Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2008, 22:28   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Terrein afbakenen gebeurt via een plasje. De volgende stap is dus het verplichten van de hondenpamper.
Die bestaan al. Voor teefjes.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 22:42   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die bestaan al. Voor teefjes.
Die dienen niet voor een plasje maar voor als ze loops is.

Ik zou trouwens niet weten waarom enkel de plasjes van teefjes op die manier zouden moeten opgevangen worden.
Oud 6 februari 2008, 22:58   #43
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de hondenbezitters geen drollen achterlieten was al dat geregelneef niet nodig.

Het valt mij wel op hoe sommigen hier niet alleen het regelregime toejuichen maar dat het blijkbaar nooit ver genoeg gaat.
De toenemende juridisering is niets nieuws en er wordt inderdaad soms overmatig gebruik van gemaakt wat niet wegneemt dat het een zeer delicate opdracht is om een oplossing te vinden voor zulke problemen in een complexe gemeenschap als die van Brussel.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 23:09   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet het gebruikte zakje bij de hand houden hé, als bewijs.
LOL!

Volgens mijn logica moet het ongebruikte zakje bij de hand gehouden worden als bewijs dat hij er een bijheeft. Niemand wordt immers tegengehouden om een gebruikt zakje in de eerste de beste vuilbak te gooien.

Zelfs zichtbaar meegedragen 'bewijzen' zijn zinloos indien de hondenbezitter niet het fatsoen heeft om de rotzooi waar hij zelf voor verantwoordelijk is, zonder dwang, op te ruimen. Ik heb er meer dan één keer een vrouw op betrapt dat ze met een even lege plastic zak mijn straat inliep als eruit terugkeerde. Verderop in de straat dampte er wel een grote, verse drol.

Fatsoen en zelfdiscipline, d�*t is wat eraan mankeert.
D�*t krijg je er niet door een kleurige zak aan de leiband te verplichten.
D�*t krijg je er niet in door je eigen afval en sigattenpeuken overal te droppen 'omdat toch net niemand het ziet'.
D�*t krijg je er wél in als iedereen zijn eigen kind het karamellenpapiertje doet oprapen dat het zomaar ergens liet vallen.
Oud 6 februari 2008, 23:11   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
De toenemende juridisering is niets nieuws en er wordt inderdaad soms overmatig gebruik van gemaakt wat niet wegneemt dat het een zeer delicate opdracht is om een oplossing te vinden voor zulke problemen in een complexe gemeenschap als die van Brussel.
Opvoeding door de ouders is de eerste vereiste.
Verdere opvoeding op school een tweede.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 februari 2008 om 23:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 23:20   #46
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opvoeding door de ouders is de eerste vereiste.
Verdere opvoeding op school een tweede.
Dat is inderdaad hét beginpunt bij uitstek maar iedereen ontwikkelt een eigen geweten waarvan het onderwijs en opvoeding maar voor een stuk van invloed op zijn. De maatregel die genomen is in Brussel zal hoogstwaarschijnlijk het gevolg zijn van een problematische situatie waar gewetenswroeging geen uitweg meer bood, typerend voor een grootstad.
Gedragsregulering via reglementering is misschien wel de makkelijkste maar vaak ook de enige effectieve uitweg op korte termijn.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 23:24   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die dienen niet voor een plasje maar voor als ze loops is.

Ik zou trouwens niet weten waarom enkel de plasjes van teefjes op die manier zouden moeten opgevangen worden.
Ik heb die incontinentiespullen voor hondjes niet uitgevonden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 23:38   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb die incontinentiespullen voor hondjes niet uitgevonden.
Het zijn geen 'incontinentiespullen' en ze zijn, in tegenstelling tot de verplichting om zichtbaar een plastic zak mee te dragen, wél nuttig.
Oud 6 februari 2008, 23:57   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
Dat is inderdaad hét beginpunt bij uitstek maar iedereen ontwikkelt een eigen geweten waarvan het onderwijs en opvoeding maar voor een stuk van invloed op zijn. De maatregel die genomen is in Brussel zal hoogstwaarschijnlijk het gevolg zijn van een problematische situatie waar gewetenswroeging geen uitweg meer bood, typerend voor een grootstad.
Gedragsregulering via reglementering is misschien wel de makkelijkste maar vaak ook de enige effectieve uitweg op korte termijn.
De problemen in Brussel zijn te wijten aan een gebrek aan opvoeding door de ouders en op school. Ouders die uit steden komen zoals Istanbul, waar het huisvuil tien jaar geleden nog open en bloot op straat gegooid werd. Ouders die uit de bergen in het Zuiden van Spanje of Marokko komen en die hele terreinen vol afval gooien. Ouders die hier besparen op dure huisvuilzakken door plastic zakjes met huisvuil op straat en aan de supermarkten achter te laten. Dit onder de ogen van hun kinderen.

De 'oplossing' in Brussel is er dus geen. Wat wél zou helpen is dat de eigenaar van elke gechipte hond een lijst met aanbevelingen in de bus krijgt waarin hem wordt duidelijk gemaakt dat hij zich aan bepaalde regels te houden heeft. De boetes indien hij betrapt wordt bij het niet houden van die regels mogen daar ook in vermeld worden. En last but nog least, alle andere burgers mogen ervan doordrongen worden dat ze de morele plicht hebben om betrapte overtreders aan te geven. Of het nu om achtergelaten hondendrollen gaat, om ander afval, of om gewapende overvallen.
Oud 7 februari 2008, 00:43   #50
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL!

Volgens mijn logica moet het ongebruikte zakje bij de hand gehouden worden als bewijs dat hij er een bijheeft. Niemand wordt immers tegengehouden om een gebruikt zakje in de eerste de beste vuilbak te gooien.

Zelfs zichtbaar meegedragen 'bewijzen' zijn zinloos indien de hondenbezitter niet het fatsoen heeft om de rotzooi waar hij zelf voor verantwoordelijk is, zonder dwang, op te ruimen. Ik heb er meer dan één keer een vrouw op betrapt dat ze met een even lege plastic zak mijn straat inliep als eruit terugkeerde. Verderop in de straat dampte er wel een grote, verse drol.

Fatsoen en zelfdiscipline, d�*t is wat eraan mankeert.
D�*t krijg je er niet door een kleurige zak aan de leiband te verplichten.
D�*t krijg je er niet in door je eigen afval en sigattenpeuken overal te droppen 'omdat toch net niemand het ziet'.
D�*t krijg je er wél in als iedereen zijn eigen kind het karamellenpapiertje doet oprapen dat het zomaar ergens liet vallen.
wat een zever
Oud 7 februari 2008, 07:34   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
wat een zever
Als argument kunnen je drie woorden tellen.
Oud 7 februari 2008, 07:46   #52
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vrees het omgekeerde.
Als ik mijn zakje gebruikt hebt om mijn hond zijn drol op te ruimen heb ik geen zakje meer aan zijn leiband hangen en ben dus strafbaar.

neen , erger nog .... je bent verplicht om meer dan 1 zakje bij te hebben
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 07:53   #53
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De problemen in Brussel zijn te wijten aan een gebrek aan opvoeding door de ouders en op school. Ouders die uit steden komen zoals Istanbul, waar het huisvuil tien jaar geleden nog open en bloot op straat gegooid werd. Ouders die uit de bergen in het Zuiden van Spanje of Marokko komen en die hele terreinen vol afval gooien. Ouders die hier besparen op dure huisvuilzakken door plastic zakjes met huisvuil op straat en aan de supermarkten achter te laten. Dit onder de ogen van hun kinderen.

De 'oplossing' in Brussel is er dus geen. Wat wél zou helpen is dat de eigenaar van elke gechipte hond een lijst met aanbevelingen in de bus krijgt waarin hem wordt duidelijk gemaakt dat hij zich aan bepaalde regels te houden heeft. De boetes indien hij betrapt wordt bij het niet houden van die regels mogen daar ook in vermeld worden. En last but nog least, alle andere burgers mogen ervan doordrongen worden dat ze de morele plicht hebben om betrapte overtreders aan te geven. Of het nu om achtergelaten hondendrollen gaat, om ander afval, of om gewapende overvallen.

'k gaan me mijne woef altijd naar bosgebied om te wandelen , geen park ofzo , echte bossen ....... en 'k moet nog altijd men eerste zakje gebruiken heb die zakjes enkel bij voor 't geval ze haar ding doet voor iemand zen deur , en ja huisvuilzakken gebruik ik ook bijna niet , nog geen rol per jaar ( veel te duur ) alles gaat mee naar de container op men werk
Oud 7 februari 2008, 07:56   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
neen , erger nog .... je bent verplicht om meer dan 1 zakje bij te hebben
Ik vind het in niet meer dan fatsoenlijk dat iedereen die een hond uitlaat voldoende materiaal bijheeft om wat deze laat vallen te kunnen opruimen. De verplichting om daar openlijk het bewijs van te leveren is er teveel aan. Ikzelf had altijd al het fatsoen om ook zonder wettelijke verplichting het nodige bij te hebben en wordt door de wetgever liever niet publiekelijk als een klein kind behandeld.
Oud 7 februari 2008, 08:06   #55
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het in niet meer dan fatsoenlijk dat iedereen die een hond uitlaat voldoende materiaal bijheeft om wat deze laat vallen te kunnen opruimen. De verplichting om daar openlijk het bewijs van te leveren is er teveel aan. Ikzelf had altijd al het fatsoen om ook zonder wettelijke verplichting het nodige bij te hebben en wordt door de wetgever liever niet publiekelijk als een klein kind behandeld.
ik heb altijd wel een stuk of drie zakjes bij , maar in een bos ( geen park ! ) laat ik de drollen wel liggen .......
Oud 7 februari 2008, 08:18   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bestaat die verplichting al zo lang ? kdacht dat het iets nieuw was.
in antwerpen was t al langer verplicht dat bij te hebben, mensen hebben daarop geanticipeerd door dat aan de leiband te knopen kwestie van nooit 'gepakt' te kunnen worden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 08:18   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k gaan me mijne woef altijd naar bosgebied om te wandelen , geen park ofzo , echte bossen ....... en 'k moet nog altijd men eerste zakje gebruiken heb die zakjes enkel bij voor 't geval ze haar ding doet voor iemand zen deur , en ja huisvuilzakken gebruik ik ook bijna niet , nog geen rol per jaar ( veel te duur ) alles gaat mee naar de container op men werk
Niet iedereen heeft een bos in zijn buurt.

Wat die dure huisvuilzakken betreft, van de acht medebewoners in appartementsblok waar ik woon zijn er drie die hun huisvuil meenemen naar hun werk om het daar, ongesorteerd, in een container te gooien.
Oud 7 februari 2008, 08:20   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb altijd wel een stuk of drie zakjes bij , maar in een bos ( geen park ! ) laat ik de drollen wel liggen .......
Dat lijkt mij geen probleem. Hopelijk voor jou denkt de wetgever er ook zo over.
Oud 7 februari 2008, 08:21   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

zoals jou zijn er veel, ik ga elke twee dagen joggen in Brasschaatse bossen, ik kan het weten
Oud 7 februari 2008, 08:23   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
flink van je,

maar devolgende herken je toch ook :

hond hurkt doet zijn gevoeg ... baasje kijkt eens links en eens rechts, heeft iemand het gezien ? neen ... en hups in een paar heel flukse stappen is hij/zij weg van de plaats van het delict

hondenbezitters die niet graag warme handjes krijgen, denk ik ...

ik ook ni, en ik ben een absolute hondenliefhebber ... maar omdat ik dat zakje niet zie zitten, heb ik geen honden meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be