![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Oplichting van de SZ bestaat overal en moet duidelijk zeer streng aangepakt worden.
Controle,controle en nog eens controle is de enige methode om er komaf mee te maken , en die controleurs zullen hun wedde dubbel en dik terugverdienen. Ik herinner mij dat enkele jaren geleden (was nog voor de euro )ook in Duitsland iets dergelijks gebeurde. Daar betaalde men per regio uit en op verschillende dagen. Men had ontdekt dat sommige rechthebbenden op meerdere plaatsen zich gingen aanbieden; Om een overzicht te hebben, besliste men om overal op dezelfde dag uit te betalen en....men moest minder dan de helft uitbetalen. Nadien bleek dus dat verschillende personen zich een auto hadden aangeschaft om op de uitbetalingsdagen van de ene streek naar de andere te rijden om te gaan ontvangen. Nochtans was de uitkering echt niet weinig: x Mark per volwassene (man en vrouw) en x mark per kind. Toen ik de cijfers onder ogen kreeg ,kwam die gezinsuitkering een pak hoger uit dan wat in mijn gezin per maand binnenkwam!! Maar ja, zolang sommige partijen vinden dat controle mensonwaardig is, moeten de plichtsgetrouwe burgers maar werken, afdragen en zwijgen!!( horen, zien en zwijgen!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [eno2]Ik word altijd persoonlijk aangevallen, boehoehoe[/eno2]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan nochthans simpel:
1° geen werk is geen inkomen. dus geen inkomen kun je controleren bij de banken. daarom vermogensonderzoek (naast voor de ministers dieuiteraard altijd bereid moeten zijn dezelfde regels te ondergaan als die ze opleggen aan de burgers) voor alle steuntrekkers. 2° geen werk is geen noodzaak tot mobiliteit Een goeie werkloze of een authentiek sociaal accident zit in het kafe of hangt aan de TVbuis of zit te gokken in de tierce,of zit met zijn GSM gokspelletjes te doen. Dus rekeningrijden database gebruiken om te traceren waar iedereen uithangt. Een werkloze die pendelt is moeilijk werkloos te noemen. Matching van mobiliteit en matching van gsm-tracking. (uiteraard ook toepassen op de ministers, want zijn mogen eens bewijzen dat ze wel zoveel werk hebben indien ze dagelijks niet aanwezig zijn in het parlement) 3° geen werk wil zeggen solliciteren. Dus de VDAB site als solicitatie tool kan ook al gematcht worden met deze database En dan wat fuzzy tools schrijven of clusteranalyses om het kaf van het koren te scheiden... Zo werkt dat ook bij het Riziv. Ik zie echt geen reden waarom je niet zou kunnen achterhalen wanneer er gefraudeerd wordt of wanneer er ernstig |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Men zou al eens kunnen beginnen met Karel Baeck ter verantwoording te roepen.
Die is al sinds jaar en dag baas bij de RVA. Wedden dat we via Karel terug bij de politiek komen ? Veel belgen hebben nog niet door dat de cowboy-tijd voorbij is. Hier in Vlaanderen begint dat al aardig te werken. Is er een probleem dan wordt daar aan gewerkt. Er zijn en blijven uitschuivers:v.b. Moerman terug brengen. Echter Wallo/Brux......daar begint men pas wakker te worden maar veel te laat om Vlaanderen als melkkoe te blijven gebruiken. ook dit "doppers"-probleem is vooral een brussels probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens tv1 zouden de meeste daders allochtonen zijn.
Waarschijnlijk zijn dat die ''verrijkers'' die de vergrijzing moeten opvangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe is het mogelijk dat ze het uitgesproken gekregen hebben, is de VRT verrechtst ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard niet : de sossen gaan het justitieel apparaat niet aanmoedigen om hun nieuw kiesvee tegen de haren in te strijken. De grootste hoop sociale fraudeurs zijn immers "verrijkers". Voor één keer is die term wel toepasbaar op hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vakbonden teren op sociale wantoestanden en armoede. Dat is hun core business en vooral core inkomen. Zij worden royaal betaald om de uitkering van werklozen te regelen, iets dat onze ambtenarij natuurlijk ook zou kunnen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, de VRT voelt de nieuwe wind en moet ook in de toekomst geld vragen aan misschien wat meer rechtse vlaamse politici. Het begon al een paar weken geleden:Van Eetvelt mocht probleemloos stellen dat een gezinshereniger meer heeft dan een zelfstandige-pensioen. Even later werd reclame gemaakt voor Han Solo, eerst rechts racist stand up comedian. We zijn niet veraf meer van VRT-programma's rond de uittrekkerswereld, werkloosheidsval, sociale woningen, geld dat vanuit de sociale kas naar het buitenland vertrekt om immo te kopen,...... Ik hoorde ook dat het onderzoek was begonnen vanuit een klein zinnetje in een verhoor. Kortom bedrijven opzetten, stoppen, sociale zekerheid niet betalen,, geen belasting betalen,......nergens werd ingegrepen. ook de vakbond weet van niets..... Maar als je als loontrekkende/ambtenaar het waagt niet het forfaitair bedrag te nemen voor beroepsonkosten, kan je het bij financiën gaan uitleggen. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 februari 2008 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe lang steunen we nog het sociaal clientelisme ? zowel aan vlaamse zijde als aan waalse zijde.
Voortaan streven we niet meer naar het splitsen van belgie, maar het uitroeien van het sociaal clientelisme. Het clientelistisch systeem die toelaat dat partijen groeien op de rug van het sociale systeem en geimporteerd zootje uit hun hand laat eten om hun steun te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaat hier: Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen http://hvw.fgov.be/NL/homenl.htm Als jij écht liever op straat sterft van de honger dan naar de HVW of de vakbond te gaan kan ik je uiteraard niet tegenhouden... Laatst gewijzigd door filosoof : 29 februari 2008 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De stenen die men hier op dit forum naar de vakbond werpt raken een verkeerd doel:
a) Vakbonden doen de uitkeringen aan werklozen zonder "winst": het is al vele malen uitgelegd dat het alternatief (via staastdienst) duurder is. b) Vakbonden hebben geen belang bij de aansluiting van veel werklozen: hun bijdrage is miniem, hun macht in de bedrijven onbestaande. Vele werklozen verzwakken de middelen van de vakbond én hun positie tegenover het patronaat. c) vakbonden voeren deze dienst uit omdat het inderdaad mensen meebrengt die de weg naar de vakbond kennen, je kan dit reclame noemen, cliëntelisme is het niet omdat de vakbond niets extra doet voor werklozen die bij hen zijn aangesloten, zeker niet op financieel vlak. Of ze hun werk beter en sneller doen dan de hulpkas voor werklozen kan je beter per streek gaan bekijken. Het spreekt vanzelf dat de vakbond de belangen van werknemers in de bedrijven verdedigt, en dat het lidmaatschap van vele werklozen niets bijbrengt aan hun core bussines. Degenen die dat niet eens inzien zijn zij die een vakbond verwarren met een openbare dienst voor werklozen, een service club of een corporatistische groep (wat dan voor werklozen in feite ook al geen zin heeft). Nergens hier is er enige band denkbaar tussen de vakbonden en een paar bedrijven, die mensen valse papieren bezorgden. Indien men met stenen wenst te werpen dan is het naar de inspecties van belastingen, naar de patroonsverenigingen die allicht blind en doof zijn om dergelijke praktijken in hun rangen niet te zien en niet te bestrijden. Het zit hier eerder in het kamp van de werkgevers die altijd wachten tot een klacht hun collega's treft om dan wakker te worden en "wir haben es nicht gewusst" te roepen. Bij mijn weten zijn de eerste geïnformeerden toch de collega's van de oplichters, hun medeplichtigen of "oostindisch doven" en niet degenen die SLACHTOFFER zijn van deze oplichting: werklozen kosten de vakbonden geld, en brengen hen alleen overlast mee. Het VB crapulaat hier klaagt weliswaar steen en been omdat ze als ze actief zijn tegen de vakbond (VB militant zijn of mandataris) er uit vliegen, maar blijkbaar snappen ze niet eens wat een vakbond doet! Waarschijnlijk zijn ze te lam om naar de hulpkas te sloffen om hun dop te gaan halen, en vinden ze in de grond de vakbond beter... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 februari 2008 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
140miljoen euro dotatie om de werkloosheidsvergoeding te organiseren is NIET GRATIS. Gratis is 0.0 euro Wanneer was de LAATSTE openbare aanbesteding van deze dienst aan de maatschappij, zoals opgedragen door de europese gemeenschap om alles zo efficient mogelijk te organiseren (me dunkt dat het vasalletje van de SP toen vlug gaan bepleiten is dat die regel niet moest toegepast worden in de sociale sector ???) b) verminderd aantal werklozen is de HOEKSTEEN van het inkomen van de vakbond aantasten. Hoelang kunnen jullie eigenlijk hier op dit messageboard blijven desinformeren daarover c) als werkloze verplicht aangesloten zijn of sterven van de honger, als er 100den werklozen dit kunnen getuigen dan zijn dat gewoon feiten, en moeten jullie misschien die vazalletjes indoctrineren om het anders voor te stellen, maar zo begrijpen die sukkelaars het toch. Voor het arme steunloon van de staat moeten ze een dik stuk afstaan om wat rapper hun broodnodige centjes te krijgen, ik noem dat een chantage positie. d) als je dan toevallig meehelpt die 1000den werklozen hun geld te krijgen die ze eigenlijk ten onrechte krijgen ben je meeverantwoordelijk dat kun je toch gewoon niet over zeveren. Ik ben ziekenbond, een patient komt met een kode bijgeschreven bij zijn visite af... je bent verantwoordelijk wat is dat nu goverdomme zo gelden de regels over gans de maatschappij.als je het kunt zien en als het opvalt moet je dat niet uitvoeren... Ik ben bedrijf, een klant vraag een (zonder u uit te leggen waarom ) een valse factuur, je bent mee verantwoordelijk Ik ben boekhouder, en ik boek valse facturen, ik ben mee verantwoordelijk. Ik ben bank, en ik was geld wit, ik ben mee verantwoordeljik maar owé als de vriendjes van de sossen iets doen, en ze zijn mee verantwoordelijk dan ben je demagoog, manipulator, stenengooier,zit je in het verkeerde kamp en al de rest Ik zou zeggen, als het gerecht op zijn plaats zit, dan doen ze maar eens een onderzoek of de vakbond hier eigenlijk niet medeplichtig is ? Het is het minste dat de democratie zou kunnen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het zever is van een zeveraar, dan zeggen we het ook. Of het zaagsel van een zager - in dan weer een ander geval.. Of werd dat laatste tegen ENO2 zelf gezegd??? Door een uil???? Boehoe boehoe!!!! Laatst gewijzigd door eno2 : 29 februari 2008 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet je wat Eno: jullie kunnen niet bewijzen dat jullie niet medeplichtig zijn , anders zou uw argumentatie wat meer gestoffeerd worden met goeie argumenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |