Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2007, 16:24   #481
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Gestoord?

mensen die geloven in een opperwezen waar totaal geen bewijs van is en wetenschappelijk onmogelijk vinden we doodnormaal!

mensen die geloven in buitenaards leven of dat er ooit intelligent leven is geweest op mars, iets wat perfect wetenschappelijk mogelijk is geweest zijn gestoord!

de mens zit toch raar in mekaar dan of ben ik de enige die dit zo ziet?
Helemaal akkoord. De nagel op de kop.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 16:39   #482
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De meest plausible antwoord waar Atlantis gelegen zou hebben is voor mij nog altijd Antartica. Onlangs heeft men daar cirkelvormige structuren ontdekt onder het ijs en het klimaat was er vroeger een pak milder.
Ook de Oostzee maakt wel een kansje, las ik ooit; merkwaardige vondsten op de zeebodem en sporen van een groot natuurgeweld, fossiele (tropische!) bomen die allemaal in 1 richting "wijzend" liggen. Götterdämmerung ....

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 december 2007 om 16:41.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 16:41   #483
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Gestoord?

mensen die geloven in een opperwezen waar totaal geen bewijs van is en wetenschappelijk onmogelijk vinden we doodnormaal!

mensen die geloven in buitenaards leven of dat er ooit intelligent leven is geweest op mars, iets wat perfect wetenschappelijk mogelijk is geweest zijn gestoord!

de mens zit toch raar in mekaar dan of ben ik de enige die dit zo ziet?
Ik zeg toch niet dat het niet wetenschappelijk mogelijk zou zijn? Ik vind het alleen lachwekkend dat jij je zit te focussen op het hele thema. Zie je dan niet dat je geen haar beter bent dan de gelovigen? Die dulden ook geen kritiek als men zegt dat alles wat ze stellen pure fantasie is. Waarom zo gefocust op Mars? Waarom niet Venus? Waarom die link tussen oude beschavingen en buitenaards leven?

Ik zeg je nogmaals Slegie, er is heel wat waar we niets over weten. Maar die leegte, die kan je niet invullen, en dat is net wat jij doet, precies zoals de gelovigen.

Ja, je bent gestoord. Want iemand die werkelijk hypotheses zoekt die nadien misschien geconcretiseerd kunnen worden, die ziet altijd meer dan één hypothese. Jij zit vast in je fantasie-wereldje, alleen besef je het (nog) niet.

En gelovigen, die zijn niet doodnormaal. Dood, graag. Maar niet normaal. Net zoals jij. Jij hebt ook geen enkel beslissend bewijs om op te steunen. En zoals ik reeds gezegd heb, zal een verstandig man zoeken tot hij vindt. Jij daarentegen, zal vinden wat je zoekt.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 16:47   #484
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Ik zeg toch niet dat het niet wetenschappelijk mogelijk zou zijn? Ik vind het alleen lachwekkend dat jij je zit te focussen op het hele thema. Zie je dan niet dat je geen haar beter bent dan de gelovigen? Die dulden ook geen kritiek als men zegt dat alles wat ze stellen pure fantasie is. Waarom zo gefocust op Mars? Waarom niet Venus? Waarom die link tussen oude beschavingen en buitenaards leven?

Ik zeg je nogmaals Slegie, er is heel wat waar we niets over weten. Maar die leegte, die kan je niet invullen, en dat is net wat jij doet, precies zoals de gelovigen.

Ja, je bent gestoord. Want iemand die werkelijk hypotheses zoekt die nadien misschien geconcretiseerd kunnen worden, die ziet altijd meer dan één hypothese. Jij zit vast in je fantasie-wereldje, alleen besef je het (nog) niet.

En gelovigen, die zijn niet doodnormaal. Dood, graag. Maar niet normaal. Net zoals jij. Jij hebt ook geen enkel beslissend bewijs om op te steunen. En zoals ik reeds gezegd heb, zal een verstandig man zoeken tot hij vindt. Jij daarentegen, zal vinden wat je zoekt.
We zitten allemaal in onze fantasiewereld, ook diegene die denken dat ze er niet in zitten. Cfr de Hindu 's: alles is illusie.

Laatst gewijzigd door system : 28 december 2007 om 16:47.
Oud 28 december 2007, 16:48   #485
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwijs enkel naar die Inca's om aan te tonen dat beschavingen niet noodzakelijk aan de kust gevestigd zijn. Nogal wiedes.

Denk toch eens na man. Als je geen vijftig meter (in het beste geval) boven de zeespeigel kan leven, waar kan je dan wel nog leven? Dan is idd alles bevroren.

En hoe zie jij Atlantis trouwens? Denk je dat ze daar wel geweren hadden en rond reden in auto's of dergelijke?
Denk zelfs eens na man, als de ijsgrens 500 meter en de zeespiegel 40 meter lager liggen dan krijg je totaal andere plaatsen die bewoonbaar zijn.
En een totaal andere wereldkaart, zelfs de rivieren zijn dan totaal anders.

Je kan dan rustig wandelen van Parijs naar Londen, zonder ook maar ergens een schip te moeten gebruiken.

Maar Zwitserland is een een ontoegankelijke plaats., even als andere grote delen van de wereld.
Maar ook de boomgrens daalt dan met 500 meter en daarboven kan je gewoon niets kweken en dus niet overleven.

Trouwens zeer eigenaardig dat men de oudste cultuurvormen vind op plaatsen die nu woestijn zijn. En men enkel nog oudere sporen van beschavingen vind onderwater, zoals in Egypte of de Chineese zee.

En dat men bij Stonehengs geen enkel spoor van enige levensvorm terug vind uit de tijd dat dit moet gebouwd zijn.

En hoe Atlantis er volgens mij moet uitgezien hebben?
Geen enkel idee, want voor mij moet Atlantis zelfs niet de eerste en de oudste beschaving zijn die er heeft bestaan, maar kan Atlantis ook een fictieve plaats zijn die door Plato is uitgevonden om de vele steden die onderwater kunnen verdwenen zijn te herdenken en niet in de vergetelijkheid te laten verdwijnen.
Ik sta hier dus met een volledig open geest tegenover, zoals tegenover elke mogelijke ontdekking uit de geschiedenis.

Ik zou alleen wel plat gaan van het lachen, moest men een gemotoriseerd voertuig terug vinden dat meer dan 12000 jaar oud is, want het zou alle geschiedenisboeken direct naar de vuilbak verwijzen, en zelfs alle heilige boeken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 16:55   #486
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We zitten allemaal in onze fantasiewereld, ook diegene die denken dat ze er niet in zitten. Cfr de Hindu 's: alles is illusie.
Misschien. Tot op zekere hoogte. Maar dat noemt men relativeren. In extreme vorm. U begrijpt goed genoeg wat ik zeg. Dus toch niet zo relatief, me dunkt.
Oud 28 december 2007, 16:57   #487
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Denk zelfs eens na man, als de ijsgrens 500 meter en de zeespiegel 40 meter lager liggen dan krijg je totaal andere plaatsen die bewoonbaar zijn.
En een totaal andere wereldkaart, zelfs de rivieren zijn dan totaal anders.
Da's allemaal waar. Natuurlijk. Maar jij zegt dat niemand vroeger 50 meter boven de zeespiegel geleefd heeft. Want alles is onder water verdwenen. Dat is lulkoek. Snap je het nu?

Laatst gewijzigd door Dycore : 28 december 2007 om 16:57.
Oud 28 december 2007, 16:59   #488
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat men bij Stonehengs geen enkel spoor van enige levensvorm terug vind uit de tijd dat dit moet gebouwd zijn.
Wat bedoel je? In de directe omtrek van 100m?

Laatst gewijzigd door Dycore : 28 december 2007 om 17:09.
Oud 28 december 2007, 17:00   #489
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien. Tot op zekere hoogte. Maar dat noemt men relativeren. In extreme vorm. U begrijpt goed genoeg wat ik zeg. Dus toch niet zo relatief, me dunkt.
Ja maar u moogt nooit van iemand zeggen dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Of liever: u moogt dit wel zeggen, maar zo'n uitspraak is in feite inhoudsloos. 'Goed bij zijn hoofd zijn' betekent meestal in deze context dat men 'salonfähig' is in zijn denken. Niets is soms zo verstikkend.

Laatst gewijzigd door system : 28 december 2007 om 17:00.
Oud 28 december 2007, 17:00   #490
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe Atlantis er volgens mij moet uitgezien hebben?
Geen enkel idee, want voor mij moet Atlantis zelfs niet de eerste en de oudste beschaving zijn die er heeft bestaan, maar kan Atlantis ook een fictieve plaats zijn die door Plato is uitgevonden om de vele steden die onderwater kunnen verdwenen zijn te herdenken en niet in de vergetelijkheid te laten verdwijnen.
Ik sta hier dus met een volledig open geest tegenover, zoals tegenover elke mogelijke ontdekking uit de geschiedenis.
Daar zijn we het dan toch min of meer over eens.

Laatst gewijzigd door Dycore : 28 december 2007 om 17:00.
Oud 28 december 2007, 17:00   #491
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Men heeft tot nu toe, slechts een schip en 1 mogelijk gebouw gevonden.
Er is dus zelfs nog niet eens een bewijs dat daar mensen woonden voor de doorbraak van de bosporus. Dit terwijl men dus al wel bouwwerken op tussen de 100 en 40 meter onder water heeft gevonden in de Chineese zee. en voor de kusten van zuid-amerika.
Ik las ooit dat er meer dan 1 schip hoog in die Turkse bergen zou liggen maar vind daar nog niets over terug op Net; wel een nieuwe variant van het bijbelverhaal:
http://the-insane.skynetblogs.be/pos...en-berg-fouten
Oud 28 december 2007, 17:02   #492
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik las ooit dat er meer dan 1 schip hoog in die Turkse bergen zou liggen maar vind daar nog niets over terug op Net; wel een nieuwe variant van het bijbelverhaal:
http://the-insane.skynetblogs.be/pos...en-berg-fouten
Dat is in de Ararat. Een Russische officier van de Tsaar zou het gelokaliseerd hebben. Er bestaan zelfs foto's van. Maar verschillende expedities hebben het nadien niet meer gevonden. Ook Amerikanen van een eerder fundamentalistische kerk hebben nog niet zo heel lang geleden een expeditie bekostigd naar de Ararat. Zonder resultaat.

Laatst gewijzigd door system : 28 december 2007 om 17:20.
Oud 28 december 2007, 17:03   #493
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou alleen wel plat gaan van het lachen, moest men een gemotoriseerd voertuig terug vinden dat meer dan 12000 jaar oud is, want het zou alle geschiedenisboeken direct naar de vuilbak verwijzen, en zelfs alle heilige boeken.
Je wacht op een dag die nooit zal komen. Tot die dag aanbreekt mag U dan ook niet verwonderd zijn dat U degene bent die uitgelachen wordt, wanneer je spreekt over auto's en vliegtuigen, duizenden jaren vóór Christus.
Oud 28 december 2007, 17:04   #494
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar u moogt nooit van iemand zeggen dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Of liever: u moogt dit wel zeggen, maar zo'n uitspraak is in feite inhoudsloos. 'Goed bij zijn hoofd zijn' betekent meestal in deze context dat men 'salonfähig' is in zijn denken. Niets is soms zo verstikkend.
Dus als ik zeg dat ik een alien ben die vanop Mars, op 5000 meter diepte, aan het communiceren ben met jou, dan mag je niet zeggen dat ik gestoord ben?
Oud 28 december 2007, 17:06   #495
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus als ik zeg dat ik een alien ben die vanop Mars, op 5000 meter diepte, aan het communiceren ben met jou, dan mag je niet zeggen dat ik gestoord ben?
U maakt er een karikatuur van.
Oud 28 december 2007, 17:07   #496
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Als alles een illusie is, dan is ook de illusie een illusie en dus de realiteit.

Just kidding...
Oud 28 december 2007, 17:08   #497
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
U maakt er een karikatuur van.
Zei Slegie dan niet ongeveer hetzelfde? Maar dan duizenden jaren terug.
Oud 28 december 2007, 17:11   #498
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De meest plausible antwoord waar Atlantis gelegen zou hebben is voor mij nog altijd Antartica. Onlangs heeft men daar cirkelvormige structuren ontdekt onder het ijs en het klimaat was er vroeger een pak milder.
Die cirkels zullen ongetwijfeld samenhangen met Oude Graanvelden.
Oud 28 december 2007, 17:12   #499
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's allemaal waar. Natuurlijk. Maar jij zegt dat niemand vroeger 50 meter boven de zeespiegel geleefd heeft. Want alles is onder water verdwenen. Dat is lulkoek. Snap je het nu?
Waar heb ik ergens gezegd of geschreven dat de mens niet verder dan 50 meter van de zee kon wonen.
Je verkoopt hier dus zelf lulkoek en leest dingen die nergens geschreven zijn.
Oud 28 december 2007, 17:15   #500
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wacht op een dag die nooit zal komen. Tot die dag aanbreekt mag U dan ook niet verwonderd zijn dat U degene bent die uitgelachen wordt, wanneer je spreekt over auto's en vliegtuigen, duizenden jaren vóór Christus.
Waar heb ik ergens zegt of geschreven dat er auto's en vliegtuigen bestonden voor onze tijdrekening.
Je leest dus ook hier weer zaken die nergens zijn geschreven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be