Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2008, 12:47   #541
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't is meneer ook nog nie om 't even om welke reden mensen een kind willen adopteren
Inderdaad. Of denk je dat Kind & Gezin niet geïnteresseerd is in de motieven van de kandidaat adoptieouders?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 13:54   #542
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bewijzen? Ik stel mij trouwens de vraag of dit wel te bewijzen is. En dan nog, het gaat om een voorkeur, en mijn voorkeur gaat naar opvoeding bij binnen een hetero gezinssituatie. Is daar iets mis mee ?
Beweer ik hiermee dat het verboden zou moeten worden dat twee mannen een kind opvoeden? Neen, want dit is tegen de wet die ieder gelijke rechten geeft. Dit belet niet dat bij de mogelijke toewijzing, en indien ik zou mogen beslissen wie de adoptieouders worden, het heterostel voorrang zou krijgen, tenminste indien een vruchbaarheidsprobleem zou beletten dat het stel op natuurlijke manier kinderen krijgt. Dus, geen fantasiekes gestoeld op "iets meer kleur in huis".
Dat probleem zou zich niet stellen. Er zijn zelfs te weinig adoptieouders.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 13:57   #543
Geert C

Standaard

Citaat:
Tussen haakjes, met alle respect voor de individuele vrijheid, waar ik volledig voorstander van ben. Maar liberalisme impliceert niet dat ieder zo maar in alles z'n zin krijgt. Dan ben je libertair, zonder rekening te houden met de schade die kan worden berokkend aan andere individuen.
Dat brengt ons bij het volgende: zou holebi-adoptie an sich schade berokkenen aan andere individuen? Het antwoord: neen. Waarop baseer ik mijn antwoord? Niet op persoonlijke voorkeur, maar op een rapport dat zich baseert op tig studies en dat tot de conclusie kwam dat het niet uitmaakt of een kind door hetero's of door holebi's wordt opgevoed.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 26 januari 2008, 14:13   #544
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat brengt ons bij het volgende: zou holebi-adoptie an sich schade berokkenen aan andere individuen? Het antwoord: neen. Waarop baseer ik mijn antwoord? Niet op persoonlijke voorkeur, maar op een rapport dat zich baseert op tig studies en dat tot de conclusie kwam dat het niet uitmaakt of een kind door hetero's of door holebi's wordt opgevoed.
Compleet mis!!
Alléén al het feit dat Paulus weet dat 't kan berokkent onherstelbare morele schade aan Paulus.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 14:17   #545
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan best zijn Geert. Naar dat rapport heb je ondertussen al enkele keren gerefereerd. Stel je dan misschien ook eens de vraag waarom een overkoepelende organisatie als Kind & Gezin er geen rekening mee zou houden en blijkbaar toch zou werken met prioriteiten omtrent geaardheid van de kandidaat adoptieouders.

Laatst gewijzigd door Rudy : 26 januari 2008 om 14:18.
Oud 26 januari 2008, 14:24   #546
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat probleem zou zich niet stellen. Er zijn zelfs te weinig adoptieouders.
Voil�*. Het aanbod is blijkbaar groter dan de vraag. Dat wist ik ondertussen ook wel. Dus, kinderen laten opvoeden door twee welvarende mannen is inderdaad beter dan die kinderen levenslang een last te laten zijn voor de overheid en de gemeenschap door ze in een weeshuis of instelling te plaatsen. Je hebt gelijk. Noodzaak dwingt.
Oud 26 januari 2008, 15:11   #547
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Of denk je dat Kind & Gezin niet geïnteresseerd is in de motieven van de kandidaat adoptieouders?
Natuurlijk niet, maar zij zitten in ieder geval niet vast in de bekrompen gedachte dat de vraag naar adoptie zich niet enkel stelt bij vruchtbaarheidsproblemen.
Oud 26 januari 2008, 16:40   #548
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Natuurlijk niet, maar zij zitten in ieder geval niet vast in de bekrompen gedachte dat de vraag naar adoptie zich niet enkel stelt bij vruchtbaarheidsproblemen.
Als ik je goed begrijp moeten we dus de kinderwens van mannelijke homo's zien als een louter vruchtbaarheidsprobleem.
Oud 26 januari 2008, 20:05   #549
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh ja Edina. Laat vooral de kinderen opgevoed worden bij wie misschien wel een beeld heeft over liefde terwijl die kinderen het toch maar doodnormaal moeten vinden hoe zijn of haar twee vaders seks hebben. Doodnormaal. Mij niet gelaten, je mag nog zo breeddenkend zijn, ik denk er het mijne van. En ik ben zeker niet alleen.

En als je me ooit eens zou weten te vertellen hoeveel lesbische koppels beroep doen op adoptie. Ik denk dat er eerder alleenstaande vrouwen zijn met een accident de parcours en pas nadien plots zogezegd lesbisch worden, omdat ze het leven met een vent niet meer zien zitten.
Jongensjongens... Je leest hier toch soms van die dingen waarbij je je weer even herinnert dat het altijd nodig zal blijven om waakzaam te zijn en verworven vrijheden zomogelijk in de grondwet te betonneren. En dat komt dan uit de pen van een zelfverklaarde liberaal. Phah! Je weet toch dat de grondslag van het liberalisme bij de verlichtingsfilosofen te vinden is? Van die verlichting blijft blijkbaar niet veel meer over. De lamp is gesprongen.
Oud 26 januari 2008, 20:18   #550
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Compleet mis!!
Alléén al het feit dat Paulus weet dat 't kan berokkent onherstelbare morele schade aan Paulus.

dat moeten we dan zien in het licht van evolutionair uitselecteren van die individuen die zich het minst goed kunnen aanpassen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 20:20   #551
Geert C

Standaard

Citaat:
Kan best zijn Geert. Naar dat rapport heb je ondertussen al enkele keren gerefereerd. Stel je dan misschien ook eens de vraag waarom een overkoepelende organisatie als Kind & Gezin er geen rekening mee zou houden en blijkbaar toch zou werken met prioriteiten omtrent geaardheid van de kandidaat adoptieouders.
Net even wat opzoekingswerk gedaan op hun website:

Kind & Gezin werkt niet met prioriteiten omtrent geaardheid van de kandidaat-adoptieouders.
Oud 26 januari 2008, 20:23   #552
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

dat moeten we dan zien in het licht van evolutionair uitselecteren van die individuen die zich het minst goed kunnen aanpassen
Eugenisme?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 20:23   #553
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat kan allemaal wel best zijn dat Geert C daar al ettelijke keren naar verwezen heeft... daarom is het niet minder waar
overigens heb jij die vraag ook al ettelijke male gesteld en is daar al ettelijke male door verschillende posters getracht een antwoord te geven ... blijkbaar beviel je dat antwoord nooit
blijft er maar één ding over : schrijf of mail naar k&g en vraag ze waarom ze dat onderscheid blijven maken...en dan kan je hun motieven misschien hier ven plaatsen ?
Oud 26 januari 2008, 20:27   #554
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net even wat opzoekingswerk gedaan op hun website:

Kind & Gezin werkt niet met prioriteiten omtrent geaardheid van de kandidaat-adoptieouders.
dat is dan ook weeral uitgeklaard....
moest het nu zo zijn dat ze dat in de praktijk anders aanpakken, zoals Rudy beweert, dan zijn ze dus duidelijk in fout
Oud 26 januari 2008, 20:29   #555
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Jongensjongens... Je leest hier toch soms van die dingen waarbij je je weer even herinnert dat het altijd nodig zal blijven om waakzaam te zijn en verworven vrijheden zomogelijk in de grondwet te betonneren. En dat komt dan uit de pen van een zelfverklaarde liberaal. Phah! Je weet toch dat de grondslag van het liberalisme bij de verlichtingsfilosofen te vinden is? Van die verlichting blijft blijkbaar niet veel meer over. De lamp is gesprongen.
Vrijheden moet altijd verdedigd worden.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 20:30   #556
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eugenisme?
in dit geval kan je duidelijk spreken van een verbetering, ja
Oud 26 januari 2008, 21:03   #557
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat is dan ook weeral uitgeklaard....
moest het nu zo zijn dat ze dat in de praktijk anders aanpakken, zoals Rudy beweert, dan zijn ze dus duidelijk in fout
Daar sommige van die 15 holebi-adopties "gewone" adopties waren denk ik dat ze het in de praktijk niet anders aanpakken.
Oud 26 januari 2008, 22:51   #558
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Meer nog; het "niet hebben van veel verstand" is een vereiste is om tot die conclusie te komen.

Hey, het zijn jouw woorden.
Dát is een goeie...!

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 januari 2008 om 22:52.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2008, 23:33   #559
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar sommige van die 15 holebi-adopties "gewone" adopties waren denk ik dat ze het in de praktijk niet anders aanpakken.
Het gaat om 15 lesbische koppels. Bij het merendeel adopteerde de ene vrouw de kinderen van de andere. En dit sinds 18/05/06.

Blijkbaar is er dus in Vlaanderen nog geen enkel mannelijk homokoppel met een adoptiekind. Is dit puur toeval ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 26 januari 2008 om 23:35.
Oud 26 januari 2008, 23:41   #560
Geert C

Standaard

Citaat:
Het gaat om 15 lesbische koppels. Bij het merendeel adopteerde de ene vrouw de kinderen van de andere. En dit sinds 18/05/06.

Blijkbaar is er dus in Vlaanderen nog geen enkel mannelijk homokoppel met een adoptiekind. Is dit puur toeval ?
Dus dat gegeven gebruikt u om te stellen dat Kind & Gezin, en ik citeer, "blijkbaar toch zou werken met prioriteiten omtrent geaardheid van de kandidaat adoptieouders", einde citaat. Een beetje magertjes als bewijslast, vind je niet? Vooral als je dat dan zelfs gebruikt om "aan te tonen" dat holebi's niet in staat zouden zijn kinderen op te voeden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be