![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef eens een voorbeeld, liefst weer dat niet van tien jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en ??
Citaat:
Wapenbezitters zonder regelmatige schietervaring wens ik niet als buur.
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij, kijk je teveel naar goedkope Amerikaanse B-films.
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
revolver .22 in bezit ................ .357 kopen en op wapenvergunning zetten (sportschutterslicentie) vele wapens welke vroeger vergunnigsplichtig waren, en toch voor wapenrekken bestemt, zijn nu niet meer vergunningsplichtig. vooraleer zo iets te poneren. stel U eerst en vooral om de hoogte van de nieuwe wapenwet. wet waar er reeds enkele punten door de raad van state zijn geschrapt. en er volgen er nog! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks die strenge wapenwet blijven criminelen wapens gebruiken, hij voorkomt alleen dat de eerlijke burger zich daartegen beschermt. Let op, ik wens evenmin vrij wapenbezit maar ook geen heksenjacht op eerlijke wapenbezitters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet immers een examen afleggen om een sportschutterslicentie te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer men een sportschutterslicentie heeft kan men zo een wapen op deze licentie laten bijvoegen ZONDER een examen ye moeten afleggen. Vroeger moest men wanneer men een ander TYPE (geen kaliber) een ander examen afleggen bij de politie of bij KVBSV. vroeger meost men voor ELK wapen een theoretiscge proef afleggen bij de politie. Nu niet meer. men kan zelfs een fal en ar 15 op zijn sportschutterslicentie bekomen. vroeger kon dit nioet want die valden onder de oorlogswapens. deze zware wapens zijn nu sportscgutters wapens. te bekomen zonder examen op uw sportschutterslicentie. vraag inlichtingen in Berchem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() en kom niet af met klopt niet. ik heb de AR 15 in uitviering.223 op mijn licentie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger moest men helemaal niets om een wapen op model9 aan te schaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De pers, linkse en rechtse, begon dit idee te omhelzen, en op de duur heerste er inderdaad een paranoïde sfeertje: het moest eens waar zijn! De lont uit het kruitvat werd getrokken door Louis Tobback: Hij verklaarde, immer vrolijk, dat er geen reden was voor rechts om de staat over te nemen: zij hadden die al generaties in hun handen! Vrolijk ging iedereen aan het werk: de evidentie kon niet worden geloochend. Er is in Belgie geen hond die een staatsgreep wil plegen: de staat is al lang in handen van degenen die in Verweggistan een staatsgreep plegen..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook iemand die een wapen aanschaft ter verdediging kan daar aan voldoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Na een inbraak in mijn huis, een inbraak in mijn wagen, een poging tot diefstal van mijn portefeuille was het twee weken geleden weeral prijs. Opnieuw ben ik overvallen geweest door onze cultuurverrijkende vrienden die mij het ziekenhuis in geschopt hebben. Langs de ene kant kan ik ze wel begrijpen want misdaad loont in ons Belgenland. Door onze linkse regering en ons pamperbeleid is er: - geen plaats in de gevangenis - geen plaats in jeugdinstellingen - worden gevangenisstraffen minder dan 6 maanden niet uitgevoerd (!!) - worden gevangenisstraffen minder dan 3 jaar amper uitgevoerd - komt men vrij na 1/3 van hun straf Ik ben het kotsbeu. De overheid is niet langer in staat om onze veiligheid te garanderen en dat neem ik niet. Ik heb geen enkel klagen over de politiediensten waarvan ik van oordeel ben dat die super goed werk leveren. Het is de politiek en het (extreem)-linkse pamperbeleid dat faalt! Ik heb pepper-spray besteld via Internet om mij te verdedigen. Ik overweeg ook de aankoop van een vuurwapen - ondanks de recente maatregelen van onze linkse regering die dat praktisch onmogelijk maakt. Ben ik nu verzuurd, xenofoob, rasistisch, een nazi ??? Of ben ik gewoon nuchter en baseer ik mij op de feiten ? Of is het toeval dat het eerste wat de ambulancier tegen mij zei was: "des marocains ?" of tijdens het opstellen van mijn PV er direct gevraagd werd "allochtonen ?". Is dit toeval ? Voor mij is de maat vol. We hebben rechts gestemd en eisen een rechts beleid. Waar blijft trouwens onze nieuwe regering ? Een mens zou voor minder emigratie plannen (Canada) hebben !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Hoe komen gangsters aan wapens? Indien we de wereld van wapengeweld willen verlossen dan is dat een hele klus. Men moet dan, overal, over een lange periode, stoppen met wapens te verkopen, te maken en aan iedereen verbieden ze te bezitten: ze dienen te worden ingeleverd, tenzij zij volmaakt onbruikbaar worden gemaakt om als "collectors item" te pronken. Want kijk: alle "illegale" wapens, waren natuurlijk ooit legale wapens. Of ze nu gestolen zijn, gehaald zijn uit een land waar men wapens zomaar verkoopt, of ze afgenomen zijn van flikken of gestolen uit je huis: het waren legale wapens. Om illegale wapens te laten verdwijnen moet je de legale ook verbieden. Het is heel logisch, maar het zal moeilijk zijn en lang duren. Die wapengekken moeten me anders maar eens uitleggen hoe je aan een "illegaal" wapen geraakt dat nooit als legaal wapen is gekocht: door ze zelf ineen te knutselen ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 25 januari 2008 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
mijnheer, met uw staat van wetenschap, zou u toch moeten weten dat de Mau-Mau, hun vuurwapens zelf produceerden met een stalen pijp. iedereen die enig inzicht heeft in mechanika, kan een vuurwapen, en zeker voor eenmalig gebruik. wanneer alle vuurwapens zijn afgeschaft, zal er wel een of andere slimme mer keukenzout en houtskool een bommekke fabriceren. dus legaal of ilegaal, U zal alleen de gehoorzame burger ontwapenen. degene die het niet wil zal zich zelf wel ietske fabriceren. in 1960 werden er reeds revolverkens gemaakt in de fabriek van FN gentbrugge. en dat was een fabriek om pullovermachines te maken. als men geredschap heeft, maakt men het zelf! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik denk dat het dodental door vuurwapens zeer hoog zal liggen indien de maumau wapenindustrie toeslaat! Ik zie het al gebeuren: een overval met blaaspijpen en machtetes op de bank van Lauwe. En LACHEN dat ze zullen doen! Ik weet dat wapenliefhebbers ALLES zouden doen om hun fallusprobleem, het bezitten van een minderwaardigheidscomplex en een klein pietje, te blijven compenseren door de held uit te hangen met een groot speelgoedje dat "pang!" zegt. Maar sta me toe om met hun verweer te lachen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
24/01 Maya Detiège overvallen Antwerps Kamerlid Maya Detiège (sp.a) is dinsdagavond in Brussel overvallen en beroofd van haar dossiers. Ze kwam net terug van een drukke Kamercommissie Volksgezondheid, toen ze met haar wagen voor het rode licht aan de Leuvenseweg stilstond. ”Plots hoorde ik een enorme knal. Ik dacht dat er op mij geschoten werd en drukte mijn hoofd tussen mijn handen naar beneden. Ik voelde glasscherven op mijn handen en zag dat mijn autoruit verbrijzeld was. Tegelijkertijd zag ik twee jonge gasten van naar schatting 17 jaar, erg sportief maar volledig gemaskerd, wegvluchten in de richting van het Madouplein”. Veel buit kregen de daders niet vast, want ze namen de verkeerde tas mee. Detièges handtas met haar geld en kaarten lieten ze liggen, in plaats daarvan jatten ze haar politieke dossiers en haar agenda. Detiège diende klacht in voor diefstal met geweld. © 1994-2004 Concentra |Media|
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |