Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2008, 01:16   #121
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Wat denken jullie over de legalisatie van softdrugs met name weed in België en mss wel heel europa?
Hum...Als u softdrugs legaliseert, dan broodrooft u de trafikanten...Dat zijn dan weer meer doppers die de samenleving moet onderhouden...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 01:21   #122
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Hum...Als u softdrugs legaliseert, dan broodrooft u de trafikanten...Dat zijn dan weer meer doppers die de samenleving moet onderhouden...
dan makenwe daar toch gewoon legale trafikanten van ?
okay, dat verdient natuurlijk niet zo snel en een aantal zal al vlug dat baantje ruilen voor wat anders illigaals...best want anders staan flikken, advocaten, rechters ( deze betwijfel ik ) en gevangenispersoneel aan den dop
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 01:33   #123
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De staat moet het bestaan(binnen iemands domein)/verspreiden/verhandelen van die plant strafbaar stellen.
Iedereen zou het recht moeten hebben om 10 cannabisplanten te kweken, voor eigen gebruik. 1 plant van ongeveer 2 meter hoog brengt ongeveer 100 gram droog "grass" op. 10 planten= 1000 gram./ 1000 gedeeld door 365 = 2.7 gram per dag...Daar gaat niemand van sterven, of stapelzot worden. Maar de illegale trafikanten gaan een ander job moeten zoeken...
Oud 23 februari 2008, 01:40   #124
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
alchol is ook een drug, sigaretten ook,
ook verbieden?
heroïne en cocaïne zijn ook drugs...Waarom niet legaliseren al dat spul ? U zult wel "ja" zeggen, tot uw kinderen er aan zitten Zoals dat altijd gaat met zelfverklaarde "linksen"...Ô zo verdraagzaam, maart de eersten om de flikken te bellen als er een paar hangjongeren in HUN straat een jointje staan te paffen...
Oud 23 februari 2008, 01:42   #125
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Minder zuiplappen. Ge weet wel, van die gemarineerde frusti's... Ik zie er elken dag op straat rondlopen.
Die kerels die u ziet rondlopen, mischien zijn dat wel druggebruikers die OOK zuipen, of kent u die mischien allemaal persoonlijk ?
Oud 23 februari 2008, 01:43   #126
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
En nu: waarom zijn er in Nederland geen miljoenen junks?
Heroïne is heel duur, en Nederlanders héél gierig
Oud 23 februari 2008, 01:46   #127
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
In feite moet je de zaak dan omdraaien;

dus niet: bijna alle softdruggebruikers zullen overschakelen naar harddrugs

maar wel: bijna alle harddrugsgebruikers gebruiken/gebruikten softdrugs
Veel dronkaards roken ook tabak. Als we nu de tabak verbieden, gaan die dan stoppen met zuipen ? Of omgedraait ?
Oud 23 februari 2008, 04:58   #128
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
heroïne en cocaïne zijn ook drugs...Waarom niet legaliseren al dat spul ? U zult wel "ja" zeggen, tot uw kinderen er aan zitten Zoals dat altijd gaat met zelfverklaarde "linksen"...Ô zo verdraagzaam, maart de eersten om de flikken te bellen als er een paar hangjongeren in HUN straat een jointje staan te paffen...
Daar gaat uw geloofwaardigheid...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 09:06   #129
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik heb nergens geclaimd dat dat verband oorzakelijk zou zijn, ik stel enkel een sterke correlatie vast. Of die oorzakelijk of gewoon toevallig is weten we niet, maar je kan moeilijk het verband ontkennen (oorzakelijk al dan niet).
Ik denk dat er eenzelfde en zelfs nog sterker statistisch verband is tussen het roken van tabak en het roken van cannabis. Het is alvast mijn ervaring dat mensen die cannabis beginnen roken meestal al sigaretten roken. Als je consequent bent, moet je dus ook tabak verbieden in de strijd tegen harddrugs.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 09:47   #130
Don Quichote
Banneling

Standaard

Ben begonnen met melk te drinken.

Man, wat gaf dat een goed gevoel.

Maar dat bleef me niet bevredigen en ben dan overgegaan tot meer perverse en krachtiger dingen.

Een coctail !
Banaan geplet, nauwkeurig gemengd met verkruimelde "BetterFood" koeken.
(beiden zijn vrij gemakkelijk te verkrijgen...zonder voorschrift.)
Fruitpap... noemen ze dat in het milieu

Later is het ernstig de verkeerde kant opgegaan.

Ik gebruikte regelmatig "stuff" van dealers die door het gemeentebestuur gedoogd werden.
In de meeste dorpen stonden een aantal vreemdsoortige koten (dikwijls op het kerkplein zelfs) die uiterst bedenkelijke zaken aan de man ...ook aan kinderen!.. brachten)

Onverantwoord, want de herkomst en de manier van bereiden is gewoon een onbekende.
Gelukkig heb ik legerdienst gedaan.
Daar wordt je ingespoten tegen het vreemde voedsel dat je lichaam daar moet verwerken.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2008, 10:45   #131
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dan makenwe daar toch gewoon legale trafikanten van ?
okay, dat verdient natuurlijk niet zo snel en een aantal zal al vlug dat baantje ruilen voor wat anders illigaals...best want anders staan flikken, advocaten, rechters ( deze betwijfel ik ) en gevangenispersoneel aan den dop
De politionele middelen die vrijkomen door de depenalisering kunnen heus nog wel op andere gebieden gebruikt worden, vraag maar is na waar de tekorten zitten
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 03:18   #132
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politionele middelen die vrijkomen door de depenalisering kunnen heus nog wel op andere gebieden gebruikt worden, vraag maar is na waar de tekorten zitten
uiteraard, Mataiva... die post was dan ook niet al te ernstig te nemen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 09:52   #133
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

ik ben misschien cru in deze materie maar ik zou zelfs hard drugs legaliseren. gooi al dat spul gratis op straat maar pak de gebruikers ervan hard aan.

in plaats van miljoenen te steken om een oneerlijke en oneindige strijd te voeren tegen de drugs criminaliteit zou men beter dit geld steken in vele gesloten afkickcentra's waar de gebruikers gedwongen worden af te kicken.

Voor die idioten die hier aan beginnen helpt toch geen preventie, of het feit dat drugs veel geld kosten en zo meer.
Iemand die drugs gebruikt is en blijft gewoon de zoveelste idioot en ik heb geen compassie met dat soort mensen en hun loser achtig bestaan in de goot.
Ik kan alleen maar hopen dat zulke mensen het lef hebben om een overdosis te nemen zodat we ze dan terecht bij het vuil kunnen zetten;
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 10:15   #134
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik ben misschien cru in deze materie maar ik zou zelfs hard drugs legaliseren. gooi al dat spul gratis op straat maar pak de gebruikers ervan hard aan.

in plaats van miljoenen te steken om een oneerlijke en oneindige strijd te voeren tegen de drugs criminaliteit zou men beter dit geld steken in vele gesloten afkickcentra's waar de gebruikers gedwongen worden af te kicken.

Voor die idioten die hier aan beginnen helpt toch geen preventie, of het feit dat drugs veel geld kosten en zo meer.
Iemand die drugs gebruikt is en blijft gewoon de zoveelste idioot en ik heb geen compassie met dat soort mensen en hun loser achtig bestaan in de goot.
Ik kan alleen maar hopen dat zulke mensen het lef hebben om een overdosis te nemen zodat we ze dan terecht bij het vuil kunnen zetten;
Wat zijn we stoer...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 12:14   #135
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Gezellig wereldje wordt het dan:
alle drempels wegnemen om aan drugs te geraken, gratis weggeven, geen preventie, ... en daarna iedereen die er gebruik van maakt opsluiten in een afkickcentrum of hopen dat ze een overdosis nemen.
Pure symptomenbestrijding en een probleem niet bij de wortels aanpakken.
Oud 24 februari 2008, 12:30   #136
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezellig wereldje wordt het dan:
alle drempels wegnemen om aan drugs te geraken, gratis weggeven, geen preventie, ... en daarna iedereen die er gebruik van maakt opsluiten in een afkickcentrum of hopen dat ze een overdosis nemen.
Pure symptomenbestrijding en een probleem niet bij de wortels aanpakken.
Vindt je zijn plan niet goed dan? We geven iedereen drugs en diegene die ze nemen moeten afkicken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 17:23   #137
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Bij die 'idioten' die beginnen met drugs zitten allereerst ook een hoop tieners bij die met zo'n zaken experimenteren en daar helpt preventie zeker wel. Zonder preventie, zonder informatieverstrekking (of het zou uit dubieuze bronnen moeten zijn) weten ze amper waar ze aan beginnen. Als men daar bovenop nog eens gratis drugs begint uit te delen...
Oud 24 februari 2008, 17:31   #138
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij die 'idioten' die beginnen met drugs zitten allereerst ook een hoop tieners bij die met zo'n zaken experimenteren en daar helpt preventie zeker wel. Zonder preventie, zonder informatieverstrekking (of het zou uit dubieuze bronnen moeten zijn) weten ze amper waar ze aan beginnen. Als men daar bovenop nog eens gratis drugs begint uit te delen...
Is experimenteren dan altijd zo erg? Ik ken heus wel wat gasten die inderdaad danig geëxperimenteerd hebben, maar allen goed 'in het leven' zijn terecht gekomen. Dat hoort, voor sommigen, nu eenmaal bij opgroeien. Je zou ervan versteld staan wie er allemaal eens een pilletje of een lijntje coke heeft geprobeerd ! Ikzelf heb nooit de behoefte gevoeld om chemisch spul te gebruiken of zo, maar gelgenheidsgebruikers moet je niet direct problematiseren en al zeker niet criminaliseren. Bij een minderheid gaat het inderdaad de foute kant op en die raken verslaafd en komen in het criminele milieu terecht en krijgen gezondheidsproblemen (zowel geestelijk als lichamelijk). Maar waarom raakt men drugsverslaafd? Hiervoor zullen ook wel een pak 'aanleidingsproblemen' de oorzaak toe zijn (slechte thuissituatie, 'slechte vrienden', niet goed in z'n vel voelen, etc. ) Als men eens een keer wat 'stuff' gebruikt om uit te proberen en men staat 'goed in het leven', heeft dit meestal geen verstrekkende gevolgen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 17:37   #139
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Is experimenteren dan altijd zo erg? Ik ken heus wel wat gasten die inderdaad danig geëxperimenteerd hebben, maar allen goed 'in het leven' zijn terecht gekomen. Dat hoort, voor sommigen, nu eenmaal bij opgroeien. Je zou ervan versteld staan wie er allemaal eens een pilletje of een lijntje coke heeft geprobeerd ! Ikzelf heb nooit de behoefte gevoeld om chemisch spul te gebruiken of zo, maar gelgenheidsgebruikers moet je niet direct problematiseren en al zeker niet criminaliseren. Bij een minderheid gaat het inderdaad de foute kant op en die raken verslaafd en komen in het criminele milieu terecht en krijgen gezondheidsproblemen (zowel geestelijk als lichamelijk). Maar waarom raakt men drugsverslaafd? Hiervoor zullen ook wel een pak 'aanleidingsproblemen' de oorzaak toe zijn (slechte thuissituatie, 'slechte vrienden', niet goed in z'n vel voelen, etc. ) Als men eens een keer wat 'stuff' gebruikt om uit te proberen en men staat 'goed in het leven', heeft dit meestal geen verstrekkende gevolgen.
Tuurlijk is er met experimenteren niet mis, dat hoort nu eenmaal bij het opgroeien. Ervaring is de beste leerschool, nietwaar .
Maar ze zijn wel best goed geïnformeerd over het gebeuren (via oa. preventie), kwestie van geen al te domme dingen uit te halen
Oud 24 februari 2008, 19:15   #140
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je er eveneens versteld zou van kunnen staan hoeveel jongeren er nog nooit met drugs geëxperimenteerd hebben. Ik denk dat elke jongere tegenwoordig wel weet dat drugs gevaarlijk zijn en de gezondheid levenslang kunnen beschadigen.
Vroeger was dat niet zo, vroeger rookte iedereen omdat men er de gevolgen simpelweg niet van kende. Iedereen wilde stoer doen omdat men dacht dat dat stoere gedrag geen kwaad kon.
De jongeren die tegenwoordig drugs gebruiken, willen niet enkel stoer doen, dat zijn gewoon hersenloze ezels. Daar helpt preventie niks tegen. Ze weten goed genoeg waaraan ze beginnen, maar trekken er zich niets van aan.

Laatst gewijzigd door Schuppezot : 24 februari 2008 om 19:16.
Schuppezot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be