![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die dienen niet voor een plasje maar voor als ze loops is.
Ik zou trouwens niet weten waarom enkel de plasjes van teefjes op die manier zouden moeten opgevangen worden.
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De toenemende juridisering is niets nieuws en er wordt inderdaad soms overmatig gebruik van gemaakt wat niet wegneemt dat het een zeer delicate opdracht is om een oplossing te vinden voor zulke problemen in een complexe gemeenschap als die van Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mijn logica moet het ongebruikte zakje bij de hand gehouden worden als bewijs dat hij er een bijheeft. Niemand wordt immers tegengehouden om een gebruikt zakje in de eerste de beste vuilbak te gooien. Zelfs zichtbaar meegedragen 'bewijzen' zijn zinloos indien de hondenbezitter niet het fatsoen heeft om de rotzooi waar hij zelf voor verantwoordelijk is, zonder dwang, op te ruimen. Ik heb er meer dan één keer een vrouw op betrapt dat ze met een even lege plastic zak mijn straat inliep als eruit terugkeerde. Verderop in de straat dampte er wel een grote, verse drol. Fatsoen en zelfdiscipline, d�*t is wat eraan mankeert. D�*t krijg je er niet door een kleurige zak aan de leiband te verplichten. D�*t krijg je er niet in door je eigen afval en sigattenpeuken overal te droppen 'omdat toch net niemand het ziet'. D�*t krijg je er wél in als iedereen zijn eigen kind het karamellenpapiertje doet oprapen dat het zomaar ergens liet vallen.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verdere opvoeding op school een tweede.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 februari 2008 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Gedragsregulering via reglementering is misschien wel de makkelijkste maar vaak ook de enige effectieve uitweg op korte termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn geen 'incontinentiespullen' en ze zijn, in tegenstelling tot de verplichting om zichtbaar een plastic zak mee te dragen, wél nuttig.
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'oplossing' in Brussel is er dus geen. Wat wél zou helpen is dat de eigenaar van elke gechipte hond een lijst met aanbevelingen in de bus krijgt waarin hem wordt duidelijk gemaakt dat hij zich aan bepaalde regels te houden heeft. De boetes indien hij betrapt wordt bij het niet houden van die regels mogen daar ook in vermeld worden. En last but nog least, alle andere burgers mogen ervan doordrongen worden dat ze de morele plicht hebben om betrapte overtreders aan te geven. Of het nu om achtergelaten hondendrollen gaat, om ander afval, of om gewapende overvallen.
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als argument kunnen je drie woorden tellen.
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
neen , erger nog .... je bent verplicht om meer dan 1 zakje bij te hebben
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'k gaan me mijne woef altijd naar bosgebied om te wandelen , geen park ofzo , echte bossen ....... en 'k moet nog altijd men eerste zakje gebruiken ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het in niet meer dan fatsoenlijk dat iedereen die een hond uitlaat voldoende materiaal bijheeft om wat deze laat vallen te kunnen opruimen. De verplichting om daar openlijk het bewijs van te leveren is er teveel aan. Ikzelf had altijd al het fatsoen om ook zonder wettelijke verplichting het nodige bij te hebben en wordt door de wetgever liever niet publiekelijk als een klein kind behandeld.
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die dure huisvuilzakken betreft, van de acht medebewoners in appartementsblok waar ik woon zijn er drie die hun huisvuil meenemen naar hun werk om het daar, ongesorteerd, in een container te gooien.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt mij geen probleem. Hopelijk voor jou denkt de wetgever er ook zo over.
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zoals jou zijn er veel, ik ga elke twee dagen joggen in Brasschaatse bossen, ik kan het weten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar devolgende herken je toch ook : hond hurkt doet zijn gevoeg ... baasje kijkt eens links en eens rechts, heeft iemand het gezien ? neen ... en hups in een paar heel flukse stappen is hij/zij weg van de plaats van het delict ![]() hondenbezitters die niet graag warme handjes krijgen, denk ik ... ![]() ik ook ni, en ik ben een absolute hondenliefhebber ... maar omdat ik dat zakje niet zie zitten, heb ik geen honden meer. |
|
![]() |
![]() |