 4 uur tijd. Ik rijd veel liever mee met iemand die 6 pinten op heeft en die ik goed ken dan één of andere persoon die cola drinkt maar vermoeid is.
Dat is juist het punt !!! Ge kunt niet deftig anticiperen als ge gedronken hebt !

Neem de proef op de som: laat een pen tussen uw kameraad zijn vingers vallen. Als hij nuchter is kan em die vangen. Als em 6 pinten op heeft gaat hij zijn vingers pas dichtdoen als de pen op de grond ligt.
Oud 10 december 2007, 15:34   #67
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is juist het punt !!! Ge kunt niet deftig anticiperen als ge gedronken hebt !

Neem de proef op de som: laat een pen tussen uw kameraad zijn vingers vallen. Als hij nuchter is kan em die vangen. Als em 6 pinten op heeft gaat hij zijn vingers pas dichtdoen als de pen op de grond ligt.
En dan? Onnozle testjes bewijzen niets. Anticiperen is meer dan op tijd remmen (als je fel moet remmen dan ben je niet aan het anticiperen). Anticiperen is vlot rijden en het verkeer op voorhand inschatten.
Oud 10 december 2007, 15:44   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan? Onnozle testjes bewijzen niets. Anticiperen is meer dan op tijd remmen (als je fel moet remmen dan ben je niet aan het anticiperen). Anticiperen is vlot rijden en het verkeer op voorhand inschatten.
En gij gelooft dat een mens dat kan als em 6 pinten opheeft (en dus voorbij de 0.8 promille zit) ?
Oud 10 december 2007, 15:45   #69
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij gelooft dat een mens dat kan als em 6 pinten opheeft (en dus voorbij de 0.8 promille zit) ?

yep. 6 pinten op een uur of 6 pinten op 6 uur is en groot verschil. zat zijn is meer dan het alcoholgehalte alleen.
Oud 10 december 2007, 15:46   #70
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die 5 weekenddoden waren niet door vrachtwagens veroorzaakt hoor.
Feit blijft dat wanneer men het aantal doden op de weg wil inperken men niet enkel snelheid en alcohol moet beteugelen.
Vrachtwagens veroorzaken in de week meer dan genoeg ellende.
Er gaat geen dag voorbij of er vallen doden door vrachtwagens.
(dode hoek, inrijden op files, door middenberm, ...)
Is het niet pervert om een dergelijk risico ongemoeid te laten ....?????
Moet alles plots wel kunnen als het ten dienste staat van de economie????? Je zou eens moeten weten onder welke druk die mensen rijden of hoeveel vrachtwagens er eigenlijk leeg rondrijden..... en dat allemaal voor dat stom "just in time" - principe.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 15:52   #71
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Feit blijft dat wanneer men het aantal doden op de weg wil inperken men niet enkel snelheid en alcohol moet beteugelen.
Vrachtwagens veroorzaken in de week meer dan genoeg ellende.
Er gaat geen dag voorbij of er vallen doden door vrachtwagens.
(dode hoek, inrijden op files, door middenberm, ...)
Is het niet pervert om een dergelijk risico ongemoeid te laten ....?????
Moet alles plots wel kunnen als het ten dienste staat van de economie????? Je zou eens moeten weten onder welke druk die mensen rijden of hoeveel vrachtwagens er eigenlijk leeg rondrijden..... en dat allemaal voor dat stom "just in time" - principe.

hoeveel ongelukken gebeuren er niet die veroorzaakt zijn door automobilisten?

Men zou beter beginnende chauffeurs laten meerijden met vrachtwagenbestuurders en buschauffeurs. Dan kan men de fouten van de automobilsten eens zien en de gevolgen ervan.
Oud 10 december 2007, 18:55   #72
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat weet jij helemaal niet, je gaat er simpelweg vanuit.

Misschien wel, misschien niet. We zouden het eens kunnen uittesten hier in België

Test het morgen uit, vanaf morgen is diefstal, verkrachting en plundering niet meer strafbaar.
Het zou er fris uitzien.

Als jij denkt dat mensen netjes in het gareel blijven lopen als wetten wegvallen, ben je toch een beetje naïef
Oud 10 december 2007, 19:41   #73
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
yep. 6 pinten op een uur of 6 pinten op 6 uur is en groot verschil. zat zijn is meer dan het alcoholgehalte alleen.
Met 6 pinten op 6 uur ga je niet positief blazen. Met 6 pinten op een uur wel...
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 19:46   #74
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Zware geld boetes zijn nog steeds de beste oplossing. Als ze aan uw geld zitten dan ga je toch twee keer nadenken vooraleer nog zo'n stommiteit te doen.
En ik spreek uit ervaring

Laatst gewijzigd door DenDane : 10 december 2007 om 19:50.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2007, 22:10   #75
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Nog nen hacker
Noem je dat hacken? Voor mij is dit slechts een aanwijzing dat deze machientjes niet werken.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 07:08   #76
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Zware geld boetes zijn nog steeds de beste oplossing. Als ze aan uw geld zitten dan ga je toch twee keer nadenken vooraleer nog zo'n stommiteit te doen.
En ik spreek uit ervaring
High-tech is de oplossing eh, maar ook dat kost weer flink wat geld.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 10:52   #77
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Noem je dat hacken?
Het was eerder grappend bedoeld maar omdat je erop doorgaat, ze noemen dat hacken ja. T'is eigenlijk simpel als je een beveiliging kan doorbreken door kennis heb je eigenlijk gehacked, althans zo zie ik het. Nu hacken is voornamelijk bekend en populair geworden door software en de PC natuurlijk.

Citaat:
Voor mij is dit slechts een aanwijzing dat deze machientjes niet werken.
Een machientje kan nooit slimmer zijn dan de mens die hem maakte, n'importe welk machientje, een slot of PC of alcoholtester...robot Ze werken wel degelijk maar worden om de tuin geleid door hackers.

Ben je slimmer dan de programmeur? Dan maak je veel kans om rond zijn beveiliging te geraken. Er zijn mensen die daar hun broodwinning van maken.

Citaat:
Hacken

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Hacken is het constructief uitvinden, uitwerken, testen en finetunen van (deel-)oplossingen en het verhelpen van problemen. Hacken heeft niet per se te maken met computersoftware of met veiligheid. Hacken is in de breedste zin des woords het inzetten van vergaande kennis en ervaring teneinde dingen te verbeteren en deze kennis op anderen over te dragen. Hacken is een louter technische bezigheid, die inhoudt dat een probleem praktisch maar adequaat wordt opgelost na analyse van het probleem en inventarisatie van beschikbare middelen.

Wanneer hacken wordt gebezigd in de sfeer van (computer)veiligheid worden ter analyse gereedschappen gebruikt die een gegeven oplossing testen op veiligheidslekken zodat de hacker deze kan verhelpen. Dergelijke tools worden door hackers zelf ontwikkeld maar zij bedienen zich eveneens van tools zoals deze in de praktijk door crackers worden uitgebuit. Hackers testen daar hun eigen oplossingen mee om deze te verbeteren of testen en verbeteren op verzoek (tegen vergoeding) een oplossing van een ander, bijvoorbeeld een netwerk, zodat dit beter is bestand tegen aanvallen, inbraakpogingen of andere pogingen van compromitatie door criminelen (crackers).

Ten onrechte wordt de term hacking vaak gebruikt als synoniem voor cracking of computercriminaliteit.

Op het internet hebben hackers meestal de behoefte om het besturingssysteem op hun pc ook vrijelijk aan te kunnen passen, vandaar dat hackers vaak open-source besturingssystemen als Linux en OpenBSD gebruiken.

De geschiedenis en de term hacken komt van het Amerikaanse instituut MIT. De eerste hackers waren scholieren uit een treinvereniging. Elke nieuwe verbinding of verbetering in de treincircuits werden hacks genoemd. Toen de eerste computers verschenen op MIT waren zij een van de eerste personen die hiermee on-officieel studeerden. Destijds werden computers bediend met gigantische ponskaarten. Deze moesten met een apart apparaat gemaakt worden. Toen ze elkaars werk gingen verbeteren, door bijvoorbeeld routines te schrijven die minder kaarten in beslag namen, is de term ¨hack¨ ook overgenomen in het programmeren.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 11 december 2007 om 10:54.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 10:57   #78
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het gaan em niet om zat zijn of niet zat zijn. Het gaat em om de invloed die alcohol heeft op oa. de reactietijd, naast de andere negatieve effecten. Ook al ben je een geoefend drinker.

Het verkeer is al hectisch genoeg, ik prefereer dan ook de weg niet te delen met iemand die, al is het maar 1 pint, alcohol gedronken heeft en zo een potentieel (en vooral een te vermijden) risico is
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 11:11   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
zat rijden: wanneer zullen we het afleren
1 Zodra we niet meer autorijden
2 Zodra we niet meer drinken.

Of één plus twee, zoals in mijn geval, een succesverhaal van twee overwonnen levensgevaarlijke verslavingen (voor iedereen levensgevaarlijk).
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 13:05   #80
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Test het morgen uit, vanaf morgen is diefstal, verkrachting en plundering niet meer strafbaar.
Het zou er fris uitzien.
Het gaat hier om autorijden onder invloed.

Citaat:
Als jij denkt dat mensen netjes in het gareel blijven lopen als wetten wegvallen, ben je toch een beetje naïef
Als jij denkt dat mensen netjes in het gareel gaan lopen als er strengere wetten bijkomen, dan ben je toch een beetje naïef.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be