![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Banneling
|
![]() En je herkent ze aan hun blunders in de spelling. 'Live with us', baboon.
Laatst gewijzigd door Dycore : 22 februari 2008 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij kunnen niet de hele wereld op onze schouders nemen. Europa is niet de sociale assistent van de wereldbevolking. Immigratie mag niet te snel gaan. Er zullen altijd keuzes gemaakt moeten worden. Nu is er naar mijn gevoel nood aan een détente in de immigratie. Dat zou bijna een algehele stop moeten worden voor onbepaalde termijn, met enkel nog uitzonderingen voor mensen in duidelijk levensgevaar. Dat is de enige weg naar integratie. De voortdurende stroom immigranten belet dit. Ik ken het vreemdelingenrecht, en geloof me, het is belachelijk makkelijk om België binnen te komen. De mensen die ik vaak pro-deo verdedig, zijn meestal geen mensen die onze maatschappij iets te bieden hebben. Zij verwachten het tegendeel. Dit moet ergens stoppen of het loopt uit de hand. En dat zou minder plezierig zijn dat mijn voorstel. Laatst gewijzigd door Dycore : 22 februari 2008 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Parlementslid
|
![]() Genesis 1
1:3 And God said, Let there be light: and there was light. ... 1:11 And God said, Let the earth bring forth grass, the herb yielding seed, and the fruit tree yielding fruit after his kind, whose seed is in itself, upon the earth: and it was so. ... 1:16 And God made two great lights; the greater light to rule the day, and the lesser light to rule the night: he made the stars also.
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 22 februari 2008 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zoek eens op wat het woord J-D-L (jadal) betekent? ---Wa KaaNa aL iNSaaNo AK°THaRa SHaY°In JaDaLan !---Vers staat in sura al kahf ! ![]() Eens zien hoe je dat zal interpreteren als vlaming !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 22 februari 2008 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#368 |
Parlementslid
|
![]() Met "the greater light to rule the day, and the lesser light to rule the night" worden de zon en de maan bedoeld
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 22 februari 2008 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ziet men het scheppingsverhaal echter in z'n tijd, en leest men het niet al te letterlijk, dan moet toch toegegeven worden dat enkele raakpunten wel frappant zijn. In die zin kan het dienen om religieuzen over te halen niet langer de vijand van de wetenschap te zijn. Je zou kunnen zeggen dat de basis van het scheppingsverhaal klopt, maar dat vanwege menselijke fouten er hier en daar incorrecte stellingen zijn ingeslopen. Voor chistenen kan dit geen probleem vormen, gezien zij aanvaarden dat het woord gods in synergie met de mens in opgetekend. Laatst gewijzigd door Dycore : 22 februari 2008 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() Ik hou me zelfs aan de adab al jadal als het effe kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het licht dat op dag 1 wordt geschapen is wellicht het electromagnetisch spectrum. U moet er ook rekening mee houden dat de creatieweek zoals beschreven in genesis 1 een bovennatuurlijk fenomeen was geschapen door de bijbelse God. Niemand was er bij op dag 1 behalve God (en misschien de engelen die op dag 1 of 2 wellicht zijn geschapen ). Dus het is moeilijk te zeggen wat voor soort licht het exact was. Maar zoals ik zei wellicht ging het over het volledige lichtspectrum dat daar is geschapen of anders gezegd God heeft het universum daar geënergetiseerd (als dat woord al bestaat ). Ter info : verderop in de bijbel komt men af en toe eens terug op de creatieweek of geeft men soms verdere info over wat er gebeurd is en daarom is het voor een grondige discussie ivm creatie noodzakelijk dat men de hele bijbel heeft gelezen en/of in elk geval alle passages die naar de creatie verwijzen weet staan in de bijbel. Bijvoorbeeld er zijn mensen die zeggen dat het niet om een "letterlijke" 6 daagse creatie gaat........ die mensen moeten exodus even lezen want daar staat letterlijk tussen de 10 geboden nogmaals vermeld dat God alles in 6 dagen heeft geschapen en ook Jezus bevestigt dat het om 6 letterlijke dagen moet gaan want hij zegt dat de creatie van de mens in het begin gebeurde nl op dag 6. Als dat pas 13 miljard later plaatsvond dan is dat zeker niet in den beginne. Als u erop staat wil ik best de passages opzoeken en op het forum zetten hoor. Over dat licht op de eerste dag geloven sommigen dat er in openbaring ook wat meer info staat, maar ik weet niet of dat dit correct is. In het algemeen kunnen we wel stellen dat de bijbel vaak zichzelf uitlegt als je de hele bijbel leest en bestudeert is het vaak zo dat je een paar boeken verderop uitleg ziet staan voor een passage van een paar boeken eerder die niet helemaal duidelijk was. Daarom dat het gevaarlijk is om passages uit hun context te halen en dan te zeggen "zie je wel bla bla bla" zoals veel critici nogal graag doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
|
![]() Ah, dan ben je een goeie discussie partner !
![]()
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik houd me soms aan de pee tapaal. Is dat hetzelfde?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 februari 2008 om 18:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
JvdB, de authoriteit zelve, die naar goed voorbeeld van z'n voorgangers er z'n hand niet voor omdraait wat te staan 'liegen' voor het klaslokaal teneinde wat zieltyjes te winnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn gebruik van het woordje wij moet niet gezien worden in de wij/zij-context zoals we die (te vaak naar mijn goesting) gebruiken in discussies rond de islam, of rond creationisme of zo. Met wij bedoelde ik gewoon de hele mensheid. De les die wij moeten leren is dus tweeërlei:
|
|
![]() |
![]() |